- Ontvangen bedankjes 3814
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Zeker waar. Bij de mannen op de PGA Tour is hij niet de enige maar het gros slaat op de bal met een negatief AoA.Ik ben niet zo gefortuneerd als de golfguru's van deze planeet dat ik over allerlei data beschik, al weet ik wel (1e hands info) dat pro's met de big stick lang niet altijd de bal in de upswing raken.
Rory slaat wat hij wilt slaan. Wanneer de situatie erom vraagt, slaat hij zelfs downward. Manipuleren begint al met op teeen van de bal. Het sr. open was voor mij een openbaring. Het deed me weer beseffen hoe ver ik van golf ik afsta. Wind mee was de bal volledig boven de Crown. Leek bij sommigen wel longdrive. Ik ben niet zo gefortuneerd als de golfguru's van deze planeet dat ik over allerlei data beschik, al weet ik wel (1e hands info) dat pro's met de big stick lang niet altijd de bal in de upswing raken. Zij kunnen dat, ik niet. Voor mij is dat geen optie. Stilaan begrijp ik meer en meer dat ik de ball in de lucht moet krijgen om te vliegen. En velen met mij. Ik kan nog niet goed bevatten dat ik met een w5 verder ga slaan dan met een w3. Maar ik heb nog een houtjes fitting tegoed.
??? Kun je nader toelichten?Gekkie, nu even die echte cijfers ipv die commerciële shit van TM
Een ouwe zeur ben je.Foutieve Consumer key/secret in configuratie werkt niet.[attachment=3934 schreef : RMC driver stat.jpg[/attachment] [attachment=3933"]a43b1b9bcbf11cb6d9178f1b5fe4bdef[/attachment] taxgolf post=303118 userid=266"]Gekkie, nu even die echte cijfers ipv die commerciële shit van TM
??? Kun je nader toelichten?Gekkie, nu even die echte cijfers ipv die commerciële shit van TM
Yup. Als je die 2 foto's bekijkt, dan zijn mijn handen op de onderste foto niet voor de bal. In t filmpje zie je zelfs een (in goed Engels( ever so slightly) flip. Je wilt compressie, vandaar dat je in bijna alle swings van pro's ziet dat zij met hun borst boven de bal zijn. Fleetwood is daar een heel goed voorbeeld van. Let wel, die 8 graden is niet een holy grail. De bal moet wel de lucht in.
Shaftlean is een momentopname. Bij de ijzers is het doel dat de handen bij impact voor de bal zitten en derhalve ook voor het blad.Die shaftlean zal bedoeld zijn om snelheid te ontwikkelen, of is er op het moment van impact nog steeds shaftlean?
Tevens geeft het de club minder dynamische loft waardoor de balcompressie omhoog gaat en de bal met meer snelheid en een lage (lees optimale) hoek van het blad komt.
Hoe lager de loft; hoe minder shaftlean. Ongeveer 8 graden bij een hoog of mid ijzer.
Shaftlean is een momentopname. Bij de ijzers is het doel dat de handen bij impact voor de bal zitten en derhalve ook voor het blad.Die shaftlean zal bedoeld zijn om snelheid te ontwikkelen, of is er op het moment van impact nog steeds shaftlean?