Oefenen in Corana-tijd

Meer
6 maanden 1 week geleden #21 door pieter392
Beantwoord door pieter392 in topic Oefenen in Corana-tijd
Ik oefen mijn gap en Sandwedge slagen als volgt. De locatie is een openbaar voetbalveld dat er door de corona maatregelen er altijd verlaten bij ligt. Ik gebruik een flexibele carbon stok met een vlaggetje als hole. Verder mijn gapwedge ,mijn sandwedge en een emmer met 80 ballen. Ik sla eerst die 80 ballen met mijn gapwedge min of meer in de buurt van mijn " hole ". Vervolgens sla ik de ballen met mijn sandwedge zo dicht mogelijk bij mijn hole. Ik heb nu dus 80 gap wedge slagen en 80 sandwedge slagen geoefend. Dit alles herhaal ik nog 1 keer. Nadeel is wel dat het grasveld van slechte kwaliteit is, met zeer veel pollen en kale ongelijke stukken zodat de ballen bij het neerkomen niet netjes door rollen maar alle kanten uitspringen. Ik kan mijn kort werk in deze corona tijd dus prima oefenen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
6 maanden 1 week geleden #22 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Oefenen in Corana-tijd
X-elf heb op de club een oude DR mat opgehaald en die ligt in de tuin.
Het idee was om te swingen zonder dat ik bang hoef te zijn de tegels te raken.
Ik merk dat ik dat af en toe doe en dat ik daar weinig voldoening uit haal. Ik mis de feedback van de balvlucht.
Dus heb ik foam ballen gekocht. Die geven ook niet de feedback die ik nodig heb.
Wat ik wel doe is met de swingspeedtrainer aan de gaang. Dat is een club waar je verschillende gewichten aan kan zetten om zo de snelheid van je swing te trainen en verhogen.

Ook heb ik een puttingmat gekocht van 2,5 m. Op de baan besteed ik te weinig tijd aan het trainen van putten, ik vind het niet leuk. Thuis putt ik vaker dan dat ik swing oefen. Doe verschillende oefeningen vanaf 1, 1 1/2 en 2 meter. Ik leg een golfbal op een afstand en ga met mijn bal die endere bal raken. Wat mij opvalt is dat ik nu veel bewuster bezig ben met grip, oplijnen, tempo, etc.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing, Frank@Andalus, swinging daddy, Gijs_Bos

• x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
6 maanden 1 week geleden #23 door x-elf
Oefenen in Corana-tijd werd gestart door x-elf
X-elf ben wel benieuwd naar hoe jullie in deze Corona tijd oefenen?
Of oefen je helemaal niet?
Kijk je instructie filmpjes?

Hoe kom je deze golfloze periode door?

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden

logogolfchat

Ga naar boven