Nederland top- of tobgolf land?

  • Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #91 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic Nederland top- of tobgolf land?

Pedro schreef : 20 uur trainen en wedstrijden, is minimaal 30 uur week golfen. Dat zal ook het gemiddelde zijn voor de meeste talentvolle jeugdspelers in het westen, die nog naar school gaan. Waarom blijven we dan nog achter?


Neem als voorbeeld McIlroy, die speelde 20u op een dag.

Balletjes in de wasmachine, alle vrije dag op de club en dan 3 keer 18 op een dag spelen etc.

Ik zie ze niet in NL. En ik snap het ook, ik vind golf geen spelletje voor kinderen.

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden - 5 jaren 5 maanden geleden #92 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Nederland top- of tobgolf land?

Als ik je doelt op de stad waarvan ik vermoed waarop je doelt, dan snap ik heel goed dat het daar op zaterdagavond zo leeg is als de kont van een nijlpaard na een heftige buikkramp.

Natuurlijk ga je niet op Seve trainen, dat is voor suffe dodo’s met last van pleinvrees. Daar heb je er niet veel van dus.


Als je goed genoeg genoeg kijkt tussen de remsporen van dat nijlpaard dan zie je voetstappen van Taxgolf die daar in de stroom zijn geld verdient. Pecunia non olet.
Op Seve kom je posterboy Joost Luiten tegen. En Jerry Ji. Of Maarten Bosch. Want die trainen daar.
Maar de aanstormende jeugd? Is zo goed als afwezig.

Toen Marc Lammers het NL damesteam onder zijn hoede nam veranderde hij eerst de cultuur. Kein Geloel Gewoon zeggen waar het op staat.
Per direct verhoogde hij tevens de trainingsintensiteit met 50%. Daarna wonnen ze goud.

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 5 jaren 5 maanden geleden door Dr golf.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pedro
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #93 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic Nederland top- of tobgolf land?
20 uur trainen en wedstrijden, is minimaal 30 uur week golfen. Dat zal ook het gemiddelde zijn voor de meeste talentvolle jeugdspelers in het westen, die nog naar school gaan. Waarom blijven we dan nog achter?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #94 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic Nederland top- of tobgolf land?

Pedro schreef :

Dr golf schreef : TobGolfland-'Glazen Plafond’-Posterboy. Sentimentele nonsens met confirmation bias.
Beter worden doe je toch echt eerst zelf. Vgl. Nicklaus. Elke dag eerst trainen op de range en dan 18 holes. Vaak alleen.

Neem ter vergelijking: Zuid Korea. 6% van de bevolking doet aan golf. Ondanks de schaarste aan golfbanen cq. besteedbaar inkomen ($200+ voor een ronde) is het een bloeiende sport in beweging met veel jeugdspelers. En die populatie traint. Op driving ranges, op golfsimulatoren of in zelfgebouwde slagkooien.
Dit staat in schril contrast tot een prachtig trainingscentrum in de meest hippe stad van Nederland. Daar kun je op zaterdagavond een kanon afschieten.


(BTW - LOUTER heeft z’n column aangepast).


Wat heeft Louter aangepast in deze column?
Kern van het verhaal is hetzelfde en een mening daarover geeft hij niet.

Ik maak veel jeugdgolfers van heel dichtbij.
Veel ervan maken echt heel wat trainingsuren.
Diverse spelers trainen 20 uur in de week, naast wefstrijden in het weekeind.
Tel de daarbij school op, dan zijn dat totaal heel wat uren.
Nogal makkelijk om de zuid-koreaanse golfers te noemen. Veel van die golfers gaan niet meer naar school en storten zich vanaf hun 12e volledig op golf. In Nederland is dat niet te doen met schoolplicht. Dus dat is niet te vergelijken.


20 uur is gewoon te weinig.

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #95 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Nederland top- of tobgolf land?
Heren, dank voor het vocabulair :P

Je kunt iets het etiket sentimentele nonsense met confirmation bias noemen, dat klinkt lekker in de bek, maar daarmee is het nog niet waar.
Natuurlijk ga je niet op Seve trainen, dat is voor suffe dodo’s met last van pleinvrees. Daar heb je er niet veel van dus. B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pedro
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #96 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic Nederland top- of tobgolf land?

Dr golf schreef : TobGolfland-'Glazen Plafond’-Posterboy. Sentimentele nonsens met confirmation bias.
Beter worden doe je toch echt eerst zelf. Vgl. Nicklaus. Elke dag eerst trainen op de range en dan 18 holes. Vaak alleen.

Neem ter vergelijking: Zuid Korea. 6% van de bevolking doet aan golf. Ondanks de schaarste aan golfbanen cq. besteedbaar inkomen ($200+ voor een ronde) is het een bloeiende sport in beweging met veel jeugdspelers. En die populatie traint. Op driving ranges, op golfsimulatoren of in zelfgebouwde slagkooien.
Dit staat in schril contrast tot een prachtig trainingscentrum in de meest hippe stad van Nederland. Daar kun je op zaterdagavond een kanon afschieten.


(BTW - LOUTER heeft z’n column aangepast).


Wat heeft Louter aangepast in deze column?
Kern van het verhaal is hetzelfde en een mening daarover geeft hij niet.

Ik maak veel jeugdgolfers van heel dichtbij.
Veel ervan maken echt heel wat trainingsuren.
Diverse spelers trainen 20 uur in de week, naast wefstrijden in het weekeind.
Tel de daarbij school op, dan zijn dat totaal heel wat uren.
Nogal makkelijk om de zuid-koreaanse golfers te noemen. Veel van die golfers gaan niet meer naar school en storten zich vanaf hun 12e volledig op golf. In Nederland is dat niet te doen met schoolplicht. Dus dat is niet te vergelijken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #97 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Nederland top- of tobgolf land?

Dr golf schreef : TobGolfland-'Glazen Plafond’-Posterboy. Sentimentele nonsens met confirmation bias.
Beter worden doe je toch echt eerst zelf. Vgl. Nicklaus. Elke dag eerst trainen op de range en dan 18 holes. Vaak alleen.

Neem ter vergelijking: Zuid Korea. 6% van de bevolking doet aan golf. Ondanks de schaarste aan golfbanen cq. besteedbaar inkomen ($200+ voor een ronde) is het een bloeiende sport in beweging met veel jeugdspelers. En die populatie traint. Op driving ranges, op golfsimulatoren of in zelfgebouwde slagkooien.
Dit staat in schril contrast tot een prachtig trainingscentrum in de meest hippe stad van Nederland. Daar kun je op zaterdagavond een kanon afschieten.


(BTW - LOUTER heeft z’n column aangepast).


Denk jij dat de NL jeugd geen trainingsuren maakt? Ik kan het je niet vertellen, ik weet het niet.

Als ik je doelt op de stad waarvan ik vermoed waarop je doelt, dan snap ik heel goed dat het daar op zaterdagavond zo leeg is als de kont van een nijlpaard na een heftige buikkramp.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #98 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Nederland top- of tobgolf land?

Dr golf schreef : Sentimentele nonsens met confirmation bias.


Je hebt gelijk

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #99 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Nederland top- of tobgolf land?
TobGolfland-'Glazen Plafond’-Posterboy. Sentimentele nonsens met confirmation bias.
Beter worden doe je toch echt eerst zelf. Vgl. Nicklaus. Elke dag eerst trainen op de range en dan 18 holes. Vaak alleen.

Neem ter vergelijking: Zuid Korea. 6% van de bevolking doet aan golf. Ondanks de schaarste aan golfbanen cq. besteedbaar inkomen ($200+ voor een ronde) is het een bloeiende sport in beweging met veel jeugdspelers. En die populatie traint. Op driving ranges, op golfsimulatoren of in zelfgebouwde slagkooien.
Dit staat in schril contrast tot een prachtig trainingscentrum in de meest hippe stad van Nederland. Daar kun je op zaterdagavond een kanon afschieten.


(BTW - LOUTER heeft z’n column aangepast).

the conditions of a solitary bird are 5.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden - 5 jaren 5 maanden geleden #100 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Nederland top- of tobgolf land?
Helemaal mee eens Jimithing.

Het nederlandse glazen plafond. Er zijn legio talentvolle spelers in Nederland, die behoren tot de amateurtop van ons land.
In de omgeving waar ze het tot dit nivo gebracht hebben zitten ze aan hun top. Wil je daar boven uit stijgen zal je dus iets anders moeten doen.
Ik las ergens dat Jerry Ji nu voor een universiteit in de US gaat spelen. Ik denk een verstandige keuze. Dan kom je in een andere omgeving waar de lat echt hoger ligt en je waarschijnlijk niet meer de beste bent.

Ik moet denken aan het verhaal van nederlands beste flamengo gitarist. Deed vroeger thuis niets anders dan op z’n gitaar pielen. Wilde niet naar school want hij wilde de beste flamengo gitarist worden. Zijn ouders hebben hem op een gegeven moment naar Spanje gestuurd. Als je dan de beste wil worden dan moet je daar heen gaan waar de beste zijn en het van hun leren. Hij heeft het niet makkelijk gehad daar en hij heeft het wel voor elkaar gekregen.

Er is niet een one size fits all antwoord op het waarom nederlanders het niet halen in de top. Daar zijn te veel factoren op van invloed.
Goed kunnen golfen alleen is niet voldoende, dat is, denk ik, inmiddels wel al duidelijk.

Edit: vergeet ik nog te vertellen. Er zijn spelers die pro worden en al weten dat ze de top niet gaan halen. Ze willen iig de ervaring hebben om als pro te hebben gespeeld. Hoe het is om op tournooien te spelen. Dat vind ik wel weer mooi. Je bent jong en je moet wat!

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
Laatst bewerkt 5 jaren 5 maanden geleden door x-elf.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.057 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven