golf in Surrey

Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden - 2 maanden 2 dagen geleden #21 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic golf in Surrey
Have fun op Woking. Lang geleden inmiddels en ik zou de baan van Woking met die van West Hill niet meer kunnen onderscheiden. Ik speelde beide op 1 dag. Op 1 van de twee zijn de fairways juweeltjes, lopen is alsof je veren onder je schoenen hebt. En de divots die je er maakt is golf schoonheid. Ik hoop dat het Woking was

Enjoy!

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 2 maanden 2 dagen geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #22 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic golf in Surrey
damn you autocorrect. Ik heb nu al 2 pitchforks en ik vrees dat er vandaag een 3e bij gaat komen. Fysiek gaat het redelijk, Ik ben vrij stijf van lichaam in de ochtend. Maar een goede warming up doet wonderen. Ik heb meer last van de laatste stuiptrekkingen van de griep. Had gisteren de hele dag een snotterige neus. Conditie is ver beneden par. Het mag de pret niet drukken. Engeland, I love you. Land van tegenstellingen. Dat Britse onderkoelde, de beleefdheid, het ruwe, de hooligans en ook de obesitasmensen. In NL gaan we dat obesitas ook snel meemaken.  Arme wijken gezien, huizen in matige staat, pal aan de drukke weg. Maar rondom Swinley en Sunningdale kan het ook anders. Afgescheiden en bewaakte wooncomplexen. Beveiliging. In het straatbeeld zie je ineens meer Porsches en Bentley dan VW. Huizen te koop voor minimaal 3 miljoen pond. Of te huur voor 8.000 pond per maand. Gisteren verhaalde ik al van het lidmaatschap op Sunnigdale. Diegene die dat lidmaatschap kocht, was ook al lid op Queenswood. een zo mogelijk nog exclusievere club. Een McLaren dealer gezien ipv Honda. Het kan. Op dag 1 nam ik nog de full English breakfast. Love it. Als ik dit blijf doen, kom ik kilo's aan. Costa's tapt een mega goed double espresso. De rij met verlokkende zoetigheden is groot. De muffins zijn MUFFINS. Groot en vet. Ik ontbijt wel stevig, maar hou het in de middag en avond bescheiden. Gisteren was een topdag qua weer. vandaag iets bewolkt en fris. Matige winde. en bovenal geen regen. Vandaag speel ik Woking Golf Club. De drie W's. Woking, West Hill (reed ik gisteren langs) en Worplesdon. Woking zou de beste zijn van de drie, maar het is maar wie je het vraagt. De lat ligt hoog. Ik ben benieuwd. Het gebied is min of meer hetzelfde. Naaldbomen, bos, hei. The works. is het dan veel van hetzelfde? Ik vind van niet. Wat Swinley zo goed maakt, is dat de baan natuurlijk door het bos loopt. Elke hole lijkt een aparte route. Geen hole verveelt. Heel mooi ingepast in de omgeving. De route wijst zich als vanzelf. 1 zwak puntje is de route van 15 naar 16. Daar liggen 2 greens naast elkaar en was ik even in de war welke green waar hoorde. Stom, want de 1e 9 had rode vlaggen, de 2e 9 wit. Stimpmeeting overigens niet gezien. Mijn beeld tot nu toe is dat greenkeeping hier gewoon op een hoge niveau staat. Er waren 2 greens gezand. Heel fijnmazig zand. Had het eerst niet in de gaten. Het had nauwelijks effect op rol van de bal. Als in NL gezand wordt, dan ligt het er dik op. Hier is greenkeeping een vak. In NL denkt men een vak uit te oefenen, de meeste greenkeepers blijven grondverzorgers. De greenkeepers opleiding bij Dornoch is befaamd. Als je daar vanaf komt, kun je bij alle topbanen terecht. Da's toch andere koek. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf

• orion1900
  • orion1900's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • overambitieuze hakker
Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #23 door orion1900
Beantwoord door orion1900 in topic golf in Surrey
Niet Oscar Wilde, maar wie wel blijft een mysterie: quoteinvestigator.com/2010/05/28/golf-good-walk/

Drumming and Golf: it's all about rhytm

Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #24 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic golf in Surrey
Pitchmarks? Die moet je repareren!

Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #25 door Jimi Thing

Deel 3 plus Ascot
heath baby! 

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #26 door taxgolf
Courses for horses? Wordt het mooier? Swinley Forest. In het hart van de sandbelt. Wat betekent dat? Naaldbomen, heel veel naaldbomen. Een pad door een bos. En dat pas noemen we een golfbaan. Was het niet Oscar Wilde die zei dat golf a good walk being spoiled is? Ik moet een half uur rijden. Het laatste stukje reed ik tussen de pine trees, veel afgesloten waanzinnige huizen. Exclusief, het rijke England. Aangekomen moet je eerst door een hek. Ik ben vandaag de enige gast van de club. Lees de zin gerust nog eens. Ik ben de enige gast. Alleen leden die iets van een wedstrijd spelen. Klassiek UK clubhuis. Historie kun je niet nabouwen, daarom komt het clubhuis van The Dutch nep over. Let wel, ik voelde me er altijd prima thuis hoor. Maar dit is anders. Dat gevoel heb ik bij de Haagse ook. Historie heb je, of niet. Ik meld me aan bij de Caddymaster. Er staan wat clubs, beperkte aanbieding van kleding, verder weinig rommel om als aandenken te kopen. Ik scoor een caddyboekje, prachtig ingebonden en een pitchmark. Je kan niet genoeg van die dingen hebben. We raken aan de praat. Waarbij ik hoor dat ik de enige gast ben. DR om de hoek, een slagkooi, en de puttinggreen voor het clubhuis. Het terras overziet de green van 18 en de fw van 1. A room with a view. Vertrek om 11.00, de leden spelen 9, hebben een lunch en spelen dan de 2e 9. Prima. Heren die spelen (geen dames gezien), sommigen hebben hun hond mee. Dat kan en mag gewoon. Jaloers word ik op die mannen die een carry bag hebben, met een paar ballen, ijzers en een driver + een fw. Ik heb tig ballen, een half bos aan tee, halve kledingkast en nog net geen paar reserveschoenen. Waar deze topbanen het laten liggen, zijn de oefenfaciliteiten. Die zijn bij de meeste banen in NL veel uitgebreider. Maar waar De Pan denkelijk de standaard is in NL qua bosbaan, heeft zelfs de Pan moeite om dit niveau te halen. De routing is natuurlijk, meanderend als een rivier door het bos, het onderhoud van het bos lijkt bedrieglijk afwezig. Prachtige vergezichten, van hoog naar laag en weer omhoog. De fw zijn al hard, de tee boxen strak (het kan dus), en de greencomplexen van superieure kwaliteit. Wat is je HCP, vraagt de caddymaster. Zou 8 moeten zijn, mompel ik bescheiden. Speel dan maar van wit, want van geel ga je het niet leuk vinden. I wouldn’t want you not to enjoy it. Ik moest over die zin nadenken. Van wit is het een par 69. Niet lang denk je dan. Achteraf had ik net zo goed van geel weg kunnen gaan. 370 yards lijkt bedrieglijk kort. Maar er is wind, er is hei, veel hei. Waar je gewoon door heen mag lopen. Dat doe je in het bos ook. Maar niet met de buggy of trolley. De fw lijkt breed, maar op een paar holes rolde de bal toch de hei in. Harde fw en rol doet dat. Hak eruit. Met heeft witte stokken in de hei geplaats als reference. Helpt bij het zoeken. Ik dacht eerst dat het oob Was. Ik loop een rondje 83. En dat kwam niet vanzelf. Vooral de 2e 9 was werken geblazen. Het spelen is sowieso een aanpassing. De afstanden zijn in yards. Dus goed meten (is weten). De baan is nieuw, hoewel het boekje en visueel de baan goed te zien is, is het toch lastig afstanden in te schatten. Ik begin met 2 par’s. Op 1 sla ik tegen de zon in een heerlijke drive. Ik heb geen idee waar de bal ging. Gele ballen helpen mij net zo min de bal zien als witte. Blijkt dat mijn bal voorbij de bunker A1 ligt. Ik druk mijn i7 er iets uit en chip easy terug naar de vlag. De puttinggreen is een betere weergave van de greens in de baan. Zelfde kwaliteit. De lijnen op de greens zijn moeilijk, doch wel eerlijk. Geen verborgen breakjes of zo. Je mot gewoon heel goed lezen. Of voelen in mijn geval. Hole 3 lijkt een korte hole en ik ben wat overmoedig. Mijn i3 raakt net de fw, ik shank mijn volgende slag in de shizzle, waar ik dan wel weer goed uit kom. 2 puts bogey. Wat volgt is een schitterende lange par 3 ligt uphill. Ik jenk mijn bal over de vlag. Wat een i4. Easy 2 put. Op de par 5 wordt het weer modderen, de driver drawed teveel. Ik kan het niet bij elkaar houden. Maar ik sla een super fade met de hybride gevogd door een mooi pw. 2 puts double op de kaart. Mooie greencomplexen, omzoomd door heuveltjes hei. Green missen is probleem. Green raken is key. De volgende par 4 beneemt weer de adem, wat een plaatje. Da’s mijn afslag ook. Maar mijn 2e slag eindigt in de hei. Hard rotspul is dat. Eruit spelen mag gewoon maar kost je gewoon 1 a 2 slagen. De par 3 die volgt is zo’n lange par 3 van 150 meter. Green an de voorkant missen is ok, rechts is ellende, links evenzeer. Daarvoor ruwweg 125 meter aan hei. Bal niet goed raken is killing. Ik haal net de green niet, en heb 3 puts nodig. Hole 9 is een prachtige banaan hole naar links met een flink hoger gelegen green. Ik hoop op de draw maar de bal blijft recht en komt net in de hei. Ik kom er vrij goed uit, sla mijn 3e slag net naast de green, maar chip dood bij de vlag. Bij de hut op 9, maak ik een praatje met een staflid. Die caddy 2 dagen per week op Sunningdale. Enterence fee 165.000 pond, jaarcontributie 16.000 pond. De leden hebben liever geen green fee spelers. Sunningdale, buiten de naam, speelt nauwelijks anders dan Swinley. Alleen zijn de mensen op Swinley welkom. Golf in NL is goedkoop denk ik. Na 10 minuten kletsen, moet ik een 220 yards spelende par 3 aanvallen. Hoewel het kletsen leuk was, doet dit mijn lichaam weinig goed. Ik hook de bal eruit, vind hem nog wel, maar kan weinig mee dat met enig fortuin op de green chippen. Op 11 speel ik een vrij korte par 4, die door de uphill slag naar de fw, in een links meanderende route visueel lastig is. I3 was mijn vriend niet. Ik ben veel tekort. Ik houd een vrij lang schot in. Gevoelsmatig sta ik helemaal verkeerd. Maar mijn slapshot i6 is een beauty. Pats op de green. Mijn puts is tergend tekort. De holes erna zijn allemaal bogey golf, behalve 15, 17 en gelukkig 18. Ik vind in genoemde holes de fw niet en land in de hei. Waarbij ik alle geluk van de wereld heb dat ik mijn bal vind. Het is eruit choppen, en door. Hole 12 sla ik wel goed af maar heb een erg lang shot in. De bal komt niet terug en ik ben onder de tee box van 13. Mijn chip is schoon. De 2 put minder. De par 3 13e is lang, smalle green, omgeven door bunker en.. hei. Ik overdraw en moet pitchen. Met mijn andere bal sla ik een oefenchip, die mislukt en kom in de bunker. Hard zand. Harde ondergrond. Spin uit de bunker, leuk. De bunkers hebben het boszand, de randen ogen natuurlijk, niet gemanicuurd. Vind ik wel leuk.Hole 15 en 16 laten weinig verhalen. Hole 17 is een mooie par 3, lang, 177 meter naar de vlag. Mijn i4 is bijzonder. Draw de bal over de pin. Ik denk die ligt binnen 3-4 meter. Doe er maar wat bij. Wat een slag. Wel een easy 2 put. Dan de closing hole. Kreeg een soort van hole 18 haagse bij. Je slaat het dal in als het ware. Ik sla mijn drive, en heb geen idee waar mijn bal naar toe gaat. Uiteindelijk zie ik mijn bal A1 vallen. Bom van een drive, maar heb toch nog 145 meter naar de vlag. Mijn i6 slapshot is net te kort. Maar onder het wakend oog van het club huis een easy par.Wat moet ik zeggen. Ik heb in NL en België toch wat bosbanen gespeeld. Dit is evenwel van andere orde. Bijzonder goed onderhouden baan. Spelend in de zon met een polo. Van geel is de baan gewoon lastig, zeker met wind. Door de bomen voel je die niet zo, maar is er wel onmiskenbaar. De greens zijn eerlijk qua lijn, iets teveel qua ondulatie. De pins staan bijna zelden op een even vlak. Putten is key hier. Geen slechte hole te vinden, nauwelijks last gehad van het vliegverkeer (vliegvelden in de buurt). En de ballen sloeg ik niet zo hoog dat ik de airplanes raakte. Dit is toch wel de standaard voor een bosbaan. Ik vind De Pan bijzonder goed. Dit is echter UK top. Waar De Pan het wel wint, zijn de oefenfaciliteiten. Daar doet men in de UK niet aan, behalve op Silvermere dan. Maar hier op Swinley, sla je een paar ballen en ga je spelen met de good old chaps. Ik voelde mij er meer dan welkom. 

De vraag die op doemt, is of het dan de green fee waard is. Dat vind ik lastig. Die ene keer per jaar zeer zeker. Personeel is zeer vriendelijk. Eten was top, diverse vis en garnalen goed bereid. Je spel wordt serieus getest. Alle aspecten van golf komen aan bod. Ik vind het een unieke ervaring. Ik heb genoten.  

De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, 84425, swinging daddy

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #27 door taxgolf
Deel 3 plus Ascot

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #28 door taxgolf
Deel 2

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 2 dagen geleden #29 door taxgolf
Swinley Forrest.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf

Lees meer
2 maanden 3 dagen geleden #30 door Jimi Thing
Heel mooi Tax! Plezier met t vervolg 

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven