Mijn ronde van vandaag 2021

Lees meer
2 weken 1 dag geleden #21 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vandaag een prachtige lentedag in Atlanta en slecht weer in de voorspelling voor komende week, dus tijd om een rondje te lopen. Chicopee Woods in Gainesville. Baan lag er netjes bij, maar car path only vanwege het de vele regen die we gehad hebben. Vliegende start, par5, downhill, goede drive om de hoek af te snijden en hybride 4 op 1 meter. Eagle put gemaakt. Lekker. Hole 2, ijzer 9 twee meter over de vlag mis de birdie putt. Hole 3 sterke dogleg rechts goeie 3W gevolgd door PW op 5m. Nasty downhiller die ik niet voorbij de hole wilde slaan, tap in par. Gaat lekker, zuiver contact, koppie er goed bij. Tot hole 4, teebox is scheef, zoek naar een goed plekje, vind die niet echt. Bal boven m’n voeten, afgeleid en sla wel gewoon af. In the woods. Chip terug om eruit te komen. Met 2 slagen pin high rechts, maak geen U/D voor bogey dus weer terug naar level. Hole 5, 195m par3 waar ik met een bogey vanaf kom. Vrede mee. Hole 6 weer terug bij easy golf, FW, green 2 put par. Hole 7, Korte par 4, 30m voor green eindigen, goeie pitch, nog betere put voor een birdie. Hole 8 en 9 steady pars. Drives super, approaches waren lastig. Eerste vanuit een divot, maar volle overtuiging en 4m van de vlag, 2 put par. Andere approach was van een flinke downhill lie. Fat part of the green en 2 putts voor par. Hole 10 3w, net rechts naast fw, 95m uphill over, neem clubje extra maar haal ‘m wel een beetje om. Mis links pin high, net geen U/D. Bogey. Hole 11, par 5 easy hole ware t niet dat ik ‘m weer van de tee de bossen in peer, kan net aan sideways uit chippen. Met 4 weer pin high maar wel 20m rechts, geen U/D en weer een dubbel. Hole 12 bogey en toen weer terug naar de par trein. Hole 18 par 5, goede drive, goede 3w en wedge op 1.5m, maar birdie put voor rondje 75. Echt happy. Wat heerlijk zo buiten en wat lekker dat het weer op golfen begint te lijken. Par 5 holes waren het verhaal vandaag, eagle, birdie en 2 dubbels. En dat ontstaat allemaal op de tee. Als ik die 2 dubbels terughaal zie ik dat ik beide keren niet op m’n gemak op de tee ben. Les voor volgende keer, bewuster mee omgaan en zien wat nodig is om volledig vertrouwd te staan.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, roughseeker, x-elf, canth, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 weken 3 dagen geleden - 3 weken 3 dagen geleden #22 door Jimi Thing

x-elf schreef : Klinkt weer goed JimmiThing. Centered blijven is ook bij mij de winst van de lessen.

Welke tool/app gebruik je om je swing te filmen en op te sturen?
Welke Eric? Chong? Hoe ben je bij hem terecht gekomen?

Eric Chong idd. Ik zag m op YT werken met iemand en dat sprak me erg aan. Ik gebruik gewoon m'n iPhone camera. Communicate via WhatsApp. 

Laatst bewerkt 3 weken 3 dagen geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf

Lees meer
3 weken 3 dagen geleden #23 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Klinkt weer goed JimmiThing. Centered blijven is ook bij mij de winst van de lessen.

Welke tool/app gebruik je om je swing te filmen en op te sturen?
Welke Eric? Chong? Hoe ben je bij hem terecht gekomen?

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Lees meer
3 weken 4 dagen geleden #24 door Jimi Thing
Gisteren, geen ronde, wel tijd op de range, de putting green en chipping green. Niemand rond de chipping green dus even goed de tijd genomen. Tijd voor wat aanpassingen. Ik was met steeds meer loft gaan chippen (58d) terwijl ik een lage balvlucht blijf spelen. Voornaamste reden is dat het maakte dat ik aggresiever moest / kon zijn in m'n chips en ik gemakkelijker roteer door contact. Maar manipuleren met de handen ligt op de loer en incosistent contact kwam nog wel eens voor. 

Dus meer tijd gaan besteden met de pw, distance control trainen, de database opbouwen. Het is overduidelijk dat de foutmarge aanzienlijk groter is. Ik ga er mee door heb ik besloten. De 58 en 54 alleen als t echt moet. 

Verder heel wat tijd op de putting green. Focus op stroken naar een punt en distance control. Dat laatste gaat echt steeds beter. Contact wordt steeds consistenter en het gevoel voor de afstand met side saddle putting wordt ook steeds beter. Ik ben aan het overwegen m'n bettinardi te gaan verkopen, zo tevreden ben ik. 

Dan de range. Ik ben sinds een paar weken voor t eerst aan t lessen met Eric, een coach uit Maleisie. 3* swings opgestuurd en een wereld van verschil. Veel meer centered, contact weer terug en meer consistentie in richting en afstand. Ik kon niet geloven hoe snel dat ging, nu vooral de feel er nog indrillen. Voelt nog niet echt natuurlijk, maar dat is meer tijd op de range besteden. Happy in ieder geval om te zien dat m'n angst voor lessen ongegrond blijkt. Dagelijks excercises en stretches doen heeft me ook veel geholpen. Hele dag zitten helpt niet echt voor de onderrug en de glutes. Losser nu en gemakkelijker weer een full turn kunnen maken. 

Ik overweeg over een paar weken weer een dag of 2 de Robert Trent Jones Trail in Alabama op te zoeken. 2 dagen lang 36 holes spelen. Tot die tijd verwacht ik weinig tijd op de baan. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, taxgolf, 84425, Frank@Andalus

Lees meer
1 maand 2 weken geleden #25 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn ronde van vandaag 2021
een nieuwe putter verdient natuurlijk een vrije middag dus vanmiddag in heerlijk golf-weer 9 holes gelopen met mijn geliefde (Lisa dus)  :)
Vorige week was door alle regen de baan op het randje van wat een baan kan absorberen, maar vandaag weer goed te spelen voor winter-condities.
Zand gestrooid op de modder-plekken bij de teeboxen en zo - water weer weggezakt - allemaal goed te doen. Het spel van beide was goed, weinig afzwaaiers, af en toe iets te zwaar door de grond, 1 of 2 ballen getopt en de bunkers zijn drama, maar verder tevreden een cappucino na de ronde.

Het putten ? Fantastisch - 9 holes, 9x een 1-putt - maakte niet uit van waar op de green, plop plop plop allemaal erin - best buy ever, waarbij ook de tweaks van Dr Golf gisteren goed geholpen hebben :)

nee hoor, het is geen harry potter putter, maar ik ben er wel erg blij mee. Het oplijnen geeft vertrouwen, balans is goed, geluid en rol prima - natuurlijk nog even wennen aan afstand-controle, maar was al sofar sogood - ik ga er veel plezier aan beleven.

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, roughseeker, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Coeneman, Frank@Andalus, Di11

• SevenUp75
  • SevenUp75's Profielfoto
  • Bijna een handicap
  • Bijna een handicap
  • Hcp zou eigenlijk lager moeten zijn dan.....14.4
Lees meer
1 maand 3 weken geleden #26 door SevenUp75
Beantwoord door SevenUp75 in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Een maat van mij had de hand weten te leggen op een starttijd voor 9 holes vandaag (het is laatste tijd erg druk en de baan is snel volgepland, oa door max 2 personen per flight) en vroeg of ik zin had om te spelen. Dat had ik en zo werd het eerste rondje van 2021 voor mij een feit.
Het was erg gezellig, maar mijn spel was matig. Ik had niet het gevoel  in controle te zijn over de bal en het lukte niet om bogey-golf te spelen. Maar ondanks dat wist ik ons matchplay-partijtje te winnen door de laatste 2 holes te winnen en zo de stand naar 1 Up te brengen.
Met name mijn korte approaches en putten lieten te wensen over. Toen mijn maat voorstelde om er nog 9 holes par3-baan achter aan te plakken leek me dit, behalve gezellig, ook goede oefening.
Het was meer dan goede oefening...ik had controle over de afslagen/approaches...maakte een aantal mooie putts en maak uiteindelijk 2 bogeys, 6 pars en een birdie voor een score van 28...+1....Golf is af en toe echt een raar spel...:P

Als jij een balletje was, waar zou jij je dan verstoppen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, notup, Jimi Thing

Lees meer
1 maand 3 weken geleden #27 door canth
Beantwoord door canth in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Ik ben weer lid geworden op Purmerend (in december al, maar helaas wegens het weer veel te weinig kunnen spelen). Gisteren 9 holes geel gespeeld. En omdat mijn flightgenoot niet op kwam dagen wilde Flutputter wel met mij mee lopen. Was een gezellige 9 holes waarbij ik weinig superslagen had, maar wel solide kort spel. 4 over, met een 90 meter up-en-down op hole 9 (voor par) als hoogtepunt. In totaal 12 puts gedaan, waarvan één drieput. En met de greens zoals ze nu zijn is dat een mirakel :). Het was heel gezellig om weer even met flutputter bij te praten! Flutputter liep ook niet verkeerd, maakte ook een mooie +4.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy, SevenUp75

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 maand 3 weken geleden #28 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2021

Frank@Andalus schreef : Ik ben sinds dit nieuwe jaar lid op Lauro golf, dus na 3 jaar Alhaurin golf weer een baan met iets meer normale liggingen. Lauro is een goed onderhouden baan waar regelmatig serieuze tournooien worden gespeeld, bijvoorbeeld het Spaans open voor dames onder 23 afgelopen november.

Op hole 1 al meteen de eerste birdie van het jaar, lekker. Verder gewoon goed staan ballen met een rondje 81 als gevolg. Coursemanagement wise was het nog zeker niet optimaal en ook het putten op een nieuwe baan viel niet altijd mee. Op de laatste hole slim gespeeld. Links op 180m een waterhindernis, maar rechts een bomenrij waar je al helemaal niet moet wezen. De afslag netjes voor de waterhindernis gehouden en daarna een volle houten 5 naar de green net te kort. De par werd m niet, maar tap in bogey op deze lastige par 4 was een prima resultaat.

Leuk Frank. Ik kan me niet meer exact herinneren waar die baan ligt, meen hem wel gezien te hebben. 

Ben erg blij met mn overstap, deze course is eerlijker dan Alhaurin waar je regelmatig tegen absurde bounces en liggingen oploopt. Ook de bunkers zijn gevuld met zand, een hele verbetering tov de Duitse bunkers van Alhaurin. Baan heeft 27 holes en kan gelopen worden, allemaal plusjes.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • vote Mc price for best posts evah
Lees meer
1 maand 3 weken geleden #29 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Ik ben sinds dit nieuwe jaar lid op Lauro golf, dus na 3 jaar Alhaurin golf weer een baan met iets meer normale liggingen. Lauro is een goed onderhouden baan waar regelmatig serieuze tournooien worden gespeeld, bijvoorbeeld het Spaans open voor dames onder 23 afgelopen november.

Op hole 1 al meteen de eerste birdie van het jaar, lekker. Verder gewoon goed staan ballen met een rondje 81 als gevolg. Coursemanagement wise was het nog zeker niet optimaal en ook het putten op een nieuwe baan viel niet altijd mee. Op de laatste hole slim gespeeld. Links op 180m een waterhindernis, maar rechts een bomenrij waar je al helemaal niet moet wezen. De afslag netjes voor de waterhindernis gehouden en daarna een volle houten 5 naar de green net te kort. De par werd m niet, maar tap in bogey op deze lastige par 4 was een prima resultaat.

Ben erg blij met mn overstap, deze course is eerlijker dan Alhaurin waar je regelmatig tegen absurde bounces en liggingen oploopt. Ook de bunkers zijn gevuld met zand, een hele verbetering tov de Duitse bunkers van Alhaurin. Baan heeft 27 holes en kan gelopen worden, allemaal plusjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, 84425, Di11, swinging daddy, Tjakko Hoeve en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Lees meer
1 maand 3 weken geleden #30 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Ook x-elf heb de eerste holes in 2021 weer gespeeld. 
Het was heerlijk weer, mistig, koud, geen wind.
holes 1 en 2 zijn nog dicht vanwege te nat.

Hole 3 t/m 9 zijn redelijk goed te spelen. De greens op de AOC zijn goed, rollen voortreffelijk.
Het spel gaat ook nog steeds lekker. Slechts 2 bogeys, 1 x 3 putt, 1 x green gemist en geen u&d.
het was zo lekker dat we nogmaals 3, 4 en 5 hebben gespeeld in 3 x par.
Blij met het spel. Na 5 maanden ben ik goed gewend aan de MP20’s. Heerlijke ijzers.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy, SevenUp75

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden

logogolfchat

Ga naar boven