Goodby Yamaha

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 jaren 4 maanden geleden #1 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Goodby Yamaha
Ach, nee hoor je ziet het niet verkeerd.
1) ik heb een hekel zo niet angst voor wespen. Ik ben ooit eens per abuis (ik was nog jong en croste met een fiets door het weiland, waar nu de a4 al jaren ligt) en reed over een wespennest. Vele steken opgelopen, wang, nek, kont, heftig was dat. Als ik een wesp zie, dan schiet ik in de kill modus, hahaha. je had me moeten zien toen ik de tas pakte vanochtend. Overigens, ik was op Samos, bizar grote wespen daar 2 - 3 cm, maar volgens de locale barman deden die beesten niets. Maar als je zo'n helicopter langs hoort zoemen, schrik je je toch (in goed Rotterdams) de pleuris (in Den Haag wordt in de regel een andere ziekte gebruikt, maar die ziekte term is niet fijn).
2) Vlak voor mijn vakantie, schoot mijn buurman mij aan. Joh, als ik in de tuin ben (tuin van hem grenst aan mijn kelderbox) zie ik steeds wespen. Ik kijken en we zagen ze wel, maar hoorden niets. Ook niet in de kelder box. Ik vermoedde toen al dat het nest achter de tas lag. Want mijn tas lag voor de opening. Ik dacht toen nog een klein nest.
3) Wespenman kwam dus, mijn zoon bleef thuis, die wilde niet meer mee op vakantie, kleine kinderen worden groot. Hij kijken met de wespenman, geen gezoem niets. Maar goed, de wespenman deed zijn dikke pak aan, stuurde zoon weg en wat bleek: het nest zat in de (goed geisoleerde tour-)tas, de opening van de top was in 1e instantie een paar cm open gebleven (genoeg voor moeders de koningin) en later open geknaagd. In de tas een behoorlijk groot nest, onderin en vermoedelijk ook in de zijvakken. De buren hebben een kleine meid van ruim 2 jaar, dus geen risico genomen en goed gif gepompt. De tas zat vol met dode wespen.
4) Sentimentele waarde aan mijn clubs. Jazeker. Aan de andere kant, de specs & shafts zijn anders, ik heb er lol van gehad etc. Spelen met verschillende clubs met andere specs lijkt me niet bevorderlijk voor een stabiele swing. Bovendien, ik ga niet klooien met gif. Ik heb nog even getwijfeld, maar toen ik de tas rechtzette en er een wolk van gifstof opsteeg, heb ik het maar zo gelaten. Misschien had iemand anders een andere keus gemaakt. Ik had geestelijk (is dat eigenlijk gek??) al afscheid van de yamaha's genomen. Ik heb even gedacht om er andere shaft in te laten zetten, maar de fitting (bij Wooton op The Dutch) wees anders uit. Bovendien wilde ik iets meer vergevingsgezinde ijzers. Ik zal niet zeggen dat mijn yamaha's blade's waren, zeker niet, maar scherpe messen, jazeker. Ik speel nu met Srixon, dus kan zeggen dat ik nog immer met JDM speel.

De wespendokter zou ik zo aanbevelen. Prima geholpen. De clubs? Ach, so it goes. Ik kan het bewaren, spelen doe ik er toch niet meer mee. Ik ben echter een sentimentele l$^%^l van tijd tot tijd. Vandaar het weemoedige afscheid. Het softe gevoel en het heerlijke geluid van de yamaha was super. Heerlijk. Het verschil tussen cast en forged. Enorm. Dank voor het vragen BTW.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pedro, Di11

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
2 jaren 4 maanden geleden #2 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic Goodby Yamaha
Ligt het aan mij of is dat een slechte "exterminator".Er lijkt me toch wel wat te verzinnen om te zorgen dat de clubs gespaard konden blijven en daarnaast, gif kan toch afgewassen worden en grips zijn te vervangen.

Of denk ik nu heel verkeerd.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 jaren 4 maanden geleden #3 door taxgolf
Goodby Yamaha werd gestart door taxgolf
Vandaag een droevige dag. Helaas heb ik mijn oude golfstokken weg moeten gooien. Een wespennest had zich genesteld in de tas waarin ik deze clubs bewaarde. Het nest was van dermate omvang, dat er behoorlijk wat gif gebruikt was. Alles zat onder. De bestrijder zei, bij navraag dat de tas onbruikbaar was. Dag tourbag. Op zich niet erg, superonhandig ding, je verdwaalt in alle opbergvakken, egoscheppend (wat is ie groot), maar toch lullig als je op hole 1 shankt onderwijl de suggestie oproepend dat je enige pro eigenachappen hebt. Dus treuren om dat ding doe ik niet.
Om de ijzers treur ik wel. Mijn yamaha’s, superieur JDM brand, endo forged, nothing feels like yamaha, boterzacht. In vond/vind ze superieur aan de Mizuno mp18, waar ik mee geslagen heb. Personele emotie. Hebben mij veel gebracht, heerlijk mee gespeeld. Mooie shafts erin. Prima. Ze stonden echter opgeslagen om sentimentele redenen bewaard. Huidige set heeft totaal andere specs, die beter aansluiten op de swing. Clubhead voelen wat harder, doch ijzers zijn vergevingsgezinder en beter voor mijn swing. Goed geslagen geeft echter vergelijkbaar gevoel en bovenal t impact geluid wat ik van tourspeler nabij heb mogen horen. Overigens geen zorgen zo vaak produceer ik dat geluid niet, zo goed ben ik ook weer niet, hahahaha. Ik sluit een mooie golfperiode met mijn yamaha’s, ik schat zomaar dat dot t enige setje in NL was, helaas niet meer te redden (bij navraag zei de wespendokter iet in de trant van ‘ik denk dat als je t met handschoenen uitpakt en wast je de clubs misschien vermoedelijk wel zou kunnen gebruiken’. Dergelijke kreten gebruik ik ook weleens als ik me wil indekken omdat ik eigenlijk dan zeg: ‘ik weet t niet’).

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Di11, GarField000

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.051 seconden

logogolfchat

Ga naar boven