Mijn ronde van vandaag in 2020

Meer
1 dag 2 uren geleden #1 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vandaag een wedstrijd op Nunspeet.

Vanochtend voor vertrek de website gecheckt. Er staat 30-11 zomergreens en qualifying!
Op naar Nunspeet. Het is koud en miezerig onderweg. Hoe dichter ik bij Nunspeet kom wordt het koud en mistig.
Bij aankomst blijken er wel wintergreens te zijn! Ik krijg te horen dat er voordat de wedstrijd begint zomergreens komen. Mooi.
Zuid 1, gewoon een wintergreen. Zuid 2 idem net als de andere holes op Zuid. De wintergeens is een kort gemaaid stukje fairway met een gewone cup. De fairways zijn net bezand, zo lijkt het. Het is niet te doen om de bal te laten rollen. Op de bal vormt ijs en zand. Chippen geeft nog de meeste kans.
Bij de turn krijg ik te horen dat er geen zomergreens meer komen. Wat a waste of time is het vandaag. Wintergreens op bezande fairways bij 0 graden. Gelukkig begint het de laatste holes hard te regenen! Nu is het drama compleet!

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, Jimi Thing, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
3 dagen 8 uren geleden #2 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vanochtend wederom 9 holes gelopen. In mijn uppie. Mijn Haagse maat belde gisteren op: door de rug gegaan. Er mag weer in je eentje gegolfd worden, dus ik kon door. Gasten zijn tot op heden nog niet welkom. Prachtig weer, koude, zware lucht. De baan is wel nattig, maar ligt er verder wel goed bij. Veel bladeren. Spelen in mijn eentje is wel lastig, met die laaghangende zon. Op sommige plaatsen is de baan beschadigd. De kraaien woelen in de baan, op zoek naar wormen en zo.

Ik liep achter een driebal en besloot met een tourstick te spelen. En 2 ballen. Niet op de score letten, maar op het oplijnen. Verder goed op het les mantra letten, shift and turn. En mijn linker pols op impact moet goed zijn. Leraar had al gewaarschuwd dat de bal wat meer op links zou eindigen. Het blad kan wat dichter op impact staan. Dus iets meer links oplijnen. Ik schrok me weer eens het spreekwoordelijke leplazerus. Zo’n stick brengt goed aan het licht hoe slecht ik altijd weer oplijn.

Ik heb genoten. Al hoewel ik me voor had genomen niet op de score te letten, dring langzamerhand het besef door dat ik goed stond te ballen. Als ik de beste slagen telde van beide ballen, liep ik 9 holes level. Dat was wel grappig. Op de green heb ik ook een paar x een stick gelegd. Al hoewel het spel in de baan wel wat zwaar was (kou, vochtig), ging t spel goed omdat ik eigenlijk op de langere slagen een club meer nam en ietsje korter gripte. IJzers liepen lekker en vooral de 3w was hot. Paar x gehad dat ik van de tee de bal wegpoeierde en de bal totaal niet zag. Om de ballen gebroederlijk in de baan te zien. Poeh. Hoogtepunt was op hole 8, beide ballen, 2 birdies. Goede 2e was hole 5. Mijn drives waren draws, tussen de bunker en water in. Ineens wordt de hole korter. 2 mooie ijzertjes op de green. Dieptepunt waren de pitchmarks. Nu ben ik af en toe obsessief in de reparatie. Vanochtend was bizar, op elke hole toch zo’n 8 stuks gerepareerd. Wat mij doet vermoeden dat de flight voor mij, niets repareerde. Ik heb het maar gemeld. Als we goed voor de green zorgen, wordt iedereen blij.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

Meer
1 week 2 dagen geleden #3 door taxgolf
Vanochtend wederom 9 holes op de thuisbaan. Erg nat, de baan speelt als een pudding. Weer een rondje MP. Het is onrustig in t hoofd. Ik zit biet lekker in de werkmodus. Onrust. Enfin, een portie buitenlucht.
Ik sla af en kom er geloof ik met een 8 vanaf. 1 down. Op 2 streep ik een 3w door t midden, i8 in doe ik korter grip door de vochtige lucht. Tekort, chipe en 2 put, level. Op 3 wind tegen sla ik gevoelsmatig slecht, maar lig gewoon op de dansfloor. 1up. Een spectaculaire drive over de bunker op 4, gevolgd door een bijzondere slechte 7. In de plomp. Ik level doordat tegenstander de put verpest. 5 is voor mij, de par 3 verlies ik weer. De par 5 verlies ik ook door een slechte put en een puike slag van de tegenstander. Op 8 neem ik weer afstand. Mooie 3w wind tegen, i8 en 2 put. 1 up. Op 9 rommelt speelpartner helaas wat aan. Ook die is voor mij.
Top ochtend in de frisse
Buitenlucht

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Di11, SevenUp75

Meer
2 weken 1 dag geleden - 2 weken 1 dag geleden #4 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
na 2x 4 uur en in het weekend 2x 6 uur gekeken te hebben naar hoe het moet, kon het natuurlijk niet uitblijven dat ik de vorm van DJ ging meenemen naar de 9 holes van vanmiddag.
Op hole 1 was ik die illusie gelijk kwijt - drive getopt, slag 2 getopt in de bunker, slag 3 tegen de rand en 10 meter verder, slag 4 over de green getopt, goede chip en 1 putt - double bogey.
Hole 2 - slice naar de fw van 5 - ipv over de bomen, goed door de bomen - goede chip en een putt van meter of 4/5 die valt - easy par :)
Je moet weer wat rustiger gaan slaan hoorde ik mijn vriend zeggen, wat wel klopte, want onderliggende onbewuste gedachte was kennelijk toch weer: wind, nat, je moet harder slaan !!
Hole 3 nog 1 misslag tussendoor dus bogey op de par 5 - en toen nog 1 bogey op par3 hole 5 door een iets te voorzichtige chip.
Verder 6 parren op hole 4 en 6t/m 9 - rustig slaan, swingen alles lukte.

9 holes - 40 slagen = plus 4 - denk mijn beste 9 ooit, maar .... 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Eerst maar eens kijken of ik het enigzins vast kan houden.

Zo en nu even douchen en die enorme smile eraf boenen :)

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
Laatst bewerkt 2 weken 1 dag geleden door okidoki.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, roughseeker, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Meer
2 weken 3 dagen geleden #5 door x-elf
Vandaag weer even 9 holes icm baan overleg.
Minder focus op het spel vandaag dus.

Hole 1 3 putt bogey
Hole 2 geen par uit de greenside bunker. Bogey.
Hole 3 afzwaaier vanaf de tee, bogey.
Hole 4 2 putt par.
Hole 5 mis de fw links. penalty, bogey
Hole 6 t/m 9 fir gir par

Nog steeds happy mee :-)

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: 84425

Meer
2 weken 4 dagen geleden #6 door x-elf
Vrijdagmiddag toch nog even a quick 9. Tee time 15.30.

Nu speelde ik onlangs een rondje met een pro. Onderweg vraag ik hem wat hem opvalt aan mijn swing.
Hij geeft antwoord en het snijdt hout in mijn beleving. De lijn van mijn schouders en van mijn voeten lagen te ver uit elkaar.
Tijdens de ronde gelijk mee aan de gang gegaan. Verschil was direct merkbaar. Van de week nog een keer mee geoefend en dat voelde ook ok.
Vandaag toch maar even a quick 9

Hole 1 goede drive midden fw. 3wood midden fw. Pitch op de green, 2 putt par
Hole 2 zeer goede drive, midden fw. IJzer 5 net een meter voor de green. Chip putt par
Hole 3 drive getopt maar wel op fw. IJzer 5 voor de green. Chip 2 putt bogey
Hole 4 ijzer 9, 2 putt par
Hole 5 goede drive midden fw. IJzer 7 op de green. 2 putt par
Hole 6 drive midden fw. IJzer 9 pin high, 2 putt par
Hole 7 ijzer 8, putt birdie
Hole 8 drive midden fw, pitch, putt birdie
Hole 9 slechte drive naar rechts, bal in de rough. Het is al schemerig. Gelukkig vinden wij de bal. Rescue midden fw. 3wood mist de green rechts. Slechte chip in de bunker. Goed bunker shot en 1 putt voor bogey

Rondje level par! Heb ik nog niet eerder gedaan. 86% fir, 67% gir, 14 putts, 1 x zand

Gelukkig zondag ochtend weer les :-)

.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, taxgolf, 84425, swinging daddy, Gijs_Bos

Meer
2 weken 4 dagen geleden #7 door taxgolf
Vanochtend eerst voor oogcontrole. Dat was gelukkig goed. Ik zou mooi op tijd zijn op de golfbaan. Helaas dacht de slagboom van de parkeerplaats van het ziekenhuis daar anders over. Uiteindelijk toch weg kunnen rijden, snel nog wat water gekocht en gelukkig toch nog even tijd om in te slaan. De ballen bij het inslaan waren of super, of absoluut volkomen ruk. Geen middenweg. stress in het lijf en in het hoofd. Maat stelt HAPPY- MP voor, hole per hole, wel lol hebben, maak je hoofd leeg. Had hij beter niet kunnen zeggen. Pas op hole 8 sloeg hij zijn 1e fabelhaftig goede bal. Ik sla af met de W7 en jank de bal net niet de fw af. Heb 3 slagen nodig om op de dansvloer te liggen. 1 down. Ik zeg tegen mezelf, ok, mooie ochtend, lekker weer, happy wezen. Sla op 2 prima af met de 3w, tik de volgende slag naast de green, en win de hole makkelijk. Par 3 hole streep ik een i5 en die gaat zonder morren naar mij. lastige par 4, hole 4 wordt ook mijn prooi, doordat speelpartner moeite heeft met de afslag. en zo gaat het eigenlijk alle holes door. Heerlijk gespeeld, leeg hoofd. Prima zo!

De volgende gebruiker (s) zei dank u: 84425, Di11

Meer
3 weken 2 dagen geleden #8 door taxgolf
Ogenschijnlijk gemakkelijk een starttijd kunnen regelen. Ik moet zeggen: ik had het niet verwacht. Ik hield rekening met een week of wat geen golf. Onze club is eigenlijk afgesloten voor green fee spelers evenals introduce’s. Louter leden mogen spelen, om de 8 minuten, starten op hole 1-10. Max 9 holes. En alles slechts maximaal 1 week vooruit te reserveren, alle wedstrijden evenals herendamesindo50+ dagen. 1 ballen zijn niet toegestaan. En op een prachtige golfdag zag ik gewoon 3 singles spelen. Geen idee, maar, toen we met een ander koppel moesten wachten, wat doe je dan als je met een maatje zou spelen die op het laatste moment afhaakt. Mag jij dan niet spelen? Ik denk van wel. Maar ja, wat als je gewoon een naam invult van mr x, die biet gaat komen en jij gewoon in je uppie gaat spelen. Dat is niet de bedoeling. Ik heb het zware vermoeden dat het wel gebeurd. Het zijn lastige tijden voor het bestuur.

Anyway. Golf op een werkelijk prachtige ochtend, dauw op de baan, niet drassig maar toch. Ik loop heden ten dage ontspannen op de baan. Ben niet met een score bezig, ook niet met techniek in de baan trouwens. Gewoon, heerlijke frisse lucht, blij dat ik even naar buiten kan in deze saaie fase van het leven. Dat ik snak naar een concert met een biertje, is misschien iets te overdreven. Maar het leven is niet heul spannend nu je heel weinig keuze hebt in de dagbesteding, dus ben ik blij op de golfbaan. Ik sla af op 10, goede drive maar toch in de zeik rough, kom je slecht uit. Vervolgens sla ik mijn 50 gr wedge veel te ver over de green (club teveel) chip terug bij de vlag. Op hole 11, sla ik mijn 7w A1, pfff. Kort gegript i7 die prima vliecht, nu de richting nog. Chippie put klaar. Zelfde laken bijna een pak. I8 raak ik niet goed, wel op de dansvloer, voor 2 put. Op de par 5 maak ik er een rommeltje van. Drive niet goed geraakt en rolt helaas in de bunker. Kom er slecht uit, sla mijn beste ijzer 8 tot op 100 meter. Mij. 50 gr gaat wederom over de green. Chip 2 put. Enfin, op naar 14, waar het wachten is in de zon. Heerlijk draw 3w, toch 155 meter over, die ik overbrug met een iets korter gegript i5. Rechts naast de dansvloer, maar de chip gaat binnen de meter. Op 15 is mijn drive een hook. Jammer. We wachten verder en ik sla mijn hy bijna op de green, wat ik niet verwachtte. Chipperdeput en weg wezen. Op 16 slaat speelpartner met zijn 3w een prachtige slag, 6 holes lang had hij ruzie met elke club en nu slaat hij van 170 meter of zoiets de bal in 2 meter. Ik lig op de heuvel, chip en 2 put. Op 17 is mijn 3w drive rechts, mot uit de meuk rammen, maar sla mijn wedge met de 3e slag dood bij de hole. Zo maak ik ze niet vaak. Op 18 sla ik een bom van een drive die exact doet wat ik in gedachten had, de slag visueel in mijn hoofd, en uitgevoerd. Tee achterop, voorbij de bunker gemept. Helaas kom ik tussen 2 clubs terecht. Een volle i9 of een rustig kort i8 grippen. Ik doe het onverstandige en mep de i9 die iets uit de richting is en de bunker vindt, althans de bal. Mijn sw is top alleen te ver geslagen. Bogey.
Door de natte shit is de baan moeilijk, en de bal vinden soms lucky. Ik zie in de zon niets. Glinstering is vertekend evenals de bladeren. De prachTige herfsttinten zijn een lust voor het oog. Wel een lange ronde, 2 uur en 20 minuten.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, Jimi Thing, swinging daddy

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
3 weken 4 dagen geleden #9 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
En vandaag ronde 2 van de week. Wederom 6000m tees, maar nu par 71. Rondje 75 4 boven maar aanzienlijk meer ups en downs in de ronde om daar te komen als eerder deze week. Greens, snelste van dit jaar denk ik. Ook meeste ondulatie en hard. Dat was even een andere uitdaging. Dit was de baan waar ik vorig jaar ontdekte dat "onder de hole blijven" echt een ding is. Eerste 2 holes had ik dat duidelijk niet, hole 1 van net buiten de green 3 putts. Hole 2, hele goede eerste put van ver die de green afging. Ok lekkere start.

Hole 3, korte par 4. Hybride voor de bunker houden. Gap wedge voor 100m over. Die sla ik recht op de vlag af, maar green is wat hoger, kan het resultaat niet zien. Bij de green aangekomen, geen bal. Ik had goede hoop dat ik uitgeholed had en dat bleek zo te zijn. Geen schreeuw deze keer als op Schmallenberg met Okidoki maar wel een lekkere 0 put. 1e 9 eindig ik 2 boven. Snelle greens wennen snel, ik vind t uiteindelijk heerlijk als de eerste angst wat weg is. T helpt als ze dan ook puur zijn. Echt top.

2e 9 ook 2 boven met 2 birdies en 4 bogeys. Veel fairways aanzienlijk minder greens deze ronde.

PXG houtjes werken super voor me. Eindelijk een hybride gevonden die weer automatisch is. Die steady afstand van de tee geeft en dat geldt ook voor de 3w. Driver komt minder vaak uit de tas. Alla mr Rotela, speel een zodanig conservatieve strategie (shotkeuze) dat je met volle overtuiging dat shot kunt spelen. T helpt me echt.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, x-elf, canth, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
3 weken 6 dagen geleden #10 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vandaag ronde op Heron Bay golf course. Leuke baan met paar mooie holes aan het meer. Speelde 6000m tees. Was een bijzondere ronde, erg langzaam maar lekker gespeeld.

1e 9 raak ik alle fairways, alle greens en alle holes 2 putts. 2 of 3 realistische putts voor birdie gehad van een meter of 3. Geen must makes maar wel kansen. Verder goede twee putts. Hole 10 mis ik de fairway op een paar meter rechts terwijl je daar links op de hole moet zijn. 170m in met een fade van meter of 15 nodig. Die fade komt, maar net te kort om de bunker te carryen. Goed uit de bunker. Mis de putt van 2m voor par. Hole 11, fir, gir, 2 putt. Hole 12, driver en Hybride op de green op een par 5. Flinke downhill die ik teveel geef en terugput van 3m voor birdie mis ik ook, 3 putt par. Volgende 5 holes, weer fir, gir en 2 putts voor allemaal parretjes. Hole 18 mis ik de fairway links maar net, fairway bunker. Kom er goed uit maar toch club te kort om in de greenside bunker te eindigen. Weer geen sandy par, eindig met bogey.

Rondje 74, erg steady golf en vooral heel happy met m'n putten. Meestal zit ik te mopperen op m'n putten, vandaag was t eigenlijk gewoon goed. Lag putting was erg goed. Distance control was echt solid, zag de lijnen best goed. Ik mag er 1 of 2 meer maken, maar als ik altijd zo weet te putten, met dit vertrouwen ook dan teken ik daar gelijk voor.

16 vd 18 greens, 12 van de 14 fairways, tja daar ben ik gewoon happy mee

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, x-elf, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, Leon1983, swinging daddy, SevenUp75

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden

logogolfchat

Ga naar boven