Je bent niet ingelogd.

Mijn ronde van vandaag 2021

Lees meer
2 weken 1 dag geleden #11 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Net al x-elf clubkampioenschappen. Waar in categorie x-elf er voldoende animo is, was aantal inschrijvingen in mijn categorie teleurstellend. In eerste ronde slechts één flight de baan in, ik hoefde pas ‘s middags aan te treden. Handjevol serieuze kanshebbers ontbrak door verschillende redenen (nadeel van die expats is dat ze nog al eens in het buitenland zitten). Doet gevoelsmatig wel wat afbreuk aan titel clubkampioenschap. 

Afijn, mijn ronde: had ‘s ochtends nog wat ballen geslagen op de driving range. Van de 20 6x shank. Nou vind ik een shank op dr meestal geen punt (ben ten slotte iets aan het oefenen), maar 6 zijn er wel veel. 

Gelukkig ging het in de baan stuk beter. Goede afslag op 1, maar wel in de rough. Die blijkt behoorlijk taai, dus i6 er uit hakken. Maak uiteindelijk bogey: 1 down. Hole 2 (lange par 4) maak ik 2 putt voor par: AS. Rijg daarna nog paar pars achter elkaar waar tegenstander meer loopt te klooien: 1 up. Terug naar AS nadat ik op par 3 7e mijn afslag voor green in water zie plonzen. Na 9 nog steeds AS. 10 win ik met bogey en ondanks putt voor eagle weet mijn tegenstander op 11 slechts par te maken en halven we die hole. 12 druk ik afslag er rechts uit en terug naar AS. Vervolgens mis ik putt van 1 1/2 meter voor birdie op 13 om naar 1 up te gaan. 14 win ik wel en op 15 gloort een nieuwe kans. Tegenstander slaat approach over de green. Ik ga niet voor de vlag en prik bal op de green. Tegenstander goede chip: par, waarna ik mijn eerste putt net over de helft sla… 3 putt, terug naar AS. Gemiste kans. 
16 hij 2 putt voor par ik chip 2 putt voor bogey: 1 down. 17 beiden slechte afslag. Ik sla vervolgens waardeloze pitch terwijl hij de zijne bijna uitholed. Bal blijft op rand liggen zodat ik mijn putt van meter of 10 moet holen om in spel te blijven. Helaas: 2/1 verloren. Toch best de pest over in. Verkeerde keuze gemaakt op 15. Had die nooit mogen verliezen. 

Spel was verder redelijk. Afslagen goed, putts ook goed ondanks die ene 3 putt verder binnen 2 1/2 meter maar één putt gemist en alel lange putts kon ik opnemen. Alleen approaches waren zwak. Uiteindelijk ook maar twee echte birdiekansen dat is wat mager. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 weken 1 dag geleden - 2 weken 1 dag geleden #12 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Interclub op Alhaurin. Zo’n dag dat het allemaal net niet gaat. Net iets te veel links of rechts is op Alhaurin agua en verlies van afstand. Putjes vallen ook allemaal net niet. Approach die normaal doorrolt naar de green smoort nu in het stugge gras, 10m te kort. Zelfs de putt van 70cm uphill zonder break is te kort. Laatste hole haal ik om en lig op de verkeerde fairway. Spuiter van een hy5 gaat recht naar de green. Helaas iets te laag en ik eindig in de fairway bunker van die verkeerde fairway. Ben blij mn bogey nog te maken. Score is zodanig dat ik er een beetje moedeloos van word. En oh ja, de baan heeft een nieuwe rating ontvangen en is blijkbaar te makkelijk dus nog een slagje minder. 🤷‍♂️
Hcp gaat na deze ronde fors omhoog, dus de redding is nabij.

edit:
ik had nog een leuke, op hole 12, een par 3 sla ik een mooie slag net iets rechts vd green. Bal nergens te vinden dus moedeloos stap ik de buggy in om mijn flightgenoten te zien chippen en putten. Opeens hoor ik een bal naast me landen en ik denk ‘wtf zijn ze al aan het afslaan?’. Nee de bal naast mn buggy is mijn bal die blijkbaar in de boom was blijven hangen. Mag je natuurlijk niet mee verder spelen want 3 min zoeken is al voorbij….. Maar ik had helemaal geen 3 min gezocht. Dus hoe werkt zoiets? Denk nog steeds lost ball, maar het zal. Gewoon netjes bogey voor weer een gesprokkeld puntje.
Laatst bewerkt 2 weken 1 dag geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy, GarField000

Lees meer
2 weken 1 dag geleden #13 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Deze morgen maandbeker op de club. Van wit, strokeplay. Start om 08:06 dus al vroeg uit de veren. Wat inslaan, wat stijf van een nachtje in bed liggen maar al met al klaar om te gaan. Weinig driver gespeeld de afgelopen maanden. Driver liep niet echt, in mijn hoofd zit de linkse hook die afgelopen jaren ontwikkeld heb, durf maar slecht door de bal te releasen. Maar gisteren besloten dat de driver het moet gaan doen vandaag, gewicht in de hiel gezet en het liep wonderwel aardig van de tee. Van wit heb ik de lengte van de driver nodig. Hole 1, midden fairway, tussenslag nodig tot op 110m en GIR en 2 putts verder starten we met strakke par. Hole 2 weer prima drive, lig net rechts naast de fairway, vlag staat links voorop. Bal onder m’n voeten, neem me voor niet links te missen in plaats van rechts te raken. Denkfout, links, short sided. Fluf eerste chip, 2e iets beter. 2 putts later een slechte dubbel te pakken. Hole 3 178m vlag links achterop letterlijk 2m van de rand van de green. Sla de bal rechts op de green, ik kan leven met de drie putt al kan ik de putt van 2m voor par er ook indrukken natuurlijk. Hole 4, weer prima afslag midden fw. I9 over, die sla ik dun, nog net op de green. 3 putts verder, niet happy. Hole 5 weer A1 van de tee, goed opleggen en GW over de boom de green op voor GIR. Weer een 3 putt, lelijke deze keer. 3 3putts op rij wordt ik niet blij van. Hole 6 strakke houten 3, ijzer 9 meter of 5 boven de vlag, lastige downhiller maar tap in par. Pff, niet comfortabel op de greens. Hole 7, driver rechts op dogleg rechts lig onder een boom probeer een lage i6 die de green niet haalt, geen U/D voor par. Hole 8, par 3 van 189m met meertje voor de geen. Ik mis links en maak geen U/D. Hole 9, driver mis ik rechts, kan onder de bomen voorgreen halen. Chip over de green en maak 2 putts van de fringe voor weer een bogey. Eerste 9 klaar, dat viel niet mee, op de greens was het zoeken. Van de tee eigenlijk gewoon prima en approaches ook prima. Bal in de hole krijgen is het probleem. 2e negen nog niet eerder van de backtees gespeeld. Aantal holes zijn niet alleen langer maar brengen vooral een andere angle naar de fairway van de tee. Even uitzoeken welke stokken en welke vlucht dan goed is. Hole 10, FIR, GIR birdie sterft voor de hole.   Hole 11, korte par 3 147m mis green net links, kicked links. Perfecte pitch die sterft voor de hole. Hole 12 houten 3 rechts, ijzer 9 onder de bomen op de green, maak de uphiller van 15m voor birdie. Hole 13 perfecte afslag, goede tussenslag over de bomen en lobwedge tot op 4m, birdie putt sterft voor de hole. Hole 14 hy3 midden FW Sandwedge tot op 5m, birdieputt sterft voor de hole. 4 putts die in de solheim cup onregelementair opgepakt zouden worden. Stond lekker te putten, 1% harder op 4 putts en ik heb 4 slagen minder. Maar weinig te klagen, als ik altijd zo putt dan komt het goed. Hole 15 totaal andere hole van de back tees hele andere angle naar de fairway. Twijfel tussen Driver en H3, ik neem de houten 3 voor de zekerheid en denk die van links naar rechts te spelen. Dat links lukt, alleen vol op een boom van de tee, sterft een meter of 5 achter een seniore kurkeik. Geen recht schot linksom of rechtsom, kies uiteindelijk rechts om de boom met een draw te spelen die is prima, midden fairway, 155m over. Die druk ik rechts van de bunker. Geen U/D voor bogey. Dubbel is zo gemaakt😊 Hole 16 par 3 van 177m geen beste afslag, wel op de green en maak een onnodige 3putt van 10m, grrr. Hole 17, slechte futloze afslag rechts in de rough op korte dogleg par 4. Mis de green short maar maak 2 putts van een meter of 10, happy. Hole 18, 386m en nog uphill ook. Goeie drive toch rechts in de rough. Vlag links achterop, bijna 200m. Sla een spuiter van een hybride 3 achter op de green 2 putts par maakte voor de beste par van de dag. Rondje 82, 1e negen,44 slagen, 71%FIR, 56%GIR en 21 putts. Au. 2e negen 38 slagen 29% FIR 56% GIR, 15 putts. In totaal 4 3-putts over de ronde waar ik er met 1 vrede kan hebben, die was uit een ander postcode gebied. Maar vooral niet comfortabel op de greens. Werk aan de winkel. Flight voor me zat een hcp 1, die op z’n gemakkie (denk ik) 73 van wit speelde. Van wit is Quinta de Peru geen gemakkelijke baan, petje af!

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, x-elf, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

Lees meer
2 weken 1 dag geleden - 2 weken 1 dag geleden #14 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
X-elf heb al weer zo’n 3 weken last van de rug. Weinig tot geen golf.
Dit weekend zijn de matchplay clubkampioenschappen. Ik ben de defending senior champion. Afgelopen week voorzichtig getraind. Chippen en putten ging nog wel. Lange ballen op de range niet zo. Vanochtend, tegen beter weten in, gestart. Na 4 holes sta ik 3 up, vooral door geknoei van de tegenstander. De birdie op 4 is wel mijn eigen verdienste. Ik voel dat het lijf niet wil, het lukt niet om de ontspanning te vinden. Back swing is korter en de swing rustiger, daardoor is de timing zoek. Vanaf hole 5 begin ik de ballen naar links te slaan, halve nog met een bogey. Hole 6 afslag ook links, approach in de bunker. Weer halve met bogey. Hole 7 produceert het lijf weer iets wat een swing mag heten. Helaas had ik een ijzer meer genomen om het verlies van lengte te compenseren. Double en verlies van de hole. Hole 8 lelijke voorzichtige swing met een lelijke bal tot gevolg. Approach te kort, wel u&d voor par en winst van de hole. Op hole 9 raak ik de driver super op het blad, de swing iets te geforceerd, de bal gaat in een rechte streep akelig naar links de shit in. Het is klaar.
Ondanks dat ik 3 up sta geef ik de partij aan mijn tegenstander. 
Balen. Bah!

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
Laatst bewerkt 2 weken 1 dag geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
3 weken 20 uren geleden - 3 weken 17 uren geleden #15 door canth
Beantwoord door canth in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Gisteren met een paar Schmallenberg gangers alvast een beetje voorgespeeld. We speelden Burggolf Zoetermeer en die baan ligt er echt super goed bij. Dik gras op de fairways en de greens rollen ook prima en bevatten ook niet de 'dollar spots' die een aantal andere Burggolf banen (Purmer en St. Nicolaasga) wel hebben.
Het was een leuke ronde waarbij mijn driver goed liep. Was op hole 9 bijna een bal kwijt omdat ik 20 meter te kort zocht. Mijn drive bleek uiteindelijk een meter of 7 voorbij de 150 meter te liggen en daarmee had ik een drive van rond de 240 meter geslagen. Dat gebeurd mij niet vaak. Leverde overigens niets op, want ik lag geblokt achter wat bomen omdat de drive net iets te ver naar links lag. Dus gewoon PW/LW om toch een bogey te maken. Hole 12 sla je van dezelfde berg af (als hole 9), maar hier heb ik wind mee. Ik had 104 meter over naar de vlag (en de hole is 350 meter). Dus bijna 250 meter geslagen. Lekker! De meeste drives gingen niet zo ver, maar wel allemaal speelbaar. Alleen op hole 13 sla ik een veilige hybride zo in het slootje voor de teebox. Daar maak ik uiteindelijk een 8 (dubbel par). Gelukkig weet ik op de hole erna (dogleg van rond de 400 meter) een mooie up-and-down van 65 meter te maken (natuurlijk voor par). En de korte par 3 erna sloeg ik één van de slechtste ijzers van de dag zo in de bunker rechts van de green. De vlag stond helemaal achterop ook aan de rechterkant. Gelukkig is mijn standaard bunkerslag een slag van rond de 15 meter en dat was precies de afstand naar de vlag. De bal eindigt op 2 meter en die put druk ik er in. De andere holes gingen op zijn slechtst in bogey, maar er was ook één birdie en best wat parren. Maak uiteindelijk een ronde 80 die voor WHS doeleinden zelfs als 79 de boeken in ging. En op Zoetermeer krijg je best wat slagen mee. Handicap weer een paar tienden naar beneden dus.
Laatst bewerkt 3 weken 17 uren geleden door canth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, Richy63, GarField000

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
3 weken 1 dag geleden #16 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Ik ben ietwat zoekende in mijn golfspel. Wat leidt tot charmante discussies met mijn goede vriend X-elf. Hij-zelf is stellig in sommige zaken die Mij-zelf wel op prijs stelt. Nu had ik afgelopen dinsdag wat tijd over, in de buurt bij Delfland zodat de DR aan een visitatie onderworpen werd. Lang verhaal kort: van het matje ging mijn draw niet van het padje. Ook al zoek ik op de DR targets om enigszins de baan na te bootsten: het blijft een heerlijk matje waarvan je poeiert. Anyway, ik sloeg heerlijke hoge draws, met gemak. Nu bromt X-elf: zucht, daar heb je die vent weer. Waar ik voorheen worstelde met de balpositie, ging dit echter voor de hoge draw op de DR van Delfland erg goed, zonder dat dit geforceerd of onnatuurlijk aanvoelde.
Vandaag is het clubkampioenschap. Ik heb lang getwijfeld of ik mee zou doen. Uiteindelijk om verschillende redenen niet gedaan. Minimaal 2 dagen 18 holes. Teveel voor mij, past niet. U mag mij rustig affakkelen. Ik participeer te weinig in clubwedstrijden. Ik ben eigenlijk ook happy stacker, geniet van de bomen, de weide en af en toe de in mijn ogen (voor anderen pijn in de ogen) perfecte swing. Toch zou een andere mindset goed voor mij zijn om die te testen. Jaja. In een wedstrijd gaat het om het resultaat: de route ernaar toe is minder relevant. Ik heb goede redenen om niet mee te doen. Geloof mij.
Wel had ik met mijn Haagse maat een starttijd op Amelisweerd, nabij het stadion van FC Utreg. Nooit gespeeld, mijn Haagse maat wel. Die heeft echter een rugprobleem. Hij bezwoer mij dat golf juist goed was, hij had dit besproken met de fysio. Op naar Utreg, de Takkestraat (ik heb helemaal niets met Tineke Schouten overigens). Nadat we de hockeyvelden van Campong voorbij waren, kwamen we bij de poort. nette vakken, een par 3 course, PW weide, een ruime DR, balautomaat met pin. Prima. Clubhuis niet bijzonder of zo, wel een ruim terras. Vriendelijke bediening, studenten die net de introductie week af hadden. Even een paar ballen inslaan. heb ik het nog? De draw? Ja hoor, me like very mucho. even putten bij de hole van 1.
Voor ons een 2 bal met echte Utrechters. Niet te verstaan dat taaltje. Oude kerels. in een buggy. Lache joh. Zoiets. Kerel 1 slaat af. In de hoge gras, 2e bal, in de meuk voor de teebox. Wellicht van de rode tees heren? Kerel 2, idem. Op de fw zien wij de beide heren allebei ruwweg nog 3x slaan. Oei, dachten wij ietwat arrogant natuurlijk. Het is mooi weer, ze rijden in een buggy, wie doet je wat? Toch? Mijn Haagse maat pushed zijn drive op hole 1 net voor de bunker. Ik sla met de hy een lekkertje, keurige draw, bal kicked en rolt stevig naar links, net iets te veer. Een i6 die ik met een hoge draw in de bunker sla, gelukkig, want anders was de bal vermoedelijk doorgerold. Wat vooraf ging was het volgende. Toen ik bij mijn bal kwam van de tee, chipten de beide heren hun bal op de green, waarna ze vervolgens nog wat puts nodig hadden. Toen vanwege (denk ik) kapotte knieën naar de handicart strompelden die net aan de verkeerde kant stond. En dan nog even slagen tellen, en opschrijven. ofwel, Ondanks dat wij keurig na 10 minuten na hen gestart waren, moest ik dik 5 minuten wachten. Wat dus 9 holes zo geschiedde. 9 holes in 2 uur. Heeft het zin om die 9 holes te beschrijven? Ondanks het vele wachten (toen we de heren erop aanspraken, brabbelden ze iets van 2 4 ballen voor ons, tisz druk), waren mijn afslagen goed, 3w ging errug lekkah (geloof me, Haags is een zoveel mooiere spreektaal). 2x de driver, tevreden, de mis was precies goed. Het putten op de 1e 3 holes waren jankerds. Potdikkeme die vielen net niet zeg. Errug strak, net iets teveel snelheid waardoor de bal wel in de hole keek (THIS IS SPARTA), maar toch besloot door te rollen. Daarna ging het super. Na hole 10 waren we het wachten zo zat, bovendien begon de wedstrijd (was ons niet verteld). Dus de 1e wedstrijdspelers waren ietwat nerveus. Ik sloeg mijn 3w over de bunker, een speer. Altijd leuk met publiek. Al werd er geen fore geroepen op 10 toen men daar na ons afsloeg. Jammer. We stapten uit. Haagse maat was er al helemaal klaar mee. Op hole 5 (de par 5 dacht ik) werden we door een flight op leeftijd aangesproken. Of we door wilden lopen. Mevrouw, we doen ons best, maar we moeten telkens wachten. We willen de heren niet raken. Oh, zie madam, maar de heren staan op 175 meter of zo, dan kunt u wel slaan. Pardon?? als me dat overkomt, geef ik een snauw en is het wel klaar (kan me niet echt herinneren dat ik recentelijk iemand grof heb toegesproken). Mijn Haagse maat was al geïrriteerd door het wachten, dat hij die mevrouw (in keurig Haags) heeft uitgelegd waarom we ruim de tijd namen voor onze slagen. 
De baan, de holes die ik gespeel heb. De tee boxen waren (soms erg) slecht onderhouden. Dieptepunt vond ik de lading peuken op hol 1 op de tee box. Ik vind dat not done. Welke golfer doet zoiets? Respectloos. De greens, zacht, goed te repareren. Helaas: ook hier heel veel pitchmarks. Niet in de laatste plaats de heren voor ons die het bukken kennelijk erg lastig vinden. Ander nadeel: herrie van de snelweg. Moet je tegenkunnen. vind je dit irritant, blijf dan weg. Meestal dominant aanwezig. de route van 9 naar 10 is wel lang, stevig doortippelen. De holes zijn niet overdreven lang, goed te doen. Lang niet altijd een driver nodig. Goed coursemanagement en je wordt beloond. Niet direct een baan waar ik vaak zou terugkomen.
Ik ga weldegelijk terugkomen. Want naar goed gebruik hebben we e.e.a. wel gemeld bij de caddymaster. Netjes opgelost met een voucher. En bijbehorende excuses.  
Ik ben weer lekker buiten geweest. Erg tevreden over de slagen. Lekkah!  

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, x-elf, canth, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

Lees meer
3 weken 3 dagen geleden - 3 weken 3 dagen geleden #17 door canth
Beantwoord door canth in topic Mijn ronde van vandaag 2021
En dan komen de soft/hard caps om de hoek kijken! Jij gaat maximaal 5 punten omhoog, zelfs als al je kaarten index 40 zijn ;)
Maar na je volgende ronde (er vanuit gaande dat je weer zo tussen de 14 en 25 scoort) zou je handicap ongeveer één punt omhoog moeten gaan... (14.5-5.6)/8

Op naar de volgende wedstrijd Frank. Als jij je best doet kun je zelfs onze 3 dagen als officiële wedstrijden laten opvoeren. Oh nee, dat zal wel niet met buitenlanders mogen, die mogen natuurlijk geen spaanse kaarten goedkeuren... 
Laatst bewerkt 3 weken 3 dagen geleden door canth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Lees meer
3 weken 3 dagen geleden #18 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Donderdag voor het eerst in tijden weer meegedaan aan een wedstrijd van de ASGA (Andalucian Senior Golf Asociation).
Normaal altijd een man of 70-80 met grote inbreng vanuit alle hoeken van Europa. Nu 36 deelnemers waarvan 32 Spanjaarden, 3 Nederlanders en een Italiaan. De buitenlanders met elkaar in de flight mochten als echte VIP’s starten op hole 1 (Shotgun).
Wedstrijd werd gehouden op de San Roque new course. Prachtige baan die tot de top van Spanje behoort (vooral de old course dan). Maar goed een lidmaatschap vraagt een startfee van 100k en dan nog de jaarlijkse bijdrage.
Voor mij en mn buggygenoot was de baan te lastig. Mooie oude kurkeiken all over the place, ontelbare bunkers, waterpartijen, lange holes, elevated greens, geniepige onleesbare breaks zonder hulp van een caddie. Hier en daar een out of bounce-je. Ik kwam niet verder dan 21 Stableford en was niet eens de slechtste van de flight. Onze Italiaanse vriend speelde met een respectabele hcp van 8.1 toch mooi 34 punten bijeen en won het tournooi.

Ik heb nu 4 kaarten gespeeld sinds mn terugkeer en die hebben een index van 14-25 opgeleverd. Toch is er nog helemaal niets met mn hcp gebeurd. Maar er gloort hoop, mijn 20e resultaat is een index van 5.6, die valt dus volgende keer weg en wordt dan vervangen door een 14.5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy, GarField000

Lees meer
3 weken 4 dagen geleden - 3 weken 3 dagen geleden #19 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn ronde van vandaag 2021
gisteren-middag zijn Lisa en ik weer eens terug geweest bij onze oude liefde Houtrak. Wij keken er alweer dagen naar uit en met de rit ernaartoe werd het alweer leuker en leuker.
Houtrak is het enige wat wij na 3,5 jaar nog steeds missen. Rhoon is leuk, wij hebben er goede vrienden/kennissen gevonden, maar kwa vereniging komt het (voor ons) niet in de buurt.
Kwa baan ook een groot verschil, maar daarbij moet ik wel zeggen, dat ik op Rhoon ook nog steeds met plezier speel. Baan gaat niet vervelen en ligt er ook goed bij.

Houtrak dus; paar weken geleden is er een Pro-Am (hoofdzakelijk teaching-pro's begreep ik) gespeeld en baan lag er dus heel goed bij. Ze zijn wel heel veel werk in de baan aan het verstouwen in een meerjaren-plan. Veel bomen zijn er weggehaald, bunkers vernieuwd, bunkers weggehaald, slechte stukken langs de fairways opnieuw ingezaaid enz enz. Begreep ook dat de holes zelf op de schop gaan m.n. een andere route, nieuwe teeboxen zodat bv hole 17 een par 5 wordt, hole 12 een teebox/shot over het water krijgt enz. Grootse plannen dus.

Altijd spannend om na een lange tijd weer eens op de baan te spelen; hoe ga ik het vandaag doen; eindelijk eens beter dan al die jaren ervoor ?! :)
De eerste paar holes uiteindelijk te voorzichtig gespeeld met te veel ontzag; ook op de greens. Greens waren uitstekend zoals altijd, maar het was niet dat de bal bleef rollen als je er maar naar keek, dus even wennen dat ik gewoon kon putten. Verder speelde ik voor mijn doen goed, met hier en daar schoonheidsfoutjes (een chip te ver, een getopte lobwedge in het water achter de green (je kent het wel) dus 50 slagen over de eerste negen. Tweede negen was beter met 4 parren en 5 dubbels, goed voor 46 slagen. Met nu hcp 17 en 22 slagen mee vanaf geel was 96 slagen dus best wel redelijk. 

Het was weer een feest om door de baan te kunnen lopen; ook weer een aantal oude bekenden gezien en aansluitend nog diner thuis bij onze vriend; file op de weg naar huis (A4 Leiden) maar moe en voldaan nog net voor middernacht thuis!
De weg naar het huis van onze vriend en weer terug is via het centrum van Haarlem. Daarvan kunnen we wel zeggen dat we dat voor geen second meer missen.  Blij op ons nieuwe stekkie :)

PS - de golfshop op de club is ook zeker een aanrader als je in de buurt woont. Groot assortiment met vergelijkbare prijzen of beter, Grote variatie aan clubs en shafts en te testen op de driving-range ipv in een kooi.

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
Laatst bewerkt 3 weken 3 dagen geleden door okidoki.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

Lees meer
3 weken 4 dagen geleden #20 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Ik denk dat vandaag mijn eerste officiële wedstrijd en kaart was. Ik heb geen idee hoe hcp registratie e.d hier in PT werkt. Maar rondje 82 maakt een hcp 10 toch😀 ?

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.060 seconden

logogolfchat

Ga naar boven