Mijn ronde van vandaag in 2020

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Meer
3 maanden 1 week geleden #81 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

taxgolf schreef : blabla over verf.

Wat heeft dit met je rondje van de dag te maken?

"The most important shot in golf is the next one."

Ben Hogan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 1 week geleden #82 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Ik zie mijn golfclubs als iets wat je gebruikt en daarom slijt. Ik zorg ervoor, poets ze met enige regelmaat, vervang de grips of was ze. Dat soort dingen. Die MP's worden gebruikt. Krasje hoort erbij. Dus besloot ik in het kader van Mizuno Blue Matters om het logo te 'paint fillen'. De lezer moet weten dat ik niet zo goed ben in gepriegel, er geen geduld voor heb, al vrij snel naar goed Haags gebruik geïrriteerd raak. Toch brengt het verven een soort van rust. Dus na kort speuren via Amazon verf gekocht. Clipje op the tube bekeken. Laat het vingerverven beginnen.
Wat een ge@#$%&t ws dat. Met wattenstaafjes en 98% alcohol (voor het verwijderen van de overtollige verf) een vrij goed resultaat bereikt. Men heeft finesse en fingerspitze gefühl nodig voor subliem resultaat. Maar van een afstandje ziet het er best goed uit. Ik heb het blauw gehouden. Ik wilde eerst het logo groen maken, de cijfers geel. Groen geel. In Den Haag daar woont een Graaf en zijn naam is Jantje. Als je vraagt, wat mot je dan, dan schopt hij je de #$% (Haagse Harrie aka Marnix Rueb). Maar Mizunoe en groen? leek me niet zo mooi.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Meer
3 maanden 1 week geleden - 3 maanden 1 week geleden #83 door Di11
Beantwoord door Di11 in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vandaag lekker lopen ballen met Bart en Nico uiteraard op 1.5 meter afstand in St Nicolaasga te Friesland.
Hele mooie balletjes zien vliegen naar de green van ons alle 3.
Omdat ik hier op vakantie ben was er na afloop Nasi met Sate bij ons in de vakantie bungalow heerlijk was het.
Mannen bedankt voor de gezellig dag.

Alles blijft.
Alles gaat voorbij.
Alles blijft voorbij gaan.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 3 maanden 1 week geleden door Di11.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy

Meer
3 maanden 1 week geleden #84 door taxgolf
Fijn als je weer even tijd hebt. Dinsdagavond heerlijk hard getraind. Eerst crossfit in de duinen (manmanman, wat ga ik dan stuk), daarna nog even covidproof knieën, stoten en trappen. Vanochtend was ik nog redelijk moe. Ik startte om 12.10. Op een druk Rozenstein. Gemiddelde leeftijd aanwezigen, 65+. Ik loop achter een 2bal, waar voor een 3 bal loopt. 10 minuten er tussen. Ik babbel wat met de marshall. Joh, sla je lekker 2 ballen af. Ik vind het goed. Ik meld dat ik wel een beetje ga pielen in de baan, wat slagen oefenen en zo. Geen probleem, achter je zit een 4 bal, dus die zullen niet snel inlopen. Ik sla af met de heavenly 7. Ik ga goed weg. Al hoewel het weer heerlijk is, staat er weldegelijk wind. Ik ga goed weg voor een vol terras, al zien die niet dat ik enigszins gesnookerd lig en met geen mogelijkheid naar de gezande green kan. Ik probeer wel te hooken met de 5, maar dat gaat niet. Ik heb ruwweg 65 meter over naar de pin. Ik sla 2 ballen, die beiden op ruwweg 3 meter eindigen en wederom na de 1e put naast de hole eindigen. Lekker. Ik laat mezelf verleiden tot het bijhouden van de score. Stiekem noteer ik dat in golfshot. Op mijn angsthole 2 sla ik een waterbal. Op de plek des onheils wil ik de fade oefenen, die niet komt. Ik piel nog wat met een bal voor de green n.a.v. een clip van Luke Donald. Ik kan nu ook lekker laag chippen met mijn 58gr wedge. Da's leuk. Mopperend schrijf ik een 6. Op de par 3 sla ik zo slecht af, maar herstel enigszins. Mijn 2e bal is boos in het water geslagen. Ik schrijf een 5. Mopperend tegen mezelf zou ik toch gaan pielen in plaats van score bijhouden! Maak een keus. Ik moet wat wachten op de 2 bal voor me. Ik besluit met 1 bal serieus te spelen, de 2e bal is de pielbal. Op 4 sla ik een uitstekende drive. Ik heb 135 m naar de vlag. Mijn i8 landt pinhigh. Easy par. Met mijn piel bal maak ik weer een gave lage chip. Hole 5 moet ik wachten en wachten. Ik sla windtegen een keurige drive. mijn i6 is links naast de green. De lage chipjens komen op 3 meter van de vlag. Helaas 2 put. De par 3 is mijn bal links naast de bunker. de pielbal hook ik. Ik sla een lekkere lob over de bunker en eindig in een meter. Easy par. De par 5 7e, begin ik met een goede drive. Ik sla een rustig i8 en heb 105 meter naar de pin. Mijn met de PW geslagen bal landt keurig op de green, iets voor de pin en de bal rolt nog een meter of 2 door. Mijn pielbal is van een meter of 60 met de 58 wedge. Zelfde resultaat. Sta strak te putten, wan tik scoor een birdie. Op 8 sla ik de met de W7 af. Wat optimistisch in de wind. Ik houd 155 meter over. Mijn i6 is een lekkere klets, die MP geven een Heerlijk geluid op een goed geraakte bal. Helaas lig ik in de bunker, had zo maar aqua kunnen zijn. Ik heb genoeg ruimte, up &down. Het is me niet vaal gegeven, maar een heerlijke bunkerslag gevolgd door een 3 meter put is een mooie par. De 2e zandslag is minder mooi, de 2e put eveneens. De dogleg 9 maak ik niet de fout te kort te zijn. Na wat wachten, sla ik mijn 3w bijna door de dogleg. Rustig i6, wwas de bedoeling, die ik veel tekort sla. Ik heb een lang i5 naar binnen. Ik kom tekort waarbij de bal voor de bunker op de harde ondergrond ligt. Ik kom wel over de bunker, maar par gaat het niet worden. Mijn pielbal van de tee sla ik bijna over de bomen. Bijna, maar dat telt niet. Al met al heb ik zo maar 42 slagen, voor 19 stable. Dit had ik niet verwacht. Nu even pauze. Zondag mag ik weer.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, swinging daddy

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
3 maanden 2 weken geleden #85 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vandaag 18 holes op de resort course van grande dunes. Mooie baan! Weer zo rustig. Lekker gespeeld. Maar als ik alleen speel met meerdere ballen dan mis ik de focus een beetje.

Stond echt lekker te driven. Cart had afstand meter. Paar drives van 240m, dat is voor mij echt ver. Embrace the draw is de sleutel.

Hole 15, haal een 4 bal in. Allemaal al afgeslagen. Dubbele fairway bunker in Midden. Ik peer m in t midden van de rechter fairway, nice drive. Ben uiteindelijk de verste van de 5 ballen. Toch leuk. Wedge op de green, mis net de birdie, tap in par.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, nieuwlander, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank@andalusia aqui
Meer
3 maanden 2 weken geleden #86 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

okidoki schreef :

Jimi Thing schreef : . Begin nog wel met een birdie na een gapwedge binnen 30 cm.

een tweede eagle op zo'n manier is ook misschien iets teveel van het goede !! :)

Ja met een gapwedge wordt het wel heel makkelijk uitholen.

Meer
3 maanden 2 weken geleden #87 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

Jimi Thing schreef : . Begin nog wel met een birdie na een gapwedge binnen 30 cm.

een tweede eagle op zo'n manier is ook misschien iets teveel van het goede !! :)

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
3 maanden 2 weken geleden #88 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
We zitten met de familie een weekje in Myrtle Beach South Carolina. Golf, golf golf hier. Bijna 100 banen binnen 20 miles. Deze week 3 keer spelen. Zondag bij Prestwick geweest. Baan die op ongeveer nr 10 in de rankings staat. Vader en zoon Dye hebben de baan ontworpen. Hij was mooi met echt goede greens. Maar ik besef me hoe verwend we zijn met golf in Atlanta golf. Want ik vond de baan leuk en mooi en moeilijk maar niet heel veel beter als sommige van de banen in de ATL omgeving. Bijna niemand in de baan als je in de namiddag speelt. Ze vinden het te warm hier rond die tijd dus lekker rustig.

Het spel is na heel wat weken niet spelen wat roestig. Begin nog wel met een birdie na een gapwedge binnen 30 cm. Daarna was t mwah. Vandaag naar The resort club at Grand Dunes. Ranked nr vier. En ik denk dat ik nog TPC of Myrtle beach ga spelen als laatste. Echt ideale locatie voor de buddy trip hier.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf, swinging daddy, Martin

Meer
3 maanden 2 weken geleden #89 door taxgolf
Mijn zoon had tentamen. Hij zou het zeer op prijs stellen als er rust in huis was. Met andere woorden, zout effe op. Dus stond ik vanochtend vroeg klaar voor 9 holes. Voor de verandering maar eens de oude Mizuno 630 driver met Mitsubishi shaft in de tas gedaan. Toen ik deze club voor weinug van VEGA overnam, kon ik er niet zo mee overweg. Ik was benieuwd hoe het nu ging. Niets, gewoon even ballen en proberen. Koud op 10 ging ik besy redelijk weg. Iets van overdraw, wel in de fw. Wel een lange slag in, 168 meter of zo. Met een korter gegript i3, sloeg ik over de green. Even 2 chippies oefenen en 2 puts en naar 11. Daar sloeg ik met de i3 wederom een overdraw. De 2e bal was recht maar weer iets minder goed geraakt. De 1e bal lag in de meuk, ik kom er goed uit, maar de bal land in de bunker. Mijn PW is super, bal vliegt heerlijk en spint terug. Wel lange put in. 1e bal is tekort, de 2e gaat er dood bij. Op 13, komt big daddy uit de tas. Normaal had ik denk ik een 3w geslagen, want de bunker komt in het spel. Ik kies mijn lijn, naast de bunker. Heerlijk rustig geslagen bal, mooie baby draw. bal landt net voorbij de bunker en rolt nog iets door. Super. Dan modder ik mijn i7 niet goed, maar de pw is weer hosanna. ik probeer een lange chip in, die ik bijna uithole. Mooie i9 die landt en rolt. een lange put is mooi nabij, net in de meter. Op 14 wederom de big daddy. Ik sla weer een prima bal, alleen is mijn lijn niet goed gekozen. De bal vliegt keurig de lijn, beter oplijnen amigo. ik lig net voor de waterkant. Mijn ijzertje 7 is goed, alleen pakt de bal net de heuvel waardoor hij in de bunker stuit. Ik kom er goed uit, mooie bunkerslag. leg nog een bal en sla die bijna gelijk. Top. Op 15 laat de driver mij in de steek, of is het andersom. Twee x een hook. Beide ballen niet meer gevonden. 1 vermoedelijk in het water, de 2e in de meuk. Ik drop een bal en timmer mijn heavenly 7. Rustig, mooi tempo en goede versnelling onderin. Bal landt vlak voor de green, maar rolt helaas de bunker in. die par 5 is in 2 te halen. Kom er heerlijk uit, leg de bal op 3 meter. Erg tevreden mee. Op 17 sla ik een rustige drive, wind tegen, pak makkelijk 225 meter. Erg fijn. Daarna rommel ik wat aan. Op de green maak ik 2 mooie lange lag puts. Op 18 push ik ligt mijn bal. Stabiele drive, lijn niet helemaal top. Ik was bang voor de waterbal, maar t menneke ligt net voorbij de bunker. Prima afstand. Enige twijfel wat te doen, opleggen uit het hoge gras, of toch er voor gaan. Boom ligt wel in de lijn, maar ik ga er toch voor. Ik carry makkelijk het water, land helaas niet op de green maar naast de bunker, redelijk pinhigh. Ik flop over de bunker en mis net de par put. Goede hole.

Al met al lekker gespeeld, leuk om zo even te pielen.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, swinging daddy

Meer
3 maanden 2 weken geleden - 3 maanden 2 weken geleden #90 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Gister einde middag een starttijd op de aoc. 17.50 uur.
Als je een tee tijd hebt mag je ook even naar de range. Heerlijk om even 2 tikkies ballen te slaan.
17.35u de sluizen gaan open en het komt met bakken uit de lucht. Ik sta gelukkig droog op de range.
17.45 de sluizen gaan weer dicht.
17.50 u er komt een zonnetje te voorschijn.

Heerlijk gebald. It’s an easy game you know.
De swing verbeteringen beginnen te beklijven. De afstanden, mn met de woods, zijn voor mijn doen lang.
De Callaway Rogue SZ is een heerlijke drivert voor mij. De exotics 3 & 5 wood zijn zeer goed.
Nu liep ik op ebay plots tegen een Callaway Rogue 3 wood met Aldila Rogue shaft aan.
De Aldila Rogue shaft bevalt mij super goed, zit ook in de exotics woods. Ook de jailbreak technology van Callaway bevalt mij goed.
Ik heb de indruk dat het een stabieler clubhoofd geeft. Vandaar ook de 3 wood aangeschaft vor wehnug.
Als we dan toch clubs aan het wisselen zijn ook de Vokey wedges even op de bank en de Mizuno T7 wedges er weer in.

De drive op 1 is weer een spetter. De 3 wood er achter aan is nog niet super. Wedge naar binnen en 2 putt par.
Hole 2 levert weer een goede drive op. De 3 wood blijft wat kort links voor de green. Geen u&d, tap in bogey dus. Prima voor hole 2.
Hole 3 met de 3 wood van de tee. Dun geraakt en de bal hobbelt rechts de dijk af en ligt gelukkig nog wel. Lastig ijzer schot welke eindigt links naast de green. Geen u&d, tap in bogey dus. Prima voor hole 3.
Hole 4, par 3, mis ik de green rechts. Fabuleuze u&d voor par.
Hole 5, wederom super drive. PW naar midden green en 2 putt par.
Hole 6, wind mee, super drive die zelfs het paadje voor de green over gaat. Chip, 2 putt par.
Hole 7, wind schuin tegen. Hier verkijk ik mij op. Te kort en geen u&d, bogey dus. Niet prima voor hole 7.
Hole 8, de wind is tegen dus geen driver. IJzer 5 in positie. Ijzer 8. 2 putt par.
Hole 9, weer een saaie verre drive. De 3 wood is ook goed, fractie rechts in de rough. IJzer 9 is goed iets kort. Goede u&d voor par.
Heerlijk rondje voor 18 punten.

Vanaf as maandag gaat de nieuwe slagentabel in, dan krijg ik 1 slag extra.

Nu even de grip op de 3 wood vervangen voor een midsize grip. Morgen maar weer.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
Laatst bewerkt 3 maanden 2 weken geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden

logogolfchat

Ga naar boven