Oefenen in Corana-tijd

Meer
6 maanden 6 dagen geleden #11 door notup
Beantwoord door notup in topic Oefenen in Corana-tijd
Vanaf het sluiten van de baan meteen het net in de tuin gezet even iedere dag een tijd lekker swingen en trainen.
Afgelopen week net afgebroken om rest van huis ook van de tuin te laten genieten en ondertussen de kwast gepakt, het houtwerk moet ook gedaan worden.
Nu dit ook klaar is merk ik dat ik eigenlijk minder zin heb het net neer te zetten. Wil gewoon weer stuk lopen, zoeken en zien wat er met een vlucht en rol gebeurd.

The secret of good golf is to hit the ball hard, straight and not too often.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Frank@Andalus, Gijs_Bos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
6 maanden 1 week geleden #12 door Coeneman
Beantwoord door Coeneman in topic Oefenen in Corana-tijd
Ik heb twee vrienden die hebben samen een zorgkwekerij in Amsterdam.

Nu hebben ze tussen de kassen een ruim grasveld en golfliefhebbers als ze zijn, hebben ze daar geprobeerd een soort golfbaan aan te leggen. Op het veld staan drie tonnen met een geïmproviseerde vlag erin.

Vanaf de zijkanten hebben ze drie afslagpunten, waarbij je naar de drie vlaggen kan slaan en altijd van de kas af speelt (ook handig). Er zijn dus negen holes, variërend van 30 meter tot 115 meter.

Ik ben daar zaterdagmiddag even geweest en heb de hele middag even lekker tegen een bal kunnen slaan in een overheerlijk voorjaarszonnetje. Het veld zit overigens vol met kuilen, gaten en een hoop oneffenheden wat soms hilarische bounces tot gevolgen heeft.

Na drie weken heel erg hard werken, was het een verademing om weer even een golfstok in mijn handen te hebben.

Don't be afraid to make miss steaks.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, pieter392

Meer
6 maanden 1 week geleden #13 door Di11
Beantwoord door Di11 in topic Oefenen in Corana-tijd
Helaas is het net en mat nog niet binnen om in de tuin te oefenen , en of dit optijd binnenkomt nu de golfbanen dicht zijnweet ik niet.Kan wel op de bovenste etage van de woning een beetje putten.Maar ben wel regelmatig op de golfbaan te vinden in Rhoon niet met de clubs maar met de drone (DJI Mavic Air) , nu kan ik daar ongestoord bezig zijn , zonder dat er golfers last hebben van het hoge geluid van de drone.

Bijlage screen_e7a889171a78da20_1586358554000.jpg niet gevonden

Bijlage screen_69f74df689f28e69_1586358476000.jpg niet gevonden

Alles blijft.
Alles gaat voorbij.
Alles blijft voorbij gaan.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, boersma, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy, pieter392

Meer
6 maanden 1 week geleden #14 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Oefenen in Corana-tijd
Plan was om op één van de sportvelden hier om de hoek af en toe balletje te slaan. Dat is één keer gelukt, helaas vorige week zijn deze velden met hekken afgesloten waardoor dat dus niet meer gaat (vooral vervelend omdat ik 2 keer per dag de hond daar uitlaat wat nu dus ook niet meer gaat).

Oefen af en toe een paar swings tegen een geïmproviseerde impactbag en heb me voorgenomen wat aan mijn algehele fitheid te doen, maar corona met fulltime baan en drie kinderen (2 basisschool) maakt dat ik eigenlijk nergens aan toekom (ben blij als ik op een dag 2-3 uur aan werken toe kom).
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

Meer
6 maanden 1 week geleden #15 door cf73
Beantwoord door cf73 in topic Oefenen in Corana-tijd
Hier is het gerucht dat de lockdown over de zomervakantie wordt getild (met verplicht vakantie dagen opnemen in de vakantie) om zeker te zijn dat niet te veel mensen met elkaar in contact komen op vakantie parken etc.

Niet echt een probleem hier om te oefenen op het eigen terrein, alleen de fitting studio kan even niet afgemaakt worden omdat alles dicht is inclusief de bouw materialen groothandel.

Wel erg droog al waardoor de planning om de bunker bij de tweede green nu eindelijk eens aan te leggen even niet door gaat en kan toch geen zand etc bestellen/krijgen. Dan maar de vijver achter de eerste green met de hand uitgraven, goed voor de conditie :) Was gelukkig wel net klaar met een groot gedeelte van het sporthok waardoor het meeste materiaal (kooi,gewichten.halters, stangen, fietsen,matten etc) er al was, alleen de roeitrainer zal even duren omdat de meeste post leveringen gecanceld zijn..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, 84425, swinging daddy

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank@andalusia aqui
Meer
6 maanden 1 week geleden #16 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Oefenen in Corana-tijd
Op zondag 15 maart stond ik op het punt aan mijn rondje golf te beginnen toen de guardia civil langs kwam. Baan moest direct dicht, golfers werden van de baan gehaald en de lockdown was een feit.

Daarna niks meer gedaan, want je mag hier alleen naar buiten voor levensmiddelen en bezoek arts. Ik hou niet van oefenen en ik wacht tot ik weer de baan op mag voordat ik weer een bal zal slaan.

Deze regio is een walhalla voor wandelaars, ik duim dat ik dat weer mag gaan doen vanaf 26/4. Ik vrees dat golfen nog wel wat langer in lockdown zit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, swinging daddy

Meer
6 maanden 1 week geleden #17 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Oefenen in Corana-tijd
Ik heb nieuwe grips geplaatst. Verder oefen ik met de wedge op t hooghouden van dat freeking balletje. Ik maak redelijke veel oefenswings met mijn ring aan de vinger. Knijp ik hard in de grip dan voel ik de ringer en da’s niet prettig. Ik knijp veel te hard en dit is een goede manier om t af te leren. Ik leg wel eennstok op de grond. Een slagkooinet krijg ik niet in de tuin. Boze baas.
Deze week is mastersweek en heb veel gekeken naar oude masters weken. Poeh.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus

Meer
6 maanden 1 week geleden #18 door piglet
Beantwoord door piglet in topic Oefenen in Corana-tijd
Ja, fijne dagen!
Ik ga naar een veldje hier bij de Maas. Vol met gaten en bulten en heel hoog gras.
Ik sla dan met mijn wedge twee ballen. De eerste met een bepaalde swing, de tweede probeer ik zo dicht mogelijk bij de eerste te krijgen. En zo steeds iets verder. Vervolgens loop ik lekker rustig naar die ballen toe. Gelijk wat beweging. En ik verlies meer ballen in dat hoge gras dan in een gemiddeld rondje. :woohoo:
Thuis putt ik naar zo'n apparaat dat hem terug spuugt. En maak ik swings met m'n wedge om het plafond niet te raken.

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.

Meer
6 maanden 1 week geleden #19 door nieuwlander
Beantwoord door nieuwlander in topic Oefenen in Corana-tijd
Fijne paasdagen allemaal.

Ik heb een putting mat en spiegel in de woonkamer gelegd. Via de podcast van golfersmagazine een paar tips van Robert Jan Derksen opgepikt (hoofd stil bij, balans, positie). Nu dagelijks aan het oefenen, bijv 25 puts van 2 meter achter elkaar, anders opnieuw beginnen, veel hoofdpositie (deur open put houding aannemen, hoofd tegen de deur en deur stil houden met de put beweging), balans oefeningen (op één been putten), met een arm putten enzovoorts.

Verder worden er nu nieuwe grips op mijn ijzers gezet.

Hans

Hmm... Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Pipi Langkous

• swinging daddy
  • Handicap Member
  • Handicap Member
Meer
6 maanden 1 week geleden #20 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Oefenen in Corana-tijd
Fijne paasdagen voor alle chatters.

Ik heb een slagnet gekocht en sta al een paar weken bijna dagelijks balken te slaan. Dit vooral om in het ritme te blijven. Ook probeer ik wat dingetjes uit , mijn swingetje wat langer maken, heupen en totale draai.
Ik merk wel dat het een zielloos gebeuren is en dat ik minder animo krijg om ballen in een net te slaan. Ideaal zou een trackman oid zijn....
verder kijk ik naar filmpjes van diverse pro’s ( wiebe Giessen is leuk) en af en toe oude opnames via ziggo.
Ook fitness in de woonkamer om de stramme ledematen in beweging te houden.
Door wekenlang niet te mogen golfen merk ik wel hoe leuk en toch wel een groot deel van mijn leven door golf wordt beheerst.
Ik hoop dat de teugels snel gevierd worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Frank@Andalus

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden

logogolfchat

Ga naar boven