Dames- versus heren golf?

Lees meer
6 jaren 7 maanden geleden #1 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Dames- versus heren golf?
jammer, had er graag wat van gezien; schijnt erg leuk geweest te zijn ondanks ruime nederlaag.
Youtube dus huh; voortaan wat beter opletten. Had ik eindeljk eens de chrome-cast kunnen gebruiken :)

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
6 jaren 7 maanden geleden #2 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Dames- versus heren golf?
Whatsapp groepje? :) ...
De dames zijn niet op tv geweest. De Wyndham Championship en matchplay heren Lauwry nog iets.
Heb een stukje via live youtube gekeken, maar erg veel aandacht voor US dames.


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 7 maanden geleden #3 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Dames- versus heren golf?
Ja, was allemaal te volgen op youtube. Ik heb uren voor de buis gezeten en genoten.
Het enige media kanaal dat er verder aandacht aan gaf was het whatsapp groepje van onze ZAC. Niet geheel toevallig bevolkt met een aantal GolfChatters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 7 maanden geleden #4 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Dames- versus heren golf?
waar je niet om de Ryder-cup heen kan als die volgend jaar weer aankomt, zag ik zojuist dat afgelopen weekend de Solheim cup gespeeld is.
heb ik het toevallig allemaal gemist of is er een aandacht van nul geweest door mdia en met name het golf-kanaal ?

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 8 maanden geleden #5 door Foreinone
Beantwoord door Foreinone in topic Dames- versus heren golf?

Pol schreef :

Foreinone schreef :

GarField000 schreef :

Hagar schreef : we kennen geen dames en heren afslagplaatsen meer in golf.

Je handicap zorgt vanzelf dat het gelijk in nivo wordt toch?


En dat was precies mijn punt.


Ja en nee, fore.
De dames en heren mogen dan wel al van elke tee afslaan, de dames krijgen van elke tee wel meer slagen cadeau dan de heren. En dat zou niet moeten, aangezien het handicapsysteem dat vanzelf oplost../


zie:

Foreinone schreef : Wat mij betreft mogen het verschil in geslacht bij handicaps ook achterwege blijven. Waarom bij vrouwen een andere berekening?


Ja, dus ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 jaren 8 maanden geleden #6 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Dames- versus heren golf?
Ik kan me goed vinden in de opmerking va Pedro over de techniek. Ik heb wat ruime samenvattingen gekeken van het WK rugby voor dames. Techniek is ruim op orde en eveneeens hard vechten om de bal. Mooi open rugby. Snelheid.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pedro

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
6 jaren 8 maanden geleden #7 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Dames- versus heren golf?
Met handicapverrekening is er dus niets wat vrouwen tegenhoudt om dezelfde baan te gebruiken als mannen, en zonder ook niet (want twee aparte wedstrijden).

En wat betreft onder par spelen: par was oorspronkelijk bedoeld om de winnende score van een professionele wedstrijd ongeveer te kunnen schatten op voorhand. Wat heeft dat nog voor zin als je met 4 onder par niet eens de cut haalt?


Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 8 maanden geleden #8 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic Dames- versus heren golf?
Het EK voetbal voor dames was leuk, vooral natuurlijk ook omdat ze wonnen.
Maar het niveau is natuurlijk inderdaad niet hoog. Diegenen die daar iets over aanhaalde in de media werden gefileerd. Onterecht vind ik.
Buiten enkele goede acties en de betere teams kwam het niveau niet uit boven het regiinale herenvoetbal.

Daar zit nu het verschil met handbal, volleybal en golf. De dames gooien minder hard, of slaan minder hard, maar de techniek is verder in orde.
Dat is bij voetbal nog absoluut niet.

Wat betreft golf. Je speelt tegen de baan. Dames slaan minder ver, dus logisch dat de tee's fichter bij staan. Zo kunnen de danes ook onder par spelen.
In de usa hebben ze een wedstrijd waar een team bestaat uit een pro man en vrouw. Dat gaat goed gegen mekaar op.
Damesgolf zeker leuk om na te kijken
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 8 maanden geleden #9 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Dames- versus heren golf?

Pol schreef :

x-elf schreef : Ik denk niet dat het afschaffen vab heren en dames tee bedoeld is om het verschil tussen heren en dames in golf af te schaffen.
Als het verschil door de hcp bepaald wordt wat wordt dan de PAR? Gebaseerd op wat? Dan zou de huidige hcp 0 bij de dames iets van hcp 4 of 5 worden.


Shock!

In de 100 m sprint is er ook geen enkele vrouw die onder de tien seconden loopt. Krijgen ze daarom een kortere 100m? Of bonusseconden?


Duh!

Daarom is er een apart veld voor mannen en vrouwen. En athletiek kent geen hcp systeem.
Heren golf en dames golf zijn 2 verschillende sporten.
Bij stbf wedstrijden of andere spelvorm met hcp verrekening is de wedstrijd wie speelt het best tegen zijn eigen hcp.
Bij wedstrijden zonder hcp verrekening wint de speler met de laagste score. Dan zie je geen gecombineerde wedstrijden.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
6 jaren 8 maanden geleden #10 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Dames- versus heren golf?

x-elf schreef : Ik denk niet dat het afschaffen vab heren en dames tee bedoeld is om het verschil tussen heren en dames in golf af te schaffen.
Als het verschil door de hcp bepaald wordt wat wordt dan de PAR? Gebaseerd op wat? Dan zou de huidige hcp 0 bij de dames iets van hcp 4 of 5 worden.


Shock!

In de 100 m sprint is er ook geen enkele vrouw die onder de tien seconden loopt. Krijgen ze daarom een kortere 100m? Of bonusseconden?


Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.044 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven