Je bent niet ingelogd.

Big C, how a lesson maybe should be

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #21 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Big C, how a lesson maybe should be
Sinds lange tijd weer een les gehad. Van C. Op golfbaan De Hoge Dijk. Nog nooit geweest, nabij het A’dam VU ziekenhuis. De baan lijkt me interessant en op het oog goed onderhouden. Leraren met groepjes leerlingen, minimaal 5. De mensen hebben lol, wie ben ik om te oordelen over de les. Ik moest even zoeken en ging op de grote puttinggreen putten en chippen (wat volgens mij wel mocht). Toe begon de les
Putten.
Ik worstel met putten. Zelden een lekkere grip kunnen vinden. Grip in de zin van: vastpakken. Grip eerst maar eens goed in de hand gelegd. Paar keer oefenen. Vervolgens goede strokes gemaakt. Hoor je gelijk aan de putter. Goed contact, ook al is die spider zeer vergevingsgezind. Verder iets dichter bij de bal staan. 
IJzers. 
Ik was wat moe. Had mijn aandacht er niet bij. Van de top van de downswing nog de pols a la Dustin Johnson i.c.m. Shift en turn. Mijn focus kreeg ik maar niet voorbij de pols, zodat ik vrij stevig stond te meppen, i.p.v. een swing te maken. Dit wordt niets, club een touch korter grippen, halve swings, 3/4 swings. Rechtervoet naar achter en op de tenen leunen. Gewicht daardoor op links, left shoulder down en turn. C blij. C. Dacht dat ik met een i8 aan het meppen was, maar het was i9. Vrij lage balvlucht. Kwam ook wat stijl in. ‘Ik wil nu wat hoge draws zien’. Yeah right. Ben al blij dat ik weer een beetje sta te swingen. Iets lagere plane. Gesloten stance, schouders ook gesloten en durven. Vertrouw in de swing. I7. U vraagt wij draaien. Hoge draws, achter elkaar. Ik stond paf. Blij. Maar hoe doe je dat in de baan?? Gewoon, doen!! Vertrouw het. Ik stond voor mijn gevoel zo verkeerd opgelijnd, maar goed d-plane liegt niet. Bal een beetje aan de binnenkant voor raken en boom. C pakt de hybride . Heerlijk clubje, slecht raken?? Gewoon meters pakken in de baan. Zeer vergevingsgezind. Again, high draws. Dit wordt een uitdaging, dacht ik, in dit drukkende weer wordt ik wat moe. De slechte ballen waren een lichte cut, het merendeel de high draw. Nog even een paar ballen met de Epon, maar langzamerhand was het gastankje leeg. Ik was nieuwsgierig naar de driver. Moet ik nog werken aan mijn techniek (ja dus) of kan er nog verbetering in het de shaft zitten. Slagen met de driver, mijn brains waren het kwijt. Geen swing meer, maar hakken. Easy, easy. Uiteindelijk kreeg ik weer wat rust, halve swing, babydraw. Gelijk ook duidelijk wat ik in de baan moet doen en waar misschien wel naar mijn overtuiging mijn grootste driverfout ligt. Het met genadeloze agressie de bal willen raken. Eerst controle over de swing. Rustugh an dus. Weet wat ik moet oefenen, halve rustige swings om het tempo te voelen. 
Chippen
Valt weinig over te zeggen. Na een eerste ruwe, slechte chip, chipte ik een brede glimlach op het gezicht van de leraar. Chippen is zo leuk. Zag laatst een filmpje van Phil Mickelson. Bal is of voor in de stance, of achterin. C wil het simpel houden. Left of center en use the loft of the club. Wij zijn geen Phil. Chippen is al moeilijk genoeg. 

Was een nuttige les, goede check up. De uitdaging wordt om ongemerkt de input mee in de baan te nemen. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, 84425, swinging daddy, GarField000

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #22 door Di11
Beantwoord door Di11 in topic Big C, how a lesson maybe should be
Stef......daar heb ik nog nooit naar gekeken , het enige wat ik weet dat de piemel richting bal wijst en de oren richting green. Ik meet de afstand en pas daar het ijzer of houtje op aan.
Zo loop ik al heel wat jaren rond op de golfbaan met heel veel plezier trouwens.
Wat heb ik trouwens weer een zin in een leuk Golfchat toernooi al moet ik ervoor naar Limburg rijden.

Alles blijft.
Alles gaat voorbij.
Alles blijft voorbij gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, roughseeker, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #23 door taxgolf
Mijn hoofd is zeker niet boven de bal. Teveel inwaarts is een nasty habbit waar ik me nog wel eens aan bezondig. 

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #24 door taxgolf
1) Ik sta er natuurlijk niet in een hoek van 90 graden boven de bal
2) golf is sowieso slecht voor je rug
3) ik had mijn rug al voor ik begon met golf verkloot, het vele zitten op kantoor bevordert het niet
4) een golf club zal best vastgehouden moeten worden. Twijfelt geen mens aan. Als ik jou een hand geef op de wijze waarop ik bij tijd en wijlen een golfclub vast houd, kun je door naar de gipskamer. Twijfelt ook geen mens aan. Vandaar de swingthought, zachte handen. Passieve handen
5) maak eens met hem kennis. Niets moet, alles mag, alles met een lach

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 maanden 4 weken geleden #25 door taxgolf
Vandaag wederom een les. Waar ik vooraf niet zo'n gevoel bij had. Een vrij stijve en pijnlijke rug. Oefenen is lastig, het is slechts spelen geblazen bij ons op de club. Maar goed, we kunnen ook zonder bal oefenen.

we begonnen met een aantal chipjes. Borst boven de bal, draaien, zachte handen. Use the bounce. Heerlijk. Zodra je ook maar enigszins inhoudt, slecht bal contact. Nu van de mat, i8. Zelfde principe, halve swings, rechterschouder onderdoor. Deloft de club, 3/4 swings en dan full swing. Ontspannen, zachte handen, vooral de rechterschouder onder de kin en doooooor. Centerclub strikes, paar slechte ballen, soms wat dun geraakt, maar zeer goed bal contact, strakke balvlucht. Mijn swingfout is dat mijn rechterschouder in de downswing te hoog blijft zodat ik vast komm te zitten en van buiten naar binnen kom. Up, arounde, en dan die rechter schouder eronder. Down. Puike les, zeer tevreden leraar. Bijzonder om te zien dat ik mijn ballen nagenoeg allemaal center raakte. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, roughseeker, x-elf, Jimi Thing

Lees meer
7 maanden 4 weken geleden #26 door Pedro

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
8 maanden 22 uren geleden #27 door taxgolf
Gewoon recht, geen cup noch bow, gewoon in lijn. Op impact zijn de knokkels nog wel eens voorbij de pols. Ik weet niet hoe ik het anders moet duiden. 

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
8 maanden 1 dag geleden #28 door taxgolf
plat,  Dus meer de positie van Rory. en niet de bowed positie van DJ. En zeker niet cupped, wat het soms ook was.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
8 maanden 1 dag geleden #29 door taxgolf
De halve swings flat wrist zijn ernom lijn op impact te hebben op impact, clubblad en linkerpols. Die pols had een eigen leven. Eerst controle, hele rustige halve swings
ik twijfel even of DJ op impact een bowed wrist heeft. 

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
8 maanden 2 dagen geleden #30 door taxgolf
De chiropractor is helaas gesloten. Mijn periodieke onderhoudsbeur is overtijd. Die rechterschouder onderdoor ging wisselend inderdaad. Ging het eindelijk, hoppa, dan weer niet. Zo rustig als mogelijk halve en  3/4 swing. Maar het ging niet naar de zin. Er zijn ook van die dagen dat het gewoon niet lukt. gelukkig ging het chippen dus wel goed.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.050 seconden

logogolfchat

Ga naar boven