PGA Harding Park

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 maanden 1 week geleden #1 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic PGA Harding Park
Zag een filmpje van Speith op de dr volgens mij bij t Windham Championship wat deze week is. Duurt 27 sec eer hij de trigger overhaalt (driver).

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 maanden 1 week geleden #2 door taxgolf
Voor de swing fashionista

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Meer
2 maanden 1 week geleden #3 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic PGA Harding Park

taxgolf schreef : Voetbal lijkt ook hier weer een leuke parallel. Jonge gasten moeten zich bewijzen de 1e paar jaar. Gegeven de toenemende fysieke intensiteit, 52 weken per jaar topgolf, is het maar de vraag of zijn lichaam het volhoudt, nog los van het mentale. Dat lukte Spieth overigens aardig. Tot dat hij mentaal ging twijfelen. Sterke putter, volgens mij goed kort spel, in de basis ook goede ijzers, soms wild van de tee en niet overdreven lang, maar ook niet kort. Die mentale worsteling hoort bij topsport. Niet leuk voor Spieth, maar wel boeiend om te zien. Hoe komt hij eruit?

Ik hoop wel dat Spieth er snel uitkomt. Hier thuis heb ik een echte Spieth fan. Het humeur is er de laatste jaren niet beter op geworden bij mijn zoon, sinds Spieth niet meer tot de winners circle hoort.

Ben het wel met @Jimi Thing eens dat Spieth beter aan het spelen is. Vooral ook de eerste dgn.

Meer
2 maanden 1 week geleden #4 door Pedro
@Frank, ik verwacht ook niet dat hij de nieuwe Woods wordt, maar na Spieth, is het de eerste speler die zo snel zoveel furore maakt.

Vindt het wel heel interessant dat Morikawa zo ontzettend goed speelt na een jaar pro te zijn. Of hij ooit in de buurt van Woods, zal komen? De tijd, al het leren. Daarom ook mijn vier vraagtekens.
Rahm, Koepka, Thomas, zijn ook super goed, maar hun begin jaren liepen toch anders.

Sorry dat ik over het woordje "lijkt" heen heb gekeken.

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank@andalusia aqui
Meer
2 maanden 1 week geleden #5 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic PGA Harding Park
@Pedro ik schreef ‘lijkt kansloos’ dat is net iets minder kansloos dan ‘is kansloos’. Ik heb gekeken naar zijn resultaten als amateur en vond die minder overtuigend dan die van Tiger. Verder geldt dat ie nog een tournooi of 80 waaronder 14 majors moet winnen om op gelijke hoogte te komen. Dat lijkt mij toch echt vrij kansloos. Laten we eerst eens kijken hoe ie er over 5 jaar voor staat om hem een dergelijk etiket op te plakken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pedro

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 maanden 1 week geleden #6 door taxgolf
Het komt wellicht tot uiting in het putten (zag hem lange puts ouderwets uitholen, maar ook puts missen), maar de onzekerheid is gestart in de zoektocht naar de lengte van de tee. Ik ken Spieth niet persoonlijk hoor. Las dit in een interview van/met David Duval. Die melde dat. DD vindt dat Spieth weg moet bij de coach, zelf zijn mojo moet vinden en geloof moet krijgen dat hij sterk genoeg is van de tee. Dan krijgt hij vertrouwen en valt het swingkwartje weer vanzelf. Ik weet niet meer waar ik het las (niet op wrx). Waren (vertrouwelijke??) gesprekken tussen Spieth en DD waaraan DD in dat interview aan refereerde. Nadrukkelijk melde hij dat het niet aan de coach lag, maar dat hij (== DD) van mening is dat je dit als golfer zelf moet ondervinden, zelf de oplossing zoeken.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, Pedro

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
2 maanden 1 week geleden #7 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic PGA Harding Park

taxgolf schreef :

Pedro schreef : @Frank waarom nu al kansloos.
Morikawa is jong, pas kort prof, wint dit seizoen al drie wedstrijden, waaronder een major.
Snoepte bijna het record van debuut aantal cuts gehaald van Woods af.
Misschien geen Woods, maar als hij zo doorgaat, zeker een van de categorie daar een plaats onder.

Voetbal lijkt ook hier weer een leuke parallel. Jonge gasten moeten zich bewijzen de 1e paar jaar. Gegeven de toenemende fysieke intensiteit, 52 weken per jaar topgolf, is het maar de vraag of zijn lichaam het volhoudt, nog los van het mentale. Dat lukte Spieth overigens aardig. Tot dat hij mentaal ging twijfelen. Sterke putter, volgens mij goed kort spel, in de basis ook goede ijzers, soms wild van de tee en niet overdreven lang, maar ook niet kort. Die mentale worsteling hoort bij topsport. Niet leuk voor Spieth, maar wel boeiend om te zien. Hoe komt hij eruit?

Mijn indruk is dat Spieth sinds de corona hervatting beter gaat als hij voorheen deed, maar t is nog niet de oude Spieth. Grootste problem begrijp ik is het putten. Vroeger een wapen, nu een liability.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 maanden 1 week geleden #8 door taxgolf

Pedro schreef : @Frank waarom nu al kansloos.
Morikawa is jong, pas kort prof, wint dit seizoen al drie wedstrijden, waaronder een major.
Misschien geen Woods, maar als hij zo doorgaat, zeker een van de categorie daar een plaats onder.

Voetbal lijkt ook hier weer een leuke parallel. Jonge gasten moeten zich bewijzen de 1e paar jaar. Gegeven de toenemende fysieke intensiteit, 52 weken per jaar topgolf, is het maar de vraag of zijn lichaam het volhoudt, nog los van het mentale. Dat lukte Spieth overigens aardig. Tot dat hij mentaal ging twijfelen. Sterke putter, volgens mij goed kort spel, in de basis ook goede ijzers, soms wild van de tee en niet overdreven lang, maar ook niet kort. Die mentale worsteling hoort bij topsport. Niet leuk voor Spieth, maar wel boeiend om te zien. Hoe komt hij eruit?

Meer
2 maanden 1 week geleden #9 door Pedro
Klopt @Taxgolf, Spieth leek het te worden, maar is na zijn masters debakel, ook al won hij nog The Open, niet meer dezelfde.
Hopelijk krijgt hij het weer op de rit.

Opvallend dat Koepka zich alleen echt voor de majors op lijkt te laden

@Frank waarom nu al kansloos.

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 maanden 1 week geleden #10 door taxgolf

Pedro schreef : Morikawa de nieuwe Woods????

Time will tell Pedro. Zelf denk ik dat, gelijk voetbal, eens in de zoveel tijd een fenomeen op staat. Woods was er zo 1. Nicklaus. En dan heb je een groep sporters die iets toevoegen boven de ‘middelmaat’ (met respect hoor) topsporters. Ik dacht dat Spieth wel eens een run zou gaan maken,. Maar die worstelt met zichzelf in zijn zoektocht naar lengte in zijn spel. Misschien keert hij nu weer terug of vindt hij zijn mojo nu Morikawa laat zien dat je ook met minder afstand van de tee een groot toernooi kunt winnen. Koepka is geloof ik al 9x in de top 10 geëindigd op een major. Die zou wellicht dat major record kunnen pakken. Rory lijkt te blijven steken op een 1 of andere manier. Gevoelsmatig breekt zijn korte spel hem op. Zijn drives zijn een lust voor het oog. Maar ja, topspelers gaan wat korter mee, doordat volgens mij de sport fysieker is geworden. Wat ik wel leuk vind is dat er wat jonge spelers omhoog komen. Wolf, Hofland, Honma.
Koffiedik kijken heet dit geloof ik. Mijn analyse van de kouwe grond.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden

logogolfchat

Ga naar boven