- Ontvangen bedankjes 394
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
x-elf schreef : Bij aankomst een redelijk groot parkeerterrein. Makkelijk parkeren dus. Het clubhuis zit voor mn gevoel vreemd in elkaar.
Je kan er niet omheen lopen. Je gaat een schuifdeur door en staat dan in een betonnen hal waar veel tassen en karren staan. Door een andere deur ga je weer naar buiten en dan sta je bij de golfbaan en links de DR. Doet vreemd aan. Voor de entree naar het clubhuis moet je door een hal lopen om een trap naar boven te nemen. Vreemde indeling. Boven is het clubhuis. Dit geeft een totaal ander beeld. Het bestaat uit 2 delen met de bar in het midden als afscheiding. Het uitzicht vanuit het clubhuis en vanaf het terras is leuk. Je overziet de baan met hole 18 die voorlangs loopt. Top.
x-elf schreef : De baan zelf is best aardig. Een open ruimte waar ze een golfbaan hebben aangelegd. Het is Bentwoud maar dan met kortere en smallere holes. De kortste par 4 is 239 de langste 350 (vanaf geel). 3 x par 5 van ca 450 m. De lengte is de uitdaging niet. Om de baan spannend te maken liggen er her en der bunkers en lopen er slootjes door de fairways. Op 2 holes loopt de sloot in de fw met de lengte richting van de fw mee. Dit zorgt er voor dat je moet nadenken wat te doen. Vanmiddag stond er een stevige wind en dat heeft de baan echt wel nodig. Op een rustige dag is het een kwestie van course management om de obstakels uit de weg te gaan. Na een tijdje spelen bekroop me wel het gevoel van: en nu ken ik het wel, weer bunkers in de fw en slootjes aan de zijkant. Wat vreemd is is dat de aangelegde drainage meer verzakt dan de grond er om heen. Dit geeft rare sleuven in de fw.
Ik ben wel onder de indruk van de green complexen. Mooie ruime greens met ondulatie. Ook goede runout areas. Ook qua putten waren de greens goed, nog niet snel maar dat kan nog komen. Hole 9 vind ik 3xniks. Een par 3 van 106 m. Jammer om zo een lus te moeten eindigen. Vanaf 8 is het even lopen en van 9 naar het clubhuis ook. Maar goed ik ben geen ontwerper.
x-elf schreef : Slechts 28 putts
x-elf schreef : Vandaag was x-elf op De Haenen.
Niet om zelf te spelen maar als coach en caddy. Dit was bij een wedstrijd van de PGA.
Ik Ben ooit eens bij De Haenen geweest, had een afspraak in het clubhuis, niet gesppeld toen en ook niet de baan in geweest.
Vandaag wel de baan in geweest en weer niet zelf gespeeld. Wat een leuke baan zeg. Afwisselende holes. Park op de eerste 9 en bosachtig op de 2e 9. Baan doet me aan De Scherpenbergh denken. Niet te lang en voldoende ruimte.
Kom hier nog wel terug om te spelen.