Jaja, spelen op Spaanse banen is een volledig different biscuit (vrij naar onze Louis v G.).
Vorige week nog 33 punten tijdens een wedstrijd voor de senior Liga, 6e plek en winnaar 37 punten. Maar gewoon niet in de buffer. Daarna interclub competitie 31 punten, 9e plek winnaar ook 37 punten. Dus weer geen buffer. Allemaal op onbekende banen, onleesbare snelle greens, greens die meters boven je approachplek liggen, liggingen die je in Nederland amper tegen komt.
Vandaag de maandbeker op de club. Eerste keer dit jaar dat ik van de echte gele tees speel, want dat is niet te doen. We spelen normaal altijd van iets wat je gerust blauwe tees zou mogen noemen.
Ok, start op hole 10 par 3 waarvan de green ongeveer 20m lager ligt dan de teebox. 123m maar er staat een straf windje tegen en mijn goed geraakte ijzer 7 is te kort. @&!! (insert scheldwoord naar eigen inzicht).
Tweede hole prima slag, bal raakt een pad en met een geweldige bounce verdwijnt ie in de waterhindernis. G@dv3rd3g@df3r (insert whatthef#ck). Volgende slag is super, nog 100m naar de vlag op deze lastige par 5. Maar natuurlijk een ligging waarbij je linkervoet ongeveer 40cm hoger staat dan de rechter. En de green ligt 15m hoger dan waar je staat. Easy tap in dubbel. Lekkere start.
Hole 3 gewoon simpele par, echt het kan.
Hole 4, t#kke, t3ring, p@kke hole. Je staat op de berg, dus hoge bal vangt veel wind, links fairway en je kickt links het water in. Rechts en rechts het water in. Dus dan maar een lage hy 5, die voor controle als een halve punch geslagen wordt. Ik lig op de fairway!!! Nog 160m naar de vlag, wel kansloos verder. Raak je de green dan lig je er weer af, of 20m van de vlag met breaks en hoogteverschillen. Ik speel mijn bal expres links van de green en iets te kort, soms met lucky bounce de green op. Ik niet, te kort een meter rechts vd green. Ugly lie in weerbarstig gras en green boven me. De putt met hy 6 is prima, maar de putt van 80cm heeft ongeveer 20cm break en ik dacht 15, bogey (insert go....@!!!detakketyf..s).
Daarna weer easy par, door naar de par 5. Twee goede slagen en ik heb nog 145m naar de green, down hill geen optie voor veilig, want bounces all like a pinball machine. Ik mik op de linker bunker, dat levert de beste kans op een gunstige bounce. Ik sla de bal precies zoals ik wil en dat is echt knap want shitty lie bal onder de voeten in de rough, de bal krijgt een ongelukkige bounce op het verharde pad. Net achter de green ongeveer 20m van de vlag en downhill chip. Ik weet de bogey te redden. Dan onze 8e, hole 17 vd baan. Prima slag, nog 130m naar de vlag. Natuurlijk is dat wel weer 15m boven de plek waar je staat. Ik sla een perfecte klap, normaal goed voor 150m en....... dus te kort. Putt voor bogey van 50cm wordt gemist vanwege een break van 10cm. Langzaam maar zeker begint het te dagen, mijn home course is geen golfbaan maar een kermis attractie. Ik heb nog geen enkele echt slechte bal geslagen, maar dat hoeft hier ook niet om een bagger score binnen te brengen. Hole 9 easy par.
Tweede 9, ik heb alle hoop opgegeven voor een redelijke score, bloeddoorlopen ogen, waag het niet iets redelijks tegen me te zeggen want dan krijg je een uppercut. Ik ros de bal telkens de juiste kant op, ik pak zelfs een cap om me te beschermen tegen een zonnesteek. Dat is een unicum, want ik draag nooit een cap. Als de kruitdampen en emoties zijn opgetrokken, de echo van scheldwoorden is verstomd, de golfgoden hun oren gevuld hebben met peterselie omdat het hen te veel werd.........
.........................
blijk ik +1 over de 2e negen gelopen te hebben, 37 punten te hebben behaald, de maandbeker te hebben gewonnen.