dag 2019, hallo 2020

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
11 maanden 1 week geleden - 11 maanden 1 week geleden #21 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic dag 2019, hallo 2020
Slechte verhalen over Florida qua golf? Ik denk dat de pakweg 10 chatters die daar geweest zijn er anders over oordelen. Je moet er niet heen gaan in de periode juni-september, dan is het te warm en ook nog hurricane seizoen. Verder is het een golfers paradijs.
De Trent trail zijn Cornelis en ik ook tegen gekomen in 2018. Wat een vreselijk lastige greens wist die man neer te leggen. Easy een handvol of meer drie putts.
Laatst bewerkt 11 maanden 1 week geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Di11

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
11 maanden 2 weken geleden #22 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic dag 2019, hallo 2020
Ik wil (maar doe ik het ooit, dat is de vraag) een keer golf spelen in de USA. Florida is het best bereikbaar, al hoor ik daar gemengde verhalen over (varierend van fantastisch tot niet doen). Laatst een stel gesproken dat helemaal lyrisch was over Thailand. Zelf zou ik eerder naar North of South Carolina willen, of Oregon. Maar dat is multi pecunia. Wat ook gaaf schijnt te zijn is de Trent trail (ik dacht dat het zo heet), meen dat het in Alabhama is. Een aantal golfbanen die supermooi zijn.
Enfin.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Di11

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
11 maanden 2 weken geleden #23 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic dag 2019, hallo 2020

x-elf schreef : Daglidmaatschap op Bernardus (Tax?)

I am Game! We prikken een datum begin volgend jaar.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

• Frank@Andalus
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
11 maanden 2 weken geleden - 11 maanden 2 weken geleden #24 door Frank@Andalus

Jimi Thing schreef : Jullie missen in jullie 2020 doelstellingen allemaal golfvakantie naar het golfwalhala Georgia USA:)

Helemaal niet. Ik geniet nog na van de 2018 trip en dat is meteen ook de voorpret voor 2020 Golfwalhalla Georgia. Ik had nog geen doelstellingen voor 2020, maar deze staat er als eerste op. :woohoo:
Laatst bewerkt 11 maanden 2 weken geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
11 maanden 2 weken geleden - 11 maanden 2 weken geleden #25 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic dag 2019, hallo 2020
Ik had ook heel wat doelstellingen voor 2019, ik denk dat ik er geen een heb weten te halen. Begin 2019 was ik nog met een handblessure bezig. Geen last van met golf, wel met tennis. Dus dacht vooral veel te gaan golfen ipv tennissen. Toen dat opgelost was heb ik weinig golf meer gespeeld, tot ergens in September ik een scheur in de peesplaat van m’n voet oploop. Strompelen op de golfbaan ging nog wel, tennis niet meer. Daarmee 26 rondjes gespeeld waar m’n doel iets van 50 was.

Belangrijkste doel was een keer onder par te gaan spelen. Dat is niet gelukt, een keer level par en 2 keer 1 boven par. Tja, wat kan ik er over zeggen. Ik maak net te veel bogeys en net te weinig birdies om er een keer echt aanspraak op te maken. Toch denk ik dat t er aan zit te komen. Er zijn dagen dat golf zo makkelijk is / lijkt, nu nog 18 holes lang:)

Dan 2020, ik denk dat ik deze winter eens wat ga trainen. Putting en distance wedges specifiek. Ik sla verder als ooit en heb vaak een wedge in m’n handen. Ik heb t idee (geen data) dat ik meer birdies zou moeten maken gezien de afstand van de hole die ik bij m’n approaches over heb. Ik lig te ver van de hole en heb eigenlijk alleen redelijke distance control als ik een getal van een volle wedge heb. Bij niet volle slagen kan ik er vrij gemakkelijk >10 meter naast zitten. Dat moet beter kunnen. En, ik heb regelmatig putts van binnen de meter of 4-5 daar maak ik er naar mijn gevoel heel weinig van. Anders gezegd, als ik een steady rondje speel heb ik tussen de 6 en 10 redelijke birdie kansen. Gemiddeld 2 birdies in een ronde haal ik niet over een heel jaar denk ik. Dat lijkt me te weinig.

Daarnaast nog een beetje plezier maken. Kijk uit naar de Golfchatters die naar Atlanta komen eind April.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 11 maanden 2 weken geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus, Di11

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
11 maanden 2 weken geleden #26 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic dag 2019, hallo 2020
Jullie missen in jullie 2020 doelstellingen allemaal golfvakantie naar het golfwalhala Georgia USA:)

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, 84425

Meer
11 maanden 2 weken geleden #27 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic dag 2019, hallo 2020
Goed, ook x-elf doet een terugblik.

Terwijl ik dit ga schrijven realiseer ik mij dat ik vorig jaar in deze periode er minder goed bij zat. In de medische molen met als dieptepunt de week voor kerst, er waren 3 dagen van spanning tussen 2 onderzoeken in waarbij het vooruitzicht echt slecht was. Gelukkig liep het met een sisser af. Mijn hoofd stond niet echt naar golf doelstellingen.

Terugkijkend op golf in 2019

Natuurlijk de HOLE in 1. M’n eerste. Hole 7 op de AOC. Pin achter de bunker, not accessible zouden de commentatoren zeggen. 1 stuit en hoppa. Heerlijk.
Verbetering. Dit jaar is het GIR percentage verbeterd. De lessen en tips van Big C betalen uit. De vernieuwde swing filosofie begint te beklijven. Left shoulder down.
Nog meer verbetering. Het gemiddelde aantal putts/gir is verlaagd en nu onder de 2. Birdie time. De Bettinardi betaald zich uit.
Wat opvalt is dat mijn beste rondes gespeeld zijn op andere banen dan de AOC. AOC is een pittige baan. Dit jaar 9 rondes van 80 en minder slagen. Hcp weer onder de 9.
Senior clubchampion strokeplay geprolongeerd. Senior clubchampion matchplay aan toe gevoegd.
Mooie golfdag op De Eindhovensche met Taxgolf, op Princenbosch met Vega.

Doelstellingen voor 2020.
X-elf heb geen resultaat doelstellingen als in hcp onder de 8 oid. Wel proces/prestatie doelen. Nog meer controle over de bal met mijn ijzers. Meer lengte van de tee.
Rondje met Cesare. Is er dit jaar niet gekomen.
Daglidmaatschap op Bernardus (Tax?)

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cesare, taxgolf, 84425, Frank@Andalus

Meer
11 maanden 2 weken geleden #28 door Di11
Beantwoord door Di11 in topic dag 2019, hallo 2020
Terwijl ik dit schrijf , zit ik alweer met hevige rugklachten helaas al de 2 x kee dit jaar. De eerste keer was in April en deel Mei , daarmee kwam bijna de grote geplande vakantie naar de je naai me steeds in gevaar. Maar gelukkig na 24 behandelingen door de Fysio konden wij afreizen naar California en omstreken.
Sta je daar in de middle of nowhere kom je Bart (Swinging daddy) en zijn vrouw tegen :lol: , dus gelijk maar lekker gegeten in een of ander restaurant.
Oja de rug klachten had ik thuis gelaten en ook geen last van gehad :woohoo:

De laatste vakantie lekker een balletje geslagen met Frank op zijn homecourse in de buurt van Malaga.En deze gaat niet in je kouwe kleren zitten trouwens.
En je moet wat rijkunsten hebben wil je niet in een of andere afgrond te storten.

Golf ja daar is tussen de rugklachten door ook ruimschoots tijd voor geweest op mijn home course Rhoon.
Een berg rondjes met Paul en/of Lisa gelopen. En regelmatig op Maan of Woensdag ochtend met de 55+ bikkels mee gelopen.
Doelstelling 1 was om de bal meer op de fairway terug te vinden en niet samen met je maatjes in de bossen te gaan lopen struinen.
Doelstelling 2 met de ijzers/houtjes naar de green mits mogelijk en je zelf de kans geven op birdie.
Doelstelling 3 niet meer gooien met van alles en nog wat , gaat het alleen maar kapot van.

Moet zeggen dat dit redelijk gelijkt is en de HCP naar 17.9 gegaan is.:dry:

Voor het jaar 2020 is de vakantie alweer geboekt eerst een bezoek aan die clown van trump in zijn witte huis.:whistle:
Daarna weer lekker naar het altijd zonnige B) Florida waar wij rond gaan trekken heb er al weer zin in om met de aangeschafte drone (DJI Mavicair) op pad te gaan.
Nu al te volgen op Instagram , jcvdklooster

Op golf gebied doorgaan waar ik gebleven was , lekker ballen zonder rugklachten.:cheer:

Ik wens iedereen een gezond en mooi 2020 toe.
En hopelijk tot snel bij een golfchat toernooi.

Alles blijft.
Alles gaat voorbij.
Alles blijft voorbij gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, taxgolf, 84425, Frank@Andalus

Meer
11 maanden 2 weken geleden - 11 maanden 2 weken geleden #29 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic dag 2019, hallo 2020
Ik durf mijn doelen voor afgelopen jaar bijna niet te posten na dat lijstje van Frank. Dat was aan het begin van het jaar al best een ambitieuze lijst, maar feit dat je bijna alles hebt weten af te vinken is wel een klein applaus waard.

Afijn, mijn doelen begin dit jaar (waarbij ik mijn niet haalbare doelen maar heb wegelaten):

Doelen 2019 (het enigszins realistische lijstje):

- tenminste twee keer zo veel spelen als 2018 (dat houdt dus in 2x18 holes ipv 2x9 holes...)
- (herhaling doel 2018:) tenminste 1 baan van Tom Simpson spelen (België of Noord-Frankrijk)
- verbeteren consistentie swing/slag (volgens Bradley Hughes benadering)

Zit dit jaar op 1x18h en 1x9h met nog twee weken te gaan. Die ene extra 9h moet nog lukken. Dus met de hakken over de sloot gehaald (waarbij geldt dat ik er van mei tot september door blessures af lag).
Alleen gespeeld op Links Valley en AOC. Dus doel 2 helaas niet gehaald.
De eerste 18 begon hoopvol met ik meen 5 GIR de eerste 6 holes, maar doordat ik toen al wel +3 stond door abominabel putten toen onbewust gaan forceren en was het goede spel verder ook weg...

Doelen voor 2020:
- meer spelen. Om dat te bereiken eindelijk weer lid geworden van een club, dus drempel om te gaan spelen daarmee flink verlaagd.
- als gevolg van meer spelen ook weer consistenter worden in spel en als gevolg daarvan ook omlaag met handicap.
- 2 leuke banen in Nederland spelen die ik nog niet ken (nog geen idee welke, en ze moeten dus leuk zijn, dus kan best zijn dat ik daarvoor 5 nieuwe banen moet spelen).
Laatst bewerkt 11 maanden 2 weken geleden door 84425.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, Di11

• Frank@Andalus
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
11 maanden 2 weken geleden #30 door Frank@Andalus
Heee Nico,

Porto - Santiago staat ook op mn lijstje, maar dat wordt waarschijnlijk 2021. Ondertussen zijn we begonnen aan de camino Mozarabe. Die start in Malaga, we zijn gevorderd tot Cabra en volgende stint wordt Cabra - Cordoba ergens januari.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.125 seconden

logogolfchat

Ga naar boven