Polsblessure. Wie weet raad?

• OOB
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 4 maanden geleden #1 door OOB
Beantwoord door OOB in topic Polsblessure. Wie weet raad?
Hoi Kim

Door trauma (bijv. hard vallen op je pols)ontstaat er een zwakke plek in het kapsel van je gewricht of in je pees. Daar ontstaat dan een gelei-achtige verdikking wordt ingekapseld en dat voel je dus als een hard bolletje of bobbel. Oftewel daar is je ganglion.

Operatief verwijderen is een oplossing, maar de kans op recidief blijft en ook een kans dat je er dan meer last van hebt als daarvoor.
Dus even afwegen wat je doet, heb je er veel last van, pijn of hinder dan is operatief ingrijpen de optie. Maar wie ben ik...... :lol: zal ik zelf maar zeggen voordat meneer Sauron weer spontane opwellingen krijgt. (geintje) :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
16 jaren 4 maanden geleden #2 door kimberlymax
Beantwoord door kimberlymax in topic Polsblessure. Wie weet raad?
Hey peoples...

Ik loop al 3 jaar met een polsblessure! Mijn rechter pols om precies te zijn, eerst was het een ganglia, een bobbeltje, die heb ik weggewreven. Ik heb toen een half jaar bijna niet gegolfd (winterseizoen) en daarna weer wel. Met golfen heb ik niet zoveel last ervan, in het verdere dagelijkse leven wel. Heel nadelig.

Het laatste jaar heb ik er teeds meer last van, als ik een verkeerde beweging maak, of iets doe wat veel kracht kost heb ik er veel last van en doet hij zelfs zeer als ik hem stil hou. :(

Nu heb ik een extra bobbel erbij gekregen aan de zijkant van mijn pols aan de kant van mijn duim...

Wat nu, heeft iemand een ander idee dan de dokter, die zegt dat het maar eventjes duurt, want die vent geloof ik al lang niet meer. Fysio kan er niks aan doen. Ook heb ik met een giropractica gepraat!

"Echte golfspelers gaan naar hun werk om zich te ontspannen"
Crayestein Golf, http://www.crayesteingolf.nl

• ej
  • ej's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Rabbit Member
  • Rabbit Member
Meer
16 jaren 4 maanden geleden #3 door ej
Beantwoord door ej in topic Polsblessure. Wie weet raad?
Hoi danny,

dank voor je uitgebreide antwoord. Wel vervelend dat je er al zo lang mee loopt. Bij mij gaat het inmiddels wat beter. Ik heb eergisteren gegolfd. minder op dr afgeslagen dan normaal 24 ballen en allemaal van de tee. Daarna 9 holes. Pols wel ingetaped. Het ging wel goed. Ook heb ik een mailtje gestuurd naar hr. Karremans van drentse (ergens op dit forum gevonden). Dat was een goede zet.

Hij heeft mij teruggemaild met de tip om met de duim die plek heel goed (mocht best pijn doen) te masseren. Dit heb ik gisteren dus regelmatig gedaan en je zal het niet geloven maar de pijn is praktisch weg. Ik heb inmiddels een brace gekocht die mijn pols zo fixeert dat ik de beweging waar ik last van heb niet kan maken maar die er toch voor zorgt dat ik hem wel wat kan bewegen. In die brace zit onder en boven een soort spalk. Ik ga straks weer de baan op om te proberen. Ik realiseer mij wel dat ik er snel bij ben en hoop zo een langdurige blessure te voorkomen. Als het vandaag ook goed gaat ga ik starten met powerball oefeningen. Pols sterker maken om verdere blessures te voorkomen en desnoods blijf ik met die brace golfen.

Nou heel veel sterkte met jouw blessure en nogmaals dank voor je reaktie

Groetjes Ella

Meer
16 jaren 4 maanden geleden #4 door Danny
Beantwoord door Danny in topic Polsblessure. Wie weet raad?
hallo Ella,

ik heb inderdaad geruime tijd last gehad van een golfblessure. Ik loop er nu bijne een jaar mee, en het is nog steeds niet helemaal weg. De symtpomen zoals je ze omschrijft heb ik ook ondervonden. Alleen was 't bij mij zelfs zo dat de eerste week na het oplopen van die blessure ik m'n pols in 't geheel niet kon draaien. De geblesseerde plek zit bij mij rond het kraakbeen in de pols.

In eerste instantie drie maanden rust gehouden, dus absoluut geen golf. Wel naar de huisarts die een ontsteking vermoedde. Na die drie maanden weer voorzichtig begonnen, waarbij ik m'n polsgewricht intapte en daarnaast een polsband gebruikte ter extra ondersteuning. Helaas ging 't na de derde keer negen holes weer mis, waardoor ik weer drie maanden niet kon spelen. Na die drie maanden (er waren inmiddels röntgenfoto's gemaakt, fysio's bezocht met verschillende behandelingen, ontstekingsremmers geslikt, homeopatische middelen, MRI-scan gemaakt, allemaal zonder resultaat) voorzichtig begonnen op de oefengreen met putten en chippen (bewegingen waar je je pols niet bij gebruikt). Na een maand zo bezig te zijn geweest rustig wat ballen geslagen op de driving range, waarbij ik het aantal geleidelijk omhoog bracht. Daarbij ook m'n grip aangepast van sterk naar zwak en weer terug, meer knijpen, minder knijpen...verzin 't maar.

Ondertussen kan ik redelijk probleemloos een 18 holesronde lopen, alleen slagen met m'n wedges leveren nog steeds problemen op. Ik tape nog steeds wel m'n polsgewricht in. Voor de gein twee weken terug eens op een korte par-3 baan gelopen, waar ik alleen wedges nodig heb, maar daar heb ik toch weer meer dan een week last van gehad.
Hopelijk vergaat 't je beter dan 't mij. Nog wel twee tips:
1. ga niet te lang door als je pols weer begint te irriteren.
2. kijk uit als je ontstekingsremmers gaat slikken; deze werken namelijk ook als pijnstiller en daarmee kan je jezelf flink vergaloperen.

• junior
  • junior's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hcp. 6,9
Meer
16 jaren 4 maanden geleden #5 door junior
Beantwoord door junior in topic Polsblessure. Wie weet raad?

ella schreef :

Haenzl schreef : Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Bij mij kwam het inderdaad van het tegen de mat slaan, dan voelde je ineens een pijnscheut erdoorheen schieten. Ik ben toen wat meer van de tee gaan slaan, en minder van de mat, alleen al om minder vaak zo'n pijnscheut te krijgen. Bij mij is het vanzelf overgegaan. Ik weet niet meer precies hoelang het geduurd heeft. Opeens dacht ik van "Hé, het is weg!" Ik geloof dat ik er een paar weken (vier? vijf?) last van heb gehad. Het is ook niet meer teruggekomen.

He Haenzl,
Ben blij met je reactie. Ik ga morgen denk ik dan toch maar proberen. Ik had die pijn afgelopen vrijdag overigens niet tijdens het golfen maar het begon er na. Dus morgen maar kijken hoe het gaat. Als het niet erger wordt moet het wel goed gaan lijkt mij.

groetjes
ella

Hoi Ella...
Ook ik heb dit wel 's gehad en inderdaad bij mij kwam het ook van een verkeerde slag, in de grodn enzo... gewoon rustig weer proberen maar vooral niet forceren natuurlijk! Wat je ook kunt proberen is je club was losser vasthouden, meestal is het ook de spanning in je spieren omdat je te veel "knijpt"... en dat schijnt helemaal niet nodig te zijn ;)
Succes ermee!
Jr.

• ej
  • Rabbit Member
  • Rabbit Member
Meer
16 jaren 4 maanden geleden #6 door ej
Beantwoord door ej in topic Polsblessure. Wie weet raad?

Haenzl schreef : Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Bij mij kwam het inderdaad van het tegen de mat slaan, dan voelde je ineens een pijnscheut erdoorheen schieten. Ik ben toen wat meer van de tee gaan slaan, en minder van de mat, alleen al om minder vaak zo'n pijnscheut te krijgen. Bij mij is het vanzelf overgegaan. Ik weet niet meer precies hoelang het geduurd heeft. Opeens dacht ik van "Hé, het is weg!" Ik geloof dat ik er een paar weken (vier? vijf?) last van heb gehad. Het is ook niet meer teruggekomen.

He Haenzl,
Ben blij met je reactie. Ik ga morgen denk ik dan toch maar proberen. Ik had die pijn afgelopen vrijdag overigens niet tijdens het golfen maar het begon er na. Dus morgen maar kijken hoe het gaat. Als het niet erger wordt moet het wel goed gaan lijkt mij.

groetjes
ella

Meer
16 jaren 4 maanden geleden #7 door Haenzl
Beantwoord door Haenzl in topic Polsblessure. Wie weet raad?
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Bij mij kwam het inderdaad van het tegen de mat slaan, dan voelde je ineens een pijnscheut erdoorheen schieten. Ik ben toen wat meer van de tee gaan slaan, en minder van de mat, alleen al om minder vaak zo'n pijnscheut te krijgen. Bij mij is het vanzelf overgegaan. Ik weet niet meer precies hoelang het geduurd heeft. Opeens dacht ik van "Hé, het is weg!" Ik geloof dat ik er een paar weken (vier? vijf?) last van heb gehad. Het is ook niet meer teruggekomen.

If we don't succeed, we run the risk of failure. - Dan Quayle

• ej
  • Rabbit Member
  • Rabbit Member
Meer
16 jaren 4 maanden geleden #8 door ej
Polsblessure. Wie weet raad? werd gestart door ej
goedemiddag allemaal,

Sinds afgelopen vrijdag heb ik last van mijn linkerpols. Als ik mijn hand opendraai (dus met de binnenkant naar mijn gezicht toe) zit de pijn onder de muis (?) van mijn pink. Aan de onderkant van mijn pols dus. Die pijn voel ik vooral als ik mijn hand achterover buig.

Ik heb voor de zekerheid maar niet meer gegolfd en heb 2 fysiotherapeuten gesproken (bij 1 ben ik langs geweest en 2 is een bekende en heb hem telefonisch gesproken) maar zij hadden allebei 2 verschillende benaderingen.

1 zegt. tapen, niet ijsen, powerballoefeningen (om sterker te maken) doen, je kan gewoon golfen
2 zegt. niet tapen, ijsen, geen powerballoefeningen en als je perse wilt golfen afslaan va de tee en niet van de mat. Deze laatste fysio is zelf ook golfer.

Volgens met name fysio 2 onstaat de blessure door 1. vaak in de grond slaan of 2. (te) veel oefenen vanaf de mat of 3. doordat ik mijn pols te vaak teveel doorbuig.

Herkennen jullie deze blessure en zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

groetjes
ella

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden

logogolfchat

Ga naar boven