Houd je bij matchplay ook de players handicap aan?

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden - 1 jaar 9 maanden geleden #1 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Houd je bij matchplay ook de players handicap aan?
Ter aanvulling de regels conform ngf en whs voor alle wedstrijdvormen:

www.ngf.nl/caddie/handicapping/handicaps...-handicap-in-het-whs

Laatst bewerkt 1 jaar 9 maanden geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, Rogier1972

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden - 1 jaar 9 maanden geleden #2 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Houd je bij matchplay ook de players handicap aan?

Mijn medecompetitor (of is het dan wel 'tegenstander') mag bijvoorbeeld op een par 4 hole +1 lopen conform zijn handicap. Ik mag +2, stel dat hij inderdaad 5 loopt en ik 6, hebben we dan de hole gedeeld, of wint hij toch de hole?

Rogier
Het is zoals Frank zegt: je krijgt de extra slagen vanaf SI 1 en verder. Het werkt dus in ieder geval niet zoals je het hier voorstelt waarbij je redeneert vanuit de slagen die je in het stableford systeem mee zou krijgen. De SI is juist specifiek ontwikkeld voor matchplay. Voor stableford maakt het niet zo heel veel uit waar je de slagen precies krijgt (tenzij je net de verkeerde hole met meer slagen mee volledig verknald, maar daar is het systeem niet voor bedoeld). De gewoonte om een zorgvuldig uitgebalanceerd systeem dat met zorg is ontwikkeld te verminken door uit de losse pols wat slagen (die 25%) weg te nemen is hardnekkig maar eigenlijk niet te verdedigen.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
Laatst bewerkt 1 jaar 9 maanden geleden door roughseeker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rogier1972

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden #3 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Houd je bij matchplay ook de players handicap aan?
Mogelijk is deze toevoeging niet nodig, maar toch...

Stel jouw playing handicap voor de betreffende baan is 24 en die van je competitor is 18. Dan is het verschil dus 6 en krijg jij op de holes met strokeindex 1 tm 6 een slag. Of als je met 75% rekent, dan is het verschil 4,5 en dat wordt afgerond naar 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GarField000, Rogier1972

Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden #4 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Houd je bij matchplay ook de players handicap aan?
Hoi Rogier. Dat is vooral een keuze. Het meest pure is mp zonder hcp verrekening. Maar allerlei andere varianten komen voor. Bij ons op de club is het bijvoorbeeld met 75% hcp verrekening. Verschil in playing hcp wordt keer .75 gedaan om te bepalen hoeveel slagen de lagere hcp moet geven. De SI van de holes bepaald dan waar dat moet gebeuren. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rogier1972

• Rogier1972
  • Rogier1972's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • HCP'er
  • HCP'er
  • Verslingerd aan het spelletje
Lees meer
1 jaar 9 maanden geleden #5 door Rogier1972
Geen idee of ik in de goede categorie post, op voorhand excuses anders. 

Ik speel eigenlijk altijd met dezelfde spelers. Onze handicaps beginnen een beetje uit elkaar te lopen. Aan het eind bereken ik altijd wie de strokeplay, matchplay en stableford heeft gewonnen. Nu vraag ik me af of je bij matchplay ook de players handicap moet aanhouden. Mijn medecompetitor (of is het dan wel 'tegenstander') mag bijvoorbeeld op een par 4 hole +1 lopen conform zijn handicap. Ik mag +2, stel dat hij inderdaad 5 loopt en ik 6, hebben we dan de hole gedeeld, of wint hij toch de hole?

Rogier

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.035 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven