Glorieus of desastreus, wat is de keus

Meer
3 weken 6 dagen geleden - 3 weken 6 dagen geleden #1 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Glorieus of desastreus, wat is de keus
Leuk topic.

Blunders:
Mocht lang geleden voor NGF naar Frankrijk voor een toernooi. 4 rondes op twee prachtige banen bij Biarritz samen met andere jongen uit B-selectie. Daar aan de kust hebben ze andere greens dan hier in Nederland, met heel veel grain. Ik snapte er niks van. Maakte iets van 84, 85, 86 en 87 met gemiddeld 42 putts per ronde.

Competitie jaar of 20 geleden op ik geloof Almeerderhout. Singles en stond na 10 holes 6 up, maar moest heel nodig naar de wc, was alleen heel ver verwijderd van het clubhuis. Door de "druk" verloor ik 11, 12 en 13 en ben toen na teeshot op 14 bosjes ingedoken om mijn darmen even te laten ontspannen. Had gelukkig nog een extra handdoekje in mijn tas. Twee holes later waren we klaar. Tegenspeler haalde uit mijn bosbezoek disproportioneel veel vreugde tot aan "leuke" speech met wc rol aan toe tijdens de borrel.

Oh ja en die keer dat ik mezelf bij de les probeerde te krijgen in halve finale clubkampioenschappen matchplay en op hole 13 mijn ijzer 1 wegsmeet en deze bijna boven de tee in een den bleef hangen. Om vervolgens op de tee van 14 -een ezel stoot zich in't gemeen...- dat te herhalen en minuut of 5 naar mijn ijzer 5 hebben moeten zoeken in bosjes links van de tee. Verloor die partij op 19 en mocht de dag erop bij bestuur verschijnen en werd twee weken geschorst.

Juichmoment:
Overwinning in clubkampioenschap matchplay '94. Kan me alleen niks van die finale herinneren, weet zelfs niet meer tegen wie ik speelde (misschien zelfs wel mijn broertje...) Heb meer herinneringen aan de (halve) finales die ik verloor.

Hole in one op Domburg, mijn eerste en enige. Hole 17. Was om iets over 7 gestart, in mijn eentje op de baan. Afslag links van de green maar stuitert het duin af zo de hole in :-)

Alle keren dat ik met mijn vader de baan over ging. Als veearts had hij als hij dienst had vaak onregelmatige dagen die hem ook de mogelijkheid boden tussendoor te golfen (hij liep dan aantal holes, dook z'n auto in om te kijken of hij via mobilofoon was opgeroepen en als dat niet zo was ging hij nog paar holes verder en anders op weg naar een ziek dier). Had daardoor vaak toevallige "ontmoetingen" met mijn vader als ik zelf aan het spelen was (dan dook hij opeens op om 2 of 3 holes mee te spelen). Nu hij er alweer een paar jaar niet meer is realiseer ik me wat een geluk ik daarmee heb gehad.
Laatst bewerkt 3 weken 6 dagen geleden door 84425.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, Pol, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, mdf, swinging daddy, Gijs_Bos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Meer
3 weken 6 dagen geleden - 3 weken 6 dagen geleden #2 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Glorieus of desastreus, wat is de keus
Gelukkig ben ik gezegend met een selectief geheugen en herinner ik me meer hoogtepunten dan dieptepunten.

Dieptepunt: gp-tour wedstrijd op Palingbeek. Elke drive ging slecht, uitchippen naar de fairway of provisional gebruiken. 18 punten stableford, netto. Maar wel steeds blijven lachen :D

Hoogtepunt: exact 1 jaar later, zelfde tour, zelfde baan. Storm en regen, maar werkelijk alles gaat goed. 31 punten met een triple op een par 3. Bruto, welteverstaan.

Andere hoogtepunt, naast de hio of de 3 clubkampioenschappen, blijft hole 9 op Leamington & county golf course.
Vriendin moest ginder naar seminarie, dus ik speelde alleen. Hole 9 is een par 5 van 452 yards, met wat glooiing onderweg. Goede drive, blind shot naar de green. Hy3 sla ik naast de greenside bunker in de rough van pakweg 5cm. Flopshot van 15tal meter, hoog over de bunker, bal neemt de slope van de green, eagle. Ik vier inwendig, totdat ik na een paar seconden achter mijn rug, vanop de tee van 1, langzaam harder en harder twee oudere leden hoorde klappen in hun handen. Hun droge commentaar: "that was a very fine golf shot, young man. May we enjoy your game on the back nine?" Waarna de twee mannen me de weg toonden naar de tiende tee. Nog 9 leuke holes en een gezellige babbel aan de bar nadien.

"The most important shot in golf is the next one."

Ben Hogan
Laatst bewerkt 3 weken 6 dagen geleden door Pol.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, mdf, Gijs_Bos

Meer
3 weken 6 dagen geleden #3 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Glorieus of desastreus, wat is de keus
Nou, dan zal ik ook maar.

Blundermoment
Dinsdagavondinloop. Gunshot om 18:30 en natuurlijk te laat uit werk, tas pakken en direct naar hole 2 waar ik 5 minuten voor de start aankom. Ik wil mijn driver pakken om even wat oefenswings te maken en zie dat mijn putter ontbreekt. Onmiddellijk besef ik dat niet alleen mijn putter maar ook alle wedges in mijn draagtas zitten waar ik de dag ervoor wat heb staan oefenen rond de green. En die tas ligt thuis...
Rennen naar het clubhuis, wedge en putter geleend en terug naar hole 2. Buiten adem sla ik mijn eerste afslag rechtstreeks de bossen in.

Juichmoment
Dat zijn er een paar. Allereerst de finale van de matchplay halen door tegenstander met stuk lagere handicap nipt te verslaan na op de laatste hole A/S te komen en de play-off hole te winnen. Daarnaast een ronde 84 (40 stb) op een baan die ik nooit eerder speelde (Sallandsche) met slechts 2 double bogeys. En natuurlijk het strokeplay kampioenschap winnen afgelopen weekend :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Pol, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, mdf, swinging daddy, Gijs_Bos

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
3 weken 6 dagen geleden #4 door taxgolf
Glorieus of desastreus, wat is de keus werd gestart door taxgolf
In deze bijzondere Covid tijd, een moment van (hopelijk) jolijt. Wat staat je bij wat je meest glorieuze moment is? En wat je meest blunderende of schaamte moment? Heb je wel een blundermoment meegemaakt. Je mag van alles, een snik, een lach. Ik trap af.

Blundermoment
Ik weet niet meer wanneer, maar ik deed een keer mee in een wedstrijd op Delfland. Medespeler sloeg zijn bal in de meuk. Zoeken en zoeken en ik vond (in mijn beleving) een bal waar zijn bal niet zou liggen. Pro V in de tas! Geïrriteerd zegt medespeler na de zoektijd, ik pak wel 2 strafslagen en drop, we spelen verder. Ik hoef het niet uit te leggen, zijn bal was het natuurlijk. Vreselijk. Ik schaam me dood.
Wat ook vreselijk was, was dat ik werd aangesproken op mijn manisch depressief gedrag in de baan in het begin van mijn golfspel. Sloeg ik een goede bal, juichen, sloeg ik een slechte bal, scheldkanonnade. Vrouwelijke medespeler sprak me hierop aan. Ik schaamde me rot. Sinds dien probeer ik altijd dat gedrag te vermijden. Voelt goed, nu og in het verkeer.
Een ander gênant moment was toen ik op een regenachtige, winderig Delfland in een wedstrijd mijn contactlens in mijn ooghoek wreef. Tranen, ik moest schuilen, anders kreeg ik de lens niet in. Uiteindelijk met een paraplu en mijn gezicht op heuphoogte mijn lens weer goed gekregen. Van een afstandje, zag het er heel gek uit. De visuele verbeelding laat ik aan jullie.

Juichmoment
Dat zijn er ook wel wat.
Mijn eagle op Dellamere Forest was supergaaf.
In mijn eentje spelend op een verlaten Tain golf course Schotland, waar op een gegeven moment keihard de naweeën van het overlijden van mijn moeder binnenkwam. Jankend op de baan, uiteindelijk beseffend dat ik de juiste keuzes voor haar gemaakt had.
Hilarisch het moment dat we meededen aan de business competitie op Delfland. De hele ochtend al afgezeken dat men op de tee van 1 zou gaan staan om mij toe te juichen bij de afslag. Pressure. Sluipend naar 1 tegen beter weten hopend dat collegae het vergeten waren. Nee hoor, tuurlijk niet. Enfin, vol adrenaline, ik mepte een superstreep naar de green, wedge in en met de birdie weg. Woeha.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Pol, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, mdf, swinging daddy, Gijs_Bos

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden

logogolfchat

Ga naar boven