Hoe vaak golfen jullie

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Pro Member
  • Pro Member
  • HCP tussen 35 en 36.
Meer
3 jaren 1 maand geleden #1 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Hoe vaak golfen jullie

Foreinone schreef : Lees je blog nog eens door... :woohoo:

Daarom zeg, voor nu valt het mee hahaha.
Maar ik vindt het zo leuk dat ik toch zo vaak mogelijk wil spelen en/of oefenen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Foreinone

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• BartvanderDoes
  • BartvanderDoes's Profielfoto
  • Rabbit Member
  • Rabbit Member
  • Tour Caddie PGA European Tour
Meer
3 jaren 1 maand geleden #2 door BartvanderDoes
Beantwoord door BartvanderDoes in topic Hoe vaak golfen jullie
Wat vroeger ik elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat stond te trainen is het nu tot 1x in de 2-3 maanden geworden. Afgelopen jaar in 2017 heb ik denk ik maar 5 speelrondes gehad. Dit ook i.v.m. blessures en afscheid werk (PGA European Tour).

Voor in 2018 zou ik het enorm leuk vinden om minimaal 1x in de week te spelen. En hopelijk met nieuwe (Golfchat) vrienden om eens een rondje te golfen.

Met vriendelijke groet,

Bart van der Does
www.bartvanderdoes.nl
@bartvanderdoes

Meer
3 jaren 1 maand geleden #3 door Foreinone
Beantwoord door Foreinone in topic Hoe vaak golfen jullie
Lees je blog nog eens door... :woohoo:

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Pro Member
  • Pro Member
  • HCP tussen 35 en 36.
Meer
3 jaren 1 maand geleden #4 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Hoe vaak golfen jullie
Jullie spelen dus allemaal wel heel veel :).
Die tijd heb ik er helaas niet voor. Met een beetje mazzel 1x per week ... maar waarschijnlijk niet vaker dan 2 x per maand.
sept/okt/nov bijna helemaal niet al valt het tot nu toe mee :)

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
3 jaren 1 maand geleden #5 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Hoe vaak golfen jullie
Ik train eigenlijk nooit. In de 8 jaar dat ik nu golf ook bijna nooit gedaan. Spelen doe ik wel en zo veel mogelijk. Dat is dan grofweg 4 of 5 keer per week gemiddeld.
Ik ben na twee jaar greenfeespeler ergens lid geworden, anders was het niet te betalen. Naast clubwedstrijden die erg spannend en leuk zijn (echte q-wedstrijden) ben ik de laatste twee jaar ook competitie gaan spelen. Dat is helemaal spannend en erg gezellig.

Meer
3 jaren 1 maand geleden #6 door Foreinone
Beantwoord door Foreinone in topic Hoe vaak golfen jullie
Ik probeer 1 keer in de week te trainen of spelen. Ik heb 1 keer in de 14 dagen les en probeer in de week daarop zeker te trainen. In de zomerperiode speel ik wel 1x in de week in ieder geval 9 holes. In de winterperiode 1 keer in de week naar de drivingrange.

Meer
3 jaren 1 maand geleden #7 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Hoe vaak golfen jullie
Gemiddeld ‘train’ (ik schrijf dit bescheiden, ik vind dat ik op iets hoger niveau ‘train’ dan doellios ballen uit de emmer rammen) ik 1x per week, varierend van 1 tot 2 uur naar gelang de tijd. Ik speel weken niet tot soms 2x per week. Ik ben altijd greenfee speler geweest. Recentelijk ben ik geaccepteerd als lid op Rozenstein te Wassenaar.
Reden om lid te worden is niet om goedkoper te kunnen golfen. Ik (be)twijfel of ik t qua rondes eruit haal. Ik ben om meerdere redenen lid geworden.
1) ik vind niet dat ik op dit moment mijn DR niveau kan vertalen naar de baan. M.a.w., ik vind dat ik iets meer moet spelen
2) als ik lid ben kan ik in de verloren uren hopelijk iets meer spelen. Kan 4 holes zijn, 6 holes etc.
3) ik hoop dat t lodmaatschap mij idd meer sociale golfvrienden gaat opleveren. Kenniskring verbreden zodat ik ook wat vaker kan met anderen kan spelen.
4) zakelijk gebruiken voor relaties

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Meer
3 jaren 1 maand geleden #8 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Hoe vaak golfen jullie
X-elf ben lid op de Amsterdam Old Course (homecourse) en op The Dutch.
Het aantal keer spelen varieert van 5 x in de week tot weken niet, afhankelijk van de agenda. Nu al weer 2 weken niet gespeeld en voor as dinsdag gaat het ook niet lukken.

De reden dat ik lid ben van een club, de AOC, zorgt er voor dat ik kan spelen wanneer ik wil en niet hoef te reserveren. Ik kan bijv 6 holes spelen in een gevonden uurtje. Ik kan mee spelen met club wedstrijden of andere club activiteiten, evt competitie spelen.
Als je een lidmaatschap neemt omdat het 'goedkoper' is dan greenfee spelen zou je geen lid moeten worden. Deelnemen aan clubactiviteiten en wedstrijden zijn, imho, reden om lid te worden van een club.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Meer
3 jaren 1 maand geleden #9 door FrancoisLohuis
Beantwoord door FrancoisLohuis in topic Hoe vaak golfen jullie
Ik probeer zaterdag en zondag te spelen. Drivingrange slaan we eigenlijk altijd over.

Mijn oom heeft nu ook een handicap en wil graag met mij en mijn vrouw meelopen. Dus nu gaan we wel eerst een emmertje leeg slaan op de drivingrange en dan de baan in.

Wij hebben een Twilight abbonement (starten na 15:30 uur in de zomer en na 12:30 uur in de winter). Is iets van 43 euro per maand. Wij zijn toch geen ochtendgolfers dus perfect abbo voor ons.

Wel moeten we eigenlijk ergens les nemen maar het lopen op de baan vinden we veel lekker dan een uur op de drivingrange te staan dat het er maar niet van komt.

Meer
3 jaren 1 maand geleden #10 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Hoe vaak golfen jullie
na het gvb weekend een set gekocht en van begin af aan op de "grote" baan gespeeld.
Dat kon hoofdzakelijk op business cards, dus dat scheelt wel.

Toen in 2007 verhuisd en te ver van het golf clubje waar ik woonde heb ik toen golfchat ontmoet.
Daar regelmatig mee gespeeld en nog steeds.

In 2010 is mijn huidige vrouw ook begonnen met golfen. Wij zijn toen lid geworden van Spaarnwoude.
Speelden toen 2x18 per weekend en nog paar keer 9 holes door de weeks na het werk.

Vanaf 2013 zijn we lid op Houtrak. Door omstandigheden kon ik veels te vaak golfen (tot 6x per week), maar dat
is intussen weer wat minder (4/5 keer pw) en vanaf volgend jaar wordt het gelukkig weer terug gebracht naar
2x per week.

Lid van een club met een leuke vereniging is ons uitstekend bevallen. En als je vrouw net zo graag golft dan scheelt dat
heel wat rondjes :) Uiteindelijk denk ik dat wij vorig en dit jaar voor 4 of 5 euro per rondje hebben gegolfd.

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GarField000

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden

logogolfchat

Ga naar boven