golf in Surrey

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 3 dagen geleden #31 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic golf in Surrey
Foto’s 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, roughseeker, x-elf, swinging daddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 3 dagen geleden #32 door taxgolf
Vreemd, geloof niet dat de foto's geüpload zijn. Ga het zo opnieuw doen. 

Vandaag stond Liphook op het program. 1 played, 4 to go. De rit naar de baan is uiteindelijk een route tussen schitterende huizen. Oef. Een eenvoudig clubhuis, kleine shop. Alleraardige caddymaster. Een jonge pik. HCP +2. Lid op Hindhead. Welke banen speel je? Ga je Sunnigdale spelen? Neuh, te duur. Niet nodig ook volgens hem. Te duur, andere banen zijn net zo goed. it'a all in the name. Wil pro worden. Geen teaching pro. Just enjoy the course sir, spon't worry about scoring. Was ik niet van plan. Niet tot nauwelijks gespeeld en dan gelijk 18 holes. 1 putting green. 1 puttinggreen annex chipping green (van de mat). De Dr is helemaal aan de buitenkant, 2 fw oversteken. heuvel af, heuvel op. Ik ben al gelijk kapot. Nul conditie door de griep die nog na irriteert. Kleine DR, mag nauwelijks naam hebben, wel slaan vanaf het gras mogelijk. Even putten. Allemachtig. Ik heb ruwweg 15 puts gedaan en kwam niet in de buurt. Bizar, bizar snel. Echt zelden zo'n strakke puttinggreen gezien. Ik begin me zorgen te maken voor dadelijk in de baan. Na wat putten en chillen in de slagkooi ga ik van Kiet. 

Hole 1 is een lange, op het oog eenvoudige par 3 van 180 meter, die je wel van een hoog gelegen tee  box aanspeelt. Blijf links. Volgens het caddybvoekje. Dat doe ik goed, te goed. Raak de boom. Een machtige chip en ben op de dansvloer. Ik put heel zachtjes, want ik had de snelheid van de oefengreen in gedachten. Wat blijkt? de baangrens zijn snel, doch beduidend langzamer. Ik had daar wat moeite mee. Wel zeer harde greens, verzorgd en verduiveld goed de lijn. Mooie green complexen, soms klein, elips, bunkertje (mooi wt zand) en hele gemene run offs. Hole 2 is een lange par 4 die ik voorzichtig met de Ping begin. gelukkig op de fw. 2e slag is wind tegen een prachtige draw, links op de green. Wow. Dan toch wel 3 puts nodig. zonde. Snelheid nog niet gevonden. Hole 3 is zo'n heerlijke par 3 die je zo weinig ziet. 117 yards, veel shit er voor, omhoog spelend, wind tegen. Wat sla je dan? Puzzelen geblazen en zo hoort het. Hoeft niet altijd lang. Easy par. Hole 4 is ook zo'n bedrieglijk hole. Mooie afslag, mooie draw met de hybride 2 puts weggezet op si1. Hole 5 is het raak. Par 5 die ik zonder goed te beseffen in birdie speel. Mooie afslag, i4 die zelfs over de green gaat, hippie putje. Het gaat goed. Om dan genadeloos door de baan gebeten te worden. Ogenschijnlijk korte par 4, die ik nog wel super net de 3w start. Ik moet wat wachten en mijn ijzer is rechts en stuiter zo de hei in (nog niet in bloei). WTF. Hak eruit, chip op de green, en 2 put. Hole 7 par 5 is ook een gedoe, want ik ben hetgevoels matig kwijt. Sla echter een zeer goede 3w, mooie tussenslag en de 3e flink omhoog naar de green waar ik met 2 puts par maak. Hole 8 is weer zo'n mooie par 3, wijds ogend maar met een smalle green. Ik sla een geil i6. Ik zie de bal landen en keurig uitrollen. De 2 bal voor me zie ik kijken. Aangekomen lig ik op minder dan een meter. Zo dicht ben ik nog nooit bij een soort van hole in 1 geweest. Easy birdie. Hole 9 is een heerlijk doglegje wind tegen. Sla een maanlander. Wat ik slim doe volgen met een tussenslag. Ik moest toch wachten. Mijn pw landt naast de vlag en de mannen kijken weer jaloers. kan gewoon par maken als ik de 4 meter put erin jas. Die sterft in schoonheid. Easy bogey. Op naar de 2e 9. Weer zo'n op het oog korte hole. Ik sla mijn i3 die ik er rechts uit druk. Oppassen met afslaan, want er rijd soms verkeer. Een tussenslag richting de green, bal stuitert en landt tussen de hei. Nooit meer gevonden. Als de hei in bloei staat, moet je zeer recht zijn want anders is het kansloos. Hole 11 is weer zo'n par 5 die je denkt in 2 te kunnen halen. Nee hoor, goed coursemanagement. Drive is prima, zeer mooie tussenslag maar helaas is de pw tekort geslagen. Moet over de bunker chippen en 2 puts nodig. Hole 12 is weer zo'n lekkere par 3, Veel hei er tussen, dal voor de green, en gemene bunkers. Wind tegen, heerlijke twijfel. Pak toch maar een i7 ipv 8. Ik sla een super bal maar ben toch tekort. chippen over de rug en heb een 4 meter put over. Die ik er Trak in pers. 13,14 , 15 valt niet veel over te melden, behoudens 3 bogey's. Mooie holes. Hole 16 is een leuke doeleg naar links, green flink beneden. Mijn i8 naar de green is geweldig. 2 puts par. Zo maak ik ze graag. Par 3 17e speelt 150 meter. Ik rommel me naar een bogey. Hole 18 is een par 5 die in 2 te halen is. Links van de paal drive, dan rolt de bal naar beneden. Dan een slag in waarbij je de 2 tier green moet raken. Eagle mogelijk, birdie goed te doen. De flight voor me, die zich al eens hadden geëxcuseerd, staan te kijken. Mijn hy raakt de green pinhigh, helaas rolt de bal over de green. Ik heb een lastige chip. Met ogen uit het clubhuis op me gericht betaalt het chippen zich uit. Keurig op de green en 4 meter over. Ik zie gewoon de lijn en ram de bal in het hart. eindigen met een birdie. Yes.

De baan. Mooie baan en ook weer niet. De baan wordt geschieden door een drukke weg, die je ook moet oversteken. De tee boxen had ik wat strakker verwacht. Beter dan de gemiddelde baan in NL, niet beter dan de oude 9 in NL. De greens zijn erg goed, strak, hard. dit soort greens zie ik niet snel in NL. de fw waren geprikt, doch al vrij hard. Buiten de fw is het hei of bossig.  Het bos gedeelte wordt op het oog nauwelijks onderhouden. De fw wel. De greencomplexe zijn zeer goed beschermd. Raak de green en je wordt beloond. Missen, is een lastige chip. Moet je echt goed kunnen chippen. De greens hebben meer ondulatie dan ik in NL gewend ben. Clubhuis is niet heel bijzonder. Wel viel het me op dat er ontzettend veel bord wedstrijden zijn. Ook valt op dat de wedstrijden over een aantal jaren door dezelfde mensen worden gewonnen. Zal geen toeval zijn. Op sommige momenten haalt de baan bijna het niveau van de Pan. Maar is daar niet consequent in. Wat in mijn ogen komt door de scheiding die er nu eenmaal is. Zeer vriendelijke mensen. Echt een ledenbaan waar green fee spelers welkom zijn, zonder met de nek aangekeken te worden. Ik hou van korte par 3 die je laten nadenken, die beschermd worden door de rubbish die tussen de tee box en de green ligt, met een dal, een bunker. Dat je echt je yardage moet slaan. Die hebben ze hier, die hebben ze in NL te weinig. Wat me aan Liphook bevalt is dat het raken van de green beloond wordt. je bent er nog niet, want putten is verduiveld lastig. Missen is bijna altijd een bogey tenzij je chippen zeer verzorgd is. 

Kop is er af. Ben bek af, af en toe had ik het wat zwaar, gaf ik me over aan mijn swing en sloeg ik heerlijke ballen. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, nieuwlander, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy en2 andere mensen hebben ook bedankt..

Lees meer
2 maanden 3 dagen geleden #33 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic golf in Surrey

Alvast wat foto’s, verslag volgt. Dit is Liphook golf.
fotoś lijken er niet bij te zitten

The Universe is under no obligation to make sense to you!

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 3 dagen geleden #34 door taxgolf
Alvast wat foto’s, verslag volgt. Dit is Liphook golf.

Lees meer
2 maanden 4 dagen geleden #35 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic golf in Surrey
Haha, dan kom ik met die lompe klompen van mij dat land niet in. Zeker niet als ik ook nog meld uit Spanje te komen.

