In Nederland is golf geen Sport maar een Vermaakindustrie.

Lees meer
3 weken 6 dagen geleden - 3 weken 6 dagen geleden #61 door Dr golf
Ook in 2021 zal Matthieu van der Poel de Belgen te snel af zijn

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Zondag zullen we het zien.

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 3 weken 6 dagen geleden door Dr golf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
3 weken 6 dagen geleden #62 door Pol
In België leeft in elk geval de indruk dat de sportcultuur in Nederland beter is.

Dat gezegd zijnde: jullie zijn in langebaanschaatsen goed om dezelfde reden dat wij dat zijn in veldrijden : er zijn ongeveer drie landen in de wereld waar ze dat doen.
Het kunnen er ook twee zijn.

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Lees meer
3 weken 6 dagen geleden #63 door Pedro
@mc price, het soort mensen van je laatste alinea heb je ieder land.
Daarnaast Nederland is een van de rijkste landen ter wereld, dat betekend dat er nog veel meer armoede is in andere landen. 
Daarnaast hebben heel veel provincies en gemeentes, fondsen voor kinderen van ouders die sport niet kunnen betalen. 

Ga ook eens in op de argumenten dat we het internationaal fantastisch doen op sportgebied. 
​​​

Lees meer
3 weken 6 dagen geleden #64 door Mc Price
In Nederland heeft meer dan een miljoen mensen een inkomen onder de armoedegrens. Nog iets meer mensen komen in aanmerking voor ondersteuning via de voedselbanken.
Deze mensen kunnen de contributie voor een sportvereniging niet betalen en participeren dus niet. De sportcultuur  wordt door de overheid op dat punt zwaar onvoldoende gesteund om participatie - onderdeel van die sportcultuur - mogelijk te maken.
De sportcultuur op de scholen voor basisonderwijs is tragisch slecht.  LO op die scholen ?  Nauwelijks.  Ontelbare zwembaden zijn gesloten en vervolgens afgebroken.
Overigens is ook het "gewone" onderwijs niet slechts slecht, maar bar en boos slecht.
Het nivo is afgestemd op de slogan "dat iedereen moet kunnen meekomen". In mijn directe omgeving is er een kind dat geen zin meer heeft om naar school te gaan.
Reden ? Leerstof is niet interessant en prikkelend genoeg. De jongeman is redelijk hoog begaafd. Hij maakt reeds enige jaren rekenwerk etc van hogere klassen.

Als ik in mijn omgeving de voorbijgangers zie lopen, dan zie ik waggelende mensen met een slecht bewegingsapparaat. Niemand  die ze achter de computer weghaald of de handy de
helft van de dag eens achter slot en grendel legt. Zie ik een moeder achter een kinderwagen dan kijkt ze geen moment naar wat/wie daar in ligt maar is bezig met één hand te telefoneren
etc etc

Sportcultuur ? Niks sportcultuur.

"Als ie scheef is laat hem ver zijn"

Lees meer
3 weken 6 dagen geleden #65 door taxgolf
Als klein land zijn wij in de regel klein in het denken waarbij onze sporters groot zijn in het doen.

Er zijn meer sporten waar Nederland een brede basis heeft van recreatief vermaak, met een smalle top. Tennis lijkt me ook zo'n voorbeeld. Ik schat voorzichtig in dat de jeugd in NL te laat met golf begint en misschien ook wel later afhaakt. Wellicht wordt er te weinig perspectief geboden voor de potentiële jeugdige toppers. Ik zou zeggen dat er een vangnet moet zijn om potentials op te vangen, te begeleiden en door te laten groeien. Waarom lukt het bijvoorbeeld bij schaatsen wel? zoveel ijsbanen zijn er nu ook weer niet in NL.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Lees meer
3 weken 6 dagen geleden #66 door Pedro
Ik vind juist dat Nederland een prima sportcultuur heeft. Overal zijn sportaccomodaties en veel mensen doen aan sport. Helaas is daar de laatste 20 jaar wel verandering in gekomen, dat er veel meer individualistisch gesport wordt en dat veel teamsporten daar de rekening voor betalen.

Heeft Nederland de juiste topsportcultuur? 
Dat is een andere discussie. Persoonlijk vind ik het opvallend dat veel mensen in Nederland, geen steun geven aan grote sportevenementen, terwijl de straten hier wel oranje kleuren als Nederland tot de WK of EK finale met voetbal komt. 
Wel behaalt Nederland in verhouding tot andere grote sportlanden heel goede resultaten op olympische spelen en Wk's en Ek's. Dus die zogenaamde slechte mentaliteit van Nederlandse topsporters valt wel mee. 
Over dit onderwerp hebben we trouwens op dit forum heel wat discussies gehad, in het verleden. 
Er is een ding waar ik me aan erger, dat is dat de topsporters in de sporten, die weinig sponsoren trekken, een zeer minimaal bestaan hebben. De gemiddelde klaploper die nog nooit iets voor Nederland heeft gedaan, krijgt meer op zijn strookje van Uncle Sam. 

@mc price, dat je aangeeft dat 3/4 van beroepssporters op een ander gebied kansloos zijn, vind ik echt nergens op slaan. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

Lees meer
3 weken 6 dagen geleden #67 door Dr golf

Voor Nederland geldt dat het een zeer matige sportcultuur heeft. Ook na het winnen van bijv. 3 gouden Olympische medailles moet de sporter
vooral niet boven het maaiveld uitkomen. De oude calvinistische cultuur verbiedt nu eenmaal die lui te vereren.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Papegaai.
Cultuur is een vaag begrip en op verschillende wijzen te interpreteren. Betere graadmeter is dan te kijken naar  de structuur, 
Als er geen structuur te vinden dan wordt het lastig de cultuur te ontdekken of te ervaren. (Antropologen zullen een andere invalshoek hanteren dan gedragsdeskundigen).
Voor een klein land heeft Nederland een hoogwaardige inrichting met sport- en bewegingsfaciliteiten en over het algemeen goed geleide sportbonden. 
Medailles of prijzen vind ik een vernauwend beeld van de sportcultuur. (heel beperkt dat centraal te stellen in beleidsvisie)
 Maar als je dat uitgangspunt wel hanteert en je kijkt naar Olympische sporten en behaalde prijzen en diploma's; dan scoort Nederland per inwoner waanzinnig goed t.o.v. andere landen.   
Als je kijkt naar de infrastructuur dan is de dichtheid per inwoner ook hoog (zeker op wereldniveau) net als de kwaliteit
Als je kijkt naar de variatie dan zie je dat Nederland anticipeert en verandert.
Voor het topsporttbeleid ligt de verantwoording en uitvoering bij NOC/NSF. 
De doelstellingen van het rijk zijn gericht op op participatie en gezondheid.

Waar zijn ze gebleven? De sportfiguren van toen?
Sportheldenverering is onzin. Heeft niks te maken met Calvinistische wortels. 
Na de carriere moet de sporter gewoon verder.  Als de sporter overlijdt en blijkt dat de sporter een voorbeeld was voor de generatie en de genraties daarna.
Dan komt er een standbeeld of een plaquette en in het beste geval een erehaag.    

Met inmiddels 4! verloren wk-finales verwacht ik dat NL ooit een WK wint. 
Als het Nederlands team straks het EK en het WK speelt kleurt het land weer Oranje. Kun je voor of tegen zijn; het gebeurt.

.   

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, taxgolf

Lees meer
3 weken 6 dagen geleden #68 door Mc Price
Heeft iemand toevallig mijn spuit elf gezien ? Hij is vanmiddag ontsnapt.
Gaarne tegen beloning terug te bezorgen. Ziet er uit als een installatie-monteur en rijdt in een wit busje met witte letters

Lees meer
3 weken 6 dagen geleden #69 door Mc Price

Pol schreef : Die sponsor is in dat geval meer dan eens zo'n prutser voor wie het allemaal maar vermakelijkheid is.

Wie sponsort er de kanovaarders? Of de curlingspelers?

Allemaal vermakelijke bezigheden, maar weinig infrastructuur in de lage landen.  Dus ook weinig liefhebbers die het doen, en geen topspelers in onze landen. En zeg nu niet dat er tussen die 26 miljoen geen enkele zit die het kan, hè. Wel dat diegene er mogelijk nooit mee in aanraking gekomen is, of er geen brood in zag...

Ik heb jaren gereden in een auto van die sponsor. Dat het ook zo'n prutser is zou ik niet willen zeggen. Gewoon een slimme en uiterst sportieve persoon. En die andere sporters ? Sponsoren ? Weet ik niet, maar zelfs de Ned. bobsleeërs hebben een sponsor.
En die topspelers ? België heeft er dacht ik 3, evenveel als Ned. maar de belgen zijn denk ik beter. Alleen staan sommige mensen wat te veel op de dansvloer heb ik me laten vertellen. Dus niet mij doodschieten maar de boodschapper. Maar kano en curling sponseren ? Lang geen promo genoeg, dat is weggegooid geld.
Denk dat 3/4 van de beroepssporters op ander gebied vrij kansloos is. Uit nood geboren zullen we maar zeggen. Het heet dan dat ze geen zin in een studie hadden. Veel van die personen die nog amateur zijn gaan eerst naar de USA en komen dan met de één of andere onduidelijke graad terug. Ken iemand die top presteerde maar verkoper was bij Shell als verkoper. Bleek dat ie op kantoor verkooporders zat in te boeken en ooit wat sheiks in de woestijn moest leren golf spelen. Een ieder kiest zijn weg en dat is goed.

Voor Nederland geldt dat het een zeer matige sportcultuur heeft. Ook na het winnen van bijv. 3 gouden Olympische medailles moet de sporter
vooral niet boven het maaiveld uitkomen. De oude calvinistische cultuur verbiedt nu eenmaal die lui te vereren.
Wordt een sport door de overheid gesteund, dan zie je een hoop ambtenaren op de tribunes. Maar dat steunen kan eigenlijk niet, publiek geld. Uitblinkende mensen mogen vooral niet te groot worden, dat verlaagt te zeer het niveau van hun directe omgeving.
Het wordt een goedkoop rondje op het gras rond een paleis en dan weer hupsakee de bus in. Je ziet het ook overigens rond het vorstenhuis.
Allerlei plebejers uiten smakeloze kritiek omdat iemand privé een boot aanschaft. Het liefst zien we ze opgesloten in een paleis dat rijksbezit is en op de monumentenlijst staat. Enz enz enz.
Liever dit dan een dure 4-jaarlijkse dans om een corrupte president en zijn hofhouding. Niets erger dan gepeupel op de kansel.

Of topic ? Vast niet meer dan ander gepreek.

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
3 weken 6 dagen geleden - 3 weken 6 dagen geleden #70 door Pol
Die sponsor is in dat geval meer dan eens zo'n prutser voor wie het allemaal maar vermakelijkheid is.

Wie sponsort er de kanovaarders? Of de curlingspelers?

Allemaal vermakelijke bezigheden, maar weinig infrastructuur in de lage landen.  Dus ook weinig liefhebbers die het doen, en geen topspelers in onze landen. En zeg nu niet dat er tussen die 26 miljoen geen enkele zit die het kan, hè. Wel dat diegene er mogelijk nooit mee in aanraking gekomen is, of er geen brood in zag...

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
Laatst bewerkt 3 weken 6 dagen geleden door Pol.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden

logogolfchat

Ga naar boven