Welke golfbaan kiezen?

Lees meer
3 maanden 2 weken geleden #1 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Welke golfbaan kiezen?
Succes er mee. We lezen graag de verhalen over rondjes te België.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 maanden 2 weken geleden #2 door Lydia
Beantwoord door Lydia in topic Welke golfbaan kiezen?
Een korte uitleh over onze keuze…

Hoewel we dit jaar nog verder konden met onze Nederlandse kaart hebben we ons lid gemaakt om een Belgische kaart te ontvangen, dit maakt het boeken van de greenfee eenvoudiger.

Op de 18 holes banen in de omgeving voelden we ons niet echt welkom, leek wel alsof ze niet op nieuwe leden uit zijn.
Daarom hebben gekozen voor @Golf als club, www.atgolf.be/
Deze heeft geen baan maar doordat je een Belgische kaart krijgt, kan je dus eenvoudig zelf boeken (met de Nederlandse kaart moest je vaak bellen en hopen dat men behulpzaam was)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: chipndale

Lees meer
7 maanden 2 weken geleden - 7 maanden 2 weken geleden #3 door Lydia
Beantwoord door Lydia in topic Welke golfbaan kiezen?
Door een aankomende verhuis (echtgenoot die op een andere locatie gaat werken) zoeken we ook een vaste baan in deze regio.

Zelf denken we aan Flanders Nippon (Hasselt), Spiegelven (Genk) of Millennium (Beringen)

Van de genoemde banen ken ik enkel Lummen niet. Rest zijn allemaal mooie banen, maar de ene al wat 'opener' dan de andere, en in een andere prijscategorie. 

Kan je meer vertellen of het ‘opener’ karakter van deze clubs? (Mag via een privaat bericht als dit je niet publiekelijk wenst te delen)
Dat zou onze keuze kunnen helpen…

Ook goed  te weten: Flanders Nippon heedt ook een 9 holes baan waar je zonder gvb op mag (ttz: vroeger toch).

Hasselt is wat vroeger Flander Nippon was als ik mij niet vergis.

Hier is naast de Championshipcourse ook een leuke par3-4 baan te spelen. Een leuke baan, met links en rechts ook wel wat afstand te overbruggen, om beter te worden in het golfen.

Als ik de 3 vermelde clubs hun website en reviews nalees, heeft Flanders Nippon de meest ‘uitdagende’ 9 holes baan.
Is dat ook jouw ervaring, Pol?

Voordeel voor ons zou zijn dat die banen meestal minder volboekt zijn en er op de dag zelf nog slots beschikbaar zijn.
wij gaan namelijk ook ‘last minute’ golfen, afhankelijk van de werkplanning van mijn echtgenoot.
Laatst bewerkt 7 maanden 2 weken geleden door Lydia.

Lees meer
1 jaar 1 week geleden #4 door chipndale
Beantwoord door chipndale in topic Welke golfbaan kiezen?
Hasselt is wat vroeger Flander Nippon was als ik mij niet vergis.

Hier is naast de Championshipcourse ook een leuke par3-4 baan te spelen. Een leuke baan, met links en rechts ook wel wat afstand te overbruggen, om beter te worden in het golfen. Daar ben ik vaak geweest zelfs voor ik mijn GVB had en dat was geen probleem destijds (ca. 20 jaar geleden).

Een "quickfix" als een 2-daagse cursus zou ik persoonlijk afraden. 1. omdat praktijk (ik zie het regelmatig om mij heen) uitwijst dat een pakket met bv 10 groepslessen wel nodig is om de swing een beetje te begrijpen en het daarmee ook leuker wordt om zelf te oefenen. Meestal wordt hier dan ook wel een baanles ingeplanned, waardoor je de baan eens ziet en weet wat je kunt verwachten 2. omdat er dan ook meer aandacht wordt besteed aan etiquette. Gebeurd met, zeker sinds corona, enige regelmaat dat ik spelers zie die hier geen kaas van gegeten hebben. Al gaat het om iets simpels als je tas richting de volgende tee zetten als je gaat chippen/putten.

Succes!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, Lydia

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
1 jaar 3 weken geleden - 1 jaar 3 weken geleden #5 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Welke golfbaan kiezen?
Van de genoemde banen ken ik enkel Lummen niet. Rest zijn allemaal mooie banen, maar de ene al wat 'opener' dan de andere, en in een andere prijscategorie. 

Zoals al gezegd: het eerste jaar ga je echt dikwijls naar de range (moeten) gaan. Dan maakt 5 minuten verschil mogelijk toch al wat. 
Vanuit Zonhoven zou ik kiezen voor Flanders Nippon, Millennium of Golfforum.
Ook goed  te weten: Flanders Nippon heedt ook een 9 holes baan waar je zonder gvb op mag (ttz: vroeger toch).

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
Laatst bewerkt 1 jaar 3 weken geleden door Pol.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JustinZ, Lydia

• JustinZ
  • Onderwerp Auteur
  • HCP'er
  • HCP'er
Lees meer
1 jaar 3 weken geleden #6 door JustinZ
Beantwoord door JustinZ in topic Welke golfbaan kiezen?
In de ‘goedkope’ gvb cursus van golfacademienederland (waarvan de prijs publiek raadpleegbaar) is zit ook geen handicap examen of praktijk examen.

Ga je echter de gehele handicap54 cursus (inclusief examen en registratie) vergelijken dan is Burggolf goed vergelijkbaar op vlak van kost.

Ik kan helaas geen bedragen plaatsen, omdat golfacademienederland daar heel hard op drukt dat ze niet willen dat hun prijzen publiek zijn.
Ondanks ik meer transparantie op prijs zou stellen heb ik telefonisch wel aangegeven hun wens te respecteren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 4 weken geleden #7 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Welke golfbaan kiezen?
Ik heb in 2017 ook zo'n gvb cursus in 2 dagen gedaan. Kosten waren 149,-- euro.
Daarnaast kwam er dus een lidmaatschap bij voor GCN voor 79 euro.

Het jaar erop ben ik naar delfland gegaan voor hcp registratie en dat was 29,95 ... mijn vriendin zit daar nog steeds en kost nu 37,50
Maar dus alleen voor hcp registratie.

Burggolf kun je ook de hele hcp cursus in 2 dagen boeken. Ik weet alleen niet wat de prijs hiervoor is.
Praktijk deel zit er vaak niet in.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max

• JustinZ
  • Onderwerp Auteur
  • HCP'er
  • HCP'er
Lees meer
1 jaar 4 weken geleden #8 door JustinZ

Is een cursus zoals www.golfacademienederland.nl/ een aanrader?

.
Ik ken de aangegeven cursus niet, maar zo'n cursus is wel een snelle weg naar her gvb. Ik deed dat toen ik begon bij een burggolfbaan.

De betreffende firma ‘golfacademienederland’ kan ik enkel afraden.
De communicatie is niet transparant en bij het lezen van de voorwaarden (mijn beroepsmisvorming) blijkt dat je nog extra geld kwijt bent omdat je verplicht lid moet worden bij een golfvereniging.
Je hebt als klant hierin geen keuze, je moet hun voorgestelde vereniging aanvaarden.

Ik zou ter plekke gaan kijken en op basis van die ervaringen kiezen voor een baan om te lessen. Daarna lekker spelen op de diverse banen in de omgeving. Lid worden kan altijd nog.

Je vermelding van Burggolf heb ik bekeken in dit kader.
Ben er langs geweest en het ontvangst was er vele malen beter dan in België.
Ze bieden ook diverse betaalbare mogelijkheden aan, zowel voor les als voor basis lidmaatschap.

De afstand is natuurlijk in het nadeel, maar momenteel is dat ondergeschikt aan het voordeel van hun open karakter.

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #9 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Welke golfbaan kiezen?
Op Burggolf banen wordt de flight gewoon aangevuld. Dat gaat zeker in het weekeinde vanzelf. Er zit er 1 in de buurt van Eindhoven. Bij andere banen mogelijk ook, dat zou je bij de receptie na kunnen vragen. Gezien de drukte laatste tijd zal dat wel meer voorkomen.
Ik ken de aangegeven cursus niet, maar zo'n cursus is wel een snelle weg naar her gvb. Ik deed dat toen ik begon bij een burggolfbaan.

• JustinZ
  • Onderwerp Auteur
  • HCP'er
  • HCP'er
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #10 door JustinZ
De clubs liggen allen in de buurt, te zeggen: bijna even ver rijden
Maar hun werking is geheel niet zo duidelijk en de nodige informatie ontbreekt, ben zelf 32 jaar en dan ben je blijkbaar een buitenbeentje in de golfclub

Blijkbaar is het een bijna onmogelijkheid om in België enkel op greenfee te spelen.
De clubs eisen een handicap van minder dan 36 en vaak op weekend dagen nog lager eer men op de baan kan.

Ze bieden wel een start to golf aan, maar daar ben je dan niets mee zonder hun verdere opleidingen te volgen om de handicap te verlagen.
Ze organiseren daarvoor club wedstrijden die enkel op staan voor hun leden
een flight inboeken met een ander persoon is kansloos, want zolang je geen handicap 36 bezit mag je niet op de baan.

Men geeft zelfs aan dat het behalen van het gvb na een start cursus enkel zal toegestaan worden indien men lid zal worden van de club.

Is een cursus zoals www.golfacademienederland.nl/ een aanrader?
En dan verder in Nederland spelen via de greenfee om de handicap te verlagen, zou dat realistisch zijn? Hoe vlot boek je een flight met onbekende?
Ben gemiddelde wel een keer per maand in de grensregio met Nederland, dus zou dat kunnen inplannen

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.046 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven