Mijn ronde van vandaag in 2020

• swinging daddy
  • Handicap Member
  • Handicap Member
Meer
1 maand 1 dag geleden #11 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vandaag eerste ronde MP, moest tegen steady golfer hcp 6. Zit in zeer slechte periode, geen goede ronde gespeeld in weken. Swing helemaal weg....beginnen op wit, redelijke afslag, vanaf de fairway hak ik mijn bal ongelooflijk 20 meter naar links achter de bossages.. hoe dan? Hhhaaaa. Kortom 1 down. Hole twee , teveel rechts schuin tegen heuvel in dikke rough. Nog 200 meter. Denk rustige 9 naar fairway echter omgetrokken in de sloot.....hoe dan? Twee down. Blijf rustig en win hole drie. Hole 4 wit gaat het weer mis, tweede schot in water. Geef de hole. Dan tot hole 9 geen wijziging. Op die hole een par 3, 185 meter ( voor degene die purmerend niet kennen , flink water en bunkers) sla ik goede bal op green , tegenstander ligt rechts voor de green. Hij chipt de bal in de hole voor birdie. Mijn 7 meter put lijkt nu 30 meter en ik mis. Drie down op de turn. Tweede 9 is geel. Lastige hole 1 maken we allebei par. Op hole drie verlies ik van par, lag in het hoge gras achter de bunker, flopshot te ruim en twee put, hij keurige par. 4 down. Hole 4 van geel slaat hij bal in de bomen ik redelijk. Hij moet droppen ik slice mijn houtje compleet uit de richting in een bunker, hoe dan? Hole halven we met dubbel....dan de lastige 5e, beiden goede afslag, tweede slag op de green hij plots in het water! Ik win de hole! Hole 6, lange par 4 lig ik in drie op de green drie meter van de vlag. Hij ook maar veel langere put over. Ik zie dat zijn 4e slag te kort is en ik hole uit! Twee down drie te gaan. Par 3 7de redelijke bal iets teveel links, moet door de fringe putten, hij in bunker. Komt er goed uit en ligt op meter. Ik put op gimmie afstand en hij mist. 1 down! Vertrouwen bij mij groeit en hij lijkt onzeker. Hole 8 allebei met drie op de green, par 4, mis ik verdorie korte put voor de win, lipout... blijft 1 down. Hole 18 lange par 5 , goede afslag, hij teveel rechts en in hoge gras. Slaat hybride die miraculeus over de brug stuitert zo op de fairway! Ik goede tweede. Hij slaat derde schot pardoes in de waterhindernis en zegt op naar de 19e. Spannend! Die hole gelijk, moesten doorsteken naar wit 8 en ik hak bal in boom 70 meter vooruit. Hij veilig met ijzer 150 meter vooruit. Ik vind mijn bal in de rough speelbaar, goed houtje . Hij heeft toch nog 180 naar binnen maar slaat op de green. Ik moet derde dus dichtbij krijgen. 90 meter , gapwedge op 5 meter. Hij maakt par ik hole uit voor par..... lekker! Weer terug op wit 9 , denk hetzelfde te doen, driver op de green. Hak ik uit het niets mijn bal 70 meter vooruit net oor het water. Hij slaat zijn bal op precies dezelfde plek. Ik ijzer 9 net te kort, hij goede up. Helaas geen goede up voor mij. Mis mijn put hij maakt par en wint. Zonde , wel beter gevoel op de tweede 9. Zondag kijken naar mijn zoons die beiden bij de laatste 4 zitten. Kans op familie finale!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, x-elf, notup, boersma, Pol, taxgolf, Frank@Andalus, Tijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
1 maand 1 dag geleden #12 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

taxgolf schreef : Het was lekker in de natuur, putten was minder, maar de rest was prima. Golf in covid tijd vraagt toch wel wat van het aanpassingsvermogen.

Wellicht moet ik het toch proberen wat anders te benaderen.

Het weer was prachtig, een matige tot soms ongemerkt hard windje maakte het spel niet makkelijk. Het was druk op de club. Veel greenfeespelers. De kas zal dit nodig hebben, zoals vermoedelijk meer clubs in NL. Het zat niet mee voor de club. Problemen met een ballenautomaat, en de pachter van het restaurant stond alleen, pas later zou hij hulp krijgen. Hij had zijn handen vol. Ondertussen ook nog de telefoon aannemen. 'Nee, de baan zit vol. Na 19.30 kunt u niet meer spelen. Normaal is het leeg op zaterdagmiddag, maar nu niet'. Het kan verkeren.

Mijn Haagse maat bekent dat hij een schouderblessure heeft. Hij wilt toch spelen, maar moet bekennen dat hij niet weet of hij 18 vol kan maken. Pijnstilling geslikt. Ik ga steady weg met de 3w, maar lig toch in de bomenrij. Ik chip er uit en mijn 3e mep is op de dansvloer. Hop en stop. Het is fijn hoor, dat mijn bal 'hopt en stopt' maar er zijn momenten dat ik toch iets meer rol wil. Ik ga eens vragen aan C hoe dat moet. Bogeyman. Op 2 gaat mijn bal naar Uranus en hook ik mijn 2e bal. Met 3 op de dansvloer om helaas de par nipt te missen. Hetzelfde laken op de par 3. Op 4 worden wij door 3 oude spelers keurig doorgelaten. Mijn 3w drive is iets te links. Op de green staat weer een 3bal. Ik besluit maar op te leggen en het scoren voor de dag maar te laten voor wat het is. Mijn 3e slag sla ik heerlijk, hop en stop, op 2 meter. Easy par. Op 5 worden we wederom keuro doorgelaten. Ik hook mijn drive vreselijk, in het water. Met een 6 eraf. De lange par 3, 165 meter wind tegen, speel ik par. Ondans dat ik voor de green kom. Chippen is keurig. De Par 5 speel ik easy birdie om vervolgens op 8, na een perfecte afslag, aan te gaan rommelen. ( is makkie par. We lopen snel, en op 10 wederom na een prima afslag een easy birdie. Bal binnen de meter. Op 11 sla ik een heerlijke i4, om vervolgens het zand op te zoeken.Op 13 persen we allebei er een par uit, waarbij ik overigens een hele slechte tussenslag heb. Op 14 is de koek op. Mijn maat haalt zijn drive om, in het water en geeft aan dat hij wilt stoppen. We hangen sowieso achter een 3 bal en daarvoor loopt ook een 3 bal. Ik speel dehole wel af en maak easy par. Onderweg kwam de Porsche club bog langs. 6 oude Porches, prachtig om te zien.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf

Meer
1 maand 1 dag geleden #13 door taxgolf
Mijn Haagse maat had een schouderblessure opgelopen. Hij speelde goed doordat hij rustiger ging slaan. Maar op 14 werd t teveel.

Ik denk serieus na om t lidmaatschap op te zeggen. Ik probeer echt begrip te hebben voor het feit dat t mooi weer is en dat iedereen zijn rondje probeert mee te pikken. Voor ons zaten 2 3 ballen greenfee spelers. Denk 75+ ik hoop dat ik ook nog kan spelen. Ze hadden t eerst niet in de gaten, maar lieten ons keurig door. Valt me op dat de
Leden dat nauwelijks doen.

Tsja, ik ben nieT van t Wassenaarse gepeupel. Slechts een Haagse lampekap.

Overigens lag de baan er wel goed bij! Complementen aan de greenkeepers. Mag gezegd worden!

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank@andalusia aqui
Meer
1 maand 1 dag geleden #14 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Uitstappen op 14 vind ik een soort van halve no show. Heb je toch weer iemand een starttijd door de neus geboord/s.

Stef jongen, ga toch lekker ergens lid worden waar je gewoon 18 holes hebt, wat een droefnis allemaal daar op die baan van jou.

Meer
1 maand 2 dagen geleden #15 door taxgolf
Vandaag stond minimaal 9 holes op t program. 18 holes maximaal. Mijn Haagse speelpartner moest wellicht eerder stoppen door omstandigheden. We zouden zien hoe ver we zouden komen. Het was druk, erg druk. Veel green fee spelers, goed voor de kas. Veel senioren leden die door de week al de nodige meters erop hebben zitten. Ook een paar no shows, zo ving ik op. Wij liepen achter een serie van 3 flights, green fee spelers. Het ging buitengewoon traag. Gelukkig werden we tot 2 x toe doorgelaten. De 1e 9 speelden we in 1,40 minuten, best knap.

Speelvreugd heb ik niet gehad. Ik hoor nog wel eens dat het koude kak is op de Haagse. De Koninklijke. Die paar x dat ik erngespeeld heb, viel mij dat zeer, zeer mee. Ik antwoord altijd dat het op andere clubs net zo is. Ook bij Rozenstein. Na hole 3 moet je een Viaductje onderdoor. Niet goed Nederlands geloof ik. Als je van 3 komt, staat er keurig een Blauw bord Met rode en. Witte pijl, aan de andere kant het witte bord met rode rand. Enfin, u kent het. Kom je van 3, heb je voorrang. Wij zijn al in de tunnel, Komend van 3 om vervolgens 2 kakmensen tegen te komen. Waarna een bijdehand %#@wijf begint te blaten over regels. Verschrikkelijk. Ondertussen speel ikniet bijzonder, mis teveel puts, maak wel een birdie op 7 en mis de par op 8 en birdie op 9.

Ik wist de volgende regel niet. Speel je 18 holes, dan speel je 2x 9 holes in 2 x 2 uur. Enfin, wij hadden dus doorgelopen. We komen op 10, niemand, slaan af, onbewust van die regel. We hadden dus 20 minuten moeten wachten. Geen idee wat we hadden moeten doen als we er langer over hadden gedaan. Dus wij stoppen onze clubs in de tas (geile afslag had ik). Komt er een echtpaar aan. Ja, wij hadden een starttijd om 12.50. Oh, reageren wij. En nu. Ja, u had moeten wachten. Tsja, u bent dan ook maar net op tijd, het os 12.43. Nee, u had niet moeten afslaan. Sorry? Niemand op de tee. Wij hebben ze maar veel speel plezier gewenst. De mensen nooit meer gezien, speelden wel verstandig van rood, maar zelfs van rood was de baan voor hen te lang. Hier zo geen zin in, vervolgens wel een birdie op 10. Uiteindelijk moesten we op 14 stoppen, maakte wel een mooie par op 13.

Het was lekker in de natuur, putten was minder, maar de rest was prima. Golf in covid tijd vraagt toch wel wat van het aanpassingsvermogen.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, swinging daddy, Tijn

Meer
1 maand 2 dagen geleden #16 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Gisteren het genoegen om voor het eerst op de Sallandsche te spelen. Heerlijk weer en prachtige baan met hele fijne greens. Hole 1 was een beetje een deceptie met een wintergreen omdat de green in onderhoud was. Jammer dat de starter die van alles over de baan verteld had daar met geen woord over repte. Met een zeer matige afslag start ik daar met double bogey. Daarna begint het steeds beter te lopen met een combinatie van parren en bogeys. Bij de turn ben ik 7 boven de baan en heb 19 punten verzameld.
De tweede negen zijn meer open en dus ook meer wind. Ik begin met een bogey op de lastige 10e en maak een birdie op de 11e (par 5) na een heerlijke approach.Daarna volgen weer parren en bogeys en een onnodige dubbel ertussendoor. Uiteindelijk een rondje van 84 (+12) en 40 punten op de kaart.

50% fairways, 17% GIR en 31 putts.

par 3 holes: 3x par en 1x bogey
par 5 holes: 3x par 1x birdie,
par 4 holes: 8x bogey, 2x double

Mijn beste ronde ever en heel tevreden over mijn course management waardoor de meeste bogeys heel eenvoudig waren. En er zit zeker nog meer in zoals ik nu speel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Pol, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, Gijs_Bos

• nico
  • nico's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Meer
1 maand 4 dagen geleden #17 door nico
Beantwoord door nico in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

roughseeker schreef : Gisterenavond met het vaste dinsdagavondclubje 9 holes gespeeld op de Hoge Dijk. Ik wilde eigenlijk een slag voor slag verslag schrijven, maar met de kennis van nu weet ik dat Nico dan extra serverruimte zou moeten gaan regelen. Laat ik het maar zo samenvatten: over 9 holes had ik 5 punten; +28. Een diepterecord, het liep dus niet zo lekker. Het blijft een merkwaardig spel, de ene ronde gaan al je slagen gedachteloos goed tot tenminste redelijk, de andere ronde loop je net zo ontspannen de baan om te ploegen en is iedereen binnen 180 graden in serieus gevaar zodra je aan de swing begint.

Ik kan niet wachten tot ik revanche op mezelf kan nemen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Hahahaha voor jou heb ik juist extra server ruimte ingekocht, kom maar op met je verhalen :)

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, x-elf, Gijs_Bos

Meer
1 maand 4 dagen geleden #18 door eeka
Beantwoord door eeka in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Nou zeg het ging gewoon weer goed. 9 holes par 3 baan. Deze par 3 baan is recent geupgrade en nu echt een leuke baan om te spelen. Ik begon al met birdie. Uiteindelijk +2 en de hoogste score een bogey. Zelfs op de langste hole 150 m een par. Zou dan echt het kwartje gevallen zijn?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Gijs_Bos

Meer
1 maand 5 dagen geleden #19 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Gisterenavond met het vaste dinsdagavondclubje 9 holes gespeeld op de Hoge Dijk. Ik wilde eigenlijk een slag voor slag verslag schrijven, maar met de kennis van nu weet ik dat Nico dan extra serverruimte zou moeten gaan regelen. Laat ik het maar zo samenvatten: over 9 holes had ik 5 punten; +28. Een diepterecord, het liep dus niet zo lekker. Het blijft een merkwaardig spel, de ene ronde gaan al je slagen gedachteloos goed tot tenminste redelijk, de andere ronde loop je net zo ontspannen de baan om te ploegen en is iedereen binnen 180 graden in serieus gevaar zodra je aan de swing begint.

Ik kan niet wachten tot ik revanche op mezelf kan nemen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, x-elf, boersma, Pol, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Meer
1 maand 6 dagen geleden #20 door eeka
Beantwoord door eeka in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Eeka ging weer eens een wedstrijd spelen. Met een man met handicap 4 in de flight. Dus op voorhand al dikke zenuwen. Na 4 holes zeer eenvoudig par gemaakt te hebben vraagt de man aan mij "welke handicap heb je eigenlijk". Dus ik zeg 23. Verbazing alom. De eerste 9 maak ik 7x par, 1 dubbel door een waterbal en een triple door een domme keuze. 27 punten over de eerste 9 holes. Eigenlijk moet je dan stoppen toch?

Tweede 9 14 punten met 2 strepen (het was een stablefordwedstrijd). Met 41 punten mijn handicap toch maar mooi weer 2 punten omlaag. Op sommige dagen krijg ik het gevoel dat ik wel een beetje kan golfen. Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, roughseeker, x-elf, Pol, Cesare, taxgolf, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy, Gijs_Bos

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden

logogolfchat

Ga naar boven