mijn ronde van vandaag in 2018

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #271 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Verl plezier in NL Frank. Gaaf de K Pieter.

Vandaag 14 holes mp op mijn home course. Ik had t niet. Na 3 holes stond ik 3 down. En had ik minstens 7 ballen getopt. Verschrikkelijk. Ijzers bleven erg slecht. Wedges te kort. Bump en run waren shanks. Pfff . Kon wel janken zo slecht. 18 hcp is meer dan reeel.
Op hole 4 de driver, ruwweg een inch a la Fleetwood korter gegript. Iets hoger op de tee en oplijnen iets meer vanuit t gevoel. Dikke hoge bommen, ijzertje naar binnen. Maar dan moet je de ijzers wel slaan. Nee, de drives waren prima, maar de rest behalve t putten gewoon ruk. Toch weet ik het om te toveren naar 1 down op 17. Ik pull mijn drive slecht en kan niets anders dan chippen naar de fw. Heb 125 meter over met redelijke tegemwind. Al la Fleetwood weer eenniets kort i7, die ik volkomen k$%!t in de bunker shank, waar ik dan weer redelijk uitkomt. Hou een put over voor de hole om te winnen en dus uiteindelijk te halven, maar die sterft 1 cm voor de hole in schoonheid.

Een hele lange weg te gaan.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 week geleden #272 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic mijn ronde van vandaag in 2018
De Kennemer, dat is niet verkeerd Pieter. En zoals er wordt omgegaan met de regels in jullie wedstrijd is natuurlijk onzin.
Maar als de bal gedropt is, dan is dat de bal in het spel en doet die eerste bal er niet meer toe, of je m vindt, er op gaat staan of whatever. Sterker als je m speelt heb je de verkeerde bal gespeeld (nb aanname dat die vervangende bal al gedropt was!).

Ik ben nu ook in Nld voor de competitie. Morgen op de Haagsche tegen de Heemskerkse. Ben benieuwd.

Gister met Cesare mn eerste rondje van 2018 in Nederland gespeeld op de Purmer. Inderdaad erg nat, maar goed speelbaar. Wel erg weinig afstand carry is distance en dat is voor mij een groot nadeel. Lekker gebald, rondje 85. Nog een lesje bump and run chippen van Kevin gehad. Ik ben er klaar voor, hopelijk mijn tegenstander niet zo :evil: :woohoo:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 jaren 1 week geleden - 6 jaren 1 week geleden #273 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Gisteren comp gespeeld op De Heemskerkse tegen Rozenstein.
Nu weet ik weer wat ik niet leuk vind aan de competitie. Eigenlijk moet de competitie een maand later gespeeld worden dan zijn de banen beter. Of in het najaar. Nu al voor de tweede week op rij door de klei lopen ploegen. Na elk schot je bal schoon poetsen. Kale bomen. De Heemskerkse is niet leuk spelen op deze manier. Dan de ‘local rules’. Overal plaatsen! Hierdoor worden slechte slagen minder afgestraft. Dan wordt er verteld dat, als je je bal niet kan vinden en je zeker weet dat hij er moet liggen, je in overleg een bal mag droppen in de buurt waarvan je denkt dat de bal moet zijn! Ik begrijp dat iedereen een leuke dag wil hebben en persoonlijk beleef ik hier minder plezier aan. Call me old fashion.

Dan de tegenstander. Hoezo bal markeren als je plaatst? Hoezo niet dichter bij de hole? Bal wordt gevonden tussen de takken die in de rough liggen. Tegenstander zegt ik heb m! Wij vragen waar de bal ligt, hij heeft m in zn hand. Onbespeelbaar verklaard geeft hij aan en ik weet nog wel waar die ongeveer lag! Dezelfde speler heeft in de middag een incident (gelukkig speelde ik de single niet tegen hem), hij kan zijn bal niet vinden in de rough naast de green en claimt om een bal te droppen zoals vooraf verteld. De AOC speler gaat akkoord. Dan zegt de speler dat hij toch zijn bal heeft gevonden. Hoe kan dat nou? Ik ga er bovenop staan zegt de tegenstander. Wat zeggen de regels als je op je eigen bal gaat staanvraagt de AOC speler? Dat was maar onzin volgens de tegenstander. Ze zijn geen vriendjes geworden.

De nazit was bere gezellig en de Heemskerkse weet nu wat sauvignon drinken betekent!

Ik win beide partijen. 1 up en de middag 3&2. Overall winnen wij met 16-2.

Volgende week op De Kennemer

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
Laatst bewerkt 6 jaren 1 week geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 jaren 2 weken geleden #274 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Afgelopen zondag de eerste maandbeker van het jaar gespeeld.
De AOC was al behoorlijk nat en gedurende de ronde is het niet droog geweest. Niet prettig.
Het spel was best mog aardig de score bleef wat achter. Geen rol, ballen die plugged in de fw zaten.
Met 30 stbf bleek ik toch nog gedeeld tweede te zijn geworden. Dat is gunstig voor het jaarklassement :-)

Belangrijkste is dat mijn nieuwe Mizuno regenpak het erg goed doet. Erg dun is en the best i ever had!

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Di11
  • Di11's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • Een groot handicap
Lees meer
6 jaren 2 weken geleden #275 door Di11
Beantwoord door Di11 in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Vandaag de eerste keer de wei in in 2018 ,en het ging behoorlijk op Kleyburg in Brielle.
Regelmatig een birdy kans gehad maar de putter wilde nog niet zo.
Fairway,s waren op sommige plekjes zeiknat en niet prettig om daar je bal in terug tevinden.
Greens waren heel behoorlijk en redelijk snel.
Kleyburg begint steeds meer op Nunspeet te lijken , grote open stukken tussen de bomen waar het makkelijk zoeken is naar je bal.
De eerste 9 zijn nu klaar en voor dat het seizoen echt begint zijn de back 9 ook gerenoveerd met een uitdagende holes en nieuwe greens.

Kortom ik moet hier gewoon meer gaan spelen al is het alleen maar omdat het 15 min van mijn huis vandaan.

Alles blijft.
Alles gaat voorbij.
Alles blijft voorbij gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
  • Hcp 14
Lees meer
6 jaren 2 weken geleden #276 door Martin
Beantwoord door Martin in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Vandaag is dus zo'n dag dat je je afvraagt wat te doen. Familiedingen gisteren al gehad, maar het regent ...
Nou vooruit, omdat ik de afgelopen weken veel wandelingen (zonder golf) heb gemaakt en ik op Facebook als feedback kreeg dat je op de golfbaan ook kunt 'lopen' ben ik in ieder geval maar naar de DR van Hoogland gegaan vanmiddag. "Even van me afslaan!" zeg ik dan tegen mezelf. Daar sta ik in ieder geval droog, maar ben toch buiten. Afijn, de eerste ballen op de DR geslagen en ondertussen bedenkend wat ze ook alweer zeiden in al die YouTube video's die ik bekeken heb. Het enige dat ik me kon herinneren ging over de verdeling van het gewicht over je benen tijdens je swing. Ik heb dit uitgeprobeerd en verdomd als het niet waar is, de ballen raakte ik goed (zo niet beter) en ze gingen best ver voor mijn doen.
"Zal ik dan toch ook nog even 9 holes lopen? Het ziet er niet druk uit op de baan ... "

Dus tegen 3-en start ik mijn rondje. Eens zien of ik mijn niveau (34.1) een beetje kan halen.
Hole 1: par 4. Drive raak ik super lekker, maar hij zwaait toch nog een beetje af door de wind. Eenmaal in de buurt blijkt de bal op 219m op de fairway te liggen. Met I9 de resterende m op de green, 2 putts (tip in par) en ja daar begin ik gewoon met par.
Hole 2: par 3 wind in de rug. I8 over 134 op de green! Wordt het zo'n dag?! Wel 3 putts nodig, maar bogye is voor mij 3 stablefort punten!
Hole 3: par 4. Weer heerlijke drive op 190. Maar dan die vaart. Ga ik erover of ervoor? Ik besluit ervoor te gaan met I9. Maar die raak ik zo goed dat ik midden in het water kom.
Hole 4: par 4. Drive met W4 net niet oob. Poging langs de boompjes richting vlag te gaan mislukt. Vol op een mini stam van zo'n boompje die niet dikker is dan een golfbal. Maar wel achter me in het water en oob. Kortom, geen punten hier.
Hole 5: par 4. Weer lekkere drive (204m). Vervolg met H5 lijkt oob te gaan. Maar toch kijken en hij ligt plugged net binnen bounce ;) Door de posts hier van de afgelopen week weet ik dat ik mag droppen. Heb helaas 2 chips nodig. Uiteindelijk in 6 in de hole.
Hole 6: par 3. W4 zwaait af naar rechts. Chip op de green, maar 2 putts nodig. Maar 2 penalties omdat eerste bal heul ruk was en het water in ging. :(
Hole 7: par 7. Oh die drivert mag blijven. 218m op de fairway. Chip (60m) op de green die heftig geonduleerd is hier, dus toch 3 putts nodig. Maar voor mij zijn dat gewoon 3 punten weer.
Hole 8: par 3. Wind tegen. Toch maar I6. De wind pakt de bal op en kom rechts naast de fairway op 40 van de vlag. Niet zo goed zeg maar. Nog wat gepruts later ben ik in slagen klaar voor hole 9.
Hole 9: par 5: Wind tegen opnieuw. Drive gaat links ri DR. Beetje jammer. Gevalletje mindfuck want ik dacht daar al veel over na. Dan vraag je erom. Uiteindelijk met 8 slagen in de hole.

Al met al lekker lopen ballen. 17 stablefort punten verzameld en vooral redelijk goede ijzers geslagen en 80% fairway met mijn driver! Daar ben ik zeker blij mee. Hybrid en wood4 kunnen nog wat verbetering gebruiken en ook het putten moet constanter worden.
Maar ik ben met een goed gevoel naar huis getogen. Na anderhalve maand geen bal geslagen te hebben, ben ik hier zeer tevreden mee! Binnenkort maar weer eens qualifying gaan lopen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 2 weken geleden #277 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic mijn ronde van vandaag in 2018

x-elf schreef : euh! volgens mij niet Pol.
Plugged op kort gemaaid is relief, niet in de rough. En dan is het nog droppen ipv plaatsen, toch?


Tijdens sommige wintercompetities mocht je ook plaatsen in de rough. Dat was wel tegen het zere been, want niet fair om een goede ligging te hebben als je een bal slecht had geslagen. Eerlijk lijkt me bij blubberige omstandigheden: wel ‘lift and clean’ in de rough, maar dan droppen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 2 weken geleden #278 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018

okidoki schreef : Je moet niks lijkt mij, maar als je het bent dan kan je het ook uitdragen. Ook al is de baan een keer iets minder.


Ja, het is gek. Het zit nog niet zo in de genen dat ik lid ben. Ik zie op zich eeb goed onderhouden complex. De tee box op 18 wordt vernieuwd. Ongetwijfeld had de staf dit al klaar willen hebben voor de start van de competitie. Het is niet anders. Op ziichzelf waren de greens niet slecht, maar ik zag dat de kleur nog niet op niveau was. Verder is op 18 de bunkers aangepast.

Greenkeeper zijn lijkt me geen gemakkelijk beroep.

Wat wel
Leuk was, is dat ik een kaart kreeg met een overzicht van de belangrijkste flora en fauna op en rondom de golfbaan. Meer dan ik vooraf had ingeschat en waar ik normaliter ook niet op zou letten.

Tot slot. Na afloop at ik een broodje kaas. Prima vers broodje kaas en wat groenvoer erbij. Paar stoelen verderop zaten 2 dames van ik schat ruim in de 70. Keuvelen over van alles. Ik betwijfel of ze nog golfen, de club vormt evenwel een belangrijke plek in t leven

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 2 weken geleden #279 door Tjakko Hoeve
Beantwoord door Tjakko Hoeve in topic mijn ronde van vandaag in 2018

Pol schreef : Klopt Pieter, my mistake.


Er is een uitzondering. Het kan namelijk wel als het een local rule is. Dat wordt nog wel eens gedaan in de winter of bijzondere omstandigheden zoals een extreem natte baan.

Overigens gaat de regel in 2019 veranderen. Dan maakt het niet meer uit waar de bal ingebed is, dus ook in de rough.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 2 weken geleden #280 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Je moet niks lijkt mij, maar als je het bent dan kan je het ook uitdragen. Ook al is de baan een keer iets minder.

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.057 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven