mijn ronde van vandaag in 2018

  • Martin
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
  • Hcp 14
Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #301 door Martin
Beantwoord door Martin in topic mijn ronde van vandaag in 2018

Guul schreef : Stats:

Welke app is dit?[/quote]
mscorecard (www.mscorecard.com)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Guul

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Guul
  • Guul's Profielfoto
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
  • hcp 3 and going down
Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #302 door Guul
Beantwoord door Guul in topic mijn ronde van vandaag in 2018

Martin schreef : Gisteren samen met Tjakko de verantwoordelijkheid genomen een inspectie te doen op de baan in Nunspeet. Iemand moet het doen, toch?
Speciaal voor de Dr: grijze luchten met heel licht zonnetje af en toe, geen wind en een graadje of 6. Had zelfs de neiging een jasje uit te trekken ...

Heerlijke ronde gespeeld. Met plezier hebben we Zuid - Oost gelopen. Voor mij nu de derde keer in Nunspeet en vind 'm erg mooi. En zeker in de winter erg goed in vergelijking met veel andere natte banen. Gisteren hadden we wintertees en zomergreens.
Zoals gebruikelijk goede slagen afgewisseld met slechte, maar ik ben best tevreden over de progressie. Hcp is nu 34,1 waar die begin vorig jaar 53 was. Doel voor 2018 is onder 24 te komen. Volgens Tjakko (en die kan het weten) moet dat zeker lukken als ik zo blijf spelen. Dus dat ga ik dan maar doen.
Tot volgende week!

Stats:

Welke app is dit?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #303 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Zo begin je het nieuwe golfjaar 2018. Trots lid geworden van golfclub Rozenstein te Wassenaar. Een bijzondere baan? Valt wel mee. Vorig jaar wel eens gespeeld en wat opviel, 4 x dezelfde tunnel onderdoor, veel lopen. Lange baan. De zanderige grond maakt dat de baan er in de regel goed bij ligt. De greens zijn niet super of zo, maar gewoon goed. Prima voor mij. De baan lijkt vriendelijk, maar straft behoorlijk af, wind kan een factor zijn. Rondom het Haagsche is deze baan, buiten de Koninklijke en (qua onderhoud) Groendael, de beste/compleetste baan. Leeuwenbergh is een modderbaan evenals in mindere mate de Rijswijkse. Delfland is p&p.
dus ik werd lid, zei de gek. Terwijl ik eigenlijk al een lange tijd worstel met een ontstoken pees in de linkerarm. Het gaat maar niet weg. Knijpen in de club, zeer pijnlijk. als voordeel? Je gaat vanzelf de club losser vasthouden. Wat moet je nou als lid terwijl je eigenlijk maar 9 holes kunt spelen en eigenlijk minder? Ik ben lid geworden om meer te spelen en om andere spelers te leren kennen. Ik doe goed mijn best, de eerste 2 kennismakingstoernooien was ik er al niet bij. Evenals de nieuwjaarsreceptie. Maar goed, toen nam ik op Kijkduin de nieuwjaarsduik. Makkie dit keer.
De rug voelde redelijk, dus toch maar eens een poging gewaagd om een paar slagen te slaan. dit ging niet zo bijster slecht. Ging best goed eigenlijk. alleen heb ik voor mijn gevoel nul clubspeed en nul afstand. toen de pijn al na een slag of 5 vervaarlijk kwam opzetten, de club losjes vastgehouden. De richting was prima en de afstand nam weer wat toe. Ballen geslagen op allerlei targets en (voor mij) verrassend genoeg raakte ik er veel.
Ik vraag me af wat ik mij op de hals gehaald heb. Een ontstoken pees, kickboksen doe ik daardoor ook lafjes op de zak (zonder handschoen, open hand), een krakerige rug en een manuscript wat af moet. Wanneer moet ik golfen?
En fin, het clubhuis kent veel oudere leden, gezellig is het wel. langzaam opbouwen richting maart, en dan zien we wel weer verder. Mijn ronde van vandaag was 3 kwartier korte ijzers voelen. Ik worstel en kom boven.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, roughseeker, x-elf, Artbij, Frank@Andalus, Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #304 door ravi
Beantwoord door ravi in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Aan het begin van Januari heerlijke ronde gespeeld op de swinkelsche. 6 parren geslagen. heel de ronde redelijk defensief gespeeld. Goede les. Mooie baan en goed onderhoud. Altijd zomergreens mooie fairways en snelle greens. Aanrader.
35 pnt lekker begin van het jaar

Relax het is maar golf. Uit de hoogte doen kan altijd nog.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, Frank@Andalus, Di11, Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #305 door Faiz
Beantwoord door Faiz in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Afgelopen zaterdag mijn eerste rondje op de golfbaan (ik denk sinds het Herfsttoernooi :huh: ) Even rustig aan gedaan met een rondje par-3. Even easy ontroesten en m'n nieuwe schoenen inlopen. Van de 9 holes er 6 in 1x op de green en 1 birdie (teeshot op 2,5mtr van de vlag). Ik was er best tevreden mee. Waar ik ook best tevreden mee was is dat ik met 3 golfballen de baan in ging, en met 4 golfballen de baan uit kwam B) (meestal is mijn saldo negatief)

Always have fun, no matter what you do ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #306 door Foreinone
Beantwoord door Foreinone in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Ze hebben daar wel interessante lidmaatschappen met die leeftijdsdifferentiatie. Daar zouden meer clubs wat mee moeten doen denk ik.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden - 6 jaren 2 maanden geleden #307 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Golfclub Midden-Brabant is Esbeek, de huidige golfbaan van het jaar.

Hebben nu het "medioren" lidmaatschap voor mijn leeftijdscategorie, voor 600,- een jaar golfen. Grootste nadeel van de baan is het vocht. De baan ligt in een natuurgebied waar geen water weggesluisd mag worden, dus de helft van de 18 holes zijn van november t/m februari dicht bij veel regenval.

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer
Laatst bewerkt 6 jaren 2 maanden geleden door Artbij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #308 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Goed voornemen, Joris.
Welke baan is het geworden?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden - 6 jaren 2 maanden geleden #309 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Afgelopen zaterdag ook weer gespeeld. Had weinig tijd, maar wilde perse spelen, dus snel 9 holes. Sinds een maand lid op een nieuwe baan. 15min rijden van huis, heerlijk. Om 8:00u thuis weggegaan en om 10:00u was ik weer binnen. En dan heb ik nog 2 holes moeten wachten ook.

Rest van het jaar maar eens kijken of ik onderstaand nieuwjaarsvoornemen vol kan houden.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer
Laatst bewerkt 6 jaren 2 maanden geleden door Artbij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, notup

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
  • Hcp 14
Lees meer
6 jaren 2 maanden geleden #310 door Martin
Beantwoord door Martin in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Gisteren samen met Tjakko de verantwoordelijkheid genomen een inspectie te doen op de baan in Nunspeet. Iemand moet het doen, toch?
Speciaal voor de Dr: grijze luchten met heel licht zonnetje af en toe, geen wind en een graadje of 6. Had zelfs de neiging een jasje uit te trekken ...

Heerlijke ronde gespeeld. Met plezier hebben we Zuid - Oost gelopen. Voor mij nu de derde keer in Nunspeet en vind 'm erg mooi. En zeker in de winter erg goed in vergelijking met veel andere natte banen. Gisteren hadden we wintertees en zomergreens.
Zoals gebruikelijk goede slagen afgewisseld met slechte, maar ik ben best tevreden over de progressie. Hcp is nu 34,1 waar die begin vorig jaar 53 was. Doel voor 2018 is onder 24 te komen. Volgens Tjakko (en die kan het weten) moet dat zeker lukken als ik zo blijf spelen. Dus dat ga ik dan maar doen.
Tot volgende week!

Stats:

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, nieuwlander, Frank@Andalus, Tjakko Hoeve, Gijs_Bos

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.057 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

Ga naar boven