mijn ronde van vandaag in 2018

  • Martin
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
  • Hcp 14
Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #1 door Martin
Beantwoord door Martin in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Ook gisteren weer een ronde op Nunspeet gelopen. Ik begin me er een beetje thuis te voelen met mijn winter passe partout en daar heeft de ronde van gisteren zeker weer aan bijgedragen. Ik liep Noord - Oost en zag een driebal en een tweebal voor me vertrekken. Ook al sla ik lang niet alles recht, had ik maar bedacht van wit te spelen. Toch tijd zat per hole met die flights voor me.

Ging goed van start met drive op de fairway en daarna Hybrid5 tot op wintergreen. Vandaar zag ik de tweebal voor me al wachten met afslaan op de driebal daarvoor die nog op de green bezig was. Ondertussen had ik een chip teveel nodig om op de zomergreen te komen en loop met een 6 naar hole 2. De mannen voor me stellen voor met zn drieën te lopen, wat ik gedaan heb. Ze hadden net afgeslagen en met hen als publiek sloeg ik lekker weg. Met mijn 6 op de green, twee putts en meteen par!
Omdat mijn kersverse flightgenoten wel het juiste beeld van me moesten hebben, sloeg ik op 3 met de driver nog nét raak, maar zo slecht als de vorige afslag goed was.

De holes daarna werd het langzaamaan weer wat beter met de afslagen. Tussendoor gezellig kletsend met Jos en Wim die beiden lid van de baan bleken te zijn. Hele mooie ballen gezien en hele slechte. En niet alleen van mezelf, wat stiekem toch altijd ook een beetje goed doet. (You're never alone)

Net als de vorige ronde die ik liep heb ik ook deze ronde alleen op de scorecard e.e.a. bijgehouden en niet in de app op mijn telefoon. Minder afleiding van stablefort punten daardoor en dus minder mindfucks, alleen af en toe het gemis van afstanden, maar gelukkig had Jos een TomTom horloge.
Drives blijven wel wispelturig vind ik. In het nieuwe jaar maar eens wat tips en trics bij een pro zoeken om daar stabiliteit in te krijgen. Soms (was eerder 'nagenoeg altijd') een flinke slice, soms een rechte streep die teveel links gericht is en soms midden fairway na een lichte fade. Zegt u het maar.

Afijn, het was een gezellige ronde in de steeds meer toenemende miezerregen. En achteraf bleek ik met 3 pars (PR-etje), 4 bogies en 5 dubbels, ruim in mijn buffer te zitten met 33 punten. Tevreden!
In het restaurant werd ik uitgenodigd me aan te melden voor clubwedstrijdjes die toch wel toegankelijk blijken te zijn voor mij als winterlid. Zou ik dan toch moeten overwegen hier lid te worden ondanks dat het 35 minuten rijden is? Leuke baan, gezellige mensen gesproken, veel activiteit, en niet te vergeten: in juni het Golfchat Open Almost Summer in Nunspeet !

Heb er zin in weer de baan in te gaan. Misschien 1 januari al :silly: en 2 januari zeker! :)
Voor wie zin heeft om mee te doen, er is nog ruimte in de flight en er gelden nu wintertarieven!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Frank@Andalus, Gijs_Bos

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 3 maanden geleden #2 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Toch al enige tijd geen club aangeraakt. Onrustig gevoel, grijs en grauw.weet je wat, op maar de baan. Rustaghhhh. Althans dat dacht ik. Niet dus. Aardig wat volk in de baan! Koud door naar 10, ik dacht, ik ga van rood, met de ijzers. Ik sla af, hoppa, zo het water in. Best knap, op een meter of 10. 2e bal, behoorlijk weg alleen die wind toch. Ik kan mij. Bal uit de aqua vissen. En timmer een streep weg zeg. Oef, wind doet nada noppes, zo kan het dus ook. Mij pw is tekort maar goed. Contact. Ik chip wat en loop door naar 11. Ik sla daar 1 van mijn beste ballen, wat een streep als een mes door de wind. Mij 2e is te lang wat mij bevreemd want ik moet tegem de wind inslaan. Goed uit de bunker. Ik loop naar de par 3. Helaas sla ik goed oplijn (bal over de vlag) maar te kang. Ik chip wat ballen en loop door. Mijn afslag is wiedewaaiweg (bal gewoon speelbaar gevonden), mijn 2e bal slecht. Ik probeer een hybride maar ookdie is te wild, mijn volgende bal is weer superstrak. Ik neurie en loop met de kop in de wind naar mi)n bal en heb 110 meter. Ik sla mijn pw en denk dat ik teveel op links ben. Bal landt net buiten de green maar spint schuin rechts anderhalve meter richting vlag pin high. Helaas geen getuigen. Heerlijke bal. Ik loop naar 14 alwaar een flight tussen knijpt. Ik sla een superslag, wat een geluid. Helaas was de lijn niet goed. In de aqua. Maar contact was center. Ik drop 2 ballen, de 1e sla ik in de aqua maar vind ik terug, de 2e fade ik keurig naar binnen. Ik pak de ballen en chip wat met een i8 naar de vlag. De miezer begint en ik steek door naar 9. Sla wat ballen naar de green, chip wat rondom de vlag. De miezer wordt stevig.
Ik loop naar de auto met een tevreden gevoel. Wat was het toe leuk. Even onwennig weer, maar heerlijk getikt. Op naar 2019.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus, Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
  • Hcp 14
Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #3 door Martin
Beantwoord door Martin in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Vandaag lijkt het qua weersvoorspelling de mooiste dag van de week te zijn. Het toeval wil, herstel, om die reden hadden we weken geleden al gepland een ronde op Nunspeet te lopen. Sinds ik vanaf november het winter passe partout heb, ben ik er al 7 keer geweest en blijf genieten van die baan. Zo ook vandaag in het goede gezelschap van Fleur en Gijs.

We liepen Zuid - Noord. Veel afwisseling in de holes én minstens zoveel afwisseling in de kwaliteit van onze slagen. Bijvoorbeeld dat je met veel gepruts de hole begint (in het bos, niet meteen goed eruit komen) en dan toch nog met dubbel bogey uitholen omdat de laatste chip en put super gaan (wat in mijn geval 2 stablefort punten betekent). Of juist andersom, in twee goede slagen tot 10m voor de green op een lange par4 komen en dan ook met dubbel bogey eraf gaan.
Persoonlijke #fail was op Noord6 (die met de zandverstuiving). Ik sla een drive van ruim 220m. Nog nooit zo goed geslagen daar vanaf de tee. En volg m op met een shank zoals ik die ook nog nooit heb geslagen. Bal gaat ruim 100m verder rechts het bos in om zich vervolgens niet meer te laten zien. Streep. Ook al heb ik er niks aan qua score, het was wel een lekkere drive.

Met Gijs en Fleur een ronde lopen is echt leuk. Gijs kan zichzelf ontzettend goed overtuigen dat deze slag die nu komt toch echt beter moet dan al die f*cking k*t ballen hiervoor. Ook als het helemaal niet zo beroerd gaat. Maar maakt hij dan een bogey (of nog liever een par), dan is het net of je Teigetje in de flight hebt, zo stuitert hij na van enthousiasme!
Fleur daarentegen is de rust zelve. Heeft de perfecte swing (kan Anne van Dam nog wat van leren), rookt de onzichtbare frustratie weg en niet onbelangrijk: ze denkt in beelden ... :woohoo: Dat levert af en toe bijzondere momenten op, waar ik op haar verzoek hier niet verder over uitwijdt. Jammer genoeg had ze vandaag wat last van korte afstanden in haar slagen voor haar doen, maar desondanks heeft ze ons van de mannentee laten zien wat het sterke geslacht is. (hier ook niet te letterlijk en beeldend denken aub)

Anyway, het was een leuke ronde. Gezellig, mooie ballen geslagen en lekker weer. Snel weer terug naar Nunspeet wat mij betreft. Mocht je een keertje zin hebben mee te gaan, laat het maar weten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, nieuwlander, Cesare, Little Bertha, Frank@Andalus, Gijs_Bos, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #4 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Ik speelde donderdag een tournooi op la Cañada golf. Ik had me wat verslapen en kon na enkele oefenswings direct de baan in. Shotgun, voor mij een start op hole 17 een par3 over water.
Ik zag de vlag kort staan, maar wilde per se het water vermijden dus een clubje extra. Netjes op de green, maar best een lange putt. Ik geef de bal een tik en denk, prima... begint te rollen, de vlag voorbij en.... zo de waterhindernis in. :P :silly:
Bleek er een paar dagen terug de Gekko protour gespeeld te hebben en de greens nog steeds stimp 11.5.
Dus nogmaals vanaf dezelfde plek geputt met strafslag, zelfs met de opgedane kennis nog 2m voorbij de hole en een 6 op de kaart.
Iets van 75 deelnemers, winnaar won met 33 Stableford.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #5 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic mijn ronde van vandaag in 2018

x-elf schreef : Mooi moment tijdens de ronde.
Lopend van green 7 naar tee 8 vraagt de dame met wie ik speelde hoezo ik de basn redelijk ken. Tijdens het spelen van hole 8 vertelde ik haar over de rondjes die ik daar met Jimithing heb gespeeld. Dat die rondjes zowel qua golf als qua gesprekken altijd de moeite waard waren en dat, aangezien Jimithing zonodig naar Amerika moest verhuizen, ik die rondjes als ook Jimithing erg mis. Ik neem mij voor om na de ronde een appje naar hem te sturen om dat ook tegen hem te zeggen. Op de tee van 9B sta ik te wachten tot ik kan slaan. Mijn telefoon gaat en ik pak m uit mn kontzak. Op het scherm staat P... B.... usa (=JimiThing). W T F.....
ik neem op en meld dat ik op de tee van 9B Bentwoud sta. Hij antwoord: dat is een tricky afslag. Dat bleek. Plons, drop, aproach in bunker. Double bogey. Bedankt en fijn je gesproken te hebben.
Op de terugweg van Bentwoud uitgebreid telefonisch bij gekletst.
De scorekaart


Haha graag gedaan. Hole 9 afslag is best een pittige ja, zeker als er wat wind staat. Ja mooi Pieter, nu krijg je weer al die mensen met dat geleuter over dat we allemaal verbonden zijn en dat toeval niet bestaat:)

Ik mis m'n oude home course, erg ondergewaardeerde baan! Ik mis onze rondjes. Mooi om ff bijgepraat te hebben.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #6 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Vandaag weer eens een rondje Bentwoud. Dat was een 2 jaar geleden dat ik daar regelmatig gespeeld heb.

De omstandigheden waren zeker niet makkelijk vandaag. Er stond een erg harde pittige wind die veel invloed had op het spel.
Gelukkig was het spel goed op orde vandaag. De drives waren op de fw of er net naast, ben slechts 1 keer in de problemen gekomen vanaf de tee. 79% fir.
De aproaches waren wat lastiger vandaag. De wind was nadrukkelijk aanwezig. 22% gir. Het korte werk zorgde er voor dat de schade beperkt is gebleven. 31 putts. 36% scramble. Wel 2 strafslagen (1 x drive in het water op 9B, met dank aan Jimithing en 1 x aproach op 2A in het water) en 5 x bunker. Dit alles voor een ronde 82 en 36 stbf.
Shot of the day was op hole 4A, par 3 144m. Pin helemaal rechts achter de bunker. Wind komt van links en iets schuin tegen. Ik besluit een punch ijzer 5 te spelen. Opzetten op de linkerkant green en een fade om de wind de rest te laten doen. Wat een geile bal. Strak laag weg en langzaam stijgend tot de wind m op pakt en keurig op 5m van de vlag neer legt. Zonde dat de birdie putt voor de hole sterft.

Mooi moment tijdens de ronde.
Lopend van green 7 naar tee 8 vraagt de dame met wie ik speelde hoezo ik de basn redelijk ken. Tijdens het spelen van hole 8 vertelde ik haar over de rondjes die ik daar met Jimithing heb gespeeld. Dat die rondjes zowel qua golf als qua gesprekken altijd de moeite waard waren en dat, aangezien Jimithing zonodig naar Amerika moest verhuizen, ik die rondjes als ook Jimithing erg mis. Ik neem mij voor om na de ronde een appje naar hem te sturen om dat ook tegen hem te zeggen. Op de tee van 9B sta ik te wachten tot ik kan slaan. Mijn telefoon gaat en ik pak m uit mn kontzak. Op het scherm staat P... B.... usa (=JimiThing). W T F.....
ik neem op en meld dat ik op de tee van 9B Bentwoud sta. Hij antwoord: dat is een tricky afslag. Dat bleek. Plons, drop, aproach in bunker. Double bogey. Bedankt en fijn je gesproken te hebben.
Op de terugweg van Bentwoud uitgebreid telefonisch bij gekletst.

Verder erg content met mn ronde, spel en dat ik 18 holes de tas op mn rug heb gedragen (de laatste 2 holes liep ik wel als aangeschoten wild).

De scorekaart

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #7 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Gistermiddag onder mooie omstandigheden ‘even’ 9 holes gedaan op de AOC.
Met 4 spelers een leuke en voor mij nieuwe spelvorm of eigenlijk telvorm gedaan.
2 team van 2 spelers tegen elkaar. Spelvorm stableford. Na de hole neem je de netto score per speler per team.
Vb team 1 maakt netto een 4 en een 5. Team 2 maakt netto een 5 en 6. Je noteert voor team 1 45 en voor team 2 56.
Het verschil is 11, team 1 staat dus 11 voor. Op hole 2 enz doe je hetzelfde en je houdt het verschil steeds bij. Een achterstand kan op 1 hole goed gemaakt worden. Maakt een speler een netto birdie (of beter) dan wordt de score van het andere ‘omgedraaid’. In het voorbeeld maakt team 1 een netto birdie dan wordt de score van team 2 niet 56 maar 65.
Een erg leuke telvorm die er voor zorgt dat de score van alle spelers van belang zijn.

Dan mijn ronde. Ik ben erg blij dat ik weer 9 holes ‘op nivo’ heb kunnen spelen. Op prise d’eau was ik na 9 holes kapot, vorige week op Texel was dat na 14/15 holes. Gisteren zo goed als geen last gehad.
Ik speelde daarbij nog goed ook. 7 x par, 1 x bogey en 1 x double. Dat was nodig ook want mij teammaat bakte er niks van. Ik zorgde 9 holes voor het eerste cijfer van onze score en hij voor de tweede.
Wat bijzonder is dat mijn GIR hoger was dan mijn FIR, ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb gehad. 67% om 57%.

Happy camper.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf, Frank@Andalus, Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #8 door Pol
Beantwoord door Pol in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Door wat gebeurtenissen in de omgeving tot het besef gekomen dat je beter van het leven geniet wanneer dat kan. En dat ik dit jaar geen enkele keer na het werk ben gaan golfen. Woensdag dus halve dag vrij genomen en snel snel naar Royal Antwerp, op 10km van mijn job.
Zonder inslaan, enkel wat chippen, om 13u de baan in. Het winteruur limiteert de speeltijd, weet je wel. Ik kwam om een of andere reden snel in de zone, en liet me niet uit balans brengen door een double bogey - bogey sequence. Gewoon wat pech bij de uitvoering van een goed bedacht plan, ging er door mijn hoofd. Eerste 9 in 4 boven met wat pech en geluk, en ik krijg 8 slagen vanop geel over 18. Op schema dus. Jammer wel dat hole 3, een haalbare par 5, in onderhoud en dus gesloten was. Wel netjes zonder vragen 10 euro korting op greenfee gekregen, en de baan lag er prachtig bij. Op naar de tweede negen dus. De eenzame bogey werd meteen uitgegomd door een birdie - de eagle putt ging er net naast. Solide lange ijzers, 3 op 3 sandsaves ook, alles loopt goed. Op de laatste hole komt de drive in de fairway bunker terecht. Denk dat ik de ijzer 6 wel over de lip kan krijgen, maar de bal raakt nog net en komt op 69,9 meter van de vlag tot stilstand (thank you range finder). Geen paniek, eerder gevoel van rust en controle. Dit is de afstand van de 3/4 lobwedge. Bal eindigt perfect pinhigh, 3 meter links van de vlag. De putt valt. Tweede 9 level par, 37 punten over 17 holes. Wat een ronde, en dan weer even terugblikken...


Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, x-elf, canth, taxgolf, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy, Martin, Gijs_Bos

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
  • Hcp 14
Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden - 5 jaren 5 maanden geleden #9 door Martin
Beantwoord door Martin in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Omdat ik een winter passe partout op Nunspeet heb genomen, speel ik weer meer. Deze maand begon al lekker op Prise d'eau en inmiddels ook 2x 18 holes op Nunspeet gelopen. Vorige week vrijdag met Tjakko, Fleur en Iris. Vandaag alleen met Tjakko. Ben nu al helemaal blij met mijn winter abo want ik vind het een prachtige baan. En 2x prima weer erbij helpt natuurlijk ook erg goed.

Op Prise d'eau liep ik met Bart en Pieter en met mijn hcp 29-nogwat kon ik wel de nodige tips gebruiken en die kreeg ik dan ook. Arm recht in de backswing, minder ver doorhalen naar achteren (driekwart), naar de bal kijken (oud nieuws maar zeer actueel), de grip en meer van die dingen, waardoor het wel teveel werd voor 1x.

Vorige week voor de ronde op de DR al wat geoefend met de backswing beter te krijgen. Ging goed op de DR, maar in de baan niet. Hoewel de laatste holes steeds beter gingen met de drives. In het weekend zowaar een uurtje op de DR staan oefenen. Want met drie vrouwen in de baan (Fleur, Iris en Tjakko) is natuurlijk ook garantie op nog meer wijze raad! Ik had zin om te oefenen en het onder de knie te krijgen, terwijl ik normaal gesproken weinig lol heb van de DR.
En het lukte behoorlijk goed om de slice eruit te krijgen met de driver. 6 van de 10 gingen nu goed (recht en in de juiste richting) en daar kan ik zeer tevreden mee zijn.

Vandaag opnieuw naar Nunspeet. Nu alleen met Tjakko. Heerlijk weer. Heerlijke baan. Goede moed.

Eerste drive op Oost 1 ging meteen rechts. Maar niet met een slice. Positief blijven. Wel een traditioneel slechte score op de eerste hole. Daarna ging het beter. Zo goed als geen slices. En 50% FIR waar dat in eerdere rondes ergens in de 30 zit. In de hele ronde 3 parren gemaakt wat een record is voor mij in één ronde. 2 op een par3 en 1 op een par5 met een putt van 10 meter ofzo. Happy camper.

Al met al dus erg lekker gelopen met op de Oost lus nog wat wisselvalligheid met twee puntloze holes en drie parren. Op Zuid op iedere hole punten kunnen maken. In totaal 107 slagen, 37 punten gepakt en een half puntje van mijn hcp afgesnoept. Is nu 28.8.

En omdat Tjakko vorige week zo klaagde over dat hij in een gewoon rondje minder druk voelt en dus minder presteert dan wanneer hij bv Matchplay speelt, hebben we dat ook gedaan. Leuk om te doen, vooral als je wint. Met 5&3 heb ik de eer binnen gehaald. :woohoo:

Super ronde en Tjakko dank voor de gezelligheid (en onderstaande foto's!). Voor herhaling vatbaar dus in alle opzichten!





Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 5 jaren 5 maanden geleden door Martin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf, Leon1983, swinging daddy, Gijs_Bos, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden - 5 jaren 5 maanden geleden #10 door notup
Beantwoord door notup in topic mijn ronde van vandaag in 2018

Leon1983 schreef : Afgelopen woensdag was ik uitgenodigd als deelnemer en spreker op een golfdag van het Fonds Gehandicaptensport op The Duke. Supergaaf, want ik was zeer benieuwd naar de baan!

Tijdens de Herfstwedstrijd met Bram gespeeld, pro op The Duke, en doordoor al geïnteresseerd in een ronde daar te spelen. Geweldig ervaring zo te lezen. Hierdoor wil ik er zeker een keer spelen

The secret of good golf is to hit the ball hard, straight and not too often.
Laatst bewerkt 5 jaren 5 maanden geleden door notup.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven