PGA Harding Park

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank@andalusia aqui
Meer
2 maanden 1 week geleden #11 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic PGA Harding Park

Pedro schreef : Morikawa de nieuwe Woods????

Nee, dat lijkt nu al kansloos. Ook erg vroeg om dat na één major overwinning al te roepen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
2 maanden 1 week geleden #12 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic PGA Harding Park
Morikawa de nieuwe Woods????

Meer
2 maanden 1 week geleden #13 door Pedro

84425 schreef :

piglet schreef : Luiten 2e in driving accuracy. Maar 52ste in GIR.

Zag afgelopen week dat Wil Besseling op europese tour #1 GIR is met bijna 10% beter gemiddelde dan tour gemiddelde (~77% vs. 87%). Staa echter 155ste qua putten.

Als Besseling zijn putten op de rit krijgt, dan wordt het interessant.

Meer
2 maanden 1 week geleden #14 door Pedro

Luiten zijn ijzers waren in het verleden altijd heel goed. Dat deze nu dus zoveel slechter zijn??

Meer
2 maanden 1 week geleden #15 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic PGA Harding Park

Zag afgelopen week dat Wil Besseling op europese tour #1 GIR is met bijna 10% beter gemiddelde dan tour gemiddelde (~77% vs. 87%). Staa echter 155ste qua putten.

Meer
2 maanden 1 week geleden #16 door piglet
Beantwoord door piglet in topic PGA Harding Park
Luiten 2e in driving accuracy. Maar 52ste in GIR.

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.

Meer
2 maanden 1 week geleden - 2 maanden 1 week geleden #17 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic PGA Harding Park
Was een momentopname na een paar holes op zaterdag. Vergeten toe te voegen sorry my bad.
Is niet onderbouwd met statistiek maar de cijfers tonen precies aan zoals ik beide spelers zie en herken.
Ging om de intuitie met cijfers.
BIjv. output van de volgende serie
Luiten: matige/slechte drive- matige approach - chip - putt putt -<> past bij het gemiddelde van veel goede spelers.
Poulter: matige/slechte drive - goede of acceptabele approach en een putt voor birdie -<> klasbak die durfde pro te worden met hcp 4

DRIVING ACCURACY PERCENTAGE
Op het moment dat ik Luiten en Poulter vergeleek had Luiten:

DRIVING 33.33%WEEK AVG 64.86%
GREENS IN REGULATION PERCENTAGE 41.67%WEEK AVG 56.25%
STROKES GAINED - PUTTING -1.474WEEK AVG 0.391
Poulter had op dat moment 14% 66% en 4SG

Ter vergelijk Greg Norman: knal van drive; ijzer 8 over de green; chip terug en een putt voor par. Altijd spectaculair (kan Woods een puntje aan zuigen)

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 2 maanden 1 week geleden door Dr golf.

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank@andalusia aqui
Meer
2 maanden 1 week geleden - 2 maanden 1 week geleden #18 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic PGA Harding Park

Dr golf schreef : Ik volg vooral de resultaten van Joost. Erg jammer dat Luiten gisteren niet kon herhalen wat dag 1 en 2 wel lukte.
Als je de core stats van Joost vergelijkt met goudhaantje Poulter dan is het verschil best groot.
Poulter heeft minder afstand van de tee en veel minder fairways (14%!) maar wel een gir van 66% en SG putting van bijna 4.

Waar haal jij die stats vandaan heer Golf? Volgens de PGA website had Poulter gedurende dit tournooi een sg putting van 1,172. Joost zat op -2.5 dus idd een enorm verschil.
FIR was bij Poulter 43% en bij Joost 72% terwijl het GIR percentage gelijk was. Ik concludeer daaruit dat FIR weinig zegt, je moet kijken naar NFIR.
Laatst bewerkt 2 maanden 1 week geleden door Frank@Andalus.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 maanden 1 week geleden #19 door taxgolf
PGA Harding Park werd gestart door taxgolf
Harding zou 1 van de slechtste presidenten van de USA zijn geweest. Roddel, achterklap en schandalen. Tot dat Trump kwam, zag en president werd.
Colin Morikawa is de PGA champ. Niet verbijsterend lang van de tee, bijzonder zuiver. Plaatst zijn overwinning de longhitterdiscussie in een ander perspectief? Max Honma liet via twitter weten dat er in vervolg een 2-strijd zal zijn. De long ones versus de secure meppers. En nu maar hopen daat Colin zijn spel trouw blijft en niet zoals Spieth op zoek gaat naar lengte.

Zelf heb ik nauwelijks gekeken. Zag een TW met een zeer koude putter. Andere spelers bekoren mij niet of nauwelijks. Thomas, met zijn zwiepende swing. Ik doe het 2x en hang dan minimaal een week in het gips. Volledig in het gips. BDC kijk ik nog wel eens, meer vanwege mijn fascinatie hoe de man naar regels en voorschriften kijkt om die in zijn voordeel te gebruiken. Topsport is niet eerlijk, egoistisch en trekt zich imo geen ruk aan van de spirit of the game. Zij die dat wel doen, winnen niet. De heer Luiten heb ik niet gevolgd. Dat hij de cut haalde vond ik al een prestatie. Vliegen naar een ander continent, andere speelomstandigheden, etc. Betreurenswaardig is dat Besseling op de Europese tour wegzakte en Van Meijel helaas de cut niet haalde.

Zelf heb ik dus nauwelijks gekeken. Is er niets op TV, dan zet ik graag golf op. Kijkend met een schuin oog. Ik betrapte me er op, dat ik van mijn eigen rondes eigenlijk niet zo bijster veel meer weet. Dornoch is by far de beste mooiste baan ooit waar ik gespeeld heb. Ik herinner me de afslag, hole 14, maar verder? Wat mij zeer goed bij is gebleven is mijn topavond in het whiskyhotel van Dornoch. Voor sportprijzen superwhisky plempen en weggaan met een limited edition Highland Park. Of mijn rondes met X-elf, vooral de gesprekken, maar niet het golf zelf. Vorig jaar La Cala. Ik kan geen hole beschrijven. Ik kijk met warme gevoelens terug toen Frankmij ophaalde en we gingen eten bij zijn vrienden. Topavond.

De golflessen brengen mij naar een punt waar ik graag mezelf in de baan op slagen test. Ik moet leren dit naar de omstandigheden aan te passen. Happy golf met mijn Haagse maat? Laat het spelen los en geniet van elke slag.

US Open is next en als laatste de Masters. Die kijk ik denk ik wel, omdat het de Masters zijn.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Cesare

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden

logogolfchat

Ga naar boven