dag 2019, hallo 2020

• nico
  • nico's Profielfoto
  • Afwezig
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Meer
11 maanden 2 weken geleden #31 door nico
Beantwoord door nico in topic dag 2019, hallo 2020

Frank@Andalus schreef : Frank@Andalus schreef : Mijn doelen voor 2019:
1. Hcp weer naar single digits
2. In top 5 ASGA order of merit eindigen
3. 1 ASGA tournooi winnen
4. een weekeindje spelen in nld
5. Boudi verslaan
6. Een european tour wedstrijd bezoeken
7. Anne van Dam zien spelen in real life
8. Hole in one slaan
9. Eagle op par 5 maken
10. Neary’s winnen
11. GAP organiseren
12. Verliezen van Boudi
13.
14. Camino de Santiago afronden

Alle doelstellingen gehaald op twee na. Ben 6e geëindigd in de ASGA order of merit en de GAP is er niet van gekomen. De hcp is wel heel magertjes naar 9.9 gegaan, dus daar moet aan gewerkt worden.

Verliezen van Boudi lukte hier bij mijn homecourse op de par3 baan. En ik ben net een weekje terug van de afronding van de camino Francés. In totaal 800km lopen door Spanje startend aan de Franse kant van de Pyreneen. Dat was toch wel het hoogtepunt van 2019 voor mij. Heeft niks met golf te maken, of toch? Liep wel een rondje 75 direct na thuiskomst...

Gaaf Frank je Camino. Ik ga volgend jaar weer van Porto naar Santiago lopen (waarschijijk met knieband) nu langs de kust. Ik twijfel nog of ik hem vanaf Lissabon ga doen.

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
11 maanden 2 weken geleden - 11 maanden 2 weken geleden #32 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic dag 2019, hallo 2020
Frank@Andalus schreef : Mijn doelen voor 2019:
1. Hcp weer naar single digits
2. In top 5 ASGA order of merit eindigen
3. 1 ASGA tournooi winnen
4. een weekeindje spelen in nld
5. Boudi verslaan
6. Een european tour wedstrijd bezoeken
7. Anne van Dam zien spelen in real life
8. Hole in one slaan
9. Eagle op par 5 maken
10. Neary’s winnen
11. GAP organiseren
12. Verliezen van Boudi
13.
14. Camino de Santiago afronden

Alle doelstellingen gehaald op twee na. Ben 6e geëindigd in de ASGA order of merit en de GAP is er niet van gekomen. De hcp is wel heel magertjes naar 9.9 gegaan, dus daar moet aan gewerkt worden.

Verliezen van Boudi lukte hier bij mijn homecourse op de par3 baan. En ik ben net een weekje terug van de afronding van de camino Francés. In totaal 800km lopen door Spanje startend aan de Franse kant van de Pyreneen. Dat was toch wel het hoogtepunt van 2019 voor mij. Heeft niks met golf te maken, of toch? Liep wel een rondje 75 direct na thuiskomst...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 11 maanden 2 weken geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, roughseeker, x-elf, boersma, Cesare, Jimi Thing, taxgolf, robgok, 84425 en1 andere mensen hebben ook bedankt..

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
11 maanden 2 weken geleden #33 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic dag 2019, hallo 2020
Mooi verhaal Tax. Ik had ergens iets geschreven over mijn doelstellingen in 2019, zal ze eens opzoeken en denk zo uit de losse pols dat ik het gros wel gehaald heb.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
11 maanden 2 weken geleden #34 door taxgolf
dag 2019, hallo 2020 werd gestart door taxgolf
Tsja, we tikken 2019 zo langzamerhand af. Wellicht voelt iemand de behoefte voor een korte terug- of vooruitblik.

Voor mij was het een roerig jaar. Op het persoonlijke vlak wel te verstaan. Mijn vader verloren (gek gevoel, je bent wees). Mijn dochter kampt met migraine en dat belemmert haar enorm. Bijzonder frustrerend. Dat die meid de kracht vindt om door te gaan, raakt me elke x. Een nieuwe baan. Zeer low profile kantoor, maar met een bijzondere klantenkring. Heel divers, leuk, moeilijk, afwisselend en ook makkelijk werk. Ziet er heel mooi in balans uit. altijd weer spannend, nieuwe mensen leren kennen.

Mijn golfjaar, ik weet niet wat ik er van moet vinden. Diepe, diepe dalen, mooie, grote hoogten. Ik heb een lespad ingezet. Per saldo brengt me dat wel wat. Misschien ligt voor mij onbewust de focus wel op ontspanning. Geniet. Ontspan je. Enfin. Aan de ene kant stabiliteit. Aan de andere kant ook weer niet, omdat er van die rondes zijn dat er iemand anders dan ik met andere clubs in de baan loopt. Zo wezenloos slecht! Geen idee waardoor dat dan komt. Ik heb wel een idee. Het is het soms enorme verwachtingspatroon, dat onrealistisch is. Het is de gave om, na een misslag, hoofdschuddendmopperendvloekendentierend je zelf naar beneden te duwen, waardoor de volgende slag nog moeilijker wordt. Het is het gebrek aan training. Ik heb soms te weinig tijd. Dat is niet erg, maar daar hoort een aangepast verwachtingspatroon bij. En die is er nu juist niet altijd.

Ik heb soms van die holes of rondes dan klikt het zo goed, ja ik ben er. Spanje, de eerste drie dagen speelde ik per saldo heerlijk. En p de 4e dag, juist toen ik dacht, ik kan de wereld aan, hakte ik de sinaasappelen van de bomen. Poeh. Ik herinner me een ronde op de Eindhovensche met Xelf, ik keek er zo naar uit. En op de DR sloeg is alles, behalve een bal. Ik wilde naar huis, zo boos was ik. Maar ik herinner me ook een leuke holes op de AOC, een paar op Rozenstein. Delamere Forest was ultiem. Mijn allereerste eagle. Drive ijzer 4 en een chipin. Prachtige dag, prachtige 18e hole. En niemand die er bij was. Misschien juist wel daarom. Ik herinner me een periode van bijzonder goed chippen. Kreeg daar in de Spanje van de beide Londenaren waarmee ik speelde een compliment over.

Ik ben dit jaar 2 x op reis geweest. Wales en Andalusië. Het aantrekkelijke van Andalusië is denk ik, dat je helemaal los kunt gaan. Er is van alles. Geonduleerde banen, vlakke banen, links banen, de hele rambam. En prettig weer, al had ik uiteraard weer regen. Gek is dat. Als je naar de UK gaat, accepteer je de bui. Had ik in Spanje toch even moeite mee, ging toch van de zon uit. Spanje was leuk en bijzonder. Bijzonder om Frank te zien in zijn habitat, bijzonder om een alleraardigst stel te ontmoeten. Ik heb genoten van de dagen. Zij vlogen voorbij. Het was goed toeven in het La Cala complex. Allemachtig wat waren die banen moeilijk. Echt even anders golf. Spaanse gastvrijheid, ingesteld op de golfer. Je kunt het zo gek maken als je wilt. Ik ging nu via een reisorganisatie. Prima geregeld. Ik ga er vast nog een x terug.
Wales is anders. Rouw, de baan is meer de natuur, tee box en green, daar zit het meeste onderhoud. Ik houd van de UK, de pub. Ik voel me er wel thuis. Wales was emotioneler, zal na het overlijden van pa. Ik logeerde in een hotel. De eigenaresse had toen net haar moeder verloren. Het hotel was open, het restaurant gesloten, dat kon ze niet aan. Zij kende mij niet, en toch spraken we over de dood en de emoties die erbij horen. Bijzonder. Geweldige banen, Wales. Zeker de 2e 9 van Harlech. Allemachtig, Open niveau. Het waaide toen hard en mijn spel kon dat niet goed aan. Maar Delamere, een hidden gem. Wales, of de UK wellicht, is anders golf dan Spanje, simpelweg door de zon. Zoek je de puurheid van de banen, dan moet je denk ik richting de UK. Het weer is het weer, accepteer het. Wil je gewoon lekker golfen, op mooie banen, ga lekker naar Spanje of Portugal. Golftoeristen in overvloed, moet je accepteren.

Golf op Rozenstein. Ik heb getwijfeld of ik zou verlengen. Zeker eind lente en in de zomer, reed ik elke zater- of zondagochtend naar de baan. Soms na het werk. Even een paar holes. Dat doe je toch makkelijk als je lid bent. Maar met de club heb ik geen klik. Dat ligt aan mijzelf. Ik steek er te weinig tijd in, heb geen tijd voor allerlei evenementen of toernooien. Ook vind ik een aantal mensen zwaar irritant, die acteren of de club van hen is. Maar dat zal bij elke vereniging denk ik wel zijn. Ook vervelend vind ik dat in het weekend veel clubjes de baan in beslag nemen. Wetende dat zij door de weeks vrij/gepensioneerd zijn. Maar goed, de baan is van de leden. Zij zijn ook leden en mogen dus ook in het weekend spelen. Maar als je de hele week gewerkt hebt, wil je graag spelen. Mijn Haagse golfbuddy twijfelde of hij lid zou blijven. Hij speelt veel minder dan ik. Hij bleef lid omdat hij het lullig voor mij vond. Nou ja zeg. Doe je ding. In die zin zou ik graag een club dichter bij huis willen, maar ja. Vandaag was ik bij de Rijswijkse. Dat stuk van Den Haag/ Rijswijk is zo modderig. Feitelijk kan je daar niet het hele jaar spelen. Gewoon een modderbaan. Leeuwenbergh is nog erger. De baan Rozenstein is niet slecht, al vond ik de greens dit jaar niet best. We verlengen.

Wat ga ik in 2020 doen? Ik heb echt geen idee. Lekker spelen, enigszins oefenen. Misschien zelfs een toernooitje meepakken. Ik heb niet zoveel doelen. Controle over de swing. Geen nieuwe ijzers, in elk geval. Wel nieuwe grips, hahaha. In de planning ligt een reis naar Ierland. Met min beste maatje en mijn vrouw. Zij willen in Ierland een aantal trails lopen. Ik ga ook lopen, maar dan 18 holes.

Als me nog wat te binnen schiet, dan post ik het.
All the best. zon op jullie pad.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Els, roughseeker, x-elf, Cesare, 84425, Pedro, swinging daddy, Tjakko Hoeve, Martin

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden

logogolfchat

Ga naar boven