mijn ronde van vandaag in 2018

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden - 5 jaren 8 maanden geleden #71 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Het was weer MP time!
Voor de Utrechtboogbeker moest ik nog een wedstrijd MP spelen. Deze wedstrijd had al eerder afgewerkt moeten worden, echter mijn griep wierp roet in het eten. Ik had al voorgesteld dat mijn tegenstander door zou gaan naar de volgende ronde aangezien ik degene was die niet op tijd kon spelen. Tegenstander wilde graag tegen mij spelen en heeft uitstel geregeld. Heel fijn.

Vanochtend even voor 9 uur afslaan voor de MP over 12 holes met hcp verrekening. Ik moest mijn tegenstander 1 slag mee geven. Onze hcp's liggen dicht bij elkaar.
Tegenstander is een speler die briljant kan spelen en ook dramatisch, afhankelijk van de vorm van de dag. Vandaag was het vaak erg goed wat hij liet zien. We speelde beide goed gelukkig. De eerste 7 holes ging ik naar 1 up, all square, 1 up, all square. Spannende pot weer. Heerlijk. Hole 8 is de hole waar ik een slag moet geven. Hij slaat een ok drive op de fw van hole 1. Mijn drive haal ik iets om en dreigt de hazard links in te gaan. De bal schiet door een boom heen, tegenstander dacht iets te zien vallen. Aangekomen ligt mijn bal keurig op de fw. saved by the tree. Wel is waar erg kort maar beter zo dan in de hazard. Mijn tweede schot verpruts ik big time en kom ook op de fw van 1 te liggen. Ik besluit verstandig te spelen en op te leggen. Lig met 4 op de green en heb een 4 meter putt voor par met listige break. Tegenstander maakt 3 putt waardoor mijn par putt goed is voor de halve. Bam! In the hole. Geile par save en blijf all square. Op de volgende hole maak ik er een potje van met chippen en maak een bogey. 1 down. Op hole 10 maak ik een drie putt bogey. 2 down met 2 te gaan. I love it!
De dijkhole! Beide ijzer van de tee en we liggen binnen een meter van elkaar op de fw. Mijn ijzer 9 is perfect met dito bounce. Tegenstander slaat zijn ijzer 9 te veel rechts de oom in naast de green. Nu zie ik zijn bal vallen, midden op de green! Hij maakt easy par en ik heb een birdie putt van 2,5 meter. BAM! In the hole. 1 down en 1 te gaan.
De korte par 3 ook op de dijk. We missen beide de green rechts en liggen hierdoor beide een stuk lager dan de green. Ik mag eerst. Prima chip omhoog. De green slope is van ons af en lukt dus niet om de bal te laten stoppen. Ik lig nu aan de andere kant van de green. Tegenstander fluft, volgende chip is nog te kort maar nu wel boven. Nu heeft hij een lastige downhill putt die hij niet goed uitvoert. Tripple voor hem. Ik heb 3 putts voor de win van de hole. All square en we gaan door er moet een winnaar komen.
Volgende hole mist hij de green en ik sla mijn ijzer 7 4 meter voor bij de vlag. Zijn chip is te hard en de volgende putt ook. Bogey in. Mijn putt is akelig op lijn, iets hard mss. Horseshoe! Tap in par voor de winst.

MP i love it!

PS wat was het vies benauwd vanmorgen. Doorweekt van het zweet. Heel veel drinken en nog had ik soms hetgevoel dat ik door de warmte bevangen zou worden. Erg zwaar.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
Laatst bewerkt 5 jaren 8 maanden geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nieuwlander, taxgolf, Coeneman, Frank@Andalus, Di11, SevenUp75, GarField000, SF-1 Rhobbit

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #72 door canth
Beantwoord door canth in topic mijn ronde van vandaag in 2018
haha, was inderdaad leuk. Vrijdagavond op Spandersbosch 9 holes gespeeld waarbij de ballen alle kanten opvlogen (behalve de goede). Zowel voor dhr Golf als voor ondergetekende.
Toen zaterdag (back nine Amelisweerd) alleen maar met de Taylormade UDI ijzer 2 afgeslagen en waarempel, 1x een peop bal en 6 fairways. Varierend van 180 tot 213 meter. Dat ik vervolgens nog +7 maak lag in ieder geval niet aan de afslag!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #73 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic mijn ronde van vandaag in 2018

Dr golf schreef : Zaterdag in de vroege ochtend met ex-golfer Canth naar Amelisweerd.
Ik gebruikte zijn oude UDI die in de kast stond. Geen fairway gemist :woohoo:


Canth golft alleen nog in de USA

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: canth

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden - 5 jaren 8 maanden geleden #74 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Zaterdag in de vroege ochtend met ex-golfer Canth naar Amelisweerd.
Ik gebruikte zijn oude UDI #2 die in de kast stond. Geen fairway gemist :woohoo:

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 5 jaren 8 maanden geleden door Dr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, canth, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #75 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Niet zozeer een ronde. In de kelderbox ligt een stortvloed van golfgadgets die t op een tombola goed zouden doen. Zoook mijn staff tourbag en trabell bag. Helaas had een wespenmoeder t euvele plan om haar huis hierin te vesten. De wespendokter is geweest t nest was zeer groot. Het is verdelgd, de tas naar t zich laat aanzien permanent vergiftigd. Nu wa die bizar grote tour bag een redelijk nutteloze aankoop, maar toch...

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • nico
  • nico's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #76 door nico
Beantwoord door nico in topic mijn ronde van vandaag in 2018

Di11 schreef : Onder het genot van een wel verdient biertje worden de punten op geteld.
Nog nooit kwam ik binnen met 84 slagen en 44 stb punten.:woohoo: :woohoo:

En mag de eerste prijs in ontvangst een restaurant bon en de speech op een vol terras.:blink:
Toen ik vanmorgen begon had ik HCP 21,4 en de nieuwe HCP is 18.2.
:woohoo: :woohoo:


Wist niet dat ze in Rotterdam ook duikboten verkochten :) Maar wat een score Cock, echt super! well done mate!

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Di11

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #77 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Wauw. Super. Gefeliciteerd dat het zo lekker ging.


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Di11

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Di11
  • Di11's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • Een groot handicap
Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #78 door Di11
Beantwoord door Di11 in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Vanmorgen vroeg mijn nest uit , want voor de eerste keer met de senioren :S het veld in of te wel een Herensenioren toernooi op Rhoon waar ik sindes3 maanden lid van ben.

Rene is de man die ook bij de oude lullen behoort waar ik mee samen de 18 holes ga lopen.
Klein tikje nerveus zoals altijd ram ik de bal de fairway op van hole 1 en loop na 5 slagen er weer van af de eerste 2 puntjes zijn binnen.
Hole 2 sla ik af met de houten 3 en ook daar vind ik de bal terug op de fairway met 4 eraf hupakee weer 3 punten in de pocket.
En zo loop ik inmiddels heel relex de volgende holes , stiekum kijkend naar de punten die zich verzamelen op de Q kaart.
Op hole 9 loop,ik er met een par vanaf en 3 punten rijker Who ik tel alles op en schrik mij zelf de pleuris :woohoo: 22 punten en 42 slagen.
Maar ik moet er 9 en heel vaak loop ik die te verklooien , maar vandaag was anders en ging met de zelfde gedrevenheid door.
Hole 11 is een par 5 S.I 1 hier wil en moet ik scoren sla af met de houten 3 en vervolg met een hybride 24,5 gr om hem voor het water te krijgen wat niet helemaal lukt bal blijft steken in het hoge gras de wonder stok van 31 gr komt uit de tas en ros de bal vanaf 155 mtr de green op 2 putjes en de punten zijn binnen.
De rest speel ik voorzichtig uit merk ik ineens nadat ik gezien had dat ik wel heel veel stb punten heb.
Op hole 18 begin ik nerveus te worden maar lig toch met 3 op de green en mis maar net de birdy put jammer maar helaas.

Onder het genot van een wel verdient biertje worden de punten op geteld.
Nog nooit kwam ik binnen met 84 slagen en 44 stb punten.:woohoo: :woohoo:

En mag de eerste prijs in ontvangst een restaurant bon en de speech op een vol terras.:blink:
Toen ik vanmorgen begon had ik HCP 21,4 en de nieuwe HCP is 18.2.
:woohoo: :woohoo:

Alles blijft.
Alles gaat voorbij.
Alles blijft voorbij gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, roughseeker, x-elf, boersma, canth, nieuwlander, Cesare, Jimi Thing, taxgolf en9 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #79 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Gefeliciteerd Martin, je gaat als een speer. Golf is vooral het voorkomen van de grote fouten (alles relatief gezien vanuit de huidige hcp). Je hebt dat erg goed gedaan, kleine foutjes zijn het makkelijkst te herstellen en dat heb je gedaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin
  • Offline
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
  • Hcp 14
Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden - 5 jaren 9 maanden geleden #80 door Martin
Beantwoord door Martin in topic mijn ronde van vandaag in 2018
Vanmiddag Harderwijk tijdens wk en tour. Dus rustig in de baan. Veel water en te eten mee en dan komt het wel goed met dit weer.
Mindfuck is misschien wel het woord van de dag. Al langere tijd zoek ik niet meer vooraf op hoeveel slagen ik meekrijg. Ook kijk ik niet tussendoor naar hoeveel stableford punten ik heb, ook al geeft mijn app daar dan nog niet de juiste hoeveelheid van door. Hierdoor ben ik niet ineens bezig met de mogelijkheid op een goed resultaat ofzo.

Slechte start met allemaal afzwaaiers naar rechts van de tee. Zowel op hole 1 als hole 2. Ook op hole 3 niet zoals bedoeld vanaf de tee, wat me dermate bezighield dat ik niet eens superblij was met de par die ik daar speelde!
Pas op hole 7 was mijn eerste rechte slag vanaf de tee. Met de driver en een flinke roll lag ik op minder dan 100m van de vlag, die op de eilandgreen staat. Ik raak mijn ijzertje9 net niet helemaal lekker. Haal wel het eiland, maar schiet door de bunker het water in. Dropje, chipje, putje, bogey. Prima score, maar wat als ...

Als ik nu de holes in gedachten naloop, dan gingen ze eigenlijk best goed. Vooral de drives waren niet super en zeker in het begin kon het putten ook wel beter. Ergens in de 2e negen, bedacht ik me echter dat ik al wel de nodige bogeys had gemaakt, maar geen idee hoeveel. En weer loslaten en doorspelen.
Met mijn ijzers ben ik zeer tevreden en daarmee ook met mijn approaches binnen 100m. Zeker twee keer binnen anderhalve meter van de vlag gekomen met mijn SW (kortere afstand dan 100m), en gewoon de green halen lukt ook steeds vaker.

Terug naar die mindfuck. Neem hole 12. Par 5. Drie slagen op rij niet goed. Drive rechts van de fairway in de rough. Hmm. Dan met ijzer 7 naar de linkerkant van de fairway in de rough dankzij een lange roll nadat ik de bal echt heel verkeerd raakte. Hmm. Vervolgens nog een ijzer7 , iets rechts oplijnen vanwege de rough (dan slaat ie wat naar links) en goed doorhalen. Die ik raak ik dus heel goed! Maar daardoor gaat hij verder dan verwacht, slaat niet naar links, dus weer rechts vd fairway over het pad net niet tegen de verhoogde teebox van hole 13. Mopper! Dan loop je niet lekker richting je bal. Vind ik m daar? Kan ik m wel slaan? Dat soort vragen. Gelukkig ligt hij net naast het pad, maar moet ik relief nemen of sla ik ‘m staand op het pad? Ik kies voor het laatste en vervolgens sla ik met de SW de bal op anderhalve meter van de vlag! Mis dan de zeer do-able put voor par (grr) en loop eraf met een bogey. Echt prima resultaat, maar zo voelt het op dat moment niet.
Zo had ik achteraf gezien best veel holes.

Op hole 18 (par5) kwam ik na slag 2 en 3 weer niet optimaal te raken, maar met prima roll, op de green in drie. Lange putt van metertje of 8 had ik goed gelezen. Lengte was ook goed, richting was goed, break kwam op verwachte moment en … en … komt daar mijn eerste birdie ever……???? Nope, lip-out en 30 cm van de vlag. En dus wel met par op de laatste hole eraf lopen!
Dan nu de hcp tabel raadplegen. Blijk ik 45 punten te hebben! Jippie! Handicap naar beneden van 33.0 naar 28.5! Echt totaal niet in de gaten gehad dat ik zoveel punten aan het sprokkelen was! Bijzondere ervaring zo.

101 slagen
2 pars
9 bogies
3 dubbels
4 tripple of meer
Laatst bewerkt 5 jaren 9 maanden geleden door Martin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, Gijs_Bos, GarField000, SF-1 Rhobbit

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.054 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven