Doe een andere golfer niet aan

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
2 jaren 7 maanden geleden #1 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Doe een andere golfer niet aan
Weet je wat het is met dat markeren? De speler die jouw bal raakt krijgt twee strafslagen. En veel spelers raken er een beetje door afgeleid. Dus gewoon altijd markeren. Kan toch niet zo zijn dat jij voor een ander bepaalt of hij/zij ‘echt’ last heeft van jouw bal?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: cf73

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Pro Member
  • Pro Member
  • HCP tussen 35 en 36.
Meer
2 jaren 7 maanden geleden - 2 jaren 7 maanden geleden #2 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Doe een andere golfer niet aan
Ergenissen .... als beginner .......
Met ingewikkelde stand de bal van korte afstand nog even in de hole tikken, omdat je niet op de lijn van de ander mag staan .... joh ga lekker staan kan mij het bommen.

Spelers op een par3 die een driver pakken ??? ...... 3 minuten naar de green staren ...... en dan met een mega swung 70 meter slaan terwijl de hole 160 meter is en rooepen ... moeie bal.

Raak ik een keer vol de green zoek ik me suf naar mijn pitchmark want JAAAAAAAAAAAAA ik mag hem repareren. Ondertussen prik ik er 5 anderen want kan de mijne niet vinden. Hoezo hoef je met handicap 20 geen pitchmark te repareren.

Waar ik me ook over verbaas, en dat ligt meer aan mij, is elke bal op de green markeren, uitgebreid poetsen en dan spelen en dat terwijl ze soms 10 cm van de hole liggen. Ik markeer hem alleen maar als hij vies is en ik hem moet poetsen, of als hij echt in de weg ligt van een ander.

Waar ik me schuldig aan maak.
Niet lang zoeken naar een bal. Waar ik speel heb je van die diepe wanden voordat je in de sloot ligt ... maar als ik hem niet zo 123 vindt ga ik droppen. Ga echt geen 5 min zoeken om dan een bal te vinden waar ik geen *beep* mee kan ....
Met handicap 46 kun je niet verwachten dat je altijd op de green ligt .... maar als ik dat niet doe kan ik best mopperen.
Als er een flight achter me aan zit wordt ik zenuwachtig omdat ik bang ben zo op te houden dus ga op een bankje zitten om ze voor te laten en daarna elke hole op ze moeten wachten :D
Laatst bewerkt 2 jaren 7 maanden geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: FrancoisLohuis

Meer
2 jaren 7 maanden geleden #3 door piglet
Beantwoord door piglet in topic Doe een andere golfer niet aan
Ja, het ergeren in de baan.
Ik herken een hoop van wat je schrijft.
Voornamelijk mijn eigen spel irriteert natuurlijk. En dan vooral het laten verleiden tot oude fouten die er blijkbaar niet uitwillen.
En de ergernis die anderen opwekken, is ook zwaar afhankelijk van wie en waar, en de bui waarin ik mijzelf vind. Vorige week ging er iemand pontificaal op mijn puttinglijn staan, maar het was zo’n vrolijke man, die erg vriendelijk was en prima golfgezelschap, dan reageer ik anders dan wanneer het een minder aimabel mens is. Of wanneer ik slecht speel.
Ik merk dat ik me ook uit mijn spel kan laten halen door flights die te dicht achterop komen. Vooral als duidelijk is dat doorlaten geen optie is vanwege drukte op de baan. Een schijthekel heb ik daaraan.

Niet repareren van pitchmarks is inderdaad ook zoiets. Kleine moeite, groot plezier.

Slow play, ook niet fijn. Maar ik zal niet heel gauw mensen aansporen om te versnellen. Soms aangeven dat de flight voor ons wel erg uitloopt. En het duffe is dat de enige die er last van heeft, diegene is die daadwerkelijk wil/kan doorlopen en zich ergert. Dus vervolgens hook je de volgende bal de bossen in en ben je zelf verantwoordelijk voor het oponthoud.
Uiteindelijk speelt het spel, zoals zo vaak gezegd, zich af op die 15 cm tussen de oren.
Ook die ergernissen zijn van ons zelf. En op dagen dat ze geen vat krijgen, speel je lekkerst.
Maar doorgaans is het inderdaad Happy Golf en is het, ondanks mijn spel, een soort zen om op de baan te lopen.

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: FrancoisLohuis

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 jaren 7 maanden geleden #4 door taxgolf
Doe een andere golfer niet aan werd gestart door taxgolf
Ik ben een luie teruglezer. Ik waag een nieuwe poging. Soms roert t leven zijn staart. Waar maar jij je druk over? Is alles niet relatief?

hoe krijgt jouw medespeler jou op de golfkast? Waar erger jij je aan? Wat irriteert je aan je eigen houding op de baan? Is het duidelijk? Ik trap af.

Toen ik pas begon, met deze nobele sport, werd ik euforisch bij elke goed geslagen bal, en vloekte ik de Haagsche golfgoden bij elkaar bij elke rukbal. Dit kwa, me op een stevige reprimande te staan van een vrouwelijke medespeler. Die vond t absoluut niet leuk. Ik geef toe, het is wellicht een karakterfoutje bij mij. Toch heb ik mij onmiddellijk aangeleerd dit zo veel als mogelijk te vermijden. Lukt vrij goed. Ik heb er geen last van als iemand uit zijn panty gaat.

Heel irritant, ik ben mij vaak niet bewust van bepaalde zaken. Ik mijd redelijk iemand zijn putlijn, ben stil als iemand zijn slag slaat, maar wil nog wel eens verkeerd bij een tee box staan.

Ik probeer redelijk vlot te lopen na een slag. Ik merk dat ik mij wel eens heb lopen irriteren die op zijn gemakkie naar zijn bal liep, waardoor de achterliggende flight nabij kwam. Beetje tempo mag wel.

Zelf heb ik mij nooit verloren in (on)gevraagd swingadvies. Ook niet, toen ik abusievelijk superieur van mening was alle technische facetten te beheersen. Ik vind t altijd grappig als medespelers mij wel ongevraagd van advies dienen. Los van het feit dat je volgens mij in de baan gewoon moet spelen en niet aan technische zaken moet denk (een regel die ik zelf uiteraard niet toepas), ben ik uiteraard technisch superieur genoeg om het zelf te bepalen. Ik vraag t soms wel, de regel uiteraard niet toepassen. En soms wordt t me aangeboden, en van diegene kan ik het hebben. Het is nuttig, goed en komt uit een goed hart. Mijn idee is dat de meeste t niet moeten doen.

Ik probeer maniakaal pitchmarks te repareren. Sla daarin door, zodat ik vaak afgeleid ben van mijn putting lijn. T stoort me wel eens dat medespelers dat niet doen. Ik zie vaak geen reactie als ik loop te prikken. Kan een inschattingsfout van mij zijn.

Soms stoor ik me als iemand loopt te bellen. Maar ach, soms moet je gewoon even bellen. Wie ben ik om dat te veroordelen. Ooit zei iemand tegen me dat hij altijd bereikbaar wilde zijn voor t geval er iets zou zijn met zijn naaste familie. Ik snap dat wel.

Ik irriteer me heel erg aan de nuffige 65 plussen die omstandig de regelfetijsist uit hangt en dan vervolgens al hockeyend over de baan gaat. 100 meter met de driver. Doe normaal.

Ik irriteer me soms aan mijn ontevreden houding op de baan. Ik kijk redelijk wat golf. Het lijkt zo makkelijk wat die pro's doen. Waardoor ik ga geloven er zelf ook 1 te zijn. Mijn verwachting is dermate hoog, dat dit niet strookt met de realiteit. Ik sla vele goede ballen, VOOR MIJN NIVEAU. En maar mopperen dat die bal op 6 meter van d vlag ligt ipv 2. Ik wil nog wel eens roepen, slechte bal. Onzin natuurlijk, een medespeler zou zich hieraan knap kunnen irriteren.

Ik speel regelmatig met een vaste speler. We spelen vooral happy golf, vaak met een weddenschap per hole etc. Hij speelt eigenlijk maximaal 14 holes goed. De jaren gaan tellen, de swing is niet meer wat t was, anyway. In de regel win ik. Ik houd t net iets langer vol. En dan begint t valsspelen. Ik weet t, kan er redelijk goed tegen omdat ik t weet, maar soms baal ik ervan. Ik laat t gaan, dus moet ik er niet over zeuren.

Ik ben slordig, zoals eens gezegd. Als t gezellig is in de baan, dan vergeet ik nog wel eens mijn slagen, laat staan van mijn medespeler. Slecht is dat. Terecht hoor ik dan, maar je had toch 5 slagen? Ik schaam me rot, omdat ik niet wil dat iemand denkt dat ik loop te pikken. En deze ezel leert er niet van. Het overkomt me soms. Ik let wel beter op als ik met onbekenden speel. Ik ben denk ik t proto type van een happy golfer die de slag belangrijker vindt, dan de uiteindelijke score.

Ik ben inmiddels gestopt met t zoeken naar mijn bal als die in t midden van de vijver ligt. Play ball, play on. Een speler die maar blijft grazen langs de sloot, zucht. Accepteer t en ga door.

Zelf zal ik niet snel iemand aanspreken op zijn gedrag. Het is misschien niet altijd leuk om aangesproken te worden, maar men mag mij altijd aanspreken. Ik hoop dat ik andermans spel respecteer. Zo niet, dan hoor ik het graag.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, ravi, Martin, FrancoisLohuis

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden

logogolfchat

Ga naar boven