Mijn ronde van vandaag in 2020

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #221 door Foreinone
Beantwoord door Foreinone in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

swinging daddy schreef : Handtekening van de heer Perez gescoord en tegen hem gezegd dat hij eens positief over 020 moest praten:)




sorry kon het niet laten...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #222 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
2euro voor ballen is een prikkie. Hier is een klein mandje al snel $8

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • swinging daddy
  • Offline
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #223 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Eerste rondje van 2020, alle chatters een mooi jaar gewenst, op de Goyer:) nog nooit op gespeeld wel veel over gehoord. Samen met wat Sluispolder en purmerend spelers drie flights kunnen vormen. Bakkie koffie in het mooie clubhuis, even inslaan, twee euro voor mandje ballen.......er zijn clubs van naam waar je die rangeballen gratis krijgt!
Ik vond de baan verder prettig om te spelen! Nu in winterconditie ( eigenlijk herfstconditie) goed bespeelbaar. In verhouding tot purmerend een verademing. Lekker om weer eens van de fairway te slaan zonder dat de modder spetters tussen je wenkbrauwen hangen ;). Greens niet heel snel maar goed geonduleerd, vlaggen stonden ook op moeilijke posities. We speelden van geel en aangezien ik niet lang ben van de tee was dat prima. Het is zeker voor longhitters een baan waar je tactisch moet spelen. Ik vond de holes erg gevarieerd. Resultaat was niet goed, 15 over met twee dubbels en een rits bogeys, gelukkig nog wat parren en twee maal de neary wat 20 euri opleverde. Ik ga graag nog eens in lente/ zomer periode als alles mooi in het blad zit. Minpuntje de constante herrie van de A27. Als purmerender ben ik toch wel verwend met een relatief rustige baan! Lekkere nazit , helaas keuken nog niet open dus een paar kilo bitterballen etc. Weggewerkt. Handtekening van de heer Perez gescoord en tegen hem gezegd dat hij eens positief over 020 moest praten:)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, Di11

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden - 4 jaren 3 maanden geleden #224 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

84425 schreef :

Jimi Thing schreef : Extra informatie die ik nu slurp (Pelz, Stockton en straks Utley) eens laten inzinken en zien wat mij past.

Mocht je om nog meer leesvoer verlegen zitten: ‘Optimal Putting’ van Geoff Mangum.


Thanks. Lang geleden volgens mij een e-book van hem gelezen. Ik ga deze eens bekijken.

Edit: dit boek heb ik inderdaad als e-boek ooit eens aangeschaft (ooit was Augustus 2011). Ik herinner me nog dat het me aansprak zonder ook nog maar iets van de inhoud te kunnen terughalen.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 4 jaren 3 maanden geleden door Jimi Thing.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #225 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

Jimi Thing schreef : Extra informatie die ik nu slurp (Pelz, Stockton en straks Utley) eens laten inzinken en zien wat mij past.

Mocht je om nog meer leesvoer verlegen zitten: ‘Optimal Putting’ van Geoff Mangum.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #226 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Voor mij hetzelfde hier. Naar de CC waar ik vroeger member was en wat op de range en putting green wezen klooien. Aan swing voor partial wedges werken. Ik wil uiteindelijk 3 swings maken die ik eenvoudig kan herhalen en die op al m'n wedges toepassen. Afstand gemiddelden maken per swing per wedge en dat in de baan gaan toepassen. In eerste instantie vooral werken aan stabiele swings en dat gaat redellijk. Al heb ik de indruk dat een hoop van de afstanden redelijk dicht bij elkaar zitten. Maar dat is op deze range die op een gegeven moment afloopt slecht in te schatten.

Focus om handen er zoveel als mogelijk uit te halen en armen en body in sync te laten swingen. Dat op een natuurlijke, niet houterige manier. Dat gaat aardig. Tijdje blijven oefenen en dan denk ik dat ik daar in de baan wat aan ga hebben.

Dan het putten. Vandaag voor en na de range op de green geweest. En plezier gehad. Dat is nieuw. Extra informatie die ik nu slurp (Pelz, Stockton en straks Utley) eens laten inzinken en zien wat mij past. Vandaag experimenteren en ik zie dat alleen al door meer bewust met stroken van de bal bezig te zijn en met lossen handen te putten afstandscontrole best goed is, er goede rol op de bal komt. Volgende stap is het lezen van de lijnen nog veel bewuster te doen. Nu toch nog beetje van het niveau "daar ergens", dat kan specifieker. Beetje bij beetje ga ik zo m'n routine, stroke en greenreading manier bij elkaar brengen.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #227 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Ook ik heb weer eens de golfclubs aangeraakt. Niet om te spelen maar om te oefenen. Op het al maar renoverende Ockenburgh. Clubje neergelegd en geprobeerd om zonder kracht/knijpen halve swings met een i8 te maken. Allemachtig, wat is dat voor mij moeilijk. Alleen al ontspannen de club grippen. Ik heb gewoon de neiging hard te knijpen. Enfin, halve swings, 3/4 swings, een paar full swings. Ging meer dan goed. Nog een paar wedges en wat me opviel: de meeste slagen hadden op impact een soort van zware ‘humpf’. Dat geluid heb ik ooit eens eerder gehoord, bij een paar jonge Dutch talenten van een jaar of 16. Die stonden ziekelijk jaloersmakend wedges te meppen die humpf deden. Was leuk om indertijd te zien. Was blij dat ik ook humpjes kon produceren. Ging blij naar huis

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #228 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

84425 schreef : Gisteren nog even snel 9 holes aan het einde van de middag op AOC. Vertrok om 15 uur van huis en was iets na 17 uur weer thuis, wat een luxe om zo dichtbij te kunnen golfen (en dan te bedenken dat ik hier alweer meer dan 12 jaar woon, nu eindelijk maar eens lid geworden


Welkom!

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: 84425

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #229 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Gisteren nog even snel 9 holes aan het einde van de middag op AOC. Vertrok om 15 uur van huis en was iets na 17 uur weer thuis, wat een luxe om zo dichtbij te kunnen golfen (en dan te bedenken dat ik hier alweer meer dan 12 jaar woon, nu eindelijk maar eens lid geworden).

Spel was niet om over naar huis te schrijven, geloof dat ik 4 ballen heb weggeslagen (shanks...), maar ook handjevol wel ok slagen om me in ieder geval gevoel te geven het nog niet helemaal verleerd te zijn. Nu eerst maar even een extra groot bord Brinta eten want afstand had ik niet meer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Els
  • Els's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #230 door Els
Mijn ronde van vandaag in 2020 werd gestart door Els
Hier kun je verslag doen van je golfronde...

gr
Els

Er is maar een iets wat een droom onmogelijk maakt: de angst om te falen. (P. Coelho)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven