Het forum that's gonna change...

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
2 jaren 4 maanden geleden #11 door Frank@Andalus
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
2 jaren 4 maanden geleden - 2 jaren 4 maanden geleden #12 door robr
Beantwoord door robr in topic Het forum that's gonna change...

84425 schreef : Blades (uit '91/'92), persimmon driver (MacGregor M85 uit '52 of Wood Brothers Texan/Australian) en Taylor Made Tour Preferred Tour Spoon (uit eind jaren 80). En zou heel heel graag alle moderne ballen in mijn tas vervangen voor Titleist 384PTS90 ballen. En zou nog graag een klein setje hickory clubs aan mijn voorraad toevoegen gewoon om af en toe een rondje met hickory stokken te kunnen lopen.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Mag je zo komen halen!
Laatst bewerkt 2 jaren 4 maanden geleden door robr.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Meer
2 jaren 4 maanden geleden #13 door cf73
Beantwoord door cf73 in topic Het forum that's gonna change...
't zijn de golfers die het probleem zijn, niet de regels. Opzouten met die zuigende niet doorlopende denkend dat de baan van hun is 'golfers'

Als je de regels aan hun gaat aanpassen krijg je een niet te baggere spelvorm.

Meer
2 jaren 4 maanden geleden - 2 jaren 4 maanden geleden #14 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Het forum that's gonna change...
:blush: euh, ja. Of eigenlijk omgekeerd: ik koop geen nieuwe clubs. En hoop daarmee mijn spelplezier te behouden/niet te verliezen.

Blades (uit '91/'92), persimmon driver (MacGregor M85 uit '52 of Wood Brothers Texan/Australian) en Taylor Made Tour Preferred Tour Spoon (uit eind jaren 80). En zou heel heel graag alle moderne ballen in mijn tas vervangen voor Titleist 384PTS90 ballen. En zou nog graag een klein setje hickory clubs aan mijn voorraad toevoegen gewoon om af en toe een rondje met hickory stokken te kunnen lopen.

Sla sporadisch wel eens met een moderne driver of ijzer van een medespeler gewoon om te kijken wat die doen, maar zie meestal weinig verschil in resultaat (mijn swing is afgestemd op mijn huidige houten zodat ik voor moderne drivers ook niet optimaal swing om daar maximaal resultaat uit te halen), maar wel groot verschil in gevoel. Mijn eigen clubs geven feedback, krijg geen feedback van moderne clubs.
Laatst bewerkt 2 jaren 4 maanden geleden door 84425.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Meer
2 jaren 4 maanden geleden #15 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Het forum that's gonna change...

84425 schreef : Wat mij betreft hebben de technologische ontwikkelingen van de afgelopen 20 jaar golf eerder minder leuk dan leuker gemaakt. Golf in mijn opinie is een skill/trucje dat lastig onder de knie is te krijgen, maar daarin schuilt ook de charme:de uitdaging. De ontwikkelingen van de laatste jaren hebben een deel van die uitdaging weggenomen met vergevingsgezinde ijzers en houten en hybrides. Een ronde waarin ik 12 greens in regulation sla wetende dat ik maar 2 fatsoenlijke drives heb geslagen en ik de helft van mijn slagen naar de green ook maar half raakte, maar waarbij het resultaat per saldo toch nog goed is omdat die matige aproach door mijn club wordt gecorrigeerd, voelt voor mij wezenlijk anders dan een ronde met 8 GIR’s wetende dat elke net niet perfecte bal 20 meter off line of te kort is, maar dat ik dus op 8 holes én een goede afslag én een hele goede aproach heb geslagen. Die eerste ronde levert mij geen plezier op (ook niet als ik dan mijn beste score ooit maak), waar die tweede wel zorgt voor voldoening.

Dus jij koopt bladen en een weinig vergevingsgezind driver om je spelplezier te vergroten?

"The most important shot in golf is the next one."

Ben Hogan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus, SF-1 Rhobbit

Meer
2 jaren 4 maanden geleden #16 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Het forum that's gonna change...
Wat mij betreft hebben de technologische ontwikkelingen van de afgelopen 20 jaar golf eerder minder leuk dan leuker gemaakt. Golf in mijn opinie is een skill/trucje dat lastig onder de knie is te krijgen, maar daarin schuilt ook de charme:de uitdaging. De ontwikkelingen van de laatste jaren hebben een deel van die uitdaging weggenomen met vergevingsgezinde ijzers en houten en hybrides. Een ronde waarin ik 12 greens in regulation sla wetende dat ik maar 2 fatsoenlijke drives heb geslagen en ik de helft van mijn slagen naar de green ook maar half raakte, maar waarbij het resultaat per saldo toch nog goed is omdat die matige aproach door mijn club wordt gecorrigeerd, voelt voor mij wezenlijk anders dan een ronde met 8 GIR’s wetende dat elke net niet perfecte bal 20 meter off line of te kort is, maar dat ik dus op 8 holes én een goede afslag én een hele goede aproach heb geslagen. Die eerste ronde levert mij geen plezier op (ook niet als ik dan mijn beste score ooit maak), waar die tweede wel zorgt voor voldoening.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 jaren 4 maanden geleden #17 door Pol
Ja tuurlijk. Volgend jaar komen er weer wat vereenvoudiging aan. Als ik weinig tijd heb speel ik 9 holes. En dat de pro's goed spelen vind ik leuk.

Ben Hogan

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 jaren 4 maanden geleden #18 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Het forum that's gonna change...

Pol schreef : ik vind het een beetje kul. Enerzijds pleiten voor vernieuwing, anderzijds de caddy terug stokkendrager maken.

By the way, weinig sporten veranderen hun regels zo snel en vaak als golf. En bij nog minder sporten had je via internet inspraak...

van modern gesproken.

Dus jij vindt t prima zoals t nu is?

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 jaren 4 maanden geleden #19 door Pol
ik vind het een beetje kul. Enerzijds pleiten voor vernieuwing, anderzijds de caddy terug stokkendrager maken.

By the way, weinig sporten veranderen hun regels zo snel en vaak als golf. En bij nog minder sporten had je via internet inspraak...

van modern gesproken.

Ben Hogan

Meer
2 jaren 4 maanden geleden #20 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic Het forum that's gonna change...

taxgolf schreef : Aha, dat wist ik niet.

Ik pleit voor een verschil tussen pro en amateurs. Als amateur (g$%dbetere) heb ik niet zo veel te zoeken op een voor een prof geprepareerde baan. Daar gaat het m.i. niet om.

De banen worden voor pro's altijd apart geprepareerd. Dus zo vaak zul je niet meemaken dat je op zo'n baan kunt spelen als amateur. Bij een pro-am vooraf, of de dag erna (ook al is de snelheid dan al minder).
Toch een keer op zo'n snelheid spelen is echt wel.leuk. je weet niet wat je overkomt :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden

logogolfchat

Ga naar boven