Mijn ronde van vandaag 2021

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #301 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Wat een hooligans op de AOC zeg.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Artbij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #302 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
We kunnen weer opgelucht adem halen........

vanmiddag, sun is out, dus even naar de aoc. Eerst op de range, focus op rotatie.
Hole 1 drive is links op de fw van 2. We zien m liggen. Speler op hole 2 ook en speelt mijn bal ondanks dat wij staan te zwaaien en zo. Niet weer he!
Ik kom de beste man onderweg tegen en hij vraagt aan mij: speel jij een Nassau? Ik zeg: ja. Dan heb ik jouw bal gespeeld. Dat hebben wij gezien zeg ik. 
Wil je een bal van mij hebben vraagt hij. Nee dank je, ik wil mn Nassau terug, daar staat nl mijn naam op. 
Geen sorry niks, balen dat hij die bal moet gaan halen. O M G
Anyway, bal gedropt, 2e slag op de fw, 3 op de green, 2 put par.
Daarna volgde bogey, bogey, par, birdie, par, par, par, bogey. 

Phew

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy, GarField000

Lees meer
6 maanden 3 weken geleden - 6 maanden 3 weken geleden #303 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Dinsdag een rondje Nunspeet lussen zuid en noord met een golfmaatje uit Alhaurin el Grande. De eerste keer dat ik weer van geel speelde vanwege een (nog steeds wel) opspelende frozen shoulder. De afstanden zijn er nog niet, maar het gaat de goede kant op.
Gewapend met het samengestelde setje ongeregeld blijft het lastig. De ijzers brengen al helemaal geen afstand en de hy5 en W3 gedroegen zich niet. Maar de Scor sandwedge en TM hy4 spelen briljant. Jullie snappen dat het niet aan de indiaan kan liggen.
Zuid 6 een korte par4 en ik sla mijn approach in de greenside bunker. Goede ligging, Scor snijdt door het Nunspeetse zand, bal komt mooi uit de bunker op de green, hop stop birdie in tha hole 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

het lijkt wel de PGA. Die dag 4x in de bunker met 100% sandsaves. Mazzel natuurlijk, maar wel erg leuk.
Dan nog Noord 6, de signature hole van de Nunspeetse. Afslag moet over de verwaaide sandbergen. Te kort en je ligt in het zand en slechte ligging ala het Zandvoortse duingebied. Ik opper al om deze hole vanaf blauw te spelen, maar dat is niet nodig. Tijdens mijn verblijf in Spanje hebben ze de fairway wat langer gemaakt, zodat het wat makkelijker is om over de zandvlakte te komen met je drive. Na de afslag nog maar 145m naar de green en de TM doet het, green in regulation, lekkah 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Ok een drieputt daarna, maar dat kon de pret niet drukken. Over het algemeen waren die greens ook nog niet up to Nunspeetse par en de fairways werden juist die dag geprikt. Dus misschien nog even wachten voor je weer richting deze heerlijke baan gaat.

Uiteindelijke resultaat een rondje 91, maar wat heb ik er van genoten. 

Laatst bewerkt 6 maanden 3 weken geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy, SevenUp75 en1 andere mensen hebben ook bedankt..

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #304 door taxgolf
Ach Pieter. Ik ben ook nog steeds op zoek naar die volgende ronde. Ik houd het nog steeds niet bij elkaar. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf

• nico
  • nico's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #305 door nico
Beantwoord door nico in topic Mijn ronde van vandaag 2021

Vandaag was tomorrows round van yesterdays round.

Een 9 holes SP wedstrijd op de AOC. Het was vanochtend koud en winderig. Waar blijft de lente.
Hole 1, korte par 5 wind tegen, ik lig keurig met 3 vlak voor de green (ijzertje te weinig voor de approach) en kom er met een 7 vanaf. Bah.
De start is wederom beroerd. Hole 2 maak ik een bogey op de lange par 4. Op hole 3 een tegenvaller. Ik sla een slechte drive die over de bomen op hole 2 terecht komt. Niet best en beter dan in het slootje tussen hole 2 en 3. De 2 flightgenoten slaan ook af. Lopend vanaf de tee zien we een bal op 2 liggen. Top. Ik loop naar de bal en bekijk mijn opties. Ik kijk naar de bal en constateer dat het niet mijn bal is. Flightgenoot stelt dat de spelers op hole 2 de verkeerde bal hebben gespeeld en stelt voor dat ik deze dan maar speel. Helaas zo werkt het niet. Ik mag terug naar de tee en noteer een 7. Bah. 
Goed de ronde verder was Bah. 2 x double, triple, 3 x bogey en 3 x par. 
Bah.

There is always tomorrows round

Thats golf Pieter morgen weer anders let maar op :)

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #306 door x-elf
Vandaag was tomorrows round van yesterdays round.

Een 9 holes SP wedstrijd op de AOC. Het was vanochtend koud en winderig. Waar blijft de lente.
Hole 1, korte par 5 wind tegen, ik lig keurig met 3 vlak voor de green (ijzertje te weinig voor de approach) en kom er met een 7 vanaf. Bah.
De start is wederom beroerd. Hole 2 maak ik een bogey op de lange par 4. Op hole 3 een tegenvaller. Ik sla een slechte drive die over de bomen op hole 2 terecht komt. Niet best en beter dan in het slootje tussen hole 2 en 3. De 2 flightgenoten slaan ook af. Lopend vanaf de tee zien we een bal op 2 liggen. Top. Ik loop naar de bal en bekijk mijn opties. Ik kijk naar de bal en constateer dat het niet mijn bal is. Flightgenoot stelt dat de spelers op hole 2 de verkeerde bal hebben gespeeld en stelt voor dat ik deze dan maar speel. Helaas zo werkt het niet. Ik mag terug naar de tee en noteer een 7. Bah. 
Goed de ronde verder was Bah. 2 x double, triple, 3 x bogey en 3 x par. 
Bah.

There is always tomorrows round

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, taxgolf

Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #307 door x-elf
Vandaag speelde ik op Almeerderhout met Cesare, Litle Bertha en Iris.
We speelden best ball worst ball. De jongens tegen de meisjes.

Hole 1 tee dog leg links om water. Tee shot te scherp en haalt de overkant niet. 
Drop bij de waterhazard, ijzer slag waar totaal geen energie in zit (dit blijkt achterad the story van the day te zijn). Plons.
Weer drop nu ijzer wel goed. Weer ijzer en vervolgens de approach op the green gevolgd door een 3 putt.
we beginnen met een 10. Yeah

wat volgde was een drama rondje van mijn kant. Double bogey golf, 2 x in de bunker onder je bal door om m daarna clean te raken. 
bah bah bah om dan ergens op een par5 een fir gir birdie te maken. Bah bah bah.
Er zat vandaag geen energie in de swing. 

de wedstrijd kansloos verloren van de meisjes. 

wel genoten van het gezelschap en het samen zijn. Het spel van de dames was degelijk. Cesare pikte zijn birdies mee tijdens de ronde. 

There is always tomorrows round!

.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75, Gijs_Bos

Lees meer
6 maanden 3 weken geleden - 6 maanden 3 weken geleden #308 door canth
Beantwoord door canth in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Geel/wit op Purmerend gelopen. Speelde best aardig, maar was net niet scherp genoeg. En het is me gelukt om op deze ronde 4 ballen het water in te rossen. Maak de hele dag 1 put (birdie op wit 7), en heb zeker 4 puts binnen een meter gemist. Maar het weer was prima, ik speelde weer eens met wat vrienden in een driebal en heb me dus prima vermaakt. Maak uiteindelijk een 88, goed voor index 14.3. Speel een index 6 weg, maar het blijkt dat mijn laagste WHS ranking 3.5 was (waarschijnlijk met de scores uit 2017). En dan kan je hcp niet boven de 8.5 uitkomen. Ben benieuwd wanneer die hard cap vervalt..
Laatst bewerkt 6 maanden 3 weken geleden door canth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing, swinging daddy, GarField000

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #309 door taxgolf
Vanochtend weer het traditionele ochtendrondje op royal rozenstein. Het werd een nare ronde. Gisteren voelde ik een nare steek in de onderrug. Geen wervel, een spiertje, dacht ik. In de avonduren werd het vervelend en ging dat niet weg. Een goede nachtrust hielp niet. In de ochtend was het niet weg, ondanks een goede warming up. Ik was met alles bezig behalve met spelen. Het is al zovaak gezegd, in de baan mot je spelen. Ik was weer eens bezig met me zu, me zo, me ditje, me datje, om gek van te worden. Op hole 1 hook ik mijn ijzer van de tee (rechter schouder gaat er niet onderdoor), chip er prima uit, maar sla een haze naaier op de green. En maak een lekkere 3 put. Op 2 sla ik zo slecht af dat de bal de tee van 18 op rolt, moet je echt je best voor doen. Mijn 2e bal jas ik middendoor om met mijn volgende slag naast de green te liggen. Het chippen ging heel goed, maar nu sla ik zonder overtuiging de bal in de bunker. Daar km ik wel uit, maar het is niets. Op 3 sla ik een redelijke slag, maar heb een 3 put nodig. Pfff. Op de lastige par 4 dogleg rechts is mijn drive met de 3w goed, de i5 ok, maar mijn chip is te zacht en de greens zijn errug stroef. 2put. Hole 5, si 1, maak ik net niet de par. Matige afslag, zeer goede tussenslag, met een uitstekende pw 110 meter in de wind. Hop en stop. De par 3 175 meter sla ik pin high, helaas rechtsachter, bunker tussen de vlag en bal. Ik houd weer mijn slag in. Nu kom ik fabuleus uit de bunker, spin, bal binnen 30cm. De par 5 7e hook ik weer enigzins. Vind toch de bal, chip de bal in de fw, mooie tussen slag en sla een goed pwmet backspin op de green. 2 put nodig. Slordig. Hole 8 sla ik mijn bal in de aqua. Verlies weer sinds lange tijd een bal. 110 meter over in de aangetrokken wind tegen. Slag zoals die zijn moet met de i9, kans op par, helaas. Op 9 hook ik weer de bal, chip eruit, tussenslag punch laag in de wind, heerlijke lage punch met de sw en wat puts. De spier is onwillig, de ochtend was lekker zonnig en nu toch wat moe.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

Lees meer
6 maanden 3 weken geleden #310 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Geen idee nog. Rondreizen, ervaren, kiezen. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.063 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven