Mijn ronde van vandaag 2021

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 maanden 2 weken geleden #291 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Ach. Soms heb je het niet in de gaten, soms heeft door laten geen enkele zin, soms maak je een verkeerde inschatting, soms kom je de droplul tegen die schijt aan alles heeft, soms weten mensen de etiquette niet. Dit waren 2 echtparen die in hun eigen golfbubbel leven. Het hinderde het spel, dat is vervelend.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 36 ongeveer
Lees meer
6 maanden 2 weken geleden #292 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vind het wel raar dat als je vraagt ze je niet door laten.
Ze weten zelf dat ze als 4bal veel langzamer zijn als 2ball.
Ik weet nooit hoe snel ik iemand voor moet laten hahaha

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Clubs: Wilson D9 serie

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 maanden 2 weken geleden #293 door taxgolf
Edit: een 4-bal op Rozenstein is toegestaan mits HCP max 100. Nu zullen de spelers in onze flight best max hcp 25 op de kaart hebben staan. Misschien had met een slechte dag. Misschien, misschien. Misschien was de flight het toepassen van etiquetteregels vergeten. Gezien de leeftijd, zou dat zomaar kunnen.   

Lees meer
6 maanden 2 weken geleden #294 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vandaag dus een rondje Rozenstein als stand in voor Frank. Beterschap Frank.
Ik vind Rozenstein een leuke baan om te spelen. Afwisseling in de holes. Nadenken over hoe te spelen, niet blind beuken. Ook vandaag weer.
Er stond een flinke koude wind over de baan. Dat was minder aangenaam. En dan ook nog wachten, het begon bij ons approach shot op hole 2 en duurde tot het tee shot op 15. Wachten. Voldoende tijd om met elkaar in gesprek te zijn over golf, flauwekul en de echt belangrijke zaken van het leven.

Dan de ronde. Hole 1 says it al. Prima drive linker kant fairway, mooi ijzer 6 rechterkant green, lag putt te kort, par putt op de rand. Bogey. 
Het groffe lange werk is prima, het korte fijn gevoelige werk laat te wensen over. Door van alles en nog wat zit ik niet lekker in mn golf vel. Het gevoel is er even niet en tov de laatste weken gaat het steeds beter. Vandaag was easy bogey golf, of door een 3 putt of door een up and not down. Op hole 9 maak ik mn eerste par. De putjes vielen niet, of op de rand of over de rand maar niet er in. Ook 2 maal course management foutje, gewoon door niet scherp te zijn en een driver te slaan waar het niet nodig is. Shot of the day op hole 13, ijzer 4 vol in de wind over de green side bunker op een paar meter van de pin. En nee, de putt voor birdie viel niet, wel goed voor de 2e par van de dag. 

Het was weer genieten op Rozenstein en met het samenzijn met Taxgolf. Waardevolle rondjes. 

There is always tomorrows round.....

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Pol, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, GarField000

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 maanden 2 weken geleden #295 door taxgolf
Vandaag had ik een golfdate met Frank staan. Helaas was Frank verhinderd en was Xelf bereid om de plek van Frank op te vullen. Wat in t vat verzuurd niet Frank. Aangekomen ging ik even chippen, wat ik zelf bijzonder leuk vind. Vervolgens even een paar ballen slaan, warming up. De eerste ballen gingen nog wel, alras stond ik weer te worstelen. Tussen mijn oren echoën de woorden van de leraar. Het is geen les, ik ga lekker spelen. Het ging van kwaad tot erger. Xelf was aangekomen en had aan 1 blik genoeg. Je bent weer met alles bezig behalve een lekker rondje lopen. Klopt. 
mijn start op 1 was dus ook rukkeputtie. Houston, we got lift off. Allemachtig. 2 zij waartse ballen en een goede slag op de green. Poeh. Op 2 hetzelfde recept. Ik dacht zelfs dat de bal op de green van 15 zou liggen, maar dat was wat ambitieus. 3 slagen later lag ik ergens op de green. Laat het toch los, zei Xelf, het is een lekker rondje lopen, op het vrij winderig Rozenstein. Op hole 3 sloeg ik een vrin fatsoenlijk ijzer. Daarna begon het een soort van te lopen. Al had ik dat zelf niet zo in de gaten. Beetje met toursticks staan spelen, de gedachten werden wat kalmer en verdween de stem van de leraar steeds meer naar de achtergrond. Onbewust nam t vertrouwen weer toe en stond ik lekker te ballen. Heb t/m hole 17 met dezelfde bal gespeeld. Goede slagen, paar keer de bunker waar ik minder uit kwam, een bom van een ijzer op 14 van de tee en de lekkerste slag was denk ik op 15, i9 tussenslag. Voor mijn gevoel was dit mijn perfecte slag.
het mindere aan de golfdag was, dat we achter een 4 bal aanliepen, gemiddelde leeftijd ik schat optimistisch 70. Geen punt. Ik moet t nog checken, 4 ballen zijn toegestaan, maar wel met een hcp limiet. Wat deze 4 niet halen. Wachten, wachten en wachten. Doorlaten ho maar. Xelf sprak hen erop aan op 10, geen resultaat. Marshall aangesproken, eindelijk was die man er, op 14. Maar toen stapte de 4 bal uit. Ik gun ieder zijn ronde, maar simpelweg de doorgang negeren, waanzinnig. Het was de oud voorzitter. Dusz?
het mooie dat ik weer, ik zeg zelfs als vanouds, een heerlijk rondje gelopen heb met Xelf, die als geen ander in staat is rust in mijn spel te brengen. Gelachen, gekletst en gefilosofeerd over het leven. Voor mij is dat echt het mooiste rondje golf. Moe en voldaan tik ik dit op. Geniet van je golfpaasweekend, amigo mio.
frank, tot snel!!

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, x-elf, Pol, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

Lees meer
6 maanden 2 weken geleden #296 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn ronde van vandaag 2021
omdat de competitie is afgelast hebben wij op Rhoon een (ongeorganiserd) ondelinge competie opgezet op de wedstrijd-dagen .
Afgelopen zondag was de eerste en we spelen dan foursome-bestball op de eerste negen en singles op de tweede negen. Mijn flightgenoot (hcp 26) en ik (hcp 16) moesten tegen een hcp 12 en hcp 16. De hcp 12 was een aardige vent, de hcp 16 was vooral trots hoe ver hij wel niet kon slaan en waarom wij niet verder sloegen met onze drivers dan dat we deden :)
Als je zover als hij slaat (170/180 meter met i7) en je hebt hcp 16 dan ben je of een duikboot of er is iets anders mis en dat bleek ook zo te zijn; de richting. De enkele keer dat de bal recht ging is het idd impressive, maar we konden toch vaker wel enigzins gniffelen. Als je vanuit de buitenkant bocht op hole 8 een bal weet te slaan met je i7  naar de fairway van 1 (dus over hole 9 heen) dan verklaard dat wel een beetje waarom nog hcp 16 - ook de par 3 met een lob-wedge slaan is recipy for disaster, want grote kans dat je eronder door slaat en slechts 30 meter ver komt :)
Zo geschiedde dat wij de doubles wonnen met 2up - de singles wil ik het eigenlijk niet meer over hebben. De hcp 12 vond zijn ritme, waardoor ik net niet kon aansluiten. De andere single werd uiteindelijk ook nipt verloren. Mijn flightgenoot had geen gezellige tijd in ieder geval wat jammer was, want het gaat uiteindelijk nergens over.

Daarna nog 2 zomeravonden 9 holes gespeeld - dinsdag met Di11 - en gisteren met Lisa. Dinsdag goede score maar voelde het niet zo. Gisteren exact dezelfde score en voelde beter.
Beide dagen, 4 parren, 4 bogeys en 1 triple. Dinsdag door een bunker op hole 6 waar ik niet uitkwam, gisteren tussen de bomen op hole 7.

Het zou toch wat zijn als ik die zevens eens van de kaart weet te houden ! We blijven iig proberen.
Had ik al gezegd dat ik blij was met mijn putter ? Heb nu de juiste afstand naar de bal gevonden, zodat de swing al gelijk in balans is. Tevens intussen een tip van Dr Golf toegepast. Misschien denkt hij wel dat ik niet luister, maar heb soms even tijd nodig omdat ik het niet ineens zo voel. De grip en houding van je armen zodanig dat het lijkt/voelt of je onderarm naar voren wijzen. Dat helpt de arm-beweging te verminderen (dus meer swing vanuit de schouder driehoek), beter door de bal, betere rol en op korte putjes vooral rechter (minder push/pull).

Ik hoop dat ik te volgen ben en anders welkom om een keer op Rhoon te komen spelen om het allemaal te aanschouwen :) 

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, x-elf, Pol, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

Lees meer
6 maanden 2 weken geleden #297 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vandaag op Anderstein een match gespeeld tegen 2 anderen (dus zeg maar 3 matches in één flight). Je speelt dan eigenlijk meer strokeplay dan matchplay en rekent achteraf uit wie de holes gewonnen heeft, of je moet een boekhouder meenemen onderweg.

Ik had een vrij vliegende start met 3 parren en een bogey. Daarna herinnerde mijn handicap me eraan dat ik toch ook wel wat holes moest gaan verklooien, en dat is goed gelukt. 4 keer triple bogey en zelfs 1 quadrupel bogey. Daar had meer in gezeten. Uiteindelijk beide matches nog maar nipt verloren en met de stableford nacalculatie 30 punten gescoord. Het kan verkeren. Wat ik wel weer meeneem is dat ik holes kan spelen zoals ik dat op de tee in gedachten heb, moet dat alleen nog net wat vaker doen. Als het mis gaat gaat het ook vaak groots en meeslepend mis. Toch heb ik liever mooie parren en wat birdiekansen met uitschieters naar echt dramatisch slecht, dan een eindeloze stroom veilige saaie bogeys met wat mazzelparretjes tussendoor. Ik ga die Luiten steeds beter begrijpen. 

Mooie baan trouwens dat Anderstein. De lussen C&A gespeeld (geen sluikreclame), dat zijn wel de mooiste. Eerder had ik B al een keer gespeeld, ook mooi, maar als je kunt kiezen, dan is dat mijn tip......

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, auke, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy en1 andere mensen hebben ook bedankt..

• nico
  • nico's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
6 maanden 2 weken geleden - 6 maanden 2 weken geleden #298 door nico
Beantwoord door nico in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Okay golf wat is dat soms? Vrijdag gespeeld met onder andere Cornelis Rood blauw Purmerend, DRAMA, vreselijke afslagen, duckhooks, ijzers slagen die soms een derde van de afstand misten, maar de afslagen die normaal van mij redelijk rechtdoor en ver gingen die waren echt DRAMA. Hoogtepunt dan nog wel birdie op blauw 5 waarbij ik de bal bijna uitholed voor een hole-in-one, maar bijna is niet helemaal en dan vandaag. Toch nog even terug naar de baan, want ergens zegt er een klein stemmentje: " kom op joh je kan het". Rood opnieuw dus ik waarschuwde mijn flightgenoten nog voor wat afzwaaiers die dus namen gebukt plaats achter hun trolleys.  Drive midden en ver, what the fock, ijzer op de green what the fock 2, put put par. HUH, rood twee driver ver maar beetje naar rechts, linkshandige golfer dus een draw, twee op de green mis birdie par HUH, hole 3 drive midden fairway ijzer links green putt putt par, nee toch? Rood 4 par drie van wit moet over meertje heen geslagen, twijfel twijfel ijzer 6 dan, ai daar is de twee derde van de afstand dus net wel aan de overkant maar in de bunker, pitch hem eruit bij de hole putt par! Het moet niet gekker worden. Hole 5 redelijk lange par 4, goede drive tegen de wind maar slootje daar moet ik over, daar ging ik dan ook maar net over met een halve getopte bal, pitch op de green putt putt bogey. Hole 6 par 3 ijzer 5 weer helaas niet de sweetspot dus mis opnieuw 10 meter pitch erop par! Hole 7 par 5, zeer goede afslag, dacht even resque te slaan, dat bleef bij denken want die gaat het slootje in. Drop, slag 4 ijzer 6 positie pw op de green en putt valt, bogey dus!!!! Hole 8 par 3 wind tegen sla goed ijzer 4, maar toch nog te kort, weer pitch bij de hole en putt valt weer! Hole 9 par 5 haal drive beetje om rechts achter boom, sla ijzer 7 goed naar links, ijzer 7 goed naar rechts,, ijzer 8 goed in het midden twee putts bogey. Nou dit is dus golf ene dag ECHT drama, andere dag weer super, gelukkig ben ik niet de enige :)

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT
Laatst bewerkt 6 maanden 2 weken geleden door nico.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, roughseeker, x-elf, canth, nieuwlander, auke, taxgolf, 84425, Frank@Andalus en2 andere mensen hebben ook bedankt..

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 maanden 2 weken geleden #299 door taxgolf
Vriendin van mij heeft net haar gvb. Vind je het erg om met mij te spelen?  Natuurlijk niet, wil je me dan tips geven? Oh help. Neem les en oefen. Haar focus lag nu vooral om de bal te raken, in plaats van gewoon een swing te maken. De momenten dat ze dat deed ging het prima. We speelden op de par 3 van Delfland. Bedrieglijk moeilijk die pra 3. 2 holes van ruwweg 130 meter. De wind meer dan stevig, bij vlagen hard. Leuk rondje gelopen, 1 double, triple, birdie en de rest par. De putter was hot. Zelfs met de hubride. Vriendin putte ook een x met de hybride en maakte bijna een bogey. Erg leuk was dat. Leuke ochtend gehad. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Jimi Thing, 84425

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 36 ongeveer
Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #300 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Mijn ronde van vandaag 2021
OMG, je weet toch wel met welke bal je speelt. Zelfs als ik alleen rondhobbel en ik zie 'mijn' bal kijk ik of het echt mijn bal is.
Vandaag een Vice gevonden :) .....

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Clubs: Wilson D9 serie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: SevenUp75

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven