Pace of play/samenvoegen

  • Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #1 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Pace of play/samenvoegen
Ooit in Le Touquet geëindigd met 8 in een flight, zonder vertraging op te lopen tov de drietal voor ons. 7 Engelse spelers waarvan het kneusje handicap 3 had en de beste plus vier, en ik dus. Wachten op elkaars slag was er niet bij, zelfs op de tee bereidde de ene zijn slag al voor terwijl de andere zijn drive deed. Het kan, maar denk niet dat je er standaard mee weg komt...


Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #2 door nieuwlander
Beantwoord door nieuwlander in topic Pace of play/samenvoegen
Ik ben ooit, op een mooie zondagmiddag, als een bal begonnen, na drie holes waren we met zijn drieën en op hole 8 met vijf. Zolang je niet achter gaat lopen op de flight voor je: who cares

echte wijsheid is weten wat je niet weet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #3 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Pace of play/samenvoegen
kwa speelsnelheid maakt het in dit geval niet uit omdat je in beide gevallen vast zit achter die tweebal.
Met een 4-bal lijkt alleen het wachten korter want wachten op je flightgenoten is part of the game en toch anders dan wachten op de flight voor je.

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #4 door taxgolf
Pace of play/samenvoegen werd gestart door taxgolf
Op mijn hc start je via de spiraal. Starttijd reserveren is in principe niet mogelijk. Je start op hole 1. Loop je 9 holes, dan neem je een rode vlag en stop je die bij hole 9 in de tas zodat men ziet dat je 9 holes loopt. Starten op 10 is dan toegestaan. Zie je op 9 spelers lopen met zo’n vlag, dan kan je instromen. Max een 3 bal, zo schijnt de regel te zijn. Niet iedereen stop echter een vlag in de tas maar stapt uit. Niet iedereen is van van starten op 10.
Ik startte op 10, ik liet een 2 bal afslaan en sloeg zelf af toen zij klaar waren op de green. Ik had die tijd omdat de man die achter de 2 bal liep, uitstapte (geen vlag in de tas).
Zoals eerder opgemerkt, was de 2 bal aardig aan t zigzaggen. De aansluiting met hun flight ervoor hadden ze enigszins verloren. Dieptepunt was toen zij io hole 14 hun bal echt bijna links oob sloegen en daar koet je serieus je best voor doen. Nu was dat misschien niet zo erg, maar om vandaar verder te spelen zorgde er voor dat ik langmoest wachten. Ik stond zeker 5 min te wachten toen een 3 bal zich bij mij op de ter melde. Ik zei, i bent van harte welkom aan te sluiten, gaan we verder als 4, ik vind t niet erg. Nee zei de dame, dat mag niet. Ik zeg, dat kan, maar dan moet u wel enige tijd wachten voordat u kan slaan. En zo geschiedde. Dus telkenmale moesten zij net als ik wachten, ik op de zwabberende 2 bal, zij op superieure ikke. Op 18 zijn we uiteindelijk als 4 bal verdergegaan.
Mevrouw was blijkbaar angstig gelazer te krijgen. Het mocht immers niet.
Ik zei, code is (dress)code (flauw), maar er kab toch geen bezwaar zijn om samen (al op 14) verder te gaan? Zij hoeven niet meer te wachten wij als 4 bal konden prima de aansluiten met de zwabber 2-bal houden, everybody happy. Ik maak hier toch geen denkfout dat je dan de speelsnelheid verhoogd? Mevrouw beweerde namelijk (dus los van de regel, het mag niet), dat samenvoegen niets uit zou maken , wat ik niet goed begrijp.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.030 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

Ga naar boven