golf in Surrey

• Artbij
  • Artbij's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • There always is time for another 18.
Lees meer
4 maanden 1 week geleden #51 door Artbij
Beantwoord door Artbij in topic golf in Surrey
Mooie banen Tax veel plezier. Hopelijk zijn de weergoden je gunstig gezind.

Golf is deceptively simple and endlessly complicated; it satisfies the soul and frustrates the intellect. It is at the same time rewarding and maddening and it is without a doubt the greatest game mankind has ever invented.
- Arnold Palmer
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
4 maanden 2 weken geleden #52 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic golf in Surrey
De navolgende banen zijn gekozen. Met vooralsnog de volgende speeldagen.
Maandag: Liphook www.liphookgolfclub.com
Dinsdag: Swinley Forrest www.swinleyfgc.co.uk
woensdag: Woking www.wokinggolfclub.co.uk
donderdag Hindhead www.hindheadgolfclub.co.uk
Vrijdag New Zealand Golf club www.nzgc.org

Stuk voor stuk banen gelegen op de zandgronden in Surrey. 
Opvallend: redelijk korte banen. Knettermaf denk ik, goh, da's niet lang. De verdediging zit geloof ik in het rechtslaan i.c.m. superieure greens. Ik verwacht eigenlijk greens van een kwaliteit wat ik in NL zelden tot nooit ben tegen gekomen.

Ik heb nooit zoveel op met clubkleren. Vrees dat ik hier en daar nog wel een aandenken mee neem. Hoeveel bal markers wil je hebben? Card houders heb ik ook niet nodig sinds ik golfshot gebruik. 

Aftellen geblazen.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, x-elf, Jimi Thing

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
4 maanden 2 weken geleden #53 door taxgolf
Goed, 

Liphook, Hindhead en Woking zijn positief bevestigd. Hankley Common helaas niet. In afwachting van Swinley Forest en als alternatief staat Worplesdon nog open.
B&B ook al op het oog, nabij de pub. Let's roll.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, nieuwlander, Jimi Thing, Frank@Andalus

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #54 door taxgolf
Ik had graag gewild dat JT niet over de pro shop in Silvermere had geschreven. Ik dus even de site checken. Snoepwinkel. %$#kelere. FF sparen zeg. Wat een feest. Op zondag open tot 8.30 PM. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #55 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic golf in Surrey
Het was net voor de start van de lente. In de stromende regen. Alles was kaal donker of grijs. Uiteindelijk Moest Canth tegen de klok racen naar 
Heathrow om JT af te zetten voor de terugreis. Canth en ik gingen met de pont door naar Hardelot.

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #56 door canth
Beantwoord door canth in topic golf in Surrey
JT: dat was the Berkshire. Twee 18 holes banen (red & blue), we mochten ze in de winter voor 130 pond allebei spelen. Was zeker de moeite waard!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, taxgolf

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #57 door taxgolf
Gaaf om te lezen. Ik ga zeker niet naar die baan waar ze een fitting Centre hebben. Voor ik het weet loop ik met een paar van die Titleist scheurijzers. Waarbij ik nu al denk, die wedges zijn al wat jaartjes oud. Och help. 

De Schotse topbanen evenals die in Ierland schijnen echt vol te zitten. Iedereen die zijn golfreis heeft uitgesteld wegens Covid is aan een inhaalslag bezig. Bij golf in Europa denken de Amerikanen en japanners aan linksgolf in Schotland, naar ik begrepen heb. Surrey heeft men niet direct op het oog. Muirfield is geloof ik ook zo'n 300 pond. Compleet met colbert in het clubhuis, anders wordt men geïrriteerd. Dat is me gewoon teveel qua prijs. Ik vergelijk het een beetje met uit eten gaan. Ik hou van sterrestaurants. Maar op een gegeven moment houd het voor mij op. € 400 pp voor een *** is me wat teveel. In September ga ik in de Librije eten (***), maar dat kost mij gelukkig niets. Ben dat mijn verwachtingspatroon dan ook wat uit het lood schiet. Dit heb ik ook een beetje met golfbanen. Ga ik naar het buitenland, dan ben ik bereid de beurs te trekken. Maar 300 pond voor Sunningdale is me toch iets te gortig nu ik 5 dagen ga. Dan speel ik liever 2 banen van rond de 150 pond per stuk.

Het is afwachten geblazen. Silvermere en Liphook zet ik ook op het reservelijstje.   

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #58 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic golf in Surrey
Heel gaaf Tax, je maakt me jaloers. Het toeval (niet echt) wil dat ik recent ook naar een tripje naar de UK heb zitten kijken en ook Surrey, naast Liverpool op het lijstje staat. Ik heb een wens een putter fitting te laten doen en Precision golf in West Byfleet spreekt me aan met het process wat ze beschrijven. Ik heb veel golf gespeeld in Surrey en ik kan het erg aanraden. Ik denk 20-30 verschillende banen, ik ken weinig namen meer alleen. Ik ging wekelijks op en neer voor werk naar Surrey. Vloog op maandagmiddag in, speelde dan 18 holes, dag of 3 werken en dan weer terug. Ik werd op het vliegveld opgepikt door een taxi service met een heer die lid was op St Georges hill. M’n best gedaan voor een invite en hints laten vallen maar nooit gelukt😊 Wentworth was het geld zeker niet waard begreep ik altijd, Sunningdale meer. De 3W’s waar Wouter mij in de tijd op attendeerde is zeer de moeite waard. Woking, Worplesdon, Weybridge echt super banen. Fairways die veren zo zacht en waar je de mooiste divots uit je leven uit slaat. Echt geweldig. Ook geen prikkie meer tegenwoordig. En op 1 van die banen (woking volgens mij) zit tegenwoordig ook een Titleist national fitting center. Ziet er top of the bill uit. Met Dr Golf, Cornelis en Wouter hebben we ook een keer 36 holes op een andere baan daar gespeeld, geen idee alleen meer hoe dat heet. Canth weet dat nog wel, hadden het er laatste in Spanje nog over. Wij liepen 36 holes met veel regen maar nog steeds vooral een mooie herinnering. Je kunt ook niet fout op de 30pond banen daar, minstens zo’n leuke beleving. En ik zou bij Silvermere golf langsgaan, supergrote shop en tegenwoordig professioneel in het fitten. De range daar is geweldig. Mooie mix van hoge Sony executives (het Europese Headquarters zit er om de hoek) en traingspakken.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, x-elf, taxgolf, 84425

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #59 door piglet
Beantwoord door piglet in topic golf in Surrey
Gaaf Tax! Misschien dat ik maar ga sparen en kijken of ik mee kan. :) 

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, taxgolf

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #60 door taxgolf
golf in Surrey werd gestart door taxgolf
Jawel, ik heb het besluit toch maar genomen. Door Covid eigenlijk al 2 jaar niet erop uit geweest. En het kriebelt. Op pad. Mijn Haagse buddy wil graag naar de zon. Heerlijk in een buggy, korte broek, bal slaan, zon in de kop en lachen. Dat kan en mag. Ik, zo maak ik mijzelf wijs, heb een andere golfbeleving. Dat kan en mag. North Berwick staat hoog op mijn verlanglijst. Wat blijk? voor 2022 gesloten voor Greenfee spelers. Reden? Al helemaal volgeboekt. Iedereen wil naar the home of golf. Northcumberland is het walhalla met North Berwick, Muirfieldm Gullane en een heel zwikkie andere banen. Ierland schijnt ook vrij vol te zitten. Oh jee, handen in het haar, wat nu?

Uiteraard is golf in een heerlijk zonnetje, niet te veel wind, rioja en wat al dies meer prettig, om dit met gevoel met understatement te zeggen. Ik word niet gegrepen door de Spaanse banen. Nog niet. Decent pub food des te meer. De oeroude Schotse & Engelse banen. Ben even de naam kwijt van de baan, maar op de lockers in de kleedkamer staan op de namen van de voorgangers geschreven die niet meer onder de levenden zijn. Bijzondere traditie. Wat ik dan geweldige vind en mij meer aanspreekt dan de costa del golf. Wat nu??

Golf in Surrey, heb je daar wel eens. aan gedacht? Uh, niet direct. 3,5 uur naar Calais, treintje naar Dover, al spelen als je wilt en door naar de locatie. Voordeel, met de auto maakt de reiskosten goedkoop. Logeren in een B&B. Nou, ik wil liever op het gemakje reizen. Zondag 24/4 weg, maandag t/m vrijdag spelen, zaterdag terug. En dan ga je eens kijken op het internet. Welke banen moet je spelen? Wentworth? Sunningdale? Ach, rondje Sunningdale kost 300 pond! St Georges, 225 pond. Beaverbrook? Private course. Je bent er toch, denk je dan. Soms moet je jezelf verwennen. De banen in Surrey zijn allen min of meer heathland banen. In de Surrey Sand belt. Prachtig, zandgronden, bos, niet overdreven lang al denk ik dat ze toch gemeen lang gaan spelen. Bananen  shakend fairways. Gaaf. Er zijn wel wat problemen te overwinnen. Het weekend spelen is bijna geen optie, min of meer voor de leden. Vandaar door de weeks spelen (en dus wat extra vrije dagen). In de regel speelt men of 2 of 4 bal en speelt men vaak foursome . 1 of 3 bal is eigenlijk niet de bedoeling. Dit vergt dus even navragen, wat de reismeneer doet. 

De banen. Snoepgoed. Grote twijfel. Wat ga ik nu doen? Sunningdale en Wentworth vallen af. Dat is me toch iets te duur. Walton Heath valt ook af. Als ik de website mag geloven is men daar met een onderhoudsplan bezig. De banen die ik wel wil spelen is Woking Golf en Worplesdon. Beide banen spreken me erg aan. Hankley Common staat ook op de lijst evenals Hindhead. De baan die er hopelijk ook op komt is Swinley Forrest. Een. bijzondere baan. Inmiddels ook 6400 yards van de back tee. Heel lang had deze baan geen par aanduiding. Slechts de lengte van de hole. Er is geen clublogo. Net ff anders. Allemaal banen rond 1900. Ik kijk er naar uit. 

Nu maar hopen dat ik geen Covid krijg. Meer nog dat mijn ribblessure herstelt en dat ik verder blessure vrij blijf. 

Update's volgen t.z.t.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, boersma, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven