Mijn ronde van vandaag 2021

Lees meer
1 maand 4 weken geleden #51 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Gisteren met Cesare 9 holes gespeeld op zijn thuisbaan Almeerderhout. Vanwege een halve frozen shoulder en wat ander klein ongemak gekozen voor een rondje vanaf rood.
Ter voorbereiding langs geweest bij dr. Golf om een oud setje ijzers nieuw leven in te blazen. De eigen stokken waren achtergebleven in Spanje. Maar wat een lekkere ijzertjes zijn die Snake Eyes eigenlijk. Ik had wel wat moeite me er op aan te passen, maar dat mocht de pret niet drukken.
Ook nog vooraf op rooftocht bij Canth langs gegaan voor wat goodies zoals een Titleist 915 driver en 3 wood. En het pronkstuk van ‘in de tas’ een Taylormade Hy4, wat een briljante club is dat. Die gaat mee naar Spanje.
Het begin was als verwacht een nette tripple bogey gevolgd door een dubbel. Maar de swung kwam er in met een paar parren en een texas wedge birdie. Op hole 9 een mooie up and down voor par vanaf 75m met de ijzer 9 maakte het rondje tot mijn beste Nederlandse lus dit jaar.
Dank gaat uit naar Dr. Golf, Canth en Cesare die mij als risee uit de goedkope achterlanden van de Costa hebben opgevangen en gesteund.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Els, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Pol, Jimi Thing, Coeneman, swinging daddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 1 dag geleden #52 door Di11
Beantwoord door Di11 in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Bijna had ik morgen 22-2-2021 de eerste 18 holes gelopen met de oudjes 55+ (waar ik trouwens de jongste ben) van Oude Maas Golf , jammer alleen dat een wortel ontsteking met dit mooie weer roet in het eten gooide.
Dus netjes afgebeld geen golf maar in de tandarts stoel mag ik plaats nemen ach een mens kan niet altijd mazzel hebben.
Het enige positieve wat ik te melden heb is dat ik de 2de hobby hardlopen weer op heb gepakt , was ook wel weer nodig in deze Covid time en alle oliebollen van de afgelopen maanden maar toch in 6 weken tijd - 12 kilo.
Dames en Heren graag tot heel snel en stay safe A.U.B.

Alles blijft.
Alles gaat voorbij.
Alles blijft voorbij gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, nieuwlander, taxgolf, Artbij, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy

Lees meer
2 maanden 1 dag geleden #53 door Coeneman
Beantwoord door Coeneman in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Sinds het begin van de Corona pandemie heeft mijn werk mij opgeslokt, dat heeft er toe geleid dat ik het afgelopen jaar niet zo heel veel zin/tijd voor golfen had.

Waar ik normaal in de winter train om klaar te zijn voor de competitie, had ik tot vandaag drie maanden geen golfclub in mijn handen gehad.

Vandaag nog een starttijd kunnen regelen op Westwoud om samen met mijn broer weer eens negen holes te spelen. De oude negen holes op een oude vuilnisbelt is een erg leuke lus.

Op de driving range schrok mijn lijf zich rot vanwege alle actie na een tijd lang weinig beweging. De ballen die ik daar sloeg vielen mij alleszins mee.

In de baan was de eerste drive kaarsrecht en midden fairway, de hierop volgende hybride was gelukkig wel prut. Een ijzer 8 van 120 meter tot op 50 centimeter gaf direct weer wat moed.

De volgende acht holes ging het wonderwel goed, de golfpauze heeft mij even goed gedaan. Mis wat lengte, maar al met al was ik erg gelukkig met drie boven de baan vandaag. Nu heb je dat vaker als je een tijdje niet gegolft hebt. Dus ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat.

Het was heerlijk om in een lekker zonnetje weer eens over een golfbaan te struinen. Mijn handicap is van de winter aangepast naar 6, geloof nog niet dat ik daar weer ben. Ik heb er in ieder geval weer heel veel zin in om lekker te gaan golfen.

Don't be afraid to make miss steaks.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Artbij, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden - 2 maanden 2 dagen geleden #54 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vandaag 9 holes op de AOC. Ook hole 1 en 2 zijn weer open, nog wel drassig, drives die geplugd liggen. 
Heerlijk gespeeld. Gisteren speelde x-elf ook een paar holes. Speelde met een ex long drive atleet. Wat mij opviel was hoe hoog hij zijn bal opteede (!) en het gemak waarmee hij de bal vervolgens raakt (hij slaat zijnijzer 3 verder dan ik mijn driver). Vandaag heb ik de bal ook hoger opgeteed en dat werkte erg goed. Hole mooie strakke drive die helaas plugged bleef liggen. Easy par. Hole 2, de lange par 4, lag ik keurig met 2 op de fringe ondanks een drive die geplugged lag. Easy par! Hole 3 heerlijke drive met rol. Wedge in, easy par. 
Uiteindelijk 6 x par en 3 x bogey. 2 bogeys onnodig, drie putt en een slordige afslag. 

Het blijft leuk om te pielen en te ontdekken wat wel werkt en wat niet.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
Laatst bewerkt 2 maanden 2 dagen geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Coeneman, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Afwezig
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #55 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vandaag maar weet eens zonder veel al te gedoe de baan in. 9 holes op een zonnig, winderig Rozenstein. Effe frisse neus. Ik ga de baan in met de jpx en de 3w, hybride en driving iron. Arrogant vond ik mijn afslagen prima maar niet heel lang voor de 3w. Je bent toch korter van de tee dan je denkt. Om na 3 holes erachter te komen dat je met de heavenwood afslaat en de 3w keurig in de achterbak ligt. Poeh. Arrogant stuk vreten. Iets meer respect voor t spel mag wel. De baan is drassig maar minder dan ik verwacht. Het spel is van fabuleus tot allemachtig slecht. Op 11 is de driving iron slecht. Maar de i6 wind tegen is een heerlijke draw, waarvan je denkt, daar heb in nu aan gewerkt. Heerlijk. Om 12 sla ik zo slecht dat de bal t water in rolt. Mijn 2e slag is ontspannen en raak ik weer heerlijk. Op 13 maak ik op de par 5 met een bijzondere tussenslag, een mooie birdie. Na hole 16 stapten we uit omdat mijn speelpartner zo slecht speelde dat hij alle lust om verder te spelen had verloren. Het is wat het is.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, Jimi Thing, Coeneman, Frank@Andalus, Di11

Lees meer
2 maanden 5 dagen geleden #56 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Maandag 2x op iberistar golf gespeeld. Leuk, maar voor een money round was t niet scherp genoeg. Weer veel wind, mid ijzers rekende ik zo met  20-25m extra. Wat heb ik wind als element in golf gemist. Dat maakte Bentwoud zo gaaf. 

wind mee: pak ik extra club en speel ik een lage vlucht of ga ik vol voor een. Lub of 2 minder? Pin voorop bij een raised green is dan de mooie uitdaging. Wind tegen, opletten dat ik niet gelaat optee en bewuster in de upswing raken. Door de mindere spin valt t afstandsverlies mee. Ijzers wind tegen blijft het gaafste. Bal achterin de stand gewicht meer links houden, meer open stand om de overdraw tegen te houden. Raak de bal zo zuiver door de iets kortere swing dat ik bijna geen afstand verlies. 

zoals ik an fleetwood begrijp is hij met een kortere follow through gaan spelen omdat hij op de links altijd lage schoten moest spelen. Dat werd zo ingesleten da iets maar zijn reguliere swing gemaakt heeft. T overwegen waard

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Frank@Andalus

Lees meer
2 maanden 1 week geleden #57 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Zeker een gave baan. Volgende keer als je administratief naar Cancun gaat kun je die op de to do list zetten :)

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing

Lees meer
2 maanden 1 week geleden #58 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vanmiddag helaas weer terug roughseeker. Gave baan zeker? 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
2 maanden 1 week geleden #59 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Mijn ronde van vandaag 2021

Jimi Thing schreef : Pictures, or it did not happen

nou vooruit met de geit

Of vooruit met de gator. Ze hangen onder die post, Frank.

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Lees meer
2 maanden 1 week geleden #60 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2021

Jimi Thing schreef : Pictures, or it did not happen

nou vooruit met de geit

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden

logogolfchat

Ga naar boven