Mijn ronde van vandaag 2021

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden - 2 jaren 11 maanden geleden #331 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vrijdag op de Purmer een rondje rood&geel gespeeld met Nico, Swinging daddy en Flutputter. De dag er voor had het enorm geregend en ik vreesde een modderbal. Dat bleek een misvatting, de baan lag er erg goed bij. Fairways in vergelijking met andere banen op dit moment uitstekend, greens wel erg hobbelig, die hebben nog wat aandacht nodig.
De match was Nico en Bart (Swinging dad) tegen Marco (Flut putter) en Frank. Om kort te gaan: het was een wanvertoning waarbij Nico het beste in vorm bleek. Putts werden vanuit alle hoeken en standen gemist, ballen werden het water in gehakt, het struikgewas ingeshankt en de bunkers ingepompt. Het advies van Marco om uit de waterdoordrenkte bunkers te komen was ‘je moet gewoon vol uithalen’ waarna Nico zijn bal vanuit de greenside bunker over de green in de rough beukte. Op geel 7 wist Frank eindelijk een neary te scoren om er alsnog met een bogey vanaf te lopen.
Hoogtepunten waren en zeker ook. Marco maakte een mooie birdie op rood 9, Frank een up-and-down voor par vanaf 145m (wel eerst zn drive rechts er uitgedrukt) en Nico channelde zn inner Bryson door telkens af te slaan alsof ie op de tee van Bay Bill hole 6 stond. En Bart? Nou Bart deed gezellig mee, is de beste speler van de vier en speelde ook vanuit het oogpunt van de objectieve buitenstaander het beste. Maar het liep niet echt lekker. Maar ik heb nog wel een primeur. Staan we op geel 3, par 3 van 145m. Blijkt hij dus zowel een houten 7 als een houten 9 in de tas te hebben. Hij gaat binnenkort weer fitten, dus ik claim bij deze het eerste recht op de clubs die bij hem de tas uit gaan.

Oh ja mijn ijzers worden steeds minder speelbaar. Ik kan echt niet uit de voeten met die stalen stiff shafts. Er moet iets gebeuren!

Maar wat was het weer gezellig. Mannen bedankt ik heb genoten.
Laatst bewerkt 2 jaren 11 maanden geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy, GarField000
Discussie gesloten.
  • taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #332 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
De vraag die opkomt is waarom de man een pannenkoek is. Geen klik mee? zijn de dames overigens verplicht om jullie door te laten? Vrij lompe actie van de dames anders.
Beterschap!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico
Discussie gesloten.
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #333 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Na de pot op Koningsdag werd een oud gezegde van Peter Aliss waarheid: much can happen

in de loop van Koningsdag word ik grieperig. Ben te beroerd om boe of bah te zeggen. Woensdag ochtend een covid test, de rest van de dag plat gelegen. Donderdagochtend de uitslag: negatief. Ik knap goed op gedurende de dag. Voor vandaag stond de 3e partij voor de Utrechtboog op de planning. Vanochtend rustig aan en aangekeken hoe ik me voel. De voorronde dient voor 1 mei gespeeld te worden. Hup naar de baan. 

Ik speel tegen een rare pannekoek met hcp 9,nogiets. Ik moet 1 slag geven over 9 holes.
Hole 1 ik lig met 3 in de fringe, pannekoek met 3 rechts vlak naast de green. Beide 3 putt. Halve.
Hole 2, lange par 4. Beide redelijke drive, net links in de rough. Pannekoek slaat eerst en komt weer links in de rough dicht tegen de bosjes. Ik leg op en heb 70m over. Pannekoek kan alleen een tikje tegen de bal geven om weer in spel te komen. Ik leg mn approach weer in de fringe, te kort. Grrrrr. Zijn 4e slag gaat ver voorbij de vlag. Mijn bogey is goed voor de winst. 1 up. 
Hole 3, de dijkhole. Ik sla mn 3 wood midden fw. Pannekoek te veel rechts en rolt naar beneden, in de hazard en wel speelbaar. Vervolgens slaat de pannekoek een houdini shot vanuit die positie op de green. Ik mis de green. Prima, hij krijgt toch een slag. A/S
Hole 4 mijn 3 putt tegen zijn 2 putt. 1 down.
Hole 5 beide midden fairway en beide te lang over de green. Ik maak u&d voor A/S
Hole 6 beide midden fairway. Ik sla een beroerd ijzer. Kort en rechts. Pannekoek ligt net links naast de green. Ik heb een wereld chip, over de bunker. Gimmie par. A/S
Hole 7. Ik sla pin high op 4m. Pannekoek over de green en geen u&d. 1 up.
Op de tee van 8 staan 2 oudere dames. Op de green staat een 3 bal te klooien. Wij geven aan dat wij een MP spelen, dedames willen ons niet doorlaten. Ze hebben tig slagen nodig om de 195m te overbruggen. Wij staan te wachten en te wachten. Ik voel de energie en het momentum verdwijnen. Ik sla mn 3wood te veel rechts en bounced ook naar rechts en gaat naar beneden de hazard in. Pannekoek ligt op de green. Ik drop en chip goed echter mis de putt. A/S
Hole 9. Pannekoek goede drive midden fw. Ik sla mn drive er links uit. Drop, tussen slag. Pannekoek ligt op 90m in de rough. Ik heb 190m over. 3 wood er tegen aan die met een heerlijk fadeje op de green komt. Pannekoek slaat een prima wedge op de green. Hij mag eerst putten en legt m op 1m. Ik moet winnen om door te gaan, aan een A/S heb ik niets. M’n par putt kust de hole, gimmie bogey (op zich prima met een strafslag). Pannekoek holed zijn par putt en wint met 1 hole.
Much can happen.

There is always tomorrows round
 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, Jimi Thing, taxgolf, 84425
Discussie gesloten.
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #334 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Ik zit daar wel op te wachten. Niet voor iedere ronde golf, en mijn beschrijving van dit type baan zou ook iets anders zijn. Maar hard, niet altijd eerlijk en een geen recht toe recht aan golf vind ik super. “Hoever is t? 139m, oh dat is voor mij een ijzer x vind ik erg plat golf” ik hou ook van dit

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico
Discussie gesloten.
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #335 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Fairways waren wat harder idd, maar je kon gewoon een divot slaan. Ik vind de setup van de baan niet prettig. Wie zit er nu te wachten op kilometers brede fairways en keiharde greens? Of open maanlandschappen met bruinig gras waar geen boom groeit? Ik heb liever grassige weides, kronkelende beekjes, mooie varens langs waterpartijen en natuurlijk paddestoelen en met mos begroeide takken voor als je je bal het bos in rost. Ik ga 100 keer liever naar Nunspeet dat er vlak bij ligt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, x-elf, swinging daddy
Discussie gesloten.
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #336 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Mijn ronde van vandaag 2021

Volgens mij is de links valley zandgrond, toch?

Daar leek het wel op.

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf
Discussie gesloten.
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden - 2 jaren 11 maanden geleden #337 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Mijn ronde van vandaag 2021

Dr. kan ik hieruit (maanlandschap) opmaken dat de baan in Ermelo nog steeds keihard is? Had gehoopt dat na een jaar of twee-drie dat inmiddels wel wat verbeterd zou zijn door gebruik. Wat ik me herinner van de paar keer dat ik er heb gespeeld kort na de opening was inderdaad dat baan (fairways en greens) keihard zijn, bij slaan van divot heb je eerder het gevoel van gravel te spelen dan van gras.

Ja zeker. Het was kaal en hard.  Dus raggen met het ijzer 2 vanaf de tee. Op een goed moment had ik met een hybride 5 25gr. een afstand van 180m (wind mee, kick en rol)  Met drop offs van 20 meter of meer is het wel een uitdaging. 
Op hole 7 had ik een approach van 120-130 meter. Dus ik pitch naar de green met een 9 maar de bal rolde er niet op.want de meest greens liggen hoger. In de ronde daarna pitch ik vanaf een vergelijkbare plek met een 8. Die landde voorop rolde 25 meter door en ging hard de vallei in. 
Op hole 1 chipte ik op de green naar de vlag, geen krasje in het beton.
De bunkers die zijn echt van gravel- in het begin moeite maar later had ik de techniek door.
OMdat het gras zo dun was vond ik m.n. de chips erg lastig.  
Erg leuke course. Ik ga er zeker nog een keer heen.       

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 2 jaren 11 maanden geleden door Dr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, 84425
Discussie gesloten.
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #338 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Volgens mij is de links valley zandgrond, toch?

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico
Discussie gesloten.
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #339 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn ronde van vandaag 2021
zou dat misschien kunnen komen door een te goede drainage ?
Bentwoud, dat ook heel goed met regen om kan gaan, heeft m.i. hetzelfde

The Universe is under no obligation to make sense to you!
Discussie gesloten.
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #340 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Mijn ronde van vandaag 2021

 

Bijlage LINKS VALLEY.jpg niet gevonden

Dr. kan ik hieruit (maanlandschap) opmaken dat de baan in Ermelo nog steeds keihard is? Had gehoopt dat na een jaar of twee-drie dat inmiddels wel wat verbeterd zou zijn door gebruik. Wat ik me herinner van de paar keer dat ik er heb gespeeld kort na de opening was inderdaad dat baan (fairways en greens) keihard zijn, bij slaan van divot heb je eerder het gevoel van gravel te spelen dan van gras.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf
Discussie gesloten.
Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven