Mijn ronde van vandaag 2021

Lees meer
5 maanden 1 week geleden #251 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Bentwoud een paar weken geleden dacht ik dat ik het weer gevonden had. Dat had ik ook, maar werd het met name een slechte ronde rond de greens (chips en putts) en een paar slechte laatste holes. De volgende dag op Amelisweerd kon ik het met wisselend succes nog wel enigzins vasthouden. Daarna terug op Rhoon slopen er toch weer dingen in en werd het weer werkgolf, ik ging weer slaan ipv swingen. Grote grrr !

Vandaag ronde op Rhoon met bevriend echtpaar afslag om 1318. Ik was er al om 12 uur want wilde naar de DR.  Al dagen in het hoofd hoe ik het weer moest gaan doen, Rustig, swingen en de grip die op Bentwoud succesvol was. Begonnen met chippen; met de goede grip en lie van de club, raak ik ze goed op het blad en gaat prima. Toen paar bunkershots om het gevoel weer eens terug te krijgen. Gingen niet allemaal goed, maar wel een aantal; dat gevoel meegenomen, 1 keer in de bunker tijdens de ronde en goed uitgekomen. Geeft de burger weer moed en vertrouwen. Toen de DR zelf, begon ok met de korte ijzers, toen weer aantal ballen drama, back to basics en gevoel weer gevonden, dus redelijk tevreden kopje koffie om daarna nog even te putten. Had ik al gezegd dat ik blij was met met de TM Spider mini ??! :) - en ik wordt er steeds blijer mee. Afstandscontrole is prima, heel veel putts zeg vanaf 5-7 meter easy 2-putts en het aantal putts zeg vanaf een meter of zo gaan er steeds vaker in. Niet altijd natuurlijk, maar wel met stijgende lijn.

De ronde: begon goed en het bleef goed gaan  met 42 slagen eerste negen (4 par, 4 bogey en 1 db), tweede negen soortgelijk maar 46 slagen met een triple op hole 12 (gameplan ging 3 slagen goed, maar toen een shank tussen de bomen) en dubbel op hole 18 deden me de das om. 
88 slagen, dat zal 35 stbfd geweest zijn, maar eindelijk weer eens onder de 90.

De backswing moet langszamer, ik moet niet te veel willen en nu alleen nog het volle vertrouwen voor met name de korte ijzers voor de approaches terugwinnen en dan kan ik weer een tijdje vooruit.

Happy sunday!

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, roughseeker, x-elf, notup, canth, Jimi Thing, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 maanden 1 week geleden - 5 maanden 1 week geleden #252 door canth
Beantwoord door canth in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Zo, na de ronde op de Zaanse stonden er dit (lange, want vrijdag vrij) weekend nog 3 golfrondes op het programma.
Eerste ronde was vrijdag op Pumerend. Met Nico, Brett en Michel deden we weer een 2-2. Dit keer zat Nico niet bij mij in het team. We speelden rood/blauw van de witte tees en we deden alleen een best-ball. De teams waren redelijk in evenwicht en het duurde dan ook tot hole 8 voordat een birdie van Michel zorgde dat ik en Brett 1 down gingen.
Op hole 9 van rood had Michel wederom een goede hole, maar zijn birdie put lipt de hole. Easy par. Brett en ik hadden wat moeilijkheden, ik moest mijn 4de schot over een bunker slaan. De vlag stond ook aan die kant. Ik hou 3.5 meter over voor de par en gelukkig hole ik die. Op blauw 1 maakt Brett een super birdie, dus de stand was weer AS. Verder bleven we holes halven met par (2, 4, 5 en 6) en bogey (3). Op 7 maakt Nico een birdie om de stand naar 1-up te brengen voor team Nico/Michel.
Gelukkig was onze par op 8 voldoende om de stand weer in evenwicht te brengen (Michel maakte een slordige 3 put van de fringe). De laatste hole moest uitkomst bieden en vanaf de backtees wist Brett de bal in regulation op de green te krijgen. De par hier was voldoende om voor het eerst in de pot 1-up te komen en meteen de wedstrijd te winnen. Maakte zelf 10 bogeys en 8 parren, mooi rondje 81 dus. Leuk (treurig) feitje in deze ronde: op 2 holes achter elkaar een GIR en een twee put, maar toch een bogey maken. Ik had wat moeite met de lange puts....
Zaterdag speelde ik met een maatje die ik al lang niet had gezien. We wilden 18 holes doen (Purmerend Wit/Geel), maar zijn uiteindelijk na 9 holes gestopt vanwege de regen. Dit keer van de normale (gele) tees. Was weer een stabiele ronde: 5 bogeys, 1 birdie en 3 parren.
Vandaag wederom Purmerend gespeeld: de geel/witte lus vanaf de gele tees. Heerlijk weer met alleen twee keer een buitje onderweg. Gelukkig regende het niet echt door tijdens de buien waardoor we redelijk door konden lopen. Maakte een 39 op geel (1 dubbel, 1 bogey) en een 42 op wit (6 bogeys, 3 parren). Weer een ronde 81 dus. De greens zijn nog steeds niet super, met name lange puts hobbelden en stuiterden te veel.
Nu 3 dagen werken en dan kijken of we weer 4 dagen kunnen golfen :)
Laatst bewerkt 5 maanden 1 week geleden door canth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, notup, Pol, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus en1 andere mensen hebben ook bedankt..

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 maanden 1 week geleden #253 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Ik ben een schijnheilige lul. Ik leg uit.
vandaag wederom met mijn Haagse bandido 9 holes. De 2e 9. Klotenacht, slecht geslapen. Excuustruus. Ik ben iets tevroeg, lekker rustig. Beetje chippen, beetje pielen, ballen strak bij de hole. Bandido komt aanlopen, had woensdag lekker gespeeld. Hij speelt nu 2x per week en dat betaald voor hem uit. We lopen naar hole 10, knopen een gesprek met de marshall aan. Mogen we 18 holes spelen in t weekend? Enige twijfel bij de marshall. In elk geval door de week. Ik ga het navragen. Voor ons zitten 2 4 ballen. Wij starten om 09.00, de 4 bal 10 minuten eerder. 8.46 zien we een aantal mannen lopen, de 4 bal. Ze slaan af, 2 niet best, 2 hadden ons niet terug gegroet bij aankomst. Bandido en ik denken, dat wordt een lange ronde. Tot onze verbazing spreken de mannen ons aan, zijn jullie goed? Want dan mogen jullie nu ook afslaan hoor. Lekker dan, nul oefenswings, teebox achterop en ik heb al weken ruzie met de dikke knuppel. Zie het als een positieve uitdaging, neurie ik in de kop. Ik split de fw in het midden, in de lengte en niet overdwars. Bij de 150 paal, mooie tik. I5 op de green, 2 put weg. Bandido heeft een slag meer nodig, maar kwam gelukkig ook goed van de tee weg. Maar waar mijn ronde goed bleef, bleef bandido achter. 11 was dik wind tegen. Mijn heaven7 is strak maar kort, 2e slag klote in de bunker, maar up en down was par. Hole 12 par 3, i8 op de green, 2 put par. Hole 13, pat 5. Drivert is fadisch de bunker in. Pw uit, 175 over, i4 is niet zuiver, maar heeft wel de lengte en eindig pinhigh buiten de green. Hoppa up en down voor par. Dan maak ik 3 bogeys achter elkaar, hole 14 mis ik net de par put. Hole 15 kom ik redelijk weg met de 3w, i7 is niet goed, i9 buiten de green en helaas geen up en down maar 2 put bogey. Zelfde op de par 3 17. Hole 17 sla ik genadeloos af. Heb ruwweg 90 meter naar de pin. Sla een wezenloos goede slag van de dag met de 50 gr. Wedge en lig 4 meter voorbij de vlag. Wtf. Birdiekans, 10 cm easy par. Hole 18, links van de fw, wedge buiten de green, up en down par. Gedachteloos. Rondje 39, 22 points. Ongemerkt super gespeeld. Som der delen is groter dan de enkeling. De driver bleef in het spel, ijzers waren goed, ook die 2 slechte slagen, wedgegamen vind ik langzamerhand het beste onderdeel van mijn spel ennnn, de puts vielen eens, op de trage, natte greens. Persoonlijk vind ik de baan er niet goed bijliggen. Er wordt veel op gespeeld, dat merk je. Net voor de regen waren we klaar.

kaart invullen, die rare hcp berekening begint, wat wordt de niewue hcp?? 9.7!! Huh. Klopt dit? Ja, volgens golf.nl wel. Ben ik nu een jasdp?? Kan niet ontkennen dat ik wat kaarten over 9 holes heb gespeeld. Maar het getal is het getal. Nu komt de lul. Ik heb altijd geroepen dat een hcp het gevolg is van het spel. Mij gaat het om het spel, die mooie slag en zo. Ik ben best wel trots dat ik na al die lessen, oefenen en spelen toch onder de 10 gekomen ben. Ik buig nederig voor de nobele sport. En door.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, roughseeker, x-elf, canth, Pol, Cesare, Jimi Thing en5 andere mensen hebben ook bedankt..

Lees meer
5 maanden 1 week geleden - 5 maanden 1 week geleden #254 door canth
Beantwoord door canth in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Het was inderdaad een top rondje en de uitslag was ook helemaal terecht.

Persoonlijke hoogtepuntjes: 2x up and down van 100 meter of meer. Helaas op beide holes een waterbal, waardoor het toch nog een bogey en een par werden. Overigens in beide gevallen genoeg om de bestball te winnen.
Algemeen hoogtepunt: met 2x een par toch zowel de worst als de bestball te verliezen. Hoewel pijnlijk voor team Nico/Cornelis was het wel geniaal van Marco en Frank!
Dieptepunt: Op hole 18 een aardige drive slaan en een ijzer 9 overhebben. Die top je vervolgens, de bal raakt een tak en is vervolgens verdwenen. Het was inderdaad een hele slechte bal, maar met een klein beetje geluk vind je de bal terug en maak je gewoon een bogey. Tsja...
Gelukkig wist Nico de pressureput voor de halve te holen.

Maak uiteindelijk een mooi +18, 1 triple, 4 dubbels en 7 bogeys. (5 strafslagen, 4 3-puts).
Laatst bewerkt 5 maanden 1 week geleden door canth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ron273, nico, x-elf, Pol, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy

Lees meer
5 maanden 1 week geleden #255 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn ronde van vandaag 2021

Kleine correctie putt op 18, gemeten met de de nieuwe Garmin van Cornelis, was exact 1 meter 74 en 16 millimeter.

Frank gaf de indruk dat het echt wel iets moeilijks was, maar dat viel dus wel mee !!
:)

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

• nico
  • nico's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
5 maanden 1 week geleden #256 door nico
Beantwoord door nico in topic Mijn ronde van vandaag 2021

Gisteren weer een epic battle op battleground de Zaanse. Een tip voor de lezers hier, je kan de Zaanse momenteel vanaf 1600u voor een twighlight tarief van 30€ spelen. Greens zijn de beste die ik afgelopen 3 maanden in Nederland heb gespeeld, ook razend snel en geonduleerd. Zeer de moeite waard!

In tegenstelling tot eerdere bestball/worstball matches, kwamen Marco en ik al meteen up te staan tegen Nico en (Cor)nelis. Oorzaak was dat Nelis niet had kunnen inslaan en de rest wel. Dit keer amper gimmies, want een gemiste putt van een meter kon makkelijk 1.5-2.5meter doorrollen.

Maar goed, Frank en Marco stonden up en dat bleven ze tot en met hole 10. Op hole 11, par3 van 132m veranderde dat echter. De vlag stond rechts op de green, net achter de greenside bunker daar. Frank opperde om toch maar voorzichtig midden green aan te spelen, maar Marco vond dat de vlag aangevallen moest worden dus dat deden we. Frank sloeg zn bal de bunker in en Marco moest na zn afslag reloaden vanaf de teebox. Nico en Nelis deden het wel verstandig en konden na de afslag putten. Frank lag dik geplugd in de bunker en moest het betere hakwerk toepassen om daar uit te komen. Gevolg was dat de wedstrijd weer all square stond. En het werd nog erger! Na 16 holes zelfs 3 down met nog 4 punten te spelen.
Hole 17 is een par3 van 130m en Frank en Marco begonnen aan hun act: ‘eigenlijk kunnen Nico en Nelis alleen nog maar verliezen, want de wedstrijd is binnen en als je nu nog niet wint is dat wel heel slecht, dus de druk ligt volledig bij jullie’.
‘Ja en verder hebben wij nog geen enkele birdie gemaakt, dus dat zal dan nu wel gaan gebeuren’. ‘Natuurlijk, want statistisch gezien wordt de kans steeds groter op birdies, kan eigenlijk niet anders’....
Waarop Nico zijn approach op de green slaat en een bijna zekere par zal gaan maken. Nelis slaat iets te ver, net niet meer oo de green en kan ook putten. Dus slaan Marco en Frank beiden hun approach op minder dan twee meter van de vlag en ook nog zodanig bij elkaar in de buurt dat ze dezelfde lijn hebben. Cornelis maakt easy par, Nico heeft nog 1.3 meter over voor par en dan mogen Marco en Frank die beiden hun birdie putt met overtuiging holen. Beiden accepteren daarna voor een week het voorzitterschap van de grote bekken club.

Hole 18 blijkt de druk nog groter. Frank maakt bogey, Nelis dubbel bogey en daarmee is de achterstand weggewerkt. Nico krijgt de pressureputt van de dag, want moet uitholen voor par vanaf 2m omdat Marco op 70cm voor par ligt. Dat lukt, Nico holed! En de wedstrijd eindigt zoals ie begon all square.

Man wat hebben we weer een hoop lol gehad. Dank daarvoor flightgenoten.

Kleine correctie putt op 18, gemeten met de de nieuwe Garmin van Cornelis, was exact 1 meter 74 en 16 millimeter.

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT
De volgende gebruiker (s) zei dank u: canth, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
5 maanden 1 week geleden - 5 maanden 1 week geleden #257 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Gisteren weer een epic battle op battleground de Zaanse. Een tip voor de lezers hier, je kan de Zaanse momenteel vanaf 1600u voor een twighlight tarief van 30€ spelen. Greens zijn de beste die ik afgelopen 3 maanden in Nederland heb gespeeld, ook razend snel en geonduleerd. Zeer de moeite waard!

In tegenstelling tot eerdere bestball/worstball matches, kwamen Marco en ik al meteen up te staan tegen Nico en (Cor)nelis. Oorzaak was dat Nelis niet had kunnen inslaan en de rest wel. Dit keer amper gimmies, want een gemiste putt van een meter kon makkelijk 1.5-2.5meter doorrollen.

Maar goed, Frank en Marco stonden up en dat bleven ze tot en met hole 10. Op hole 11, par3 van 132m veranderde dat echter. De vlag stond rechts op de green, net achter de greenside bunker daar. Frank opperde om toch maar voorzichtig midden green aan te spelen, maar Marco vond dat de vlag aangevallen moest worden dus dat deden we. Frank sloeg zn bal de bunker in en Marco moest na zn afslag reloaden vanaf de teebox. Nico en Nelis deden het wel verstandig en konden na de afslag putten. Frank lag dik geplugd in de bunker en moest het betere hakwerk toepassen om daar uit te komen. Gevolg was dat de wedstrijd weer all square stond. En het werd nog erger! Na 16 holes zelfs 3 down met nog 4 punten te spelen.
Hole 17 is een par3 van 130m en Frank en Marco begonnen aan hun act: ‘eigenlijk kunnen Nico en Nelis alleen nog maar verliezen, want de wedstrijd is binnen en als je nu nog niet wint is dat wel heel slecht, dus de druk ligt volledig bij jullie’.
‘Ja en verder hebben wij nog geen enkele birdie gemaakt, dus dat zal dan nu wel gaan gebeuren’. ‘Natuurlijk, want statistisch gezien wordt de kans steeds groter op birdies, kan eigenlijk niet anders’....
Waarop Nico zijn approach op de green slaat en een bijna zekere par zal gaan maken. Nelis slaat iets te ver, net niet meer oo de green en kan ook putten. Dus slaan Marco en Frank beiden hun approach op minder dan twee meter van de vlag en ook nog zodanig bij elkaar in de buurt dat ze dezelfde lijn hebben. Cornelis maakt easy par, Nico heeft nog 1.3 meter over voor par en dan mogen Marco en Frank die beiden hun birdie putt met overtuiging holen. Beiden accepteren daarna voor een week het voorzitterschap van de grote bekken club.

Hole 18 blijkt de druk nog groter. Frank maakt bogey, Nelis dubbel bogey en daarmee is de achterstand weggewerkt. Nico krijgt de pressureputt van de dag, want moet uitholen voor par vanaf 2m omdat Marco op 70cm voor par ligt. Dat lukt, Nico holed! En de wedstrijd eindigt zoals ie begon all square.

Man wat hebben we weer een hoop lol gehad. Dank daarvoor flightgenoten.
Laatst bewerkt 5 maanden 1 week geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Pol, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Lees meer
5 maanden 1 week geleden - 5 maanden 1 week geleden #258 door Frank@Andalus
Aangenaam rondje gespeeld met Marc, Ronald en Kevin. Marc sloeg heel wat goede slagen, maar helaas op de meeste holes ook een slechte en die verdween dan in de waterhindernis. Die baan is erg lastig met al dat water. De druk was natuurlijk groot met 3 van die Chatters in de flight.
Kevin en Frank deden een matchplay, waarbij Frank op de laatste hole, een par3, zijn putt voor birdie de hole zag lippen voor uiteindelijk een tap in par. Kevin moest nog werken maar holde zijn par putt ook, daarmee de winst met 1 up binnenslepend. Dat was het grote verschil (naast de slagen die Frank kreeg). Kevin holde uit wanneer het moest, whats new.
Leuk om Marc irl te leren kennen, ook heel leuk om Ronald weer te zien, minder leuk om van Kevin te verliezen maar toch ook wel leuk. Het was een geslaagde middag.
Laatst bewerkt 5 maanden 1 week geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ron273, nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Cesare, Jimi Thing, taxgolf en2 andere mensen hebben ook bedankt..

Lees meer
5 maanden 2 weken geleden #259 door Frank@Andalus
Haha Stef,
Dat was idd leuk. En als gastheer liet je zoals het hoort de gast winnen. Maar om het er nu zo duimendik bovenop te doen was niet nodig. Volgende keer nieuwe ronde nieuwe kansen. De route naar Rozestein was alsof je naar de Haagsche rijdt, heel herkenbaar. Ok je slaat iets eerder linksaf, maar leuk rijden daar door Wassenaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, taxgolf

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 maanden 2 weken geleden #260 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vandaag, zaterdag 1 mei, de gebruikelijke 9 holes gespeeld. Dit keer was er een gast bij de gebruikelijke 2 bal, te weten Frank. Die had ik voor het laatst in november 2019 gezien. Erg leuk om Frank weer te zien. Het was een gezellige ronde, die we nog eens over doen. Er is wat onduidelijkheid of er op onze Royal Rozenstein in t weekend 18 holes gespeeld mag worden of max 9. Volge s mij het laatste, maar dat ga ik checken. We gaan in elk geval nog eens spelen waarbij het weer beter is en hopelijk het terras open is. Op Rozenstein is de wind onmerkbaar dwingend aanwezig zo ook vandaag. Gedrieën sloegen we af op hole 1. Voorafgaand werd geopperd om ‘Amerikaantje’ te spelen. Het was mij niet bekend. Het is een soort MP per hole, waarbij de winnaar 4 punten krijgt, nummer 2, 2 punten en de nummer 3 0 punten. Je schijnt ook te kunnen halven. En de punten delen. Iets begreep ik niet aandit spelletje, want om een 1 of andere reden, begon ik op 0 en eindigde ik op 0. Zelfs toen ik mijn 1e par maakte. Nu was mijn spel niet best vandaag, goede schoten werden afgewisseld met slechte schoten. Exemplarisch was hole 9. Ik sloeg af en kreeg bijna Elon Musk aan de lijn. Het leek space x wel, wat ging die bal hoog. Lachwekkend lag de bal er nog en verstandig chipte ik terug in de dogleg. Mijn hybride die ik normaliter goed raak, was mwah, getopte bal. Om vervolgens met dezelfde hybride een heerlijke bal te slaan, om vervolgens 2x shankachtig te chippen. Slechts hole 7 speelde ik goed, mooie afslag, prima ijzerslag, heerlijke pw, prima put, easy par. 
Frank speelde, zoals ik Frank als speler ken. Ongemeen strak en recht, tovenaar met de houtjes, stevige chipjes en een dodelijke putter. Op hole 1 was de driver nog niet bij de les, maar dat had Frank snel gefixed. Afgaande op zijn verslag van gisteren op de Purmer, heeft hij veel beter staan driven. Het hoeft geen betoog dat Frank met overmacht de Amerikaan was, mijn Haagse bandido nr 2 en ik zei de gek de nul punten bone collector. 
de baan lag er op het oog redelijk bij, de greens waren soms stroef, zeker niet glad. Er is veel werk aan de winkel voor de greenkeepers. Na een kop koffie, togen we huiswaarts. We gaan zeker nog 18 holes spelen op mijn thuisbaan, in hopelijk beter weer. Heerlijke ochtend gehad, blij om buiten te zijn en Frank weer te zien. Tot snel!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.045 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven