mijn ronde van vandaag in 2018

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #261 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Mooi verhaal Frank! Kijk, zo kan het ook. Ik denk dat jouw regelinterpretatie in de spirit van de gam ligt. Top. Gave pot ga je toch niet verkloten? Althans, ik (en jij dis ook) niet!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #262 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Zondag competitie gespeeld op Princenbosch tegen de Haagsche. Een sterk maar ook leuk team om tegen te spelen. In de ochtend mochten Coen en ik aantreden tegen twee hcp 4 spelers. Wij maakten te veel fouten, tegenstanders wonnen makkelijk met 3&2.
6-0 gaf niet veel hoop voor de wedstrijd, maar er waren nog 6 singles te spelen en 12 punten te verdienen, dus alles nog mogelijk.
Ik mocht de single tegen een hcp 5 die zijn ijzer 3 verder sloeg dan ik mijn driver. Een gelijk opgaande strijd, waarbij ik meestal een houtje of hybride naar binnen had, waar hij dan een ijzer 8 of minder had.
Op hole 10 nog een regel incidentje (hole 1 van de C lus voor de bekenden met de baan). Een korte par 5, waar ik een goede drive sla en tegenstander links in de waterhindernis. De bal is nog wel zichtbaar/speelbaar en hij geeft aan de bal te willen spelen. Nieuwsgierig loop ik zijn kant op en zie hem reikend naar een losse tak in de waterhindernis voor de bal. Gelijk met het oppakken van de tak roep ik ‘niet doen, dat mag niet’. Hij laat de tak weer los. Officieel is dat verlies vd hole, maar dat vond ik wat overdreven. Was een mooie pot, die wilde ik niet verstoren met zo’n incident. Hij weet de bal uit de waterhindernis te slaan, maar ik lig na 3 slagen voor bijna gimmie birdie, terwijl hij na 6 slagen de hole geeft.
Op hole 12, bij een all square stand, heb ik 140m naar de green en sla voor mijn gevoel een prima bal, krijg een complimentje van mn tegenstander na de slag. Maar de bal blijkt 25m voorbij de vlag in de waterhindernis achter de hole te liggen. Tegenstander ligt voor birdie, en de bal lag speelbaar, dus droppen geen optie. Een achterwaardse slag naar de vlag uit de hindernis bleek te lastig, de bal ligt daarna geplugd in de prut. Ik geef de hole.
Volgende hole verpruts ik, opeens 2 down. Op 14 en 15 maken we beiden par en bogey, maar op 16 heb ik na een goede drive nog 170m over, hij slaat zn ijzer 3 weer 30m verder en maakt easy par, ik bogey. 3&2 verlies. Maar wederom een gave en spannende wedstrijd, tegen een sympathieke tegenstander.
Ons team komt op bijna alle fronten tekort en een 16-2 verlies het gevolg. We gaan het lastig krijgen in deze poule.
Volgende week gastheer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy, FrancoisLohuis

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #263 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Gisteren toch maar weer even geredeb om na t einde van de competitiedag een oaar holes mee te pakken. Ik identificeer zo langzamerhand t probleem. Ik maak geen swing maar sla naar de bal met de ijzers. Op hole 1 onder toezicht van wat spelers ging t nog wel goed. Een pijl met de 3w gevolgd door een push draw i6 net geen birdie. Maar er zaten toch een paar lelijke ballen tussen. Geen ritme, wild geen rotatie. De drives gaan prima, met t putten ben ik heel blij, maar qua ijzers is t 50-50.

Moeten competitiespers hun pitchmarks noet repareren? Schokkend hoe veel pm er waren.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • swinging daddy
  • Offline
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #264 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Hi Pieter, hoop dat je wat bent opgeknapt! Wbt clubhuis, maak je niet druk we hebben op de range even gekletst tussen de middag en na afloop. Verder blijven de teams toch in hun eigen kring hangen geen enkel probleem. Jammer dat je niet mee kon dineren het eten was erg goed!
Ondanks onze verliespartij gezellig nagezeten. Wij waren niet scherp in de greensome en 5-1 achter maak je niet makkelijk goed. Onze kopman met hcp 1.5 verliest en dat doet ons de das om. Helaas geen kampioenskans meer dit jaar. Groet
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #265 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Vanochtend naar mjn homecourse gereden. Ik ben kort samengevat lid geworden om 1) meer te spelen 2) mijn golf netwerk te vergroten 3) zakelijk in te zetten 4) etc.
Punt 2 lijkt te lukken. Het was druk zodat ik naar 10 liep, beetje swingen en gaan . Het was koud en fris en dauwig. Nat en weinig rol. Greens lagen er al beter bij. Voor mij niets te zien een 3 bal die naar hole 11 liep. Ik denk, ga 9 holes spelen met 2 ballen. Raar beeld. Bal 1 leverde 43 slagen op, bal 2 49. Opvallend: putten is qua lengte prima, 1,5 meter puts gaan erin als koek. Holde een paar lange puts. Ook een aantal flopshots geslagen die mooi vielen. Drives, prima, maar toch een paar x slecht opgelijnd. Contact was prima. Zorgwekkend is toch wel t gebrek aan ritme. Zo sloeg ik een zeldzaam goede pw van 90 meter, bal 1 meter bij de vlag. Sloeg een paar goede i3, maar ook een paar die gewoon slecht waren. T ritme is niet constant, wat wild. Ik heb dat nog niet redeljk onder controle. Op hole 15 liep ik wel in op de 3 bal voor mij. Achter mij liep ook een single flight. De laatste 3 holes liepen we samen. Het bleek een Noor te zijn die lid was. Zijn home course in Noorwegen was nog dicht, er lag 1,5 meter sneeuw. Hij dacht dat de baan pas eind mei open ging om begin oktober te sluiten. Different cook. Het had in 20 jaar nog nooit zoveel gesneeuwd. Hij vond t heerlijk hier. We liepen gezellig op. Erg leuk om zo in contact met mensen te komen!!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • nico
  • nico's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #266 door nico
Beantwoord door nico in topic mijn ronde van vandaag in 2018

x-elf schreef :
Excuus aan Bart en Nico dat ik niet zo gezellig was in het clubhuis


Man je was ziek en zo onaardig vond ik je niet :) beterschap Pieter.

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #267 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Gisteren stond de Kennemer op het programma voor de competitie. Het werd een vreemde dag voor mij.
Bij aankomst stond er een lekker zonnetje en de Kennemer laat zich mooi zien in de ochtendzon. Het aanblik van het witte clubhuis in de zon blijft een mooi plaatje. Gaandeweg de morgen voelde je dat de wind aan het veranderen was, meer vanuit het westen waardoor er koude zeelucht binnen kwam en voor een lichte zeemist en bewolking zorgde. De temperatuur zakte ook weg. Het was 9 a 10 graden.
En het blijft de Kennemer. Prachtig.

Dan de wedstrijd. Afgelopen week heeft een teamlid een ongeluk gehad, met 50 km tegen een boom aan. Het lukte niet om een bervanger te vinden en hij besloot om zelf te spelen met een gekneusde rib (van de autogordel). Op de dr ging het wel ok zei hij. Wij speelde samen de ochtend partij. In de baan ging het niet zo ok met hem. Hij had behoorlijk last met name als hij teveel grond raakte. Redelijke ballen met weinig lengte. Zelf stond ik best goed te spelen. Moest best veel corrigeren om tot een score te komen. Helaas maak ik 2 foutjes en die ruimte was er niet. We eindigen A/S.

Dan de middag. Ik begin weer goed en sta makkelijk 1 up na 4 holes. Dan merk ik al dat het minder wordt met mij. Ondanks dat het koud is loop ik te zweten als een otter. De volle swing lukt nog wel, het fijnere werk niet. In de volgende 5 holes begin ik de korte putts te missen. 2 down met de turn. Tijdens de wandeling naar hole 10 moeten we omhoog naar het clubhuis. Ik was blij dat ik boven was. Pffff wat een inspanning. Op de twwede 9 begint ook het lange spel er onder te lijden! Voel me gewoon ziek worden. De spreiding neem toe, ballen de rough in en ook een keer onbespeelbaar moeten verklaren. Alsnog halve met een double. Doodzonde in normale doen zou dit geen probleem moeten zijn. Nu mis ik korte putts voor bogey en de holes te halven. Ik verlies met 5&4 en was blij dat ik klaar was. Slechts een lange wandeling terug naar het clubhuis restte nog.
Als team winnen wij met 13-5

Volgende week de kraker tegen de Kennemer op Rozenstein.

Excuus aan Bart en Nico dat ik niet zo gezellig was in het clubhuis

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, taxgolf, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden - 5 jaren 11 maanden geleden #268 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Gister dus de eerste competitiedag. Hoofdklasse 27 holes tegen de Heemskerkse op de Haagsche.
Wat een geweldige dag, lekker weer en spelen op goede fairways, lastige liggingen in de duinen en greens snel en veel break.
In de ochtend mochten Coen en ik als eerste van start en dat liep lekker. Hole 1 wij par zij bogey en 1 up. We hadden meestal de overhand, 2 up met 2 te gaan, maar het werd toch nog spannend. Hole 8 maakt de Heemskerkse een geweldige up-and-down. 1 up nog 1 hole. Wij moeten op de laatste hole chippen, tegenstander ligt met 2 op de green. Chip is zeer goed, bijna gimmie. We halven de hole met par. 1 up gewonnen. :cheer:
We winnen alle drie de greensomes en staan 6-0 voor. Maar alles ligt zeer dicht bij elkaar, dus geen walk over.

In de middag mag ik als eerste tegen de kopman van de Heemskerkse. Wat oudere man die in de ochtend indruk had gemaakt, hcp 4.1 (alles is relatief, hij was wel 6 jaar jonger :lol: ). Mijn spel begon stroef, 2 down na 4. 5e hole komt er na de afslag een bekende kijken (Marco de flutputter). Ik maak meteen een birdie en terug naar 1 down. Spel blijft strak, heb op onze 14e hole een goede kans, maar 3 putt en het blijft 1 down. Dan twee holes waar ik mn putt 1cm voor de hole zie sterven en ik maak bogey, par. Tegenstander maakt par, birdie. 3&2 verlies. Toch zeer tevreden over de ronde, tegenstander verdiend gewonnen.
We winnen de wedstrijd met 10-8, lekkerrrrr.
Volgende week naar Princenbosch waar Vega en zijn team gastheer zal zijn. Zin in :woohoo:
Laatst bewerkt 5 jaren 11 maanden geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #269 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Vanmiddag toch maar even naar de dr gegaan op Ockenburgh. Nieuw clubhuis volgende maand in gebruik en nieuwe betere rangeballen. Veel mensen in de baan.

Eerst maar even pitchen. In t begin geen idee wat ik aan t doen was, enige tijd later ging t beter. Toen naar de puttinggreen. Ik denk dat t putten me het beste af gaat op dit moment. In de zin dat vroeger van bijv 3 ballen 1 bal binne 50 cm ligt en de rest of tekort of veel te lang. Nu liggen in de regel alle drie ballen minimaal binnen eem meter, en vaak 2 binnen 50 cm.
Toen nog even ballen geslagen. Eerst om t gevoel terug te krijgen. Dat liep lekker zodat ik wat balvluchten wilde proberen. Joe moet toch wat. De fade ging redelijk goed, de draw wat moeilijker, maar lukte af en toe toch. Toen wat 3/4 slagen geoefend iets korter gegript. Heerlijk strakke ballen.
Gelukkig liep t wat beter.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 jaren 11 maanden geleden #270 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic mijn ronde van vandaag in 2018

Frank@Andalus schreef : (nb aanname dat die vervangende bal al gedropt was!).


nope was nog niet gedropt!

De Haagsche is ook niet onaardig Frank!

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

Ga naar boven