Lees meer
2 maanden 4 dagen geleden #36 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic golf in Surrey
We kijken wel naar UK border security op Discovery 😅

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, taxgolf

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 4 dagen geleden #37 door taxgolf
Vanochtend vol goede moed vertrokken uit het Haagse. Op naar de terminal van DFDS. P&O was gecanceld. Rustig an, 3,5 uur rijden. Verder zonder noemenswaardige problemen door de douane. In de rij, even wachten en hoppa de boot op voor een 1,5 uur durende tocht. In dover aangekomen, gebeurde wat grappigs. Ik werd eruit gepikt. Geen idee waarom. Kruisverhoor door Hij Majesty Servive. Wat komt u doen, wanneer heeft u de auto gekocht, waar logeert u, hoe lang blijft u, wanneer heeft u de auto gekocht, mag ik uw reisprogramma zien, wanneer heeft u de auto..Goh, is er iets met de auto? 3x uitstappen, vragen beantwoorden . Waar gaat u golfen, welke banen etc. En ik maar braaf vertellen. Uiteindelijk vroeg iemand naar mijn hcp . Tsja, dus ik lispel braaf mijn hcp in de wetenschap dat mijn niveau daar mijlenver vandaag is. Back in the car. De douane rommelt met de achterklep. Geen idee waarom. Hond erbij. Do you smoke? Nee. Het tergend langzame onderzoek eindigt hilarisch. De heren wantrouwen blijkbaar de eenzame golfer. totdat 1 van de douane beambte, blijkbaar ook een golfer, na het zien van de clubs roept. I do believe him, he's a golfer, he plays Mizuno MP blades. Zo zie je maar dat Mizuno kennelijk de doorslag gaf. Vervolgens werd er nog uitvoerig verteld dat near Sandwich 3 prachtige banen liggen. X-elf gaat daar spelen.
Na de vertraging door gereden naar Silvermere. Mooie shop, veel clubs. Heb uiteindelijk geen tas gekocht, wel een polo en een sweater. Daar kreeg ik 20% discount op. Plus een paar FJ tour schoenen. Had eerst Gfore gepast. Zaten erg strak. Ecco niet in de maat. dus uiteindelijk uitgekomen op de FJ. De baan zag er strak uit. Greenkeepers lijken hier van wanten te weten.
Morgen eerst een adapter kopen. Alleen maar Engelse stekkers, compleet niet aan gedacht. Gaat goed komen. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, nieuwlander, Jimi Thing, 84425, swinging daddy

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 1 week geleden #38 door taxgolf
Goed, de winter zat niet mee zeg maar. Veel nat en guur weer. Dus weinig spelen. Dan een gekneusde rib. Dit is wel weg. Dan begin je te realiseren dat je geen Covid moet krijgen. Toch maar wat voorzichtig aan. Enfin, dinsdag begint het grote niesen. Hooikoorts? Woensdag komt daar een irritante hoest bij. donderdag thuis gewerkt en vrijdag maar na een (gelukkig) negatieve Covid test naar de huisarts. Want in de nacht hoestte ik mijn longen er spreekwoordelijk uit. Dus weer last van de ribben. Geen longontsteking, dat dan niet, maar wel aangestoken door de laatste stuiptrekkingen van de griepgolf. Voor de zekerheid een kuur mee gekregen (kijk het aan, wordt het slechter, begin er dan mee). Vanochtend weer eens het bed uit. Voel me beter dan gister, dus de kuur blijft in de verpakking. 

Kortom: ik ben meer dan goed voorbereid om zeer solide 5 ronden te spelen. Ik laat het maar los. De banen zijn, zo heb ik vernomen, nu al in deze tijd van het jaar geweldige conditie. Ik ga hei plukken.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, Jimi Thing, 84425, Artbij, swinging daddy

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #39 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic golf in Surrey

Er staat al een uitwijk naar Silvermere Golfshop gepland. Blijkt American Golf shop ook dicht in de buurt te zijn. Veel van hetzelfde, maar toch...i
gaaf Stef. Silvermere is een echt fitting paradijs geworden, op alle fronten. Toen ooit wasn’t een plek met vele mooie aanbiedingen. Benieuwd hoe het nu is. Have fun. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #40 door taxgolf
Er staat al een uitwijk naar Silvermere Golfshop gepland. Blijkt American Golf shop ook dicht in de buurt te zijn. Veel van hetzelfde, maar toch...

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven