Hoe goed moet je zijn als Amateur om succes te kunnen hebben op de Tour

Lees meer
1 maand 4 dagen geleden #1 door taxgolf
De vraag geldt denk ik min of meer voor elke topsport. Waarom lukt het de 1 wel en de andere niet. Een bepaalde mix van doorzettingsvermogen, talent, gezond, lichaam, opoffering en geluk. AvD lukt het nog niet. Ik denk dat het wel gaat lukken, in die zin, dat ze een aantaal jaar mee zal draaien op de LPGA. Voorwaar een prestatie. Of ze wint, weet ik niet. Ik hoop dat ze dit seizoen progressie maakt. 

Woosnam kwam ik ooit eens tegen, zo zat als een aap, waggelend uit de Ierse pub. Daar ging Woosnam, zo zoemde het door de pub. Kende de naam, maar had geen beeld (ik speelde toen geen golf). Volgende ochtend 18 holes op de sr Open op de Haagse (Woosie dan). Hij scheen nergens last van te hebben, zo gaat de overlevering.

Ooit deed ik als puber eens mee in een simultaan toernooi chess, 20 borden. Als je verloor, opstaanen de volgnde. Geloof in 15 zetten van het bord gepoeierd, als het niet minder was. Wist ik veel, Ik vergeet nooit de verbijsterende geschrokken blik in de ogen van mijn buurman toen ik in mijn netste Haags (en dat is zeg maar van onder de Laan van Meerdervoort) vroeg wie ook al weer onze tegenspeler was. Dat ik dat niet wist! Ik was wat zenuwachtig. De grootmeester was de legendarische grootmeester David Bronstein. Van de Bronsteingambiet. De man dronk water.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 maand 4 dagen geleden - 1 maand 3 dagen geleden #2 door Mc Price
Hoe beter je bent als Amateur hoe meer kans van slagen op de Pro Tour.
Spreekt vanzelf !  Maar, hoe goed moet je ten minste zijn ?

Tourspeler Ian Poulter had geen plus handicap toen hij de switch maakte. JL zou plus 5 hebben gehad t.t.v. zijn intrede op de Tour.
Is JL een betere speler geworden dan Poulter ?
Poulter staat bekend als een terriër, meervoudig RC deelnemer en niet zonder succes.
JL slaat langere drives dan Poulter.   Is de lengte van die drives is zo belangrijk.  Dat klopt, als de holes 600+ yards worden.  Maar tot dusver ?

Van de kleinere tourspelers met als uitzondering/sterspeler Ian Woosnam komen er niet zo veel spelers op het ereschavot. Woosnam was wel een vroege longhitter met zijn 1.60m
De man had echter alleen korte beentjes. In de bioscoop keek hij over iedereen heen.  Een rug als een 4-baansweg. Het moet ergens wegkomen.
Woosnam was een natuurtalent met een sterk gevoel voor de omstandgheden. Op hole 12 van Noordwijk sloeg Woosnam windtegen een ijzer 6, als enige. Wel midden op de green.

Wat maakt een speler echt compleet. Waarom lukt het Anne van Dam niet echt met een massive lengte ?
Vragen alom.

"Als ie scheef is laat hem ver zijn"
Laatst bewerkt 1 maand 3 dagen geleden door Mc Price.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.045 seconden

logogolfchat

Ga naar boven