mijn ronde van vandaag in 2018

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #61 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Ik heb even gewacht tot na de crash met het vertellen over de rondjes ;)

Zondag de 9 A holes van Spaarnwoude gespeeld met vrouw en zoon. Maandag weer eens een rondje Houtrak met JWvH, geen GC.

Mijn laatste rondje dateert van een weekje of zo voor mijn vakantie, dus voor het eerst in anderhalve maand de clubs weer eens ter hand genomen. Zowel zondag als maandag het zelfde patroon. Vanaf de tee met houtjes had ik er geen idee meer van hoe je die zou moeten slaan. De ijzers goed van richting, maar onvoorspelbaar lang. Op Spaarnwoude lag ik op vrijwel eke hole achter de green. Dat is op de A holes niet echt de place to be. Zoonlief slaat een mooie par op A6, nadat hij me op A5 vanaf de tee nog flink door mijn voorraad ouder ballen heen heeft geholpen. Binnenkort kan iedereen daar over water lopen :).

Waarom waren de ijzers zo lang? Allereerst had ik meestal goed contact. Omdat ik lang niet had gespeeld zat er weinig routine in, en probeerde ik bewust te doen wat ik denk dat ik moet doen voor een goede swing. Dat is mijn hoofd rechte rug bij adresseren, die hoek goed vasthouden bij de backswing, de backswing maken met een schouderdraai met een klein beetje extra uit mijn middel en dan slaan.

Ik heb beide dagen geen slagen geteld, maar je hebt desondanks natuurlijk wel een beeld van hoe goed of slecht je scoort. Dat was behoorlijk slecht, eigenlijk. Op Spaarnwoude veel bogeys en een enkele dubbel, met slechts één parretje. Op Houtrak par op een paar par 3 holes, maar verder vooral heel veel dubbels en zelfs slechter. Vanaf de tee ging het het best als ik een rescue speel, maar op de lange baan daar betekent dat eigenlijk altijd een extra slag naar de green. Per saldo is dat natuurlijk beter dan de twee extra slagen voor een tweede bal van de tee of herstelslagen uit het bos, maar als je op de teebox staat ga je er toch altijd vanuit dat je driver de bal deze keer wel op of bij de fairway gaat brengen. Het lijkt me ook niet verstandig om die hoopvolle verwachting voorgoed uit de geest te verbannen.

Dan die ijzers, zomaar even een voorbeeldje uit het wild. De boshole, een par 5. Met 2 slagen en één herstelslag breng ik de bal voor het water. Naar de vlag voorop de green heb ik nog 114 meter over. Mijn PW staat bij normaal contact voor iets tussen de 110 en 115 meter, dus die mag de appraoch voor zijn rekening nemen. Mooi solide contact, een extreem hoge bal (al mijn ijzers gingen voor mijn doen erg hoog) die achter de green vlak voor de bossen landt om zichzelf daar na een vrolijke stuit voorgoed te verstoppen. Ruim 140 meter. Wat moet je daar nou mee? En dit is één voorbeeldje, zo gingen meer approaches. Eigenlijk alleen de wat te dik geraakt ballen waren goed qua afstand:(. Ik heb dit probleem, dat bijvoorbeeld ook orion1900 altijd heeft geplaagd, altijd beschouwd als een weldadig luxeprobleem, maar dat is het in de praktijk echt niet.

Nu ja, één zwaluw maakt nog geen winter, dus misschien slijten mijn ouder fouten er weer op tijd in om van de tee wat rechter en verder te slaan en met de ijzers wat minder ver. Of er moet tijdens de vakantie een wonderlijke transformatie hebben plaatsgevonden, waardoor ik met de ijzers gewoon met andere afstanden moet gaan rekenen. Ik verwacht het eerste eigenlijk eerder dan het laatste.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, Frank@Andalus, Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #62 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
verslag deel 2, zal maar zeggen na de pc crash. Afgelopen vrijdag heb ik gespeeld op Rinkven België uitgenodigd door een lid. Goed aan te rijden uit NL, boven Antwerpen. Een besloten club met 36 holes, erg veel oefenfaciliteiten, meerdere puttinggreens, chipping weide, grote DR. De oefenliefhebber kan hier zijn hart ophalen. Prachtig! Een op t oog eenvoudig clubgebouw heel veel glas, ruim uitzicht op een mooie starthusje en een slothole. Genieten. Ik speelde de back nine van zowel de north als de South course. Zuid is ietwat meer bos, een wandeling door t bos. De lezer begrijpt, ik ben een fan van deze club.
De baan. Helaas heeft de baan erg veel te leiden gehad van de zo'n en hitte. Sproeien was verboden. Je ziet dat de baan normaliter kwaliteit in onderhoud heeft. Dit was nu erg lastig. De fw waren erg uitgedroogd en ingeklonken. Door regen was de baan nat en stonk het. Onprettig. De fw waren gesneden om de baan te luchten. De greens. Die waren ronduit slecht. Joost L. Klaagde over de greens tijdens de Belgian ko. Ik begreep dat de greens toen veel beter waren, maar als ze 100% beter waren, dan nog heb ik gevoel over de opmerking van Joost. Erg veel hobbel, stuiterende ballen, gras leek wel schuurpapier. Vermoedelijk mag er niet gerold worden, maar de greens waren onwaardig slecht. Gek genoeg putte ik vrij goed en heb ik maar een paar puts gehad die me eigenlijk een goede score koste. Ik bracht een rondje 89 binnen op een onbekende baan. Dat had wellicht lager gekund, maar 'wat als' daar hebben we niet zoveel aan.
Ik heb genoten van een rondje. Toch iets wat me dwars zit. De lezer moet mijn olijke hoofd maar erbij bedenken, geen arrogantie. Ik houd van happy golf, gezellig, ervaringen delen, maar ook gewoon serieus met het spel bezig zijn. Ik weet niet of het matches. Het kan wel, denk ik. De laatste tijd liep t lekker. Goede drives en ijzers. Ik heb prima en heerlijk gespeeld met Xelf. Precies wat ik bedoel. Met bijvoorbeeld D11 heb ik dat ook gehad. Ik heb ook weer gespeeld met een golfmatje waar ik geregeld mee speelde. Ik merkte dat t niet lukte. Ik irriteerde me lichtjes, t enigszins respectloze richting het spel. Ik had het vrijdag ook en het leidde me af. Nu kan ik mijn playing partners wat verwijten, maar uitindelijk kan jij jezelf maar veranderen en ben je zelf daar verantwoordelijk voor. Ik wild me ook teveel bewijzen, wat tamelijk dom is. En ben weer teveel bezig met andere dingen. Dus uiteindelijk doe ik hetzelfde en bepaal ikzelf de uitkomst.
Dat ik slecht stond te driven was dus het gevolg dat ik teveel bezig was met het zoeken naar de comfortabele stand. Ik ben geen tourspeler, zal t niet worden dus laat t dan ook los. Ik begon nog wel steady, maar had op een gegeven moment domme getopte ballen vam de tee. Wat me redde was simpelweg steady ijzerspel en heerlijk kort spel. Bijna een chipin. Ik kwam eigenlijk met mijn hybride goed weg van de tee. Met de driver of de 3w had ik comfortabel ruzie. Paar x in de bunker, 1x slecht en 2 x heerlijk eruit. Spelen voor de bunker als Bali out wordt een optie.
De lay out van de baan is erg natuurlijk. Mooie bossages, duidelijk paden al miste ik een bordje bij de hole met het verloop van de hole. Holes met leuke doglegs, geen baan met blind rammen. Zeker niet. Op zichzelf heb ik de baan comfortabel gespeeld. De dogleg hole op zuid waar veel spelers de bal in t water sloegen. Ik sloeg mijn hy die rechts de baan richting t water Rolde. Ik had een i7 over die ik heerlijk peerde. Mooie par. Slothole van zuid is 400 meter. Idioot lang. Ik had toen ontspanning in de drive en had slechts een i5 naar binnen. Vasthouden.
De leden zeuren over de catering. De oude leden. Wat mij betreft is t eten meer dan prima. Bij de lunch had ik een stok filet americain. Als avondeten een steak tartare. Met een fles La lande Pomerol. Gewoon goed. De oude leden vinden de wijn kaart te beperkt, t eten matig. T mot beter zonder dat t meer kost. Kortom, gezeik om niets. Dat is mijn idee. Vriendelijke bediening.
Kortom, ik speel graag bij de zuiderburen. Lidmaatschap voor 36 holes kost € 1.200, maar er is een strenge ballotage en een dito wachtlijst.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #63 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Vandaag met een oude kennis gespeeld. Had er veel zin maar het werd een ronde waarin niets lukte. Het begon al bij aankomst. Er liggen 4 ballen in de spiraal. 2 Duitse mannen leggen hun bal erin waarna mijn bal volgt. Tijd genoeg voor een bakkie. Tot mijn niet geringe verbazing zie ik de Duitse heren na krap 10 minuten op de tee staan. Wat lstig is als er nig 4 flights voor hun zijn. Maar goed, zij gaan em wij volgen.
Wij staan klaar om weg te gaan. Komt Frans Bijdehand aanlopen die begint te brullen dat hij is en dat t niet klopt en dat t altijd gezeik is. Dus ik leg 2x geduldig uit dat ik na de beide Duitse heren mijn bal in t spiraal had gedaan. Blijkbaar had voor hen iemand 4 ballen in de spiraal gedaan om ze er vervolgens uit te halen ( starten op 10, maar dan is t niet toegestaan de ballen in de spiraal te doen). Toen ik t de 3e x moest uitleggen, was ik niet zo aardig meer maar vervolgens we zwaar geirriteerd. Het kwam niet meer goed. Wat ook al niet hielp was dat t totaal niet doorliep. Mijn Duitse vrienden sloegen gemiddeld 100 meter. Ze stapten overigens uit op 15 toen de ballen blijkbaar op waren. Voor hen liep een 3 bal met 2 goede golfers maar 1 golfer die al slicend de baan door ging en gemiddeld 2x een afslag nodig had. Vaker wel dan niet 5 minuten op de tee staan wachten. Wat mijn spelritme niet ten goede kwam. Dieptepunt op 14 toen ik mijn slag verklootte. Ik zwaai nog na om het gevoel nog even te krijgen maar doe dat zo ongeconcentreerd dat t clubhoofd mijn enkel raakt op t stroombodje. Wat deed dat pijn. Tintelen. Ik kon nauwelijks lopen. Er zot een zwelling op zo groot als een ei. Dat kan er iok nog bij.
De les van vandaag is dan ook dat je zef verantwoordelijk bent voor het gevoel in de ronde. Het was niet best, niet fijn. Vergeten.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Artbij, Frank@Andalus, Martin, GarField000, FrancoisLohuis

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
  • Hcp 14
Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #64 door Martin
Beantwoord door Martin in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Gisteren met SevenUp75 naar golfpark Efteling geweest. Gevalletje 'eerste keer' wat mij betreft en dat is me prima bevallen. Qua baan en gezelschap bedoel ik dan vooral. Mijn spel kon nog wel wat beter ...
Leuk om opnieuw met iemand te spelen die ik zonder Golfchat nooit tegen was gekomen om rondje te lopen. Dus hulde voor Golfchat!
Om 9.40 uur mochten wij van start. De man die bij ons ingedeeld zat had al 'iets geregeld' met de marshall waardoor wij een flight met zn 2-en hadden.

Ooit heeft iemand me een keer verteld dat het belangrijkste van een verhaal is dat vooral het begin en het einde goed moeten zijn. Zo was mijn ronde ook. De eerste 2 en de laatste 2 holes maakte ik bogey. Daar tussenin was er erg veel gestreep op mijn scorecard. Al met al met 24 pt de ronde afgesloten na 5 bogies, 4 dubbels en 9x tripple or worse ...
Gelukkig heb ik ook lekkere ballen geslagen (bv hole 9 approach vanuit rough van 110m op de green en daarna put van 10m erin!) en eindigde het ok. Dus met een prima gevoel de baan af. Heb weer wat geleerd denk ik over gewicht verdelen tijdens mijn swing. Wie weet helpt dat die strepen voorkomen op mijn kaart :) Het hielp in ieder geval bij de twee laatste holes :silly:

Sven stond erg lekker te ballen. Ging er met 36 pt vanaf!
Een paar maanden geleden hoorde ik een paar businessclub mannen elkaar in de zeik nemen doordat de één zei dat hij een eagle had geslagen met zijn tweede bal, waarop de ander reageerde met "Ooooh, joh .... dus je had gewoon een par. Heb ik ook best vaak!"
Op de 17e hole (par5) vertelde ik dit verhaal aan Sven. Doet hij het vervolgens ook. Eerste bal OOB, 2e ligt ver en goed, daarna streep over het water op de green en een put van minstens 8 meter! En echte eagle ... met zn 2e :ohmy:

Leuke en gezellige ronde. Kan weleens vaker! En dat dankzij dat andere onderwerp op dit forum: "wie wil er vandaag (of morgen) met mij golfen?"

Oja, even fotootje van die leuke bunkers op de 13e.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, canth, taxgolf, Frank@Andalus, SevenUp75, GarField000, SF-1 Rhobbit

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #65 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Het was weer MP time!
Clubkampioenschap matchplay Senioren. Als defending champion waren de verwachtingen hoog.

Gistermorgen de 1e ronde. Loting heeft mij tegen de nr 15 van de plaatsingslijst gezet. Op papier een makkie.
Het begin was dat ook zeker zo. Ik stond 3 up na 4 holes. Ik sus een beetje in slaap en word wat slordig. Mn opponent begint zn putts te holen en bij de turn staan we all square. Wakker worden Pieter. Daarna was er niets aan de hand en ik win met 4&2.

Gistermiddag de 2e ronde. Op papier zou dit de sleutel partij zijn in ons deel van het schema. Enkele weken terug heb ik ook tegen deze speler een mp pot gespeeld ihkv de utrechtboogbeker. Toen won ik op de eerste extra hole. Nu was ik beter bij de les. Volgde mn game plan goed en dat pakte ook goed uit. Aardige pot waarin ik steady speelde en uiteindelijk met 5&4 win.

Vanmorgen de halve finale. Ik moest tegen een speler die gisteren de andere geplaatste speler van ons deel van het schema had uitgeschakeld. Het is een goede speler die aan het verbeteren is. Qua hcp ben ik de betere speler en het scheelt niet heel veel. Hole 1 lig ik in regulation op de green. Hij niet en maakt een erg fraaie u&d. Ik maak een 3 putt. 1 down. Hole 2 bijna identiek. Ik 3 putt vanaf de fringe, nu voor een halve. Hole 3 krijgt mijn afslag een unlucky bounce en hobbelt de hindernis in. 2 down. Hole 4 maakt hij een erg fraaie birdie met een putt van een meter of 7. 3 down. Zucht. Hij speelt werkelijk de ballen uit zn broek. Ik helaas niet. Met de turn sta ik nog 1 down. Op 7 maak ik een fraaie birdie.
Ik zeg tegen mezelf dat hij dit nivo niet zal volhouden en dat ik iets zal moeten verbeteren. Hij weet het nivo wel vol te houden en ik weet niet te verbeteren. Op 10 approach te kort in de bunker, bunker slag veel te lang. Fraaie chip terug en een bogey, helaas niet genoeg tegen zijn par.
Op 12 Opponent heeft mindere afslag en ik lig midden fw. Hij kan niet anders dan opleggen. Ik heb een ijzer 9 over die ik naar rechts duw, in de boom naast de green en ook nog unlucky er uitkomt. Ik lig rechts laag naast de green en weet er niet goed weg te komen. Zo heb je voordeel zo heb je nadeel. Uiteindelijk sta ik 4 down met 4 te gaan. 3 down met 3 te gaan en 2 down met 2 te gaan. Ik sla mijn afslag 2 meter naast de pin. Hij raakt zijn bal ook erg goed. Lopend naar de green zien we dat zijn bal op 20 cm ligt. Ik kon alleen mn hoed afnemen en hem feliciteren met de overwinning. Terechte winnaar. Goed gespeeld. Mijn spel was niet super.
Geen prolongatie van mijn titel.

Helaas heeft hij zijn kruid verschoten en verliest de finale dik met 6&5.

MP i love it!

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf, Foreinone, Martin, GarField000, SF-1 Rhobbit

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #66 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Eigenlijk waar ik nog t meest trots op was, was mijn slag op 15. Ik drive enigszins rechts van de bunker, tussen de bunker en de bomenrij in. Ik lig ogenschijnlijk ok en zou mijn 2 slag over t water kunnen slaan (smal slootje) om mijn 3e mep zo op de green te timmeren. Ik heb een kleine 180 meter over. Bij mijn bal aangekomen, ligt de bal wel ok maar sta ik eigenlijk in kuilen, hobbels etc, nu ik er over nadenk, t leken wel tractorsporen.
Niet gehinderd door enig gevoel voor coursemanagement zou ik mezelf niet verbaasd hebben om toch gewoon die 2e slag over de sloot te willen meppen. Met door de beroerde stand een niet verrassende slechte uitkomst.
Ik besloot de bal naar de fw te chippen, heb 150 meter over. Sla vervolgens mijn i5 op de green en ga weg met par.
Mijn besluit om te chippen was mijn beste besluit en slag die ronde. Ik was daar buitengewoon blij mee omdat ik mijzelf bij tijd en wijlen als een slordige golfer identificeer. Ik ben er van overtuigd dat ik een slag won.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus, Bob, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #67 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Dank weer voor de uitnodiging Stef. Het was zeker als vanouds. Golf, humor, diepgang, een lach en een traan. Heerlijk. Top.

