Vanochtend rende ik weer eens de weide in. Baan was nat, dauw op de green, lag er prima bij. FW nog wel erg nat. Nu wel de 3w in de tas. Wat resulteerde in alle fw geraakt. En dan ook goed geraakt, dus niet nog net op het randje. Keurig midden. De beste was wel op 17. Ik liep alleen achter een 2 bal. Op 17, een lange hole, waar je over het water moet slaan, sloeg ik de beste slag, qua tempo, ritme, contact. Bal lande, diepe pm, maar kwam er uit. Bij een hardere fw, had ik de meters gepakt. Prima. Gebeurde wel wat grappigs. De 2 heren voor mij hadden moeite om hole 17 af te ronden. Ik stond te wachten, zat te pielen met golfshot. 2 dames die achte rmij speelden, liepen naar de tee. ' Fore', riep de mevrouw, want die zag mij alleen maar op de telefoon koekeloeren. De heren op de green, waarop ik stond te wachten, zag zij niet. Enige irritatie bekropp mij, maar aan de andere kant, wellicht had ik gewoon wat swings moeten blijven maken. Nu leek net of ik verdiept was in de telefoon (hij koppelde golfshot niet met de iwatch, wat me rete irriteerde). Green vrij en ik sla een redelijke slag, chip en put. De ronde was verder niet bijzonder, op 11 carry ik de bunker waardoor ik een pw in heb. 13 speel ik easy par, evenals 14. 15 sta ik te klootviolen, de par 3 16 is easy par en de par 4 18 is slimme bogey.
Na afloop pik ik nog een paar chippy's. 9 van de 10 zijn meer dan goed, maar juist die ene zorgt voor irritaite. De beide dames zijn klaar. Ik hoor, Johoe, meneer, excuses hoor. Ik dacht datu een boekje stond te lezen. Helaas zag ik niet dat u niet verder kon omdat de green bezet was. Ik vond het alleraardigst dat mevrouw haar excuses aan bood, Aan de andere kant, toch gek dat je al blij moet zijn dat er nog iemand te vinden is die zich niet te groot voelt om excuses te maken als ze wat verkeerd doet.
Mooi weer en mijn rug doet auw.
De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen