Eeeeennn vandaag stond een les gepland bij mr. C. Ik baalde. Lang verhaal kort. Een zenuwontsteking in mijn kaak belemmert enigszins redelijk functioneren. Over 2 weken word ik eraan geholpen. Via het openboren van een kies, terwijl die kies niet de oorzaak ervan is. Fijn is t allemaal niet, maar goed. Het levert vooral ongemakop, weinig energie en gelukkig geen pijn in mijn kiezen.
Gisterenavond een top avond gehad met Rinus Gerritsen van de good old Golden Earring. Het verhaal erachter, met als toezicht muziek met Nico Dijkshoorn, die zeer verdienstelijk gitaar speelt en zingt. Moe maar zeer voldaan lag ik in bed, om vervolgens met een wattenhoofd (nee, niet van de drank, smaakt me niet) wakker te worden. Zou je wel gaan, vroeg vrouwlief. Ja ik ga. Ook al was t koud en regenachtig.
Veel gespeeld noch geoefend had ik niet. Dat melde ik ook braaf. Heb vervolgens heerlijke high draws gemept. Zeker in het begin. Goede shiftnaar voren, prima rotatie. Wat langzaam afnam aan t einde van de les. Toen Was t kaarsje op. C was tevreden! Beklijft zo langzaamaan. Feel drill (pauze aan de top) gedaan dat vanaf de backswing, ik moet voelen dat t gewicht naar links gaat icm rotatie.zo gauw ik moe word (of de concentratie verslapt), zakt de shift weg en wordt het shit. Halverwege de les zakte ik wat in en raakte ik de ballen iets dunner. Vroeger werd dit een redelijke cut of zelfs neigend naar een slice. Nu houdt de bal vrij goed de richting, alleen mis ik dan wat lengte. Zeg maar t verschil tussen op de green of net voor de green. En dat is toch ook wel een beetje wat ik wil. Een zodanige techniek, dat mijn slechte bal nog steeds de beoogde richting heeft, en niet meer in het weiland ernaast ligt. Zetten nu toch wel stappen. Ik kwam weer uit de slump door 3 ballen halve swings te slaan en die waren zo puur. Heerlijk.
Daarna even kort met Pieter op de aoc bijgekletst. Was gezellig. Daarna doorgereden naar Jumbo. Daar was een sale en ik had nog een tegoedbon. Even naar de putters gekeken. TM spider is werkelijk super. Een Odessy 2ball bleef daar niet achter. De Bettinardi’s deden het niet voor mij. Sta je daad, op zo’n heerlijk matje en het is alsof je die ballen van 4 meter gewoon met je blik de hole in kijkt. Zit er een magneet in die ballen of zo?? Ik weet het, met serieus testen noch fitten van een putter heeft het niets te maken. Ik kreeg toch heel erg de neiging om 1 van die putters te kopen, wat ik niet gedaan heb. Ik heb wel t idee dat een kortere shaft wel iets beter voor me is. Enfin. Ik heb de voucher ook niet uitgegeven aan de zoveelste polo, jasje of weet ik het. Toch leuk om even binnen te lopen.
De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen