De terug put

Lees meer
1 week 5 dagen geleden #1 door Cesare
Beantwoord door Cesare in topic De terug put

Jimi Thing schreef : Hoe neem je mee wat je geleerd hebt en vertaal je dat naar deze terug put?

Uit het stuk wat de bal voorbij de hole gaat neem ik alleen de extra informatie mee voor de bevestiging (of bij verkeerde inschatting: bijstelling) van hoe de nul-lijn rond de hole loopt. 
De putt terug lees ik als een nieuwe putt, uitgaande van die (al dan niet aangepaste) nul-lijn.

"Just Another Single Digit Player..."
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Jimi Thing

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 weken 1 dag geleden - 2 weken 1 dag geleden #2 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic De terug put

Jimi Thing schreef : Side saddle putting maakt dat ik zoveel meer bewust bezig kan zijn met wat ik aan het doen ben met putten. Zo valt het me op dat ik moeite heb met de juiste lijn en pace te bepalen voor de zogenaamde "terug put". Dit is vooral in situaties waarbij de voorgaande put downhill was en voorbij de hole stopte. Ja ik let heel bewust op wat de put voorbij de hole doet, het maakt nog niet dat ik 1, 2,3 weet wat ik dan te doen heb qua snelheid en lijn op de volgende put.

Die is natuurlijk uphil, speel je harder en dus heeft de zwaartekracht minder invloed op de rol en break als bij je eerste put voorbij de hole. Dus ondanks dat je info hebt, merk ik dat ik toch aanzienlijk moeite heb om de juiste combi pace / lijn te bepalen. 

Ik zie wel een patroon, ik lees vaker te veel break als te weinig break op de pace die ik speel bij deze putts. Wat doen jullie bij deze puts? Hoe bepaal je jouw lijn en break? Hoe neem je mee wat je geleerd hebt en vertaal je dat naar deze terug put?

Oh ja, graag alleen mallotige reacties waarin je je eigen gelijk, vergaarde kunde kunt tentoonstellen. Alle andere reacties worden stelselmatig genegeerd;) 

:|
Terugput en lijn vorige put.

Een bal die heuvel-op wordt geput enigzins zijdelings tegen de helling, ondervindt n.m.m. meer tegendruk dan helling-af langs dezelfde beoogde lijn. Dientengevolge zal de zijwaartse afwijking zeker bij het afsterven van de snelheid groter zijn dan i.g.v. neerwaarts.
Er is nog iets. Neerwaarts zal de bal minder hard worden geslagen dan opwaarts. Dat geeft zeker verschil in consequentie.
Want, opwaarts is de snelheid van de bal bij aanvang groter en heeft over dat afgelegde traject minder de neiging om de lijn van de slope aan te nemen. Anderzijds is bij neerwaatse put de snelheid minder en dus meer volgen van de slope maar is er daarentegen minder tegendruk en dus weer minder neiging om met de slope mee te gaan.
De retourput krijgt ook vaak te veel lijn mee omdat de 1e put en mis meestal onderlangs wordt gemist. Het is m.i. plussen en minnen.

Bij side saddle moet je proberen goed "achter" de bal te komen anders wordt het oplijnen en richting geven/houden lastig. Mijn ervaringen zijn het best met een bullseye flange en volkomen midshaft.
Ik heb het sterke vermoeden, dat een putter met grooves beter lijn meegeeft aan de bal dan er zonder, vooral omdat de sturende hand op het laatste deel van het traject het putterhead
(bijna) automatisch omhoog beweegt.
Laatst bewerkt 2 weken 1 dag geleden door Mc Price.

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • hcp 7.6
Lees meer
2 weken 1 dag geleden #3 door Jimi Thing
De terug put werd gestart door Jimi Thing
Side saddle putting maakt dat ik zoveel meer bewust bezig kan zijn met wat ik aan het doen ben met putten. Zo valt het me op dat ik moeite heb met de juiste lijn en pace te bepalen voor de zogenaamde "terug put". Dit is vooral in situaties waarbij de voorgaande put downhill was en voorbij de hole stopte. Ja ik let heel bewust op wat de put voorbij de hole doet, het maakt nog niet dat ik 1, 2,3 weet wat ik dan te doen heb qua snelheid en lijn op de volgende put.

Die is natuurlijk uphil, speel je harder en dus heeft de zwaartekracht minder invloed op de rol en break als bij je eerste put voorbij de hole. Dus ondanks dat je info hebt, merk ik dat ik toch aanzienlijk moeite heb om de juiste combi pace / lijn te bepalen. 

Ik zie wel een patroon, ik lees vaker te veel break als te weinig break op de pace die ik speel bij deze putts. Wat doen jullie bij deze puts? Hoe bepaal je jouw lijn en break? Hoe neem je mee wat je geleerd hebt en vertaal je dat naar deze terug put?

Oh ja, graag alleen mallotige reacties waarin je je eigen gelijk, vergaarde kunde kunt tentoonstellen. Alle andere reacties worden stelselmatig genegeerd;) 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pol, 84425, Frank@Andalus

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden

logogolfchat

Ga naar boven