Mijn ronde was heerlijk. Na de maandbeker van afgelopen weekend wilde ik even checken of het een incident was of niet. Of de putts vandaag wel wilde vallen. En dat wilde ze!

Ik speel graag op Rozenstein. Ik vind het een lekkere baan om te spelen. Afwisselende holes en alles goed te doen. Het bijzondere is dat ik op Rozenstein 12 slagen mee krijg en op de AOC maar 7 terwijl ik de AOC lastiger vind. Dat is snel verdiend.
Het spel was eigenlijk zoals de laatste tijd, erg solide. Goede afslagen, mooie ijzers. Omdat ik de baan nu beter begin te kennen ook wat andere keuzes gemaakt onderweg.
De 1e 9 gingen van tee tot green super. 86% fir en 44 % gir. 18 putts waarvan 1x een 3 putt, als je die ook nog maskt na een gemiste green heb je een zure double. Al met al 42 slagen (incl strafslag) voor 18 stbf. 5 par, 2 bogey en 2 doubles.
De 2e 9 gingen van tee tot green minder dan de 1e 9. 43% fir en 33% gir. Echter slechts 14 putts. Van de 3 gir’s weet ik er 2 een birdie te maken. Dat schiet lekker op. 2e 9 in 39 slagen voor 21 stbf. 2 birdie, 2 par en 5 bogey.
Totaal rondje 81 voor 39 stbf. Erg tevreden mee. Zeker in deze stevige wind. 1 drive er uit geslagen. Goede keuzes gemaakt onderweg. Bij een mindere bal, take your medicin, gewoon terug naar de fw en door. Dat pakte goed uit.

De scorecard

Daarnaast genoten van het spel van Stef vooral op de 2e 9. Bomber afslagen, mooie approaches die vaak naast de pitchmark lagen. Zonde dat z’n putter uit stond!
Genoten dus!

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, taxgolf, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #68 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Vandaag met Xelf 18 holes los op mijn course, Royal Rozenstein.
Stevige wind, spatje regen, hmm, dit was niet voorspeld. Even wat chippen en gedachten wisselen, bakkie pleur en go. Niemand op de tee, behoudens een man die ook op zijn maat stond te wachten. Ga maar, zei hij. Xelf ging prima weg (eigenlijk de hele ronde, zeer degelijk, af en toe een wat mindere slag maar dat wordt dan gevolgd door een indrukwekkende herstelslag. Ik laat het bij de lof, Xhij zal zelf over zijn ronde uitwijden).
Ik begon stroef en hook mijn drive met de 3w. Ik lig meukerig en moet mijn bal eruit hakken en hak prompt mijn bal tegen de boom 10 meter verder. Mijn bal komt gewoon linea recta terug. Slap van t lachen maak ik mijn hole af maar ben kansloos voor een score. Op mijn Angsthole 2 hook ik wederom mijn bal eruit. Dus ook die hole gaat verloren voor een goede score. Daarna gebeurt er weinig spectaculairs, maak 3 parren en sla mijn beste slag op 9, een zo geil geraakt i5, super. 48 slagen. De 2e 9 is different cooke. Ik ven beter in de ronde, let goed op mijn alignment en sta gewoon goed te ballen! Mis wel een kans op de vogel (putten blijft een achilles), speel de 2e 9 4 boven met een string van 4 parren waarbij mijn parput op 18 op 1 cm voor de hole stierf in schoonheid. In met 40 slagen rondje 88 voor 34 punten en steady hcp 12. 2 bunker slagen in de ronde waar ik prima uitkwam, zeker de 2e 9 zeer aolide staan driven.
Wat zeker vermeld moet worden dat t rondje 3 uur 30 minuten duurde. Zonder dat dit ten koste van de spelvreugde ging. T was weer vanouds, van gedachten gewisseld, tips en tricks ontvangen en gedeeld en de verstandhouding weer getild naar een hoger niveau. Dank, dank Xelf, t was fijn, je ronde top!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #69 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Vandaag maar weer eens naar de baan gegaan na 2,5 week stilstand. Het leek rustig, 3 2-ballen voor me en een 2 bal achter me.ik chip wat, ik put wat en loop naar 1. Ik wil vastigheid van de tee. Ik vind mijn driver niet stabiel genoeg, wat, denk ik, toch vooral komt door alignment. Ik zoek niet zozeer neer lengte, als wel een steady fw zoeker. Ik had nog een oude 3w van Vega thuis, die gaan we proberen.
Het is me goed bevallen. Behalve op hole 7, waar de concentratie wat weg was, zeer stabiel mee afgeslagen. Ik ga met een kanon weg op 1 en houd een i9 over. Helaas waait deze weg naar rechts. Er was een straffe, draaiende wind, wat t lastig maakte. Mijn chip was tekort en bogey de hole. Wat een beetje t verhaal van de 9 hooes was. 2 vind ik erg lastig, ik hook daar continu de bal weg. Ook nu weer, mijn bal vond ik niet meer. Ik word keurig doorgelaten en sla snel af op drie tegen de wind. Poeh, bal echt tekort. Chip tegende wind ook, par put scheert er net langs. Op hole 4 manufesteert t algnment probleem in optima forma. Ik sla een bommetje maar draw de bal over de bomenrij op de fw van 5. Klap was top, alignment weg. Ik beperk de schade, chip terug, houd 128 mtr wind tegen over en ik sla gevoelsmatig een tekort i8. Lig ik voorbij de pin. Hmmm. 2 put eraf. Ik sla op 5 wederom een uitstekende drive. Zo wil ik t hebben en heb ik geen driver nodig. 180 meter+ naar de valg met wind tegen. No time for heroes, ik reken op 2x i9 met die straffe wind. Het blijkt een i9 en een subliem geslagen 50gr wedge. Heerlijke bal, sneed door de wind. 2 put klaar. Op de par 3 kom ik net iets tekort chip en 2 put. Klaar. Op 7 is de focus door t trage spel voor Me even weg. Ik rommel van de tee, sla een top van een i5, een getopte pw een een lekker sw. 2 put weg. Op 8 wederom een neutronenkorrel vam de tee. Ik heb 110 meter over met wat wind in de rug, bal boven de voet. Ik sla mijn pw zo goed, dat mijn bal op een griplengte naast de pin belandt. Easy birdy. Hole 9 prima drive maar zie ik mijn bal door de harde fw stuiteren. Ik sla een 2e iets ingehouden. De 1e nooit gevonden de 2e wel. Met 2 slagen naar de green waar ik net niet met 1 put weg mag. Tevreden over de 9 holes ondanks de zeer winderige omstandigheden.
De baan lag er goed bij, droog, hard. De greens vond ik prima. Hard en weinig pitchmarks. T tempo in de baan was matig. Prima ochtend zo.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, GarField000, FrancoisLohuis

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #70 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
We zijn 3 dagen verder!
Vandaag de maandbeker juli. 18 holes stableford.
Het verhaal van de dag is zoals hole 1 is gegaan. Drive midden fw. IJzer rechterkant fw om de goede hoek naar binnen krijgen. Pitch midden green. 3 putt. Bogey. Ik kreeg de putts er niet in. Had totaal niet het gevoel op de greens. Sloeg mn putts vaak ver voorbij de hole. Zelfs een keer weer van de green af. Frustrerend. Totaal geen gevoel voor snelheid vandaag. Sta nog steeds lekker te spelen van tee tot green, op en rond de green wilde het niet.
Uiteindelijk maak ik een 89 (par = 74) voor 28 stbf puntnen. Tekenend is dat ik geen enkele streep op de kaart heb staan, op elke hole punten gehaald. 5 x par, 11 x bogey, 2 x double. 1 x bunker en 1 strafslag.

Het had vanacht al war geregend en tijdens de ronde ook, zelfs 1 erg stevige bui. Je zag gelijk weer een groene gloed over de fw’s komen.
De omstandigheden waren in het begin best pittig. Erg benauwd en warm. Gaandeweg de ronde werd het koeler en begon het goed te waaien.

There is always tomorrows round!

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf, Di11, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.054 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven