Vandaag mocht ik spelen op Royal golf de Bercuit. Wat kan ik zeggen, golf op een prachtige, ik herhaal, prachtige baan met een temperatuur van 38 C ik herhaal 38c. Poeh. Moordende hitte.
Toen ik uit La Haye vertrok, zou ik met mijn Haagse golfmaat zo rond 11.15 arriveren. Helaas. Fileleed zorgde voor vertraging, het iets na 12, buggy regelen, snel wat naar binnen proppen. Vorige week op de Oosterhoutse leerde ik dat een beetje waarm slaan wel helpt, bijna 3 uur in de auto helpt warm slaan zeker.
Snel afrekenen bij de vriendelijk Nederlands sprekende caddy master. Even chippen en weg. De hitte heeft mijn geheugen enigszins doen smelten.
Wat een baan, dogleg links, dogleg rechts, uphill, side hill whateverhill. Geweldig!! Op 1 sla ik een super i4 maar worstel met de i8 en kom in de bunker met de 3e slag. Mijn bunkerslag is super en komt in de hole en rolt er weer uit door de verhoging ivm Corona. Lachend zeg ik nog ‘die telt’, maar mijn maat doet moeilijk. Nu wilde ik puur genieten van de baan, hij blijkbaar ook via een soort MP. Ok, dacht ik nog en stoer ram ik de 2 meter put erin. Hij een 6. Wat volgde was een par 4. Vandaag had ik ruzie mer de driver en een ongemakkelijke verhouding mer de 3w. De bomen hielpen me meermalen. Ik kom links bij de prachtige huiEn, sla een heerlijk i7, en heb mi een i6 in, die fade niet en ik kom rechts schuin achter de green. 3 slagen gevolgd door een chip en 2 put, 3 slagen totaal 6. ‘Jij hebt een 8’, en toe. Reageerde ik ietwat stekelig, temeer hij een 6 claimde daar daar de 8 op zijn plaats was. Pffff. Laat maar en na wat snauwen en zand erover heb ik de score losgelaten. Zoek het uit.
Wat volgde was een heerlijkE dogleg. Een par die ik zeer slecht drive en die bizarre korte par 3 van hoog naar laag. Mijn i9 is gewoonweg perfect op lijn. Ineens: wind! Boem van windstil naar vlaag. Ik carry op net de Apron en de bal rolt terug! Poeh. Up en down voor par. Kan me verder niet meer goed herinneren wat het vervolg was, maakte een goede score op de si1. Over de 1e zou ik 18 stable gescoord hebben. Het zal. 9 holes in ruwweg 1 uur en 3 kwartier.
Dan begint de ellende. Niet bij ons. Er blinkt iets van een clubwedstrijd te zijn. Wij botsen op een 4 bal. Gemiddelde hcp 36+. Etiquette? Bijzondere vriendelijke mensen maar pitchmarks repareren? Nee. Niet kunnen scoren en bal oppakken? Nee. Door laten gaan? Nee. wachten, wachten, wachten, water drinken, wachten, en zo voort. Het golf Werd moeizamer en moeizamer. De 29 speelde wij in ruim 3,5 uur! We waren bijna uitgestapt. Ik zou nog 14 stable bij elkaar gesprokkeld hebben. Het zal.
Na afloop vroeg de caddymaster hoe t was. Na uitvoerige complimenten over deze prachtige baan, die nauwelijks zijn gelijke in NL kent qua ondulerende bosbaan, en dus welhaast een must om te spelen is, hebben we gemeld dat de 2e 9 niet ok waren. Op hole 17 heb ik geloof ik 10 kraters op de supper greens (snel, strak maar wel fair) gerepareerd!! Na excuses mochten we wat uitzoeken in de shop en de mensen zouden worden aangesproken.
De nazit was eeg gezellig en leuk. Leuke kleine kaart, broodje Kanibaal was heerlijk!! Leuk zitten kletsen in steenkolen Frans met de Italiaanse restaurateur. Horloges bleek onze gezamenlijke liefde. Puike espresso trouwens!
Bercuit, prachtige holes, mooie bosbaan, inderdaad zoals Frank schreef zeer vriendelijke mensen, interne mens wordt gedacht. Golf met die hitte is niet leuk. Speel in de regel zonder handschoen. Had ik nu niet bij me. Kreeg me handen niet droog. Ik maak
Me wijs dat de driver daardoor niet liep. Mijn beste slag was op de si 1. Bijzondere hole. Had een i6 die ik super fade naar de hoger gelegen pin. Up en down voor par. Greenfee is €105. Meer dan waard. Volgende x neem ik ruim de tijd om de stijfheid van de autorit uit t lichaam te krijgen.
De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen