We slaan te ver, dat moet stoppen.

Lees meer
3 weken 5 dagen geleden #21 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.

cf73 schreef :

Jimi Thing schreef : ik begrijp niet waarom de meest eenvoudige oplossing, de bal, niet breed omarmt wordt. 

Omdat dan het spektakel verdwijnt en daarmee de toeschouwer en dus het geld.

Uiteindelijk slaan de ver-slaanders dan nog steeds verder dan de niet-ver-slaanders. Misschien geen 300+ meter meer, maar nog maar 270 meter (beetje de afstanden die Davis Love III en John Daly midden jaren 90 sloegen).

Ik durf hier best te beweren dat 99% van de mensen die rond de fairway staan bij een prof wedstrijd niet in kunnen schatten hoe ver de drive van speler A en speler B was. Allereerst omdat van die toeschouwers 70-80% de bewuste baan nog nooit heeft gespeeld, en de rest die baan zelden vanaf de tees speelt waarvandaan de pro's spelen. En via de tv kan je al helemaal niet zien hoe ver een drive gaat, dat "weet" je alleen omdat de commentator het zegt. Een 250 meter drive ziet er op tv exact hetzelfde uit als een 320 meter drive.

Daarnaast krijg je er ander spektakel voor terug, namelijk pro's die niet elke hole een wedge naar de green slaan, maar ook wel eens een andere club naar de green overhouden (en daardoor wellicht wat vaker naast de green of in de bunker eindigen). Volgens mij veel interessanter om naar te kijken, maar dat is subjectief natuurlijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 weken 5 dagen geleden #22 door cf73
Beantwoord door cf73 in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.

Jimi Thing schreef : ik begrijp niet waarom de meest eenvoudige oplossing, de bal, niet breed omarmt wordt. 

Omdat dan het spektakel verdwijnt en daarmee de toeschouwer en dus het geld.

Lees meer
3 weken 5 dagen geleden #23 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.
Ja dat helpt zeker. Maar de leden en bezoekers van die baan mogen er van meegenieten. En dat ecologisch verantwoord doen wordt een steeds grotere challenge. 

golf zou moeten anticiperen op dat ze het spel aantrekkelijk houden met een steeds kleiner wordende footprint. Letterlijk minder land, minder water gebruik, geen chemicaliën. 

ik begrijp niet waarom de meest eenvoudige oplossing, de bal, niet breed omarmt wordt. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Lees meer
3 weken 5 dagen geleden #24 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.
Inventiever JT. Just like Webb Simpson said. Niet de gemanicuurde rough van afgelopen week. Smallere fw maaien. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Lees meer
3 weken 5 dagen geleden #25 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.
Beetje kort door de bocht vind ik. Baan architectuur is ook 1 van de meest dure en mogelijk schadelijke vorm om hier wat aan te doen. 

hoge rough, hoe hoog moet je gaan. Ik zou zeggen dat afgelopen weekend in t midden oosten de rough aardig hoog stond. T lijkt voor die mannen geen hindernis meer. Kniehoog dan maar. Nadeel is dan wel dat je een jaar lang allle andere bespelers het leven onmogelijk maakt. 

andere bal is mijn oplossing. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • vote Mc price for best posts evah
Lees meer
3 weken 5 dagen geleden #26 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.
Zo is het Tax. Als BDC een par 4 van 400m af kan snijden over de bomen om met 1 slag op de green te komen, is er iets mis met het verweer van de baan.
Veel leuker is dan een par 4 van 300m met water of echt hoge rough naast de green. Leuke risk and reward hole.

Lees meer
3 weken 5 dagen geleden #27 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.
We slaan niet tever. Baanarchitectuur moet inventiever.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pol, Frank@Andalus

Lees meer
3 weken 6 dagen geleden #28 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.
Kwam bij toeval zojuist op een Golfballen website van een vriend volgende tegen:

Ten eerste mag de bal niet zwaarder zijn dan 45,93 gram en moet de doorsnede van de bal minimaal 42,67 millimeter zijn. Daarnaast controleren de R&A en de USGA met een robot of de bal niet verder vliegt dan 290 meter bij een clubhoofdsnelheid van ongeveer 190 kilometer per uur. Als laatste mag een golfbal direct na de impact van de club niet sneller vliegen dan 76,2 meter per seconde. Alleen als een golfbal voldoet aan al deze eisen, dan mogen golfballen gebruikt worden in officiële wedstrijden. Om deze reden zijn alle Pearls van Perfecthit ontworpen volgens de nationale en internationale golfregels van de R&A en USGA.

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: 84425

Lees meer
3 weken 6 dagen geleden #29 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.
Waar ze nu aan denken: www.usga.org/content/dam/usga/pdf/RSI/di...0Final%20w-logos.pdf

- maximale lengte driver terugbrengen van 48" naar 46" (heeft allen gevolgen voor BdC, verder speelt vrijwel niemand met een shaft (veel) langer dan 46" (voor meeste amateurs sowieso al inch of twee te lang). 
- andere manier meten van de bal (geloof dat nu wordt getest uitgaande van twee swingsnelheden waarbij snelste onder gemiddelde swingsnelheid tourspelers ligt. Kan dus zijn dat er ballen zijn die meer profiteren van hogere swingsnelheid maar dat bij test niet aan het licht komt). 
- nog iets. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Pol

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
7 maanden 4 dagen geleden #30 door Pol
Beantwoord door Pol in topic We slaan te ver, dat moet stoppen.
Op Bercuit waren er heel wat fairways die niet ononderbroken doorliepen tot op de green. Onderbroken door rough, vaak op een helling.
Lijkt me ook een efficiënte manier om (te) ver driven tegen te gaan.

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden

logogolfchat

Ga naar boven