Vanochtend weer eens 9 holes op de home club. Woord vooraf, gisterenavond ‘even een biertje’ in de stad. 20.00 op t Haagse plein. Op enig moment realiseerde ik ,ij dat het wat rustig was, zo leek het. Het was 01.00 em dat Mojitotje af had ik dan ook niet moeten doen. De wekker ging vroeg. Redelijk brak reed ik dan ook naar W’naar. Ik wilde de nieuwe 3w proberen, uiteraard. Inslaan? Neuh. TomTom watch weer eens uitproberen (opnieuw de app geïnstalleerd), moet je echt doen als je nog niet helemaal helder bent. Ook een iets andere set up in de tas. Pw-i7 de mp, it-6 JPX 900 forged. Plus een oude hy vam Xelf. Uit de tas de i3. Tuurlijk.
Toch stond ik redelijk los met extra water bij hole 10. De nieuwe epic uit de tas. Ik peer een heerlijke draw in de wind, maar heb toch nog 180meter over. De hy doet zijn werk, heerlijk chippie erbij en putje. Oppakken en wegwezen. Water klokkend naar 11. Tee achterop. Heavenwood uit de tas. Die yenk ik naast de bunker, up and around, shift en turn. Wat een slag. Mooi i9 voor een kleine 120 over. 2 put. De par 3 sla ik een i7 iets uit de richting wel pinhigh. Mooie chip en put. Op de par 5 13e, sla ik mijn drive over de bunker met wind tegen. Lig net niet gesnookerd door de bomen, maar sla een i6 bommetje. De bredere rondere vorm van de jpx leidt me niet direct af, ook al is de feedback van de mp vele malen beter. De trade off tussen vergevingsgezindheid en het boterige mp gevoel. Mijn i9 bounced helaas links van de green, sla een heerlijke chip. 2 putjes, hoppa. Op 14 sla ik een giga draw, die bal suit van het blad van de 3w En lijkt wel een duw te krijgen. Helaas rolt de bal in het water. Mij i9 is pinhigh naast de green, de chip hole ik bijna uit. Op 15 fluf ik een beetje mijn 3w en mijn i8 is wat uit de richting. Ik heb een lang shot naar binnen en de hy brengt redding. Helaas wel uit de bunker, waar ik, dank zij de les, ik zeg het gewoon, geil uitkom. Umpf klinkt het zand, mooie balvlucht en spin. Easy put. Op de par 3 16 Laat het verschil in vergevingsgezindheid zich zien. Beetje wind mee, vlaag achterop, ruwweg 175 meter. De hy is denk ik te lang, de heavenwood sowieso, ik weet het niet. Ik sla de i5, met de gedachte dat ik de voorkant green Wel moet halen zo’n 165. Ik raak de bal niet super, maar lig naast de green ongeveer 12 meter van de vlag. Poeh. Mijn chipje eindigt op 50 cm, easy par. 17 is saai, dikke 3w, i7, 2 put. Op 18 komt de driver uit de tas. De fw is breder dan die oogt van de tee. Ik tee rechts op, met de intentie de bal in te laten faden. Ik sla gewoon een strakke rechte drive, over de voorste boom. Wat een knal. Ik sla nog een x, copy paste. Helaas moet ik terugchippen, i9 die links naast de green eindigt, chipje en put.
Ik heb heerlijk ontspannen gespeeld. Durfde voluit voor de bal te gaan, shift and turn en werd beloond met supergoed bal contact. Heerlijk 9 holes gelopen. Vertrouwen, ontspanning (lange leve Al Coholic). Wat ik vorige week in de les besprak en vervolgens geoefend heb, kwam er heerlijk uit. Iets meer richting en we gaan als de brandweer. Verder lag de baan er goed bij. Greens top, wel wat stroef door het buitje. Maar verder top.
De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen