Mijn ronde van vandaag 2021

Lees meer
5 maanden 2 weken geleden #271 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Mijn ronde van vandaag 2021
84425 had een iets christelijkere starttijd dan x-elf vanmorgen: 11:30 tegen de meervoudig clubkampioen. En we hadden nog een extra speler mee. 

Waar ik vorige week vooral goede afslagen had waren die vandaag zwak. Begon drive op 1 te veel op de teen en te hoog. Tweede slag maar stukje vooruit geprikt voor open schot naar de vlag. Tegenspeler lag met drive meter of 40 verder en kon naar de green (par 5). Derde man in flight lag naast de fairwaybunker (nog meter of 10 verder dus). In drie op de green, easy twee putt: par, half. Hole twee wederom slappe afslag. Twee meter of 70 voor de green, drie meter of 20 voor de green(...), pitch iets meer dan een meter van de hole: bogey, half. Drie: prima ijzer 2, gevolgd door ijzer 8, goede lijn fractie te kort, twee putts weer een half. Speler drie miste teeshot op die via bomen terug kwam op fairway. Had nog 260m naar de vlag en sloeg fairwaywood pin high net links van de green: slag van de dag. 

Par 3 vierde. Slappe afslag voor de green chip net te hard, tegenstander pin high putt voor birdie van 4m dus moest ik putt van ongeveer dezelfde afstand maken om druk er op te houden. Te kort en druk puttje van 10 cm er ook nog naast (had ik al gekregen), tegenstander idemdito maar had dus al slag minder: 1 down. 5, 6 en 7 wat gerommel over en weer waardoor ik eerst weer op all square kom en vervolgens weer 1 down. 

Hole 8, ijzer 2 pin high 6 meter links van de vlag: putt er in: birdie! Tegenstander maakt nette par, maar dus weer all square. Hole 9 verpruts ik met topper in semi rough tweede slag en fluff pitch terwijl tegenstander eenvoudige par maakt. 

Hoewel ik nog best wat onnodige missers sloeg overall niet ontevreden over spel, begint langzaam aan weer ergens op te lijken. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, Pol, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 maanden 2 weken geleden #272 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Mijn ronde van vandaag 2021

Bijlage LINKS VALLEY.jpg niet gevonden

the conditions of a solitary bird are 5.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy

Lees meer
5 maanden 2 weken geleden #273 door piglet
Beantwoord door piglet in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Heerlijk rondje met fantastisch weer, op een, voor mij, nieuwe baan: Links Valley met oude bekenden: Frank, Cornelis en de Dr.
Leuke baan met mooie uitzichten en flinke ondulatie. Ondanks geprikt toch behoorlijk snelle greens en regelmatig lastig om er op te blijven. (lees: iets te kort chippen, rolt naar beneden, nogmaals iets tekort; weer voor de voeten terug. Dan maar putten. Kak te kort. En opnieuw beginnen. :) )
Weer heerlijk spel gezien van de heren. Mijn eigen spel zo als het hoort: alle kanten op, vele dubbels en toch twee birdies.
Wat is het toch geweldig om met goed gezelschap dit spel te spelen.
Heren dank, en laten we hopen dat de terrassen snel open mogen.

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ron273, nico, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Lees meer
5 maanden 2 weken geleden #274 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vanmorgen 7.40u de 2e poule wedstrijd voor de Utrechtboogbeker. Wat is het vroeg en prachtig mooi.
Ik speel tegen de veurzitter, hcp 11. Met 3/4 verrekening krijgt hij 2 slagen mee. 

X-elf ben nog niet wakker en mn lijf ook niet. Hole 1 gaat de drive naar rechts om in de grote eik monkey te spelen. Slag 2 is ook niet best en komt rechts in de rough. 3e slag in de greenside bunker. De veurzitter ligt met 3 goed links van de green. Ik kom te goed uit de bunker om mijn bal aan de achterkant van de green te zien rollen. Briljante chip voor een gimmie bogey en een halve. 
Hole 2 gaat niet echt beter. Moeizaam vind ik mij na 3 slagen links van de teebox van 1 terug. Wederom een goede chip en een 2 putt double, wederom goed voor de halve. 
Hole 3, de dijkhole, slechte afslag die gelukkig zo slecht is dat de bal op hole 2 komt. Verstandig een pw over de bomen terug naar hole 3. Die had wat meer snelheid mogen hebben, de bal rolt nu van de dijk naar beneden, gelukkig speelbaar. De veurzitter gaat van penalty area naar de volgende penalt area, gelukkig voor hem wel steeds speelbaar. Ik besluit weer eens verstandig te zijn en speel een lage bal tot voor de green. Chip en 2 putt double voor een halve. Nee zegt de veurzitter ik krijg een slag op deze hole. Oops, 1 down.
Hole 4 par 3 leg ik de bal op 1 meter, birdie en A/S
Hole 5 korte drive, korte approach in de bunker. Veurzitter speelt cross country. Halve met een bogey.
Hole 6 ik speel een rustig ijzer van de tee en een dito ijzer tot in de fringe, vlag staat voorop. Veurzitter ligt in regulation op de green en laat zijn putt te kort. Ik hole uit voor birdie nr 2 en ga naar 1 up.
Hole 7 hebben we het verder niet over. Halve.
Hole 8 ingekorte par 4 nu 195m. Ik sla een 3w links net naast de green. De veurzitter toupt over en ligt op de green. Ik putt als eerste en leg m op 30cm. Gimmie. Veurzitter is te kort en heeft minder dan een meter. Hij is de hele ronde al onzeker met putten en op hole 9 krijgt hij weer een slag. Laat maar zien zeg ik. Dat doet hij niet. 2 & 1 winst. 

De veurzitter had al een partij gewonnen van de dame, dat is gunstig. Alle 3 nu 1 winst en 1 verlies. Vrijdag de 3e pot, die moet ik sowieso winnen.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ron273, nico, okidoki, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 36 ongeveer
Lees meer
5 maanden 3 weken geleden - 5 maanden 3 weken geleden #275 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Volgende week gaan de terrassen weer open Ron.
Ik heb voor de hielspoor zooltjes gekregen.
Met 9 holes of par3 baan gaat het tot nu toe goed.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Clubs: Wilson D9 serie
Laatst bewerkt 5 maanden 3 weken geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ron273

• ron273
  • ron273's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Hcp: 26,2
Lees meer
5 maanden 3 weken geleden - 5 maanden 3 weken geleden #276 door ron273
Beantwoord door ron273 in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vandaag een vroege ronde op de Noord-lus van Nunspeet gespeeld. Dit was mijn tweede ronde van dit jaar. Om 0821 sloegen we af. Het was nog frisjes, maar de baan lag er goed bij. Ik speelde bij vlagen heerlijk. Qua hoogtepunten mag ik toch wel mijn allereerste drive van over de 200 meter noemen, 206 om precies te zijn op hole 6 (de zandverstuiving). Voor mij bijzonder want de lompe spierkracht wordt over het algemeen prima gecompenseerd door gebrek aan techniek. Ander hoogtepunt was twee parren op hole 5 en 8, waarvan een keurige GIR op de par 5, 8e hole. Dieptepunt is een hardnekkige hielspoor blessure, waardoor na 9 holes de pijn er weer behoorlijk insluipt. Tapen, pijnstillers, rust houden: het helpt allemaal niets.
Anyway, hcp van 28.3 naar 26.2, maar met het nieuwe systeem en slechts 6 q-kaarten zegt dat nog niet zoveel. Heerlijke ronde, de take-away koffie na de ronde op een terras zonder tafels en stoelen was toch gezellig, waardoor het bijna weer op normale taferelen gaat lijken.

Hit 'em with your practice swing!
Laatst bewerkt 5 maanden 3 weken geleden door ron273.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Pol, taxgolf, Frank@Andalus, GarField000

Lees meer
5 maanden 3 weken geleden #277 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
X-elf kwam tot de ontdekking dat ik, ihkv de Utrechtboog beker, nog 3 mp partijen moet spelen voor 1 mei. Oops.
Gisteravond as de eerste. Ik speel tegen dame met hcp 11, met 3/4 hcp verrekening krijgt zij 2 slagen mee. 
De start is mega. Par, bogey, par en 3 up na 3. Hole 4, korte par 3, sla een heerlijk ijzer, wind duwt de bal naar links en stuit op de green op de slope naar links. Helaas de green af en net in het water. Ik drop en chip put voor bogey en een halve. 
Hole 5, redelijke drive iets te veel links en de bal hobbelt net in de penalty area. Dame speelt haar 2e slag en zij komt in de bunker. Ik besluit om te droppen ipv uit de shit te spelen en voor 3 naar de green te gaan. Voor mn gevoel een prima swing en goede lijn om te constateren dat ik 30m te kort ben! Dame komt erg goed uit de bunker. Ik chip en putt te kort, terug naar 2 up. 
Hole 6, ik besluit wederom verstandig (!) te spelen, wees wijzer en speel een ijzer. De ijzer 4 zit er goed op, iets te veel links en nog een kick naar links om een 30cm naast een pilaar van de utrechtboog tot stil stand te komen. Aangezien de utrechtboog in de penalty area staat mag je die niet ontwijken, ik moet droppen.  Sla wederom een goede swing en wederom zie ik dat ik de green geen eens haal. De swing is futloos. 1 up.
Hole 7 halve met par. Hole 8 sla ik de bal links voor de green. Dame heeft nog 50m over en speelt een lage bump&run tot 30cm. Gimmie. X-elf maak geen u&d. A/S.
Hole 9, par 5, dame krijgt een slag. Mijn drive is prima, rechterkant. Dame op de fw. Haar 2e slag is ook op de fw. Mijn rescue is strak en dwarrelt naar rechts om achter de grote eik terecht te komen. Dame komt links van de green terecht. X-elf kan niks anders dan de bal terug naar de fw te spelen. Approach naar de green, je raadt het al, is te kort. Dame chipt op de green en legt haar putt bij de hole voor bogey. Mijn chip moet er in voor een halve en A/S.
Helaas pindakaas. Verlies op 9 met 1 hole.

Nu nog 2 partijen in de poule. Die heb ik te winnen en, om nog kans te maken op de volgende ronde, zal de dame nog 1 partij moeten verliezen

There is aleays tomorrows round. 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Pol, taxgolf, Frank@Andalus, GarField000

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 maanden 3 weken geleden - 5 maanden 3 weken geleden #278 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Enig optimisme sluipt tezamen met vertrouwen in het golfspel. Een heerlijke lenteachtige ochtend, zonnig, met toch wel een briesje. Meer dan je inschat. Een prima ronde gelopen, 9 holes, 42 slagen, 6 boven, alle fw geraakt, 18 puts en daar zit nog wel wat ruimte. 4 par, 4 bogeys, en een double. Ik eindig slordig met 2 bogeys, waarvan zeker hole 18 slordig, maar te vergeven was. Hole 18 wordt nu gerenoveerd en ligt er uit. Er is een tijdelijke hole, ingemeten, waardoor de baan nog steeds q zou zijn. Maar een green mag het eigenlijk niet heten. Speelt circa 80 meter korter, maar de tijdelijke green is lastig aan te spelen. Hole 17 verpruts ik doordat ik me laat afleiden door stemmen en geluid. Dat wegstappen is geen onderdeel van de routine. De wedge erna was uitstekend. De bogeys ontstonden door tekorte puts, of puts tekort laten. Op hole 13 lig ik net buiten de green met de vlag voorop voor birdie. 70 cm fringe en de rest green, ruwweg 6 meter. Par moet haalbaar zijn, zou je denken. Ik ram de putter er voorbij en terug een lip out. Met mijn 2e bal chip ik bijna voor birdie, maar ja, telt niet.
wat lekker liep was de driver. Ik was nog wat strak en stram van woensdag. Vol door of wat er bij mij daarvoor van mag of moet doorgaan was er niet bij. Blijkbaar goed voor de swing, want met de big boy miste ik niets en had ik prima afstanden. Op hole 14 gaat mijn 3w ietwat te hoog, maar ik lig voor 155 meter in, perfecte locatie. Mij i5 ligt op 4 meter. Easy par, maar de snif aan de birdie maakt vrolijk. 10 speelde lang, maar ook hier hielp de driver mij. Met 2 op de dansvloer lukt me niet vaak. Snel gespeeld ook, iets korter dan een uur en 40 minuten. Qua afstand iets meer dan 3,5 km. Kortom, een mooie ochtend. Heerlijk is golf als het vrij goed loopt.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
Laatst bewerkt 5 maanden 3 weken geleden door taxgolf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, GarField000

Lees meer
5 maanden 3 weken geleden #279 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn ronde van vandaag 2021
mijn ronde van gisteren was op uitnodiging van Cesare/Kevin op Almeerderhout, waar ik nog nooit eerder gespeeld had, dus vol enthusiasme de auto in. Teetime 1510 uur. Een makkelijk ritje van een uur - Rijksweg op, rijksweg af, linksaf, rechtsaf en je bent er.

Omdat er verder geen gegadigden waren, mocht ik nog een vriend van Rhoon meenemen (Henk hcp 14) en de eerste negen werden we ook nog vergezeld door een vriend van Kevin;
Gijs komt uit dezelfde catagorie golf. Kevin hcp 0.8 - Gijs +2.5 - partners in crime voor de club-kampioenschappen foursomes. We speelden Blauw/Rood.

Wij waren mooi op tijd en konden even de sfeer proeven; mooi clubhuis, vriendelijke mensen die groeten, mooi overzicht over een aantal holes, goede capuccino, zonnetje, beetje wind,
het zou zo maar kunnen wennen !!
Even nog naar de oefen-green; snel, niet zo snel als Bentwoud, maar scheelde niet veel. Wat me aan beide banen ook opviel is dat de holes heel scherp gesneden zijn, dus niks dat een bal er nog eventueel invalt door een iets aflopend randje. Je raakt de hole of hij rolt er langs, hoe dicht erlangs het ook mag zijn.

Ook op Almeerderhout waren ze bezig met onderhoud. De eerste 9 waren bezand en fairways geprikt met gaten waar een golfbal net niet in kon vallen en 3 holes waren dicht. Dat is jammer, maar ook niet meer dan dat. Moet gebeuren nietwaar. De holes waar wel op gespeeld kon worden waren nog prima te doen en de greens waren nog gewoon, dus niet onder behandeling. Tweede negen lag er gewoon heel goed bij.

Zomaar een rondje lopen was er natuurlijk niet bij, dus het werd een matchplay; best ball Henk/Paul plus 1 slag (elke hole) tegen Kevin (alleen, geen extra slagen en van wit  awww).
Dat aww kunnen jullie gelijk vergeten, als je alleen al de teeshots van die jongens ziet. Mooi, ver en over het algemeen ook precies waar ze de bal willen hebben, tel daarbij op hun prachtige approaches naar de greens, dan snapt de lezer al dat wij een aardige kluif voor de boeg hadden.

En een kluif werd het, met een onverwacht einde. Wij konden het op een of andere manier toch bij blijven benen dmv de extra slagen en op ons niveau goed spel (van de een of de ander) en dus het halven van de holes;  we kwamen wel eens 1 down maar halverwege gingen we toch A/S naar hole 10.  Verassend, want er zitten toch een aantal lange holes tussen en er stond intussen een aardig briesje. Dat schijnt Kevin niet zo te deren (die slaat tegen de wind in, toch wel zijn bal in de bochten van de doglegs), maar voor ons mortals was dat pittig.

De tweede negen bleef Kevin in zijn ritme doorgaan, waar wij even een dipje hadden en stonden wij ineens 2 down. Maar toen .... tromgeroffel ..... nog meer tromgeroffel .... vanuit onze tenen wisten wij, om en om,  holes 12, 13 en  14 te winnen, 15 te halven  en 16 (par 3) te winnen en was het dormi 2.  Hole 17 werd ook gehalved en dus ´wonnen´  wij met 2&1.

Het was een fun-match met een kleine serieuze knipoog, want (ik weet niet zeker meer) ik geloof dat we 1 hole (max 2) echt gewonnen hebben met een betere score.
Het blijft een groot genoegen om Kevin (en Gijs ook) aan het werk te zien. FIR´s,  GIR´s - chips van 20/30 meter tot 20cm van de hole, max easy 2-putts. Dat is bij hun geen toeval meer. Prachtig !!

Na de ronde nog een kop warme chocomel, wij alleen met slagroom en Kevin ook met rum (ik denk om zijn verdriet te verdrinken :) ) en daarna weer terug naar huis.

Het was weer een erg leuke golfdag!
dankjewel Kevin. 

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, notup, canth, Cesare, taxgolf, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 maanden 3 weken geleden #280 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Voor t eerst na ruim een half jaar weer buiten in de duinen getraind. Eerst de trappen op en af, daarna 1,5 uur lekker kickboks trainen. 
het korte verslag is: auw. Het lange verslag is: helemaalnaardeklotennnnnnnnnnnnn

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, 84425

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.049 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven