Walter Iooss jr

Meer
2 jaren 4 maanden geleden #1 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Walter Iooss jr
dat zal hem dan zeker van pas komen op de eeuwige golfvelden ;)

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 jaren 4 maanden geleden #2 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Walter Iooss jr
Bruce Lietzke is pas overleden. Waanzinnige swing

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Meer
2 jaren 4 maanden geleden #3 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Walter Iooss jr
Vroeger was de spoeling dunner, volgens mij. De top was minder breed.
Las van de week een artikel over een Amerikaanse golfer die onlangs is overleden (kan even niet op zijn naam komen). Hij heeft meerdere tournooien gewonnen. In het artikel werd hij geroemd omdat hij naast golf ook zijn gezin erg belangrijk vond en serieus vissen!
Hij speelde 2 periodes per jaar en daarin won hij zijn wedstrijden. Tissen jan t/m april en aug sept.
Tegenwoordig zijn er veel meer spelers die een tournooi kunnen winnen en het kan bijna 52 weken per jaar. Golf is big business geworden. Wat Jack aan prijzengeld heeft verdiend wordt nu in bijna 1 jaar door een goede speler verdiend. De majors zijn er op aangepast dat er nu elke maand wel een major of wgc wedstrijd is. Vroeger was golf nog meer sport, tegenwoordig is het meer werk. Waar vroeger de top er van kon leven is dat nu mss wel de top 200 en mss wel meer. RJD heeft, meen ik, ook al zo’n 7 miljoen bij elkaar gespeeld.

Kijk naar darten. Daar is hetzelfde gaande. Waar phil taylor jarenlang de man was staan ze nu ook te dringen aan de top. De commercie pikt het op. Prijzengeld gaat omhoog. TV tournooien, meer sponsors etc etc.

Persoonlijk denk ik dat veel mensen het beeld van topsporter romantiseren. Wat een topgolfer doet is niet te vergelijken met de weekend hacker die stbf speelt. Het leven uit de koffer en als maar onderweg. Waar de top met elkaar een privejet huren om naar het volgende tournooi te gaan, moet de doorsnee speler met 4 man in de auto onderweg en samen een appartement huren mogelijk met iemand die je niet eens mag. Knokken voor je tourkaart. Niet toegeven aan blessures omdat niet spelen zeker geen punten oplevert voor je kaart.
Ik moet weer denken aan het moment dat ik Bernhard Langer op de Kennemer sprak in de players lounge, de dag voor hij 50 werd. Ik feliciteerde hem vast met zijn verjaardag en vroeg hem waar hij het vierde en dat ik hoopte dat zijn naasten bij hem waren. Hij kijkt me aan met een klein lachje en zegt: on the plane with my wife and kids, just on our way to the next tournament. That’s my life!

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf, Frank@Andalus, Martin

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 jaren 4 maanden geleden #4 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Walter Iooss jr
Ik ben geen expert. Money talks. T lijkt alsof het seizoen 12 maanden duurt, nauwelijks rust. Blessures zijn er altijd geweest. Om mee te komen moet je drives slaan van rond de 300 yards. Wat de grebzen van het fysieke voor velen opzoekt. Kijk naar JL, fysieke belasting is groot, t lichaam moet t maar aankunnen.
Ik zeg: ja, de belangen en alles wat er bij komt is veel groter. Net als bij andere sporten trouwens. De voetballers die t EK wonnen in 1988 zouden nu helemaal zoekgespeeld worden op basis van fysiek.

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Pro Member
  • Pro Member
  • HCP tussen 35 en 36.
Meer
2 jaren 4 maanden geleden #5 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Walter Iooss jr
Ik denk dat mede door de druk die er is spelers niet week in week uit perfect kunnen spelen.
Net als veel sporten is je mindset heel erg van belang. Als er een klein dingetje niet goed zit kan dat je hele spel verknallen.

Is het nu dan echt zoveel zwaarder als vroeger? Waren er minder toernooien? Of is de druk van de pers zwaarder?
Zal het hele interview eens proberen te vinden.

Het lijkt mooi een leven als Pro, maar ontzettend zwaar. Weinig thuis, en als je thuis bent moet je ook nog werken(trainen).

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 jaren 4 maanden geleden #6 door taxgolf
Walter Iooss jr werd gestart door taxgolf
Aantal gave (vind ik) quotes uit een interview over deze iconische sportfotograaf.
‘Jack Nicklaus was a killer. Coveribg many sports for so long, I recognized a few athletes who truly understood the importance of winning. Michael Jordan Bill Russel Wayne Gretzky, winning was much more than a punchline. Their skills were awesome but they supplemented them with their reputations for being merciless. They wanted to intimidate and use fear to their advantage. Jack was an expert at that. His competitiveness was masked by the niceties if golf (...). He played within those paameters but at heart he was a killer. You ever see a video of Kack screwing around, hitting trick shots aand goofing off? No, because it doesnt exists. He played to win, period.
When I look at the pace kept by Spieth, Fowler an the rest. I don’t ser how they can last 10 years. The pressures are so much more intense than in the old days. Sponsors and media never let up. The practise and training are so grueling. The recovery periods the time needed to rest the brain are too short. I am not an expert at golf, but I’ve witnessed the lives of athletes up close for 6 decades now. One thing I can say for sure is, Jack’s record of 18 majors will never be broken and probably won’t even be approached. (RJ Derksen zei laatst vergelijkbaar dat de leeftijd van de sr tour omlaag zal gaan ivm druke intensiteit etc.).
Stikk, J’d be rather be MJ than TW. The level of fame is similar but the difference is the adoration for MJ made the loss of privacy more tolerable for him. He found a way to embrace the attention. While TW hates it, which only makes it worse. But I sympathize with TW because his personality is different. Not everyone is wired like MJ or Arnold Palmer. Do you think Bubba or Dustin Johnson could handle being closed in on like they were? No way, they aren’t cut out for it. (Hij heeft de foto’s voor 2 boeken met MJ verzorgd, Rare Air bijvoorbeeld in 1993.)

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden

logogolfchat

Ga naar